Mounir El Hamdaoui

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

Bert
Contacteer:

Re: Mounir El Hamdaoui

Bericht door Bert » di jul 27, 2010 10:18 pm

Scherrer schreef:Hij wil zelf niet, dat blijkt al vanaf het begin uit meerdere zaken. Het begon met het eisen van een exorbitant salaris (dat zegt Ajax echt niet zomaar, die zijn wel wat gewend), gevolgd door de hele soap van de laatste twee dagen met toezeggingen en tijdrekkerij. Tot slot lijkt het er dus op dat het hem niets boeit of hij morgen tegen PAOK mee kan doen, terwijl dat een wedstrijd is die ook zíjn seizoen een stuk interessanter kan maken: Champions League spelen. Als dát hem al niet motiveert, dan is het wel duidelijk. En een speler die eigenlijk niet wil, moet je als club natuurlijk zélf niet willen. Bye, bye, zwaai, zwaai.
Maar waarom bel je dan midden in de nacht op dat je toch naar Ajax wil? :confused.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jul 27, 2010 10:22 pm

Bertje schreef:
Scherrer schreef:Hij wil zelf niet, dat blijkt al vanaf het begin uit meerdere zaken. Het begon met het eisen van een exorbitant salaris (dat zegt Ajax echt niet zomaar, die zijn wel wat gewend), gevolgd door de hele soap van de laatste twee dagen met toezeggingen en tijdrekkerij. Tot slot lijkt het er dus op dat het hem niets boeit of hij morgen tegen PAOK mee kan doen, terwijl dat een wedstrijd is die ook zíjn seizoen een stuk interessanter kan maken: Champions League spelen. Als dát hem al niet motiveert, dan is het wel duidelijk. En een speler die eigenlijk niet wil, moet je als club natuurlijk zélf niet willen. Bye, bye, zwaai, zwaai.
Maar waarom bel je dan midden in de nacht op dat je toch naar Ajax wil? :confused.gif:
Wanneer deed hij dat? (Heb niet alle stappen in dit toneelstuk meer precies voor ogen)

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di jul 27, 2010 10:23 pm

Als hij toch niet wil komen.. laat hem dan zijn landgenoot meenemen zijn we daar ook vanaf! Ook al z'n zakkenvuller die niks wil laten zien.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di jul 27, 2010 10:24 pm

Bertje schreef:
Wie zegt dat? Mooie verhaaltjes geloof er niks van.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 27, 2010 10:25 pm

Scherrer schreef:
Bertje schreef:
Wanneer deed hij dat? (Heb niet alle stappen in dit toneelstuk meer precies voor ogen)
En is dat wel echt gebeurd of is het een mooi verhaal?

Verder maak ik uit niets op dat hij staat te springen. Het lijkt er meer op dat hij twijfelt. Wat ik me van een Rotterdammer overigens wel kan voorstellen.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 27, 2010 10:30 pm

Zlatan Son of God schreef:Als hij toch niet wil komen.. laat hem dan zijn landgenoot meenemen zijn we daar ook vanaf! Ook al z'n zakkenvuller die niks wil laten zien.
Wielaert is Marokkaan?
I think I lost my fucking headache

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jul 27, 2010 10:30 pm

joey schreef:
Scherrer schreef:
Bertje schreef:Maar waarom bel je dan midden in de nacht op dat je toch naar Ajax wil? :confused.gif:
En is dat wel echt gebeurd of is het een mooi verhaal?

Verder maak ik uit niets op dat hij staat te springen. Het lijkt er meer op dat hij twijfelt. Wat ik me van een Rotterdammer overigens wel kan voorstellen.
Een Kralinger, dat valt dus wel mee. Dat is echt totaal geen Feyenoord-minded wijk. Marokkaan ook, die hebben hier sowieso niet zoveel met Feyenoord (en haar PVV-achtige white trash publiek). Bovendien heeft hij heel zijn carriere voor Excelsior gespeeld, niet voor Feyenoord. Nee, daar geloof ik niet zo in, Ajax is ook voor hem gewoon het hoogst haalbare in Nederland. Ik ben er alleen van overtuigd dat hij na AZ 'gewoon' naar het buitenland wil. Hij is al topscorer en landkampioen van Nederland geweest. Hoeveel heeft hij hier nog te winnen (in zijn ogen)? Hij is ook op een leeftijd dat je de stap naar het buitenland wel moet gaan maken, anders wordt het lastig.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jul 27, 2010 10:35 pm

Hij heeft wel een sportzaak in Rotterdam. Zijn familie werkt daar.

Maar ik volg je redenering wel. Het zou logisch zijn als hij liever naar een buitenlandse club ging.

BTW, wat een reacties op AS. Wát een niveau. Verschrikkelijk. :excited.gif:

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jul 27, 2010 10:42 pm

joey schreef:Hij heeft wel een sportzaak in Rotterdam. Zijn familie werkt daar.
Die winkel ken ik, zit hier in de straat. En ze verkopen er ook keurig Ajax-shirts. Wel achter in de winkel. :smallgrin.gif: Kan me echt niet voorstellen dat hij vanwege die winkel niet bij Ajax wil spelen.
Maar ik kan me je redenering wel voorstellen. Het zou logisch zijn als hij liever naar een buitenlandse club ging.
Ja, logisch, toch? Hij is 26, het is wel een beetje nu of nooit. Want naar Ajax ga je ook niet voor éém seizoen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 27, 2010 10:45 pm

El Hamdaoui heeft vanaf het begin af aan de wens gehad om naar het buitenland te gaan. Dat wilde hij vorig jaar al. Alleen kwam er kennelijk tot op heden geen club waarmee hij en AZ het eens zijn geworden. Omdat nog een jaar bij AZ, waar men duidelijk een stap terug moet doen, al helemaal niet interessant is was Ajax een serieuze optie. Immers, je mag er van uit gaan dat hij dan om de titel kan spelen. Bovendien maakt hij kans op speeltijd in de CL én is Ajax in het verleden een prima club gebleken om door te groeien naar een grote europese competitie.

Dat zal zo ongeveer de redenatie zijn geweest waarom El Hamdaoui met Ajax in gesprek is gegaan. Omdat die jongen misschien al wel wat op buitenlandse bedragen heeft gerekend wil hij graag een financiële klapper wil maken. Hij is in voetbaltermen ook geen jonkie meer. Dat verklaart waarom hij in eerste instantie kennelijk wat hoog in de boom is gaan zitten. Toen bleek dat hij met die eisen niet in de Arena zou belanden heeft hij eieren voor zijn geld gekozen maar ondertussen is z'n zaakwaarnemer natuurlijk gaan kijken wat er nog mogelijk is in de markt. Ajax is immers niet zijn doel. Hij wil graag naar het buitenland, als het even kan bij een grote club en hij wil veel geld verdienen.

Nu liggen er grofweg twee mogelijkheden. Hij bluft in de hoop om nog wat meer uit het vuur te slepen. Of er is inderdaad een club waar hij wat meer kan gaan verdienen. In beide gevallen verdient de onderhandelingstactiek bepaald niet de schoonheidsprijs. Als je eenmaal overeenstemming hebt bereikt moet het klaar zijn. De voetbalwereld is een harde wereld en El Hamdaoui is, zoals bijna alle spelers, gewoon een broodvoetballer met een onbeschofte zaakwaarnemer. Daar kan ik tot op zekere hoogte nog wel mee leven. Simpelweg omdat het kennelijk nu eenmaal zo werkt. Maar er zijn wel grenzen.

Wat mij betreft is hij welkom als hij woensdag tegen de eerder overeengekomen voorwaarden het contract tekent. Doet hij dat niet dan moet Ajax het bod maar intrekken. Dan gaan wij in gesprek met kandidaat nummer twee en mag El Hamdaoui hopen dat de optie die hij misschien achter de hand heeft ook serieus is. Anders voetbalt hij komend seizoen gewoon nog een jaar bij AZ.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 28, 2010 6:23 am

Ik las zojuist op AN (Bron AD), dat zijn belangrijkste reden is dat zijn sport winkel in Rotjeknor wordt gecompenseerd. :smallgrin.gif:

Hij verwacht denk ik weinig klandizie na zijn move naar Ajax. Misschien een zaakje in Amsterdam beginnen? :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

999

Bericht door 999 » wo jul 28, 2010 7:24 am

Ajax schermt met akkoord maar spits El Hamdaoui blijft weg

AMSTERDAM – In een poging de boel te lijmen, bewaarde Martin Jol de goede vrede („Mounir is een prima jongen”), maar van binnen kookte de trainer ongetwijfeld van woede. Jol bevestigde maandagochtend zelf dat Ajax een akkoord voor vier jaar had met Mounir El Hamdaoui, maar werd – ná de medische keuring en vlak voor het tekenen van het contract – geconfronteerd met aanvullende eisen van de AZ-aanvaller. „We maken een pas op de plaats”, constateerde de coach aan de vooravond van het Champions League-duel met PAOK Saloniki teleurgesteld.

El Hamdaoui liet maandagavond via zijn zaakwaarnemer opnieuw weten in te stemmen met de voorwaarden van Ajax, maar draaide die uitspraak later terug en liet gisteren verstek gaan op de training en de al geplande perspresentatie. „Mounir speelt niet”, haalde Jol een streep door de naam van de spits voor de wedstrijd tegen PAOK. „Omdat hij de dag voor de wedstrijd niet heeft getraind.”

De Scheveninger heeft nog steeds hoop dat El Hamdaoui zijn woord nakomt en de extra wensen laat vallen. „Van onze kant hebben we er alles aan gedaan om hem binnen te halen. Het is nu aan hem om zijn hoofd leeg te maken en een besluit te nemen. Hij wil ons helpen en Ajax kan hem helpen.”

Door terug te krabbelen, bewijst El Hamdaoui de club – die sinds 2006 hunkert naar het hoofdtoernooi van de Champions League – nu in elk geval geen goede dienst. Na zijn toezegging voor vier jaar te tekenen, werden alle alternatieven op een zijspoor gerangeerd. Het gevolg is dat Ajax nu zonder echte nummer 9 tegen de Grieken aantreedt, Luis Suarez vermoedelijk in de punt van de aanval staat en Jeffrey Sarpong op rechts opereert.

Extra zuur is dat het late aantrekken van een centrumaanvaller de Amsterdammers vorig seizoen indirect de landstitel kostte. Pas in de vierde competitiewedstrijd kon Jol over Marko Pantelic beschikken. Een punt tegen PSV een week daarvoor, in plaats van de 4-3 nederlaag, had volstaan voor de kampioensschaal.

Het is de vraag hoe de fans van Ajax reageren. De Rotterdammer zal ongetwijfeld verantwoordelijk worden gehouden voor een eventuele uitschakeling. Jol – die sprak van een „moeilijke, maar na een groot eindtoernooi gebruikelijke voorbereiding” – had inmiddels heel andere dingen aan zijn hoofd. Tussen alle bedrijven door probeerde hij het vizier te richten op de wedstrijd van vanavond.

,,Het belangrijkste is dat iedereen fit is. En de jongens die het WK hebben gespeeld, mondiaal het hoogste podium, zullen nog gefocust zijn.” De vraag of Luis Suarez – die door een bezoek aan zijn zwangere vrouw in Barcelona later instroomde – negentig minuten kan spelen, beantwoordde hij Jol-iaans. ,,Als hij na zestig minuten neerstort, zien we het wel weer.”

PAOK is volgens hem een lastige tegenstander. „In de Griekse competitie hebben ze toch ploegen als AEK Athene en Olympiakos onder zich gehouden. Er is wat onrust door het vertrek van de trainer. Dit is het eerste duel onder zijn opvolger. We zullen zien.” Zoals hij dat ook lijdzaam doet bij El Hamdaoui.

Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; De Zeeuw, De Jong, Enoh; Sarpong, Suarez, Emanuelson.
AZ gunt Ajax meer tijd voor transfer
Van onze speciale verslaggever

ALKMAAR – AZ geeft Ajax langer de tijd om het mondelinge akkoord met Mounir El Hamdaoui (26) over een contract voor vier jaar op papier te zetten. De Alkmaarders houden niet langer vast aan de deadline van afgelopen middernacht.

Op het moment dat AZ en Ajax overeenstemming bereikten over de transfersom, werd afgesproken dat de deal voor vandaag definitief moest zijn beklonken. ,,Ajax heeft ons netjes gebeld, dat er wat probleempjes zijn”, zegt technisch directeur Earnest Stewart, die de deadline op Amsterdamse verzoek een paar dagen verschoof. Hoewel er geruchten zijn dat het Turkse Galatasaray in de markt is voor de spits, weet Stewart van niks. ,,Ajax is de enige club die zich voor Mounir concreet bij ons heeft gemeld.”

El Hamdaoui hoeft zich de komende dagen niet in Alkmaar te melden. ,,We zitten in de voorbereiding op de wedstrijd tegen Göteborg en Mounir krijgt even de rust en tijd om na te denken”, aldus Stewart.
Onder voorbehoud, De Dominee en zijn TwitterMike moeten nog wel hun goedkeuring geven ..
Blij met de punten ...

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » wo jul 28, 2010 8:26 am

Ajaciedjuh schreef:Ik las zojuist op AN (Bron AD), dat zijn belangrijkste reden is dat zijn sport winkel in Rotjeknor wordt gecompenseerd. :smallgrin.gif:

Hij verwacht denk ik weinig klandizie na zijn move naar Ajax. Misschien een zaakje in Amsterdam beginnen? :666.gif:
Ik mag toch echt hopen dat dit een grap is.
Straks gaat hij van Ajax eisen dat hij beveiliging mee krijgt elke keer hij zijn moeder bezoekt in Rotterdam.. :biggthumpup.gif:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

kruifie

Bericht door kruifie » wo jul 28, 2010 8:58 am

Deli schreef:
Ajaciedjuh schreef:Ik las zojuist op AN (Bron AD), dat zijn belangrijkste reden is dat zijn sport winkel in Rotjeknor wordt gecompenseerd. :smallgrin.gif:

Ik mag toch echt hopen dat dit een grap is.
Straks gaat hij van Ajax eisen dat hij beveiliging mee krijgt elke keer hij zijn moeder bezoekt in Rotterdam.. :biggthumpup.gif:
Zo'n vaart gaat het echt niet lopen met El H als hij voor ons tekent. Meneer Leonardo woont ook gewoon al sinds jaar en dag in rotterdam ook toen hij bij Ajax speelde. Liep hij lekker door de stad met zn grote glimlach.

Denk trouwens dat ze wel door hebben dat dit voor Ajax de beste optie is, en daardoor denken er meer uit te kunnen halen. Ik lees al berichten dat Ajax het bod zou moeten intrekken, maar bij wie kom je dan uit? Spitsen met in mijn ogen niet de helft van de kwaliteit van El H. Hopelijk is deze soap snel ten einde...

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 28, 2010 9:04 am

Ik heb gelezen dat die zaak gerund wordt door zijn broers, het is de kostwinning van zijn familie. Zelf staat hij zelf ook in de winkel maar (uiteraard) niet zo vaak. Als de omzet omlaag gaat, zal hij daar persoonlijk weinig last van hebben, want hij verdient genoeg, maar anderen leven er ook van. Ik vind het op zich van verantwoordelijkheidsgevoel getuigen dat hij daar aan denkt. (Al is de manier waarop hij het uitonderhandelt misschien wat minder.)

@Scherrer: dus wel, blijkbaar.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 28, 2010 9:11 am

joey schreef:Ik heb gelezen dat die zaak gerund wordt door zijn broers, het is de kostwinning van zijn familie. Zelf staat hij zelf ook in de winkel maar (uiteraard) niet zo vaak. Als de omzet omlaag gaat, zal hij daar persoonlijk weinig last van hebben, want hij verdient genoeg, maar anderen leven er ook van. Ik vind het op zich van verantwoordelijkheidsgevoel getuigen dat hij daar aan denkt. (Al is de manier waarop hij het uitonderhandelt misschien wat minder.)

@Scherrer: dus wel, blijkbaar.
Mounir is moslim en beleeft zijn geloof vrij heftig meen ik. Zou dus kunnen kloppen dat hij erg met zijn familie begaan is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jul 28, 2010 9:18 am

Ja, want alleen moslims zijn begaan met hun familie natuurlijk.. :confused.gif:
Op naar de vierde ster!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jul 28, 2010 9:18 am

Zat ik toch warm. :neutral.gif: (als dit klopt tenminste.)

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 28, 2010 9:19 am

Pride of Amsterdam schreef:Ja, want alleen moslims zijn begaan met hun familie natuurlijk.. :confused.gif:
Nee hoor, zeg ik dat dan?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 28, 2010 9:36 am

Goh, zou het echt alleen om die sportzaak gaan? Op zich raar om dat tot het allerlaatste moment te bewaren dan. Die zaak is er toch al veel langer? Mocht dit het probleem zijn dan is het in ieder geval van een andere categorie dan wanneer het gaat om het uitspelen van verschillende clubs tegen elkaar. Al ben ik nog steeds van mening dat Ajax niet kan blijven wachten.

Jol heeft ook z'n broer meegenomen naar Ajax zal hij gedacht hebben.... :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 28, 2010 9:36 am

Ik stel voor dat Ajax een boni/mali regeling treft. Ik sluit niet uit dat er juist meer verkocht gaat worden in de zaak. :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo jul 28, 2010 9:37 am

Binnenkort begint de ramadan en is-ie toch waardeloos voor ons. Dat onderhandelen kan nog wel tot eind augustus duren. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Aristides

Bericht door Aristides » wo jul 28, 2010 9:44 am

Het zal niet alleen het financiële gedeelte van de sportzaak zijn, maar ook wat er emotioneel gaat spelen, pesterijen, bedreigingen, niet rustig kunnen slapen enz.

Daarnaast wil hij naar het buitenland en zoals de meeste voetballers overschatten zij hun eigen kwaliteiten, want € 5.000.000 voor de topscorer van 2008-2009 is niets voor een subtopper in Spanje, Engeland, Rusland enz. Hij is blijkbaar in de ogen van alle scouts van die clubs niet geschikt, maar hij (of zijn zaakwaarnemer) denkt daar anders over.

Wat Leonardo betreft, die zou Ajax niet sterker maken, dat scheelt voor een Feyenoorder, want El Hamdaoui doet dat waarschijnlijk (waarmee ik bedoel dat ik dat hoop, want ik lees alleen maar dat het een topaankoop is, zoals Machlas dat ook was, of Sulejmani, maar spelen voor Ajax is iets anders dan tekenen voor Ajax) wel zal doen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » wo jul 28, 2010 9:51 am

joey schreef: @Scherrer: dus wel, blijkbaar.
Hier zakt m'n broek echt van af. Belachelijk. Maar, beste Mounir, ik heb een idee! Als je niet snel netjes je contract met Ajax tekent beloof ik dat ik keurig elke nacht de ruiten van je winkeltje hier om de hoek ingooi. Kijken wat er beter is voor de winst van je sportzaak, bij Ajax tekenen of dat niet doen. :666.gif: :smallgrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo jul 28, 2010 10:11 am

Zag de onderstaande Twitter van Ko voorbij komen

mennopot

Stand van zaken El Hamdaoui-gate: http://tinyurl.com/3678qhf En dan nu: aaaaaan het werk!
about 3 hours ago via web
El Hamdaoui-gate :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Plaats reactie