Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010
Stel dan nog liever Sno op in de spits. Mpenza is een broodvoetballer, een voetbalnomaad. Dat was Pantelic ook, maar die was nog van waarde, dat zie ik Mpenza niet doen.
Hiervan schieten de tranen me echt in de ogen...D_skilled schreef:Bron: nusport.nlAjax bijna rond met Mpenza
AMSTERDAM - Ajax zal komende week normaal gesproken Emile Mpenza (32) presenteren als nieuwe aanwinst. De Amsterdamse club is zo goed als rond met de Belgische aanvaller.
Mpenza komt over van het Zwitserse FC Sion waarvoor hij 21 treffers aantekende in dertig duels en moet de Amsterdamse aanvalslinie gaan leiden.
Mpenza is de opvolger van Marko Pantelic, die deze zomer bij Ajax vertrok omdat hij een meerjarig contract eiste waar Ajax niet verder wilde gaan dan een eenjarige overeenkomst.
El Hamdaoui
De komst van Mpenza kwam in een stroomversnelling na het afhaken van Mounir El Hamdaoui. Ajax onderhandelde afgelopen nacht tot twee uur met de aanvaller van AZ en zijn begeleider Sietje Mouch, maar kwam net niet tot overeenstemming.
Daardoor is er wel financiële ruimte beschikbaar voor een extra aanvaller. De kans is groot dat oud-Ajacied Mido de gelederen komt versterken als stormram.
Leonardo
Voor de rechterkant zijn Leonardo en Tom de Mul voorname kandidaten. Eerstgenoemde aanvaller ligt echter nog drie jaar vast bij NAC Breda.
Leonardo speelde een jaar geleden nog bij Ajax en heeft wel oren naar een terugkeer naar de hoofdstad.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Ja, echt he. Oude tijden o.l.v. Martin van Geel doen zich herleven.
Hij is wel tien keer sneller als Pantelic .. en ach, met zo'n " Ajax zal komende week normaal gesproken Emile Mpenza (32) presenteren als nieuwe aanwinst. " kun je natuuurlijk volgende week alle kanten op ..
Blij met de punten ...
Dan hopen we maar dat het een andere kant opgaat, Voetske.
Het stinkt aan alle kanten!
Zullen we alvast de discussie starten over hoe oud Mpenza nu echt is? Of wachten we tot hij heeft getekend?
Mido was in zijn Ajax tijd gewoon een prima spits voor Ajax. Maar die jongen heeft het daarna nergens meer laten zien. Wat kun je dan nog van zo'n jongen verwachten? Niet zo veel lijkt me.

Mido was in zijn Ajax tijd gewoon een prima spits voor Ajax. Maar die jongen heeft het daarna nergens meer laten zien. Wat kun je dan nog van zo'n jongen verwachten? Niet zo veel lijkt me.
Nil volentibus arduum
Mpenza staat nog een jaar onder contract bij Sion, met een optie voor een derde jaar. Ik weet niet of ze die al gelicht hebben, want hij schoot er vorig seizoen 21 stuks in. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax een transfersom voor hem gaat betalen. Bij Plymouth Argyle verdiende hij al 520,000 euro op jaarbasis, trouwens.
Ik heb 'm net even 'gewikiscout' en daar zie ik dat hij in het seizoen 2003/2004 bij Standard Luik en afgelopen jaar bij Sion 21 doelpunten heeft gemaakt. In Duitsland nog één keer 13 doelpunten voor HSV en verder absoluut geen indrukwekkende statistieken in Duitsland en Engeland. Een niveautje hoger gaat het dus vrij moeizaam wat betreft doelpunten maken. Verder is 'ie nogal blessuregevoelig of niet goed genoeg om voldoende wedstrijden te spelen.
Puur op basis van die informatie (meer weet ik gewoon niet) zeg ik laat die jongen lekker in Zwitserland. Maar Ajax heeft 'm natuurlijk uitgebreid gescout dus die weten het vast beter.....
Iemand die wat zinnigs kan zeggen over zijn manier van spelen?
Puur op basis van die informatie (meer weet ik gewoon niet) zeg ik laat die jongen lekker in Zwitserland. Maar Ajax heeft 'm natuurlijk uitgebreid gescout dus die weten het vast beter.....

Iemand die wat zinnigs kan zeggen over zijn manier van spelen?
Nil volentibus arduum
Je kent hem toch wel? Hier zie je hem in actie:
http://www.youtube.com/watch?v=_k4TZy4-UTE
We weten allemaal dat Jol veel waarde aan statistieken hecht, dus wordt Mpenza gehaald op basis van... van wat eigenlijk?
http://www.youtube.com/watch?v=_k4TZy4-UTE
We weten allemaal dat Jol veel waarde aan statistieken hecht, dus wordt Mpenza gehaald op basis van... van wat eigenlijk?

Ik kijk eigenlijk al jaren veel minder voetbal. Dus ik ken 'm wel van naam maar heel veel verder kom ik niet. Ik denk dat ik 'm alleen heb zien spelen in de tijd dat hij doorbrak in België want toen keek ik nog wel alles. Maar ik kan nu dus echt niet vertellen of die jongen bijvoorbeeld links of rechts is, balvast of niet, kopsterk? Geen idee.joey schreef:Je kent hem toch wel?
Nil volentibus arduum
Zelfs in zijn zogenaamde beste tijd vond ik Emile Mpenza ongeschikt voor Ajax. Hij is sowieso meer counterende 4-4-2-spits. Nu een paar jaar later, versleten en wel wilt Ajax hem een contract aanbieden. Het is te lachwekkend voor woorden! Mido zelfde verhaal, goed met de kop, maar dat was het. Totaal geen spits om met het gezicht naar het doel te spelen en de laatste jaren verworden tot een volgevreten speler.
Ik hoop nog steeds op El Hamdaoui (hij én Suarez zouden een moordend duo kunnen vormen) e.e.a. trekken we recht middels CL-inkomsten.

Ik hoop nog steeds op El Hamdaoui (hij én Suarez zouden een moordend duo kunnen vormen) e.e.a. trekken we recht middels CL-inkomsten.
AFCA!
Hier kun je nog meer zien:Marillion schreef:Ik kijk eigenlijk al jaren veel minder voetbal. Dus ik ken 'm wel van naam maar heel veel verder kom ik niet. Ik denk dat ik 'm alleen heb zien spelen in de tijd dat hij doorbrak in België want toen keek ik nog wel alles. Maar ik kan nu dus echt niet vertellen of die jongen bijvoorbeeld links of rechts is, balvast of niet, kopsterk? Geen idee.joey schreef:Je kent hem toch wel?
http://www.youtube.com/watch?v=0qzsrzN8TCI
Een opportunistische speler, niet het type om als aanspeelpunt te dienen. Hij is nog eerder een opvolger van Rommedahl dan van Pantelic, lijkt me. Moet het hebben van zijn snelheid, maar wat is daar nog van over op 32(?)-jarige leeftijd?
Ik kon me niet herinneren dat ik hem ooit een doelpunt met zijn hoofd had zien maken maar op dat filmpje maakt hij er toch twee, al zijn dat twee allerlulligste kopballetjes.
Fulham heeft nog geen trainer toch?
Komt mooi uit, want Jol mag wat mij betreft alsnog opzouten indien hij Emile Mpenza en andere ellendige voetballers zoals Daniel de Ridder daadwerkelijk aan zal trekken. Ajax heeft al genoeg onwaardige spelers op de loonlijst staan.
Komt mooi uit, want Jol mag wat mij betreft alsnog opzouten indien hij Emile Mpenza en andere ellendige voetballers zoals Daniel de Ridder daadwerkelijk aan zal trekken. Ajax heeft al genoeg onwaardige spelers op de loonlijst staan.
AFCA!
Bedankt Joey!
Als Mpenza én Mido komen gaat het allemaal wel heel erg opportunistisch worden. Bij Mido heb ik ook hele grote vraagtekens. Die moest het van zijn sterke fysiek hebben. Wat is daar nog van over?
Wat een verschil ook met El Hamdaoui. Even los van de bedragen maar dat is wel een prima voetballer. De stap naar deze twee lijkt me nogal groot.
Als Mpenza én Mido komen gaat het allemaal wel heel erg opportunistisch worden. Bij Mido heb ik ook hele grote vraagtekens. Die moest het van zijn sterke fysiek hebben. Wat is daar nog van over?
Wat een verschil ook met El Hamdaoui. Even los van de bedragen maar dat is wel een prima voetballer. De stap naar deze twee lijkt me nogal groot.
Nil volentibus arduum
Uhhh, wordt er om me gevraagd?
Mpenza, voetbalt die nog dan? Zijn stats zijn niet top en dan ben ik nog voorzichtig. Maar ik heb wel het volste vertrouwen in Jol, die wil echt niet op zijn bek gaan. Er moet wel een spits bij natuurlijk, Siem is een absoluut noodverband op die plaats. Mido kan voetballen, heeft specifieke kwaliteiten, is alleen zo gek als een deur. Daardoor is alles fout gelopen bij hem. Misschien kan Jol hem raken.
Maar blij word ik niet van die namen, sorry.

Mpenza, voetbalt die nog dan? Zijn stats zijn niet top en dan ben ik nog voorzichtig. Maar ik heb wel het volste vertrouwen in Jol, die wil echt niet op zijn bek gaan. Er moet wel een spits bij natuurlijk, Siem is een absoluut noodverband op die plaats. Mido kan voetballen, heeft specifieke kwaliteiten, is alleen zo gek als een deur. Daardoor is alles fout gelopen bij hem. Misschien kan Jol hem raken.
Maar blij word ik niet van die namen, sorry.

Kom op, dat kun je beter. Je gaat hem toch zeker wel een kans geven en zo?

Ik lees op dit forum dat Sion tussen de 900.000 en de 1,3 miljoen Zwitserse francs zou vragen voor M'penza. Zegt zijn zaakwaarnemer. M'penza probeert daar een vertrek te forceren, hij wil een andere club en een contract voor langere tijd.

Ik lees op dit forum dat Sion tussen de 900.000 en de 1,3 miljoen Zwitserse francs zou vragen voor M'penza. Zegt zijn zaakwaarnemer. M'penza probeert daar een vertrek te forceren, hij wil een andere club en een contract voor langere tijd.
Dan lijkt de kans klein dat hij komt, want meer dan een jaarcontract zit er niet in.
Elke Ajacied krijgt idd een kans van mij, dAt klopt. Vantevoren afkraken is meer iets voor andere mensen...joey schreef:Kom op, dat kun je beter. Je gaat hem toch zeker wel een kans geven en zo?![]()
Het schijnt dat er ook belangstelling vanuit Azerbeidjan is voor Mpenza.
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Dag scouting.. Welkom zeer korte termijn visie. dit is wat er gewenst is. Jol korte termijn die alleen maar aan zichzelf denkt en totaal niet denkt aan de lange termijn. Ajax is tegen de muur gezet... Of er wordt geïnvesteerd of ik ben weg.
Mpenza 32 jaar..... Zielig gewoon
volgend jaar weer het zelfde gelazer.. Hopelijk krijgt ie maar een 1 jarig contract zodat we volgend jaar weer op zoek kunnen naar een opvolger daarvoor.. Wij gaan steeds meer op die kut kakkerlakken lijken.

Mpenza 32 jaar..... Zielig gewoon
volgend jaar weer het zelfde gelazer.. Hopelijk krijgt ie maar een 1 jarig contract zodat we volgend jaar weer op zoek kunnen naar een opvolger daarvoor.. Wij gaan steeds meer op die kut kakkerlakken lijken.

Weer op zoek naar een Interim coach..
-
- AT Toto winner 15/16
De Ridder, De Mul, Leonardo, Mido... allemaal spelers die hier al een keer geweest zijn, het is allemaal zo voorspelbaar, zo fantasieloos. Koop dan gewoon 1 klepper die wat meer kost.
Dit staat toch niet voor niets bij onbetrouwbaar? Welke goede bron is er nu bv voor M'Penza?
Dezelfde bron die de overige berichten heeft gebracht, de T.
Ook als je de speler al vaak aan het werk hebt gezien en wéét dat hij niets kan? Of probeer je dan nog iets in zijn spel te ontdekken dat je wel behaagt? Iets in de trant van: met een beetje geluk leert Marco onze Sno de trucjes van een spits aan?Neefkens schreef:Elke Ajacied krijgt idd een kans van mij, dAt klopt. Vantevoren afkraken is meer iets voor andere mensen...joey schreef:Kom op, dat kun je beter. Je gaat hem toch zeker wel een kans geven en zo?![]()

Het is niet zo dat het feit dat Ajax een speler contracteert de garantie biedt dat hij geschikt is. Helaas niet.

Brengen we hem samen?Starring schreef:Fulham heeft nog geen trainer toch?
IK GELOOF!!!!!!