Mounir El Hamdaoui
Moderator: mods
Re: Mounir El Hamdaoui
Maar misschien maakt ie wel geen doelpunten bij Ajax, of breekt ie zijn been op 4 plaatsen in seizoen drie en besluit ie als ie fit is zijn contract uit te dienen. Tja, je weet het niet.
I think I lost my fucking headache
El H. is een aardige speler maar wel een met een gebruiksaanwijzing. Zelfs Van Gaal kreeg het niet voor elkaar om hem in een systeem te laten spelen. El H. functioneert het beste in een vrije rol maar die wil Suarez ook al. Ik had toch liever een taakbewuste speler gehad.
En ja, dat van die waardevermeerdering, dat zeiden ze ook van Sulejmani. Een zekerheidje, weet je nog? Kortom, zo moet je nooit denken, je weet niet wat ervan terecht komt.
En ja, dat van die waardevermeerdering, dat zeiden ze ook van Sulejmani. Een zekerheidje, weet je nog? Kortom, zo moet je nooit denken, je weet niet wat ervan terecht komt.
Het stinkt aan alle kanten!
En toch liet van Gaal hem staan. Moet je nagaan hoe goed hij is. 

Misschien zelfs wel op 5 plaatsen.LucaS schreef: of breekt ie zijn been op 4 plaatsen in seizoen drie en besluit ie als ie fit is zijn contract uit te dienen.

- Ajaciedjuh
Vinden jullie de definitieve bevestiging ook zo lang duren? 

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Maar Van Gaal haalt hem heus niet naar Bayern.goodfella schreef:En toch liet van Gaal hem staan. Moet je nagaan hoe goed hij is.
Goed in verhouding tot wat daar verder rondliep, dat zeker. We hebben het over de Nederlandse competitie.
Een naderend faillissement, no way. Daar hebben we te veel (aantrekkelijke) waarde voor op het veld lopen. Ik reken nog wel op een vertrek/verhuur van een x-aantal overbodige spelers. Bovendien acht ik de kans groot dat we dit seizoen eens eindelijk CL-voetbal zullen spelen...LucaS schreef:EN als er niemand vertrekt een naderend faillissement (?)Starring schreef:Jullie vergeten ook de toekomstige positieve opbrengst van deze relatief goedkope investering. Mounir en Suarez, voetballend en qua spektakel een moordend duo!
AFCA!
M.i. kan Ajax deze speler alleen halen wanneer Suarez vertrekt. Die 2 samen lijkt me een onmogelijke combi.
Wel een zeer voorspelbare transfer trouwens. Dit zat er echt aan te komen. AZ wilde, Jol wilde, El Ham wilde. Tja, dan kom je er vanzelf uit. 5 miljoen is trouwens een koopje, want voetballen kan die jongen natuurlijk wel.
Wel een zeer voorspelbare transfer trouwens. Dit zat er echt aan te komen. AZ wilde, Jol wilde, El Ham wilde. Tja, dan kom je er vanzelf uit. 5 miljoen is trouwens een koopje, want voetballen kan die jongen natuurlijk wel.
Dat zou kunnen, maar ik hoop het niet. Hamdaoui is een oudere, mindere versie van Suarez. Als die vertrekt zie ik graag een TOPtalent komen. Mocht Suarez vertrekken, hoop ik dat Ajax nog een spits aantrekt (Dembele?) want met Mido als (enige) vaste spits zie ik nog problemen ontstaan.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ik hoop i.i.g. dat de Ridder en Mido ons bespaard blijven. Dat is de categorie Roger, Urzaiz, Luque. Moesten we maar niet weer aan beginnen.
Ik moet het met El Ham ook nog maar zien. Bij z'n enige club van niveau (Spurs) is ie compleet geflopt. Vind hem een tafellaken en servet figuur. Mentaal bijv. niet sterk.
Ik moet het met El Ham ook nog maar zien. Bij z'n enige club van niveau (Spurs) is ie compleet geflopt. Vind hem een tafellaken en servet figuur. Mentaal bijv. niet sterk.
Straks in het sportjournaal:
voetbal Ajax en AZ praten weer over
transfer Mounir El Hamdaoui
naar Ajax
Huh?
naar Ajax
Huh?
- Ajaciedjuh
Ik zag het ook staan. Het duurt ook veel te lang voordat de bevestiging komt.Jöhnk schreef:Straks in het sportjournaal:
naar Ajax
Huh?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Misschien hebben ze de voorwaarden aangepast na het verstrijken van de deadline.

Volgens De T. was die deadline pas op dinsdagavond. Lijkt me eerder dat ze het zo plaatsen, omdat ze hiervoor hebben gemeld dat de transfer was afgeketst.
Laten we het Sportjournaal afwachten.
Laten we het Sportjournaal afwachten.
AZ betaalde destijds ook de hoofdprijs omdat het een last minute transfer was, ze hadden inget op Afonso Alves'.joey schreef:Neeeee, ik dacht dat we zo niet meer gingen redeneren! Dat hoorden we na de komst van Sulejmani ook.Ik begrijp dat AZ verlies op hem heeft geleden, want hij heeft destijds acht miljoen euro gekost. Die hadden vast ook gedacht een fijne winst te maken.
Denk overigens dat AZ hem vorig jaar met winst had kunnen verkopen als het echt gewild had.
Twitter Mike: sportjournaal is slecht geinformeerd.
Twitter Mike daarentegen...
Maar serieus, het duurt inderdaad erg lang voor de bevestiging komt. Je zou denken dat Ajax haast had, want ze hebben nog een paar kaarten beschikbaar voor woensdag.

Maar serieus, het duurt inderdaad erg lang voor de bevestiging komt. Je zou denken dat Ajax haast had, want ze hebben nog een paar kaarten beschikbaar voor woensdag.
Nou, wat een nieuws in het sportjournaal. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat kan tot 24 uur voor de wedstrijd.
Zo ongeveer de deadline die is gesteld met AZ dus. 

Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Ajaciedjuh
Telesport schreef: El Hamdaoui stemt in met vier jaar Ajax
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, dinsdag
Na dagen onderhandelen hoopt Ajax vandaag dan eindelijk Mounir El Hamdaoui (26) als nieuwe aanwinst te presenteren.
De Rotterdammer gaf in de nacht van zondag op maandag zijn woord aan de Amsterdamse club, onderging gisteren al met goed gevolg de medische keuring, maar struikelde over een aantal details in het vierjarige contract. Vanmorgen wordt alsnog witte rook verwacht.
Nog steeds niet helemaal zeker dus.Telesport schreef:MAROKKAANSE AANVALLER GOEDGEKEURD DOOR AJAX
El Hamdaoui geeft woord
• Niemand gaat er meer vanuit dat Mounir El Hamdaoui komend seizoen níet in het shirt van Ajax te bewonderen is. Ook Ajax-trainer Martin Jol gaat er vanuit dat de laatste plooien van de overgang vandaag worden gladgestreken. FOTO: PRO SHOTS
AMSTERDAM – Ajax-trainer Martin Jol gaat er vanuit dat hij morgen in het Champions Leagueduel met PAOK Saloniki al kan beschikken over Mounir El Hamdaoui (26). Daarover ontstond gisteren onverwachts lichte twijfel. De Marokkaan gaf weliswaar zijn woord dat hij akkoord ging met de vierjarige aanbieding van de Amsterdammers, maar struikelde over details. Tot verrassing van Ajax, dat het contract had klaarliggen, de champagne wilde ontkurken en het persbericht de deur uit zou doen. Jol gaat er vanuit dat de plooien vandaag worden gladgestreken en de race tegen de Champions Leagueklok start.
Om El Hamdaoui tegen de Grieken te kunnen laten debuteren, moet de deal zijn afgerond en de aanvaller vandaag voor 20.45 uur – 24 uur voor het begin van de wedstrijd – zijn aangemeld bij de UEFA. Ajax leverde vorige week al een lijst met namen in, maar mocht één plaats openhouden voor een eventuele aanwinst.
El Hamdaoui is – zo wezen de medische tests in Amsterdam uit – fit om als spits tussen Urby Emanuelson en Luis Suarez te starten tegen PAOK. Hij maakte het begin van de voorbereiding van AZ volledig mee, speelde zijn wedstrijdjes tegen amateurs en Red Bull Salzburg, maar moest verstek laten gaan toen zijn ploeggenoten op trainingskamp gingen naar Duitsland. AZ-trainer Gertjan Verbeek wilde daar alleen met spelers werken, die ook inzetbaar waren in de Europa League. Vanwege de door AZ én speler wenselijk geachte transfer van El Hamdaoui, werd hij niet voor het Europese toernooi ingeschreven. In Alkmaar werkte hij zich ten tijde van het trainingskamp met de andere achtergebleven spelers uit de 38-koppige AZ-selectie in het zweet.
Zodra de Rotterdammer zijn handtekening bij Ajax zet en – zoals direct al de bedoeling was – tijdens het perspraatje van Martin Jol voor het duel met PAOK wordt gepresenteerd, komt er een einde aan de onderhandelingen, die vandaag de vijfde dag in gaan. Telesport onthulde zaterdagochtend dat Ajax de dag daarvoor met AZ een akkoord had bereikt over de (gespreide) transfersom van vijf miljoen euro. Indien Ajax zich dit jaar plaatst voor het hoofdtoernooi van de Champions League en komend seizoen kampioen wordt, kan dat bedrag oplopen tot zeven miljoen euro.
Nadat de persoonlijke gesprekken vrijdag aanvankelijk waren vastgelopen op de salariseisen van El Hamdaoui, schakelde Ajax door naar alternatieven, maar vernam de club via via, dat de AZ’er zijn wensen toch wilde bijstellen en opnieuw om de tafel wilde. Dat gebeurde zondagavond, maar weer ketste de deal af. Bij het verlaten van het gebouw, rond middernacht, zei commercieel directeur Henri van der Aat dat El Hamdaoui drie uur de tijd had om zich te bedenken. Diep in de nacht kreeg Ajax een belletje dat de speler toch op het definitieve voorstel inging en zich de volgende ochtend op sportpark De Toekomst zou melden.
Na de succesvolle keuring in het VU-ziekenhuis zou de transfer worden beklonken, maar wilde El Hamdaoui’s zaakwaarnemer Sietje Mouch nog een aantal kleine aanpassingen. De hoofdrolspeler zelf ging vermoeid naar huis en vandaag zal er verder worden gepraat. Hoewel Ajax niet van plan is extra in de buidel te tasten, gaat niemand er vanuit dat de overgang van El Hamdaoui niet zal plaatsvinden.
De fysiek sterke en balvaste speler wordt in Amsterdam gezien als ideale vervanger van Marko Pantelic. Ahmed Hossam – Mido – is in Jols plaatje meer de stormram, maar kan tegen PAOK nog niet in actie komen. De Egyptenaar is in afwachting van zijn visum en werkvergunning.

- Ajaciedjuh
Onze Mike meldt het volgende:
Gauw beëindigen deze soap. Op naar de volgende (goede snelle buitenspeler)!El Hamadoui gaf Ajax woord voor 4 jaar, maar kwam op laatste moment met aanvullende eisen. Al goedgekeurd. Deal vanochtend afgerond #Ajax
Braafheid en Pranjic wél.joey schreef: Maar Van Gaal haalt hem heus niet naar Bayern.

Ik had gehoopt dat Mido het alternatief zou zijn voor het geval El H. niet zou kunnen worden gehaald.

5 miljoen + salaris is een bak geld voor een club in financiele nood. Daar bovenop nog eens Sinterklaas spelen door 2 has beens een contract aan te bieden, zou Ajax niet moeten toestaan!