De play-offs: Ajax-AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Gaat Ajax de 2-1 achterstand goedmaken in de Arena?

Ja
39
76%
Nee
12
24%

Totaal aantal stemmen: 51

Aristides

Bericht door Aristides »

Marillion schreef:Risico nemen met een hamstring blessure heeft ook geen zin. Dan mag je binnen 5 a 10 minuten iemand wisselen. Datzelfde geld voor Stam. Je kan wel willen maar met een spierblessure werkt het gewoon niet. Een spuitje helpt niet.

Louis is in ieder geval alvast begonnen met psygologische oorlogsvoering. Iedereen is ziek, zwak en misselijk. Nou ja, het zal wel.
Stam zal zelf aangeven of hij kan spelen of niet. Ik geloof niet dat Van Gaal risico's neemt, hij is daar m.i. straight in.
Ondanks de misère van afgelopen dagen denkt Van Gaal hooguit één speler te moeten missen vanwege een blessure of ziekte: Moussa Dembele. De Belgische aanvaller kampt met een pijnlijke hamstring. Hij moest hierdoor het eerste duel al laten schieten. Van Gaal: 'Of Dembele inzetbaar is, beslissen we op de wedstrijddag zelf. Ook in de laatste wedstrijd van het seizoen ben ik niet bereid risico's te nemen.'
'Of Ajax bang is voor Dembele? Ik denk het wel, hij heeft indruk gemaakt.
Dat is wel psychologische oorlogsvoering. Dembele heeft dit seizoen één keer gescoord tegen Ajax?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
999

Bericht door 999 »

RACE TEGEN KLOK VOOR STAM (AJAX) EN DEMBÉLÉ (AZ)

AMSTERDAM, zaterdag

De vraag of Jaap Stam morgen tegen AZ desnoods met pijnstillende injecties in actie komt, ontweek Ajax-trainer Henk ten Cate subtiel. „Op het laatste moment beslis ik in overleg met de medische staf of het verantwoord is om hem te laten spelen.” De rots in de Ajax-branding liet gisteren de groepstraining aan zich voorbijgaan en beperkte zich tot loop- en krachtoefeningen. Ook bij AZ staat er een groot vraagteken achter een belangrijke pion. Moussa Dembélé is medisch gezien fit, maar de Belg voelt nog steeds wat aan zijn hamstring.

Over zijn inzet valt derhalve ook pas zondag de beslissing. Het meedoen van het supertalent is cruciaal voor AZ. In de bekerfinale joeg hij Ajax angst aan en moest Stam vaak aan de handrem trekken. „Ik denk inderdaad dat Ajax bang is voor hem. Hij heeft in de Kuip wel indruk op ze gemaakt”, zei AZtrainer Louis van Gaal.

Mocht Stam morgen moeten passen, dan lijkt het centrum van de Ajax-defensie op basis van de vrijdagtraining te worden gevormd door John Heitinga en Thomas Vermaelen. Het middenveld van de Amsterdammers gaat door de terugkeer van de geschorste Gabri en Edgar Davids in ieder geval op de schop. Kenneth Perez completeert het drietal en neemt als aanvallende middenvelder zo goed als zeker de plaats van Wesley Sneijder in, die in Alkmaar zijn tweede gele kaart van deze playoffserie kreeg en nu noodgedwongen toekijkt.

Ten opzichte van vorige week dient Van Gaal alleen de geschorste Simon Cziommer te vervangen. Buiten op het trainingsveld maakten Kew Jaliens (ziek geweest), Gretar Steinsson en Danny Koevermans gister duidelijk, dat ze wel weer inzetbaar zijn.

In de uitverkochte Amsterdam ArenA telt voor Ten Cate morgen alleen het resultaat, verduidelijkte de trainer nog maar een keer. „De schoonheidsprijs hoef ik niet. Het zal me worst wezen hoe, als we ons maar plaatsen voor de voorronde van de Champions League. En daar heb ik vertrouwen in.”

Daarnaar gevraagd stond Ten Cate ook even stil bij de aanstelling van scheidsrechter Pieter Vink. „Het is wel vreemd dat de twee scheidsrechters die de halve finales van AZ floten (Roelof Luinge én Vink, red.) ook de finales van AZ mogen leiden. Dat is een unicum. Dat gebeurde nooit in Nederland en is Europees gezien en wereldwijd volstrekt uitgesloten. Maar misschien wil de KNVB wel een statement maken. Dit betekent waarschijnlijk dat deze twee heren verreweg de besten van Nederland zijn en dat de bond minder vertrouwen in anderen heeft.” Toch heeft de Amsterdammer nooit overwogen protest aan te tekenen.

Zijn collega Van Gaal gaf nog een sneer, omdat er zo weinig belangstelling was voor zijn persconferentie. „Weinig Amsterdamse media. Die zijn kennelijk al overtuigd…” Verder betreurde hij het dat Co Adriaanse Feyenoord had afgezegd. „Ik heb vorige week nog met hem gesproken. Ook over Feyenoord, ja. Deze beslissing is slecht voor het Nederlandse voetbal en slecht voor Feyenoord. Maar beter voor AZ.”

• Heerenveen-verdediger Michael Dingsdag gaat in beroep tegen de schorsing van vier wedstrijden. Dingsdag had eerder een schikkingsvoorstel van drie wedstrijden afgewezen dat hij kreeg wegens het trappen van Ajacied Klaas-Jan Huntelaar.

• Ajax heeft het contract met Gregory van der Wiel opengebroken en verlengd tot 1 juli 2011. De huidige verbintenis met de verdediger liep af op 1 juli 2008.
De T.
Blij met de punten ...
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

:blush.gif: waarom 4-3-3. Waarom in godsnaam de Mul.... ach en zo kan ik nog wel ff doorgaan, ben ik bang.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
joey
Erelid

Bericht door joey »

mattie schreef::blush.gif: waarom 4-3-3. Waarom in godsnaam de Mul.... ach en zo kan ik nog wel ff doorgaan, ben ik bang.
Omdat AZ verdedigend zwakke backs heeft.
Het stinkt aan alle kanten!
Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh »

Ik heb er vannacht nog ff over zitten nadenken en ik denk dat ik met de volgende 11 zou spelen:

Stekelenburg
Heitinga - Stam - Vermalen
Davids
Gabri Urby
Perez
De Mul Babel Mitea

Huntelaar speelt niet, omdat hij geen kans heeft tegen Donk en dat je in ieder geval een invaller hebt die iets kan forceren. az is vooral kwetsbaar achterin dmv snelheid en acties. Donk had het heel moeilijk tegenover Babel. Mitea is ook zo'n momentenvoetballer.
joey
Erelid

Bericht door joey »

Het Parool komt met de volgende opstelling: Steek/Van der Wiel, Vermaelen, Emanuelson/Gabri, Heitinga, Davids/Perez/Babel, Huntelaar, Mitea.
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie »

joey schreef:Het Parool komt met de volgende opstelling: Steek/Van der Wiel, Vermaelen, Emanuelson/Gabri, Heitinga, Davids/Perez/Babel, Huntelaar, Mitea.
is dit niet erg aanvallend? als ik de persconferentie mag geloven maakt het HtC niet uit hoe ze winnen als ze maar met 1-0 winnen.

Juist het aanvallend blok van de kaaskoppen is juist het gevaarlijkst.

Maar ik denk dat het een variatie 3-4-3 word met een inschuivende Heitinga.
met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. :blush.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

Ik geloof niet dat hij met Emanuelson in een diremans verdediging speelt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Toppie

Bericht door Toppie »

Volgens de Telegraaf speelt Dembele , ik zegje , tikje en na 10 minuten gone. :1evil.gif:

Dembélé terug bij AZ
door onze Telesportredactie
ALKMAAR - Goed nieuws voor AZ: alle vraagtekens van deze week zijn inzetbaar. Buiten de vaste blessures van Stijn Schaars, David Mendes da Silva en Joey Didulica kan Louis van Gaal over zijn gehele selectie beschikken. Alleen Simon Cziommer ontbreekt door een schorsing in de finale play off tegen Ajax.

Moussa Dembélé en Danny Koevermans (l) trainen hier nog apart, maar zaterdagochtend, een dag voor de beslissende wedstrijd om een ticket voor de voorronde van de Champions League, trainde de Belg weer mee met de groep.

Kew Jaliens was deze week ziek, maar keerde zaterdag terug op de groepstraining, waar ook Danny Koevermans, Gretar Steinsson en Moussa Dembélé hun opwachting weer maakten en volop meededen.

Vooral de terugkeer van de Belg was een meevaller. Dembélé klaagde de hele week over zijn hamstrings. Na medisch onderzoek werd hij fit verklaard. ,,Helemaal klachtenvrij ben ik nog niet. Maar hopelijk is het genoeg,” zei de man, die Ajax in de bekerfinale schrik aanjoeg. ,,Ik denk, dat Ajax bang van hem is,” zei trainer Louis van Gaal. ,,Aan de andere kant: ook zonder hem wonnen we vorige week van Ajax en speelden we op hun helft.”

Volgens de trainer is alleen Shota Arveladze onmisbaar voor zijn elftal. Niettemin is de inzetbaarheid van Dembélé van grote psychologische betekenis voor de Alkmaarders. De Belg wacht nog een zware zomer, want hij dient eerst op te draven voor een dubbel programma, begin juni, voor het A-elftal van de Rode Duivels. Vervolgens wordt hij ook nog aan de start verwacht voor het jeugd EK in Nederland, waarop overigens Jong België ingedeeld is bij het elftal van Foppe de Haan. ,,Het is allemaal wel erg veel van het goede. Ik ga maar eens met Van Gaal en de coaches van België in conclaaf om een oplossing te vinden,” liet Dembéle al weten dat hij het niet ziet zitten om overal aan te treden waar hij verwacht wordt.

AZ begint volgend seizoen op 5 juli met de training. De Alkmaarse jeugd-internationals van Nederland en België krijgen minimaal drie en halve week vakantie. ,,Sommige zakken nu al door de hoeven. Als het op het EK niet tot uiting komt, dan zullen wij het volgend seizoen wel bij AZ merken. Daarom is het voor mij zeker een overweging om volgend jaar met een bredere selectie te gaan werken,” zei trainer Louis van Gaal.

Vermoedelijke opstelling AZ:

Waterman; Steinsson, Jaliens, Donk, Steinsson; Jenner, De Zeeuw, Dembélé, Martens, Arveladze, Koevermans.
joey
Erelid

Bericht door joey »

mattie schreef:Juist het aanvallend blok van de kaaskoppen is juist het gevaarlijkst.
Dus: aanvoer naar de spitsen afsnijden (Heitinga op Martens!) en de verdediging van AZ onder druk zetten. Ik vind de verdediging van AZ heel zwak met die twee prutsers op de vleugels en de blunderaar Donk. Het zou me zeer verbazen als Ajax NIET scoorde.
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

Stam doet morgen niet mee!
joey
Erelid

Bericht door joey »

Hoe weet je dat, ZsoG?

Niet dat het een verrassing is. Ik had niet anders verwacht.
Daily Blind

Bericht door Daily Blind »

joey schreef:Hoe weet je dat, ZsoG?

Hij zat gisteren achter mij in de Bios in Zwolle. Hij had nog veel last zei hij.
gaizka

Bericht door gaizka »

AZ gaat dus ook vol voor de overwinnig zo te zien, kan een mooie pot worden!

WINNEN WINNEN WINNEN !!!!!!
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Telegraaf schreef:Waterman; Steinsson, Jaliens, Donk, Steinsson; Jenner, De Zeeuw, Dembélé, Martens, Arveladze, Koevermans.
Hebben ze nu de broer van Steinsson laten invliegen? Dan is het wel heel erg gesteld met al die blessures.....
Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice »

ebben ze nu de broer van Steinsson laten invliegen? Dan is het wel heel erg gesteld met al die blessures.....
Heb je het niet gehoord dan? Steinsson is de eerste voetballer die met succes is gemuteerd:
Steinsson met succes gemuteerd

zaterdag 19 mei, door GelukkigNiet, 13:09u, Voetbalprimeur

Ajax-trainer Henk ten Cate heeft in zijn wekelijkse persuurtje de aandacht gevestigd op de mutatie van AZ verdediger Steinsson.

Opvallend genoeg speelt zowel Steinsson 1, als Steinsson mini-me in het duel met Ajax.
"Dat is een unicum. Dat gebeurde nog nooit in Nederland en is Europees gezien en wereldwijd volstrekt uitgesloten. Maar misschien wil de KNVB wel een statement maken, daarom zet ik Babel ook op rechts, in de vorrige wedstrijden maakte Steinsson 1 geen enkele kans tegen Babel, daarom wil ik nu Steinsson 2 op de proef stellen, waar Mitea kan laten zien dat ook hij Steinsson 1 kan laten dwalen. Dit betekent waarschijnlijk dat deze twee heren verreweg de besten van Nederland zijn en dat de bond minder vertrouwen in anderen heeft", aldus de scherpe Amsterdammer.
Pompiedom
Arwin

Bericht door Arwin »

Misschien ben ik tactisch niet sterk genoeg, maar wat ik me afvraag is: bij Ajax heb ik meestal wel door als de opstelling te aanvallend is, waardoor het niet loopt. Als ik echter naar de opstelling van AZ kijk, en zo spelen ze wel vaker, spelen er 5 mensen die je als aanvaller kunt typeren. Arveladze, Koevermans, Dembele, Jenner en Martens.

Dan hebben ze dus alleen De Zeeuw om wat balans op het middenveld te bewaren. Je zou toch zeggen dat er dan veel ruimte moet zijn voor Ajax om het middenveld in handen te krijgen en gewoon 3 of 4 keer te scoren tegen zo'n ploeg?

Maar constant als we tegen AZ spelen, laten we het initiatief aan AZ en kunnen ze juist zo gevaarlijk worden met dat vijftal gevaarlijke jongens voorin.
Toppie

Bericht door Toppie »

Arwin schreef:Misschien ben ik tactisch niet sterk genoeg, maar wat ik me afvraag is: bij Ajax heb ik meestal wel door als de opstelling te aanvallend is, waardoor het niet loopt. Als ik echter naar de opstelling van AZ kijk, en zo spelen ze wel vaker, spelen er 5 mensen die je als aanvaller kunt typeren. Arveladze, Koevermans, Dembele, Jenner en Martens.

Dan hebben ze dus alleen De Zeeuw om wat balans op het middenveld te bewaren. Je zou toch zeggen dat er dan veel ruimte moet zijn voor Ajax om het middenveld in handen te krijgen en gewoon 3 of 4 keer te scoren tegen zo'n ploeg?

Maar constant als we tegen AZ spelen, laten we het initiatief aan AZ en kunnen ze juist zo gevaarlijk worden met dat vijftal gevaarlijke jongens voorin.
Als je trainer van Gaal heet dan lukt je dat dus niet :hypocrite.gif:
Toppie

Bericht door Toppie »

Zlatan Son of God schreef:
joey schreef:Hoe weet je dat, ZsoG?

Hij zat gisteren achter mij in de Bios in Zwolle. Hij had nog veel last zei hij.

Welke Film , pirates of Alkmaar :rofl.gif:
Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax »

--------------Stekelenburg------------------------

--Ogararu---Stam------Vermaelen--Emanuelson--

------------------Heitinga-------------------------

---------Gabri-----------------Davids-------------

-------------------Perez---------------------------

------------Huntelaar----Babel--------------------

V.d. Wiel in plaats van Stam als die niet mee kan doen. En met Mitea zou ik niet beginnen, maar ik zou hem wel zo rond de 65ste minuut in brengen. Heitinga op Martens.

Moet te doen zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
FlaFlu

Bericht door FlaFlu »

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid »

joey schreef:Het zou me zeer verbazen als Ajax NIET scoorde.
Het zal me ook zeer verbazen als AZ niet scoort en dan moet AJAX er drie maken.
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion »

Ajax moet, zonder daarbij als een dolle stier ten aanval te trekken, proberen om een vroege goal te maken. Dan zal AZ toch ook wat meer risico gaan nemen en dan kun je ze pakken waar ze kwetsbaar zijn.....achterin. Maar ja, het is altijd maar weer afwachten hoe de heren uit de kleedkamer komen.

Het inzetten van Mitea vind ik overigens maar niets. Met die jongen win je de oorlog niet.
999

Bericht door 999 »

Zeg, dan maak je 1 - 0, en dan gaat het beginnen.Doorgan op jacht naar de 2 - 0, of achteruit gaan hangen loeren op de counter met het risico dat je er een om je oren krijgt.
Blij met de punten ...
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert »

Niet achteruit lopen in ieder geval. AZ is zwak in de counter, maar sterk dicht bij het doel,.
Plaats reactie