Bétrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Bétrouwbaar transfernieuws: 2009/2010
Het is waar. Raiola zal het wel doordrukken.
Bron: Highlow'Jol gecharmeerd van De Ridder'
Oud-speler Daniel de Ridder mag zich heugen in hernieuwde interesse van Ajax. De rechtsbuiten, die de club in augustus 2005 verliet voor een verblijf bij het Spaanse Celta de Vigo is in Amsterdam voor verkennende gesprekken met Ajax. “Martin Jol is al langer gecharmeerd van de Amsterdammer”, zegt een bron dichtbij de speler, die onder contract staat bij het Engelse Wigan Athletic tegen highlow.nl.
Daniel de Ridder en Tom De Mul worden nadrukkelijk genoemd om de plek van Dennis Rommedahl bij Ajax in te nemen. “Daniel is nadrukkelijk de eerste keus”, vertelt een woordvoerder van De Ridder tegen highlow.nl. Het vertrek van de Deense vleugelspits twee weken geleden beviel coach Martin Jol niet. Hij noemde het vertrek van Rommedahl naar Griekenland een voorbeeld van het verkeerde transferbeleid bij Ajax. De Scheveninger gaf aan dat hij niet tevreden was en schermde met interesse van Fulham. Uiteindelijk zijn Ajax en Jol er toch uit gekomen en mag er geshopt worden om versterkingen te halen. Na het vertrek van rechtsbuitens Rommedahl en Kennedy Bakirçioglü beschikt Ajax niet langer over een vleugelspits. Oud-spelers Tom De Mul en Daniel de Ridder werden door de media genoemd als opvolgers. Beide spelers zijn bij hun clubs op een zijspoor beland. “Jol vindt Daniel gewoon een goeie technische, aanvallende voetballer”, zegt de woordvoerder van de Amsterdammer, die zijn jeugd doorbracht bij Ajax. De Ridder leek in 2004/2005 voorbestemd een hele grote te worden bij de Amsterdammers, maar zijn getroebleerde verhouding met de toenmalige technische staf Danny Bind en Ronald Koeman gooide roet in het eten. Ook het feit dat trainer Koeman voor een andere rechtsbuiten koos en De Ridder passeerde voor De Mul (!) deed niet veel goed bij de getalenteerde winger.
Daniel de Ridder debuteerde verdienstelijk begin 2004, maar hij verdiende er geen basisplaats mee. Koeman haalde een nieuwe rechtsbuiten en vond dat De Ridder zich moest richten op de positie van rechtshalf. Een positie die hij moest delen met minstens vier andere collega's. Daniel zakte de moed in zijn kicksen toen hij het seizoen 2004/2005 teruggezet was naar Jong Ajax. “Het is niet leuk. Ik probeer de rust te bewaren”, vertelde hij toen tegen highlow.nl. “Het is erg vervelend.” De Ridder kreeg niet veel speelminuten onder Koeman, maar was wel erg belangrijk als hij meedeed. Zoals in de wedstrijd tegen FC Den Bosch. Tot tien minuten voor tijd stond Ajax met 1-0 achter. Daniel scoorde de gelijkmaker en zorgde met een assist voor de overwinning. Hij redde de wedstrijd en voor heel even de trainer, die later toch bezweek. “Ik speel niet voor de trainer,” vertelde hij toen tegen highlow.nl, “ik speel voor het team.”
En toen kwam Danny Blind. Weer kon Daniel de Ridder niet op een basisplaats rekenen. In de media verschenen namen van clubs die in de rechtsbuiten geïnteresseerd zouden zijn: Tottenham Hotspur, Newcastle United, Arsenal, Olympic Lyonnais, Olympic Marseille, Paris St. Germain, Italiaanse clubs, FC Twente, Vitesse en zelfs Heracles Almelo. Maar Daniel wilde als Ajacied niet naar andere Nederlandse clubs. Vlak voor het verstrijken van de transferperiode kreeg hij eindelijk toestemming van Blind om Ajax te verlaten. Tot ieders verbazing werd het Celta de Vigo. In Spanje speelde hij twee jaar, werd in 2007 zelfs Europees kampioen met Oranje onder 21, maar was ook vaak geblesseerd. Hij vertrok dat seizoen naar Birmingham City om een jaar later al te vertrekken naar Wigan Athletic. Het afgelopen seizoen maakte hij op huurbasis af bij Hapoel Tel Aviv, waarmee hij de beker won en kampioen werd, mede door zijn beslissende inbreng.
De carrière van Daniel de Ridder kenmerkt zich sinds zijn vertrek bij Ajax door veel blessures en instabiliteit. Wel is de speler op beslissende momenten altijd erg belangrijk gebleken. Zo had hij een doorslaggevend aandeel in het kampioenschap van Hapoel Tel Aviv, dat hem graag had willen tekenen. Maar de Amsterdammer wilde terug naar Europa om in de kijker te blijven van beleidsbepalers. Die keuze lijkt de juiste te zijn, nu Ajax interesse heeft getoond in De Ridder.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/footbal ... 043005.stm
Man city - Birmingham (1-0) 20-10-2007
Hier was ik bij.
De ridder viel toen heel sterk in. Had sterke acties
Eigenlijk is hij geheel uit beeld verdwenen zonder dat je nu echt een waardeooreel kan geven.
" Soon after the break Birmingham boss Steve Bruce brought on Daniel de Ridder for Gary McSheffrey to try and reinvigorate his attack and the Dutchman began to trouble Javier Garrido.
While De Ridder probed City's left flank, on the other side of the pitch Wilson Palacios and Kapo combined to set up Muamba, whose shot was superbly saved by Hart. "
Man city - Birmingham (1-0) 20-10-2007
Hier was ik bij.
De ridder viel toen heel sterk in. Had sterke acties
Eigenlijk is hij geheel uit beeld verdwenen zonder dat je nu echt een waardeooreel kan geven.
" Soon after the break Birmingham boss Steve Bruce brought on Daniel de Ridder for Gary McSheffrey to try and reinvigorate his attack and the Dutchman began to trouble Javier Garrido.
While De Ridder probed City's left flank, on the other side of the pitch Wilson Palacios and Kapo combined to set up Muamba, whose shot was superbly saved by Hart. "
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
De Ridder heeft tijdens zijn half jaar in Israel geen pepernoot geraakt. Snap niet op welke basis ze hem willen halen...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
blijft toch een mysterie dit soort zaken,
Jong debuteren in ajax 1
In de NL jeugdselecties een vaste waarde (en ook nog europees kampioen)
En dan toch niet dat laatste kleine stapje kunnen maken.
Jong debuteren in ajax 1
In de NL jeugdselecties een vaste waarde (en ook nog europees kampioen)
En dan toch niet dat laatste kleine stapje kunnen maken.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Inderdaad opvallend. Het is overigens iets wat je in alle sporten ziet gebeuren. Bij de betere horen in de jeugd om het vervolgens een niveau hoger niet waar te kunnen maken.
Ik vind het niet pleiten voor een speler dat hij bij verschillende clubs gewoon geen indruk heeft kunnen maken. Je kunt best een keer pech hebben dat je ergens binnenkomt waar je geen kans krijgt of andere tegenslag hebt. Maar het zal toch niet zo zijn dat het overal alleen maar externe oorzaken ligt? Ik heb dan ook zeer mijn twijfels of we iets opschieten met het aantrekken van De Ridder of De Mul. Moest ik gedwongen zijn om tussen deze twee spelers te kiezen zou ik overigens eerder voor De Mul gaan. Die heeft bij Ajax op mij meer indruk gemaakt bij Ajax. Het lijkt me alleen zo'n slapjanus. Als ik 'm zie moet ik altijd denken aan een cavia die ik vroeger heb gehad.....
Ik vind het niet pleiten voor een speler dat hij bij verschillende clubs gewoon geen indruk heeft kunnen maken. Je kunt best een keer pech hebben dat je ergens binnenkomt waar je geen kans krijgt of andere tegenslag hebt. Maar het zal toch niet zo zijn dat het overal alleen maar externe oorzaken ligt? Ik heb dan ook zeer mijn twijfels of we iets opschieten met het aantrekken van De Ridder of De Mul. Moest ik gedwongen zijn om tussen deze twee spelers te kiezen zou ik overigens eerder voor De Mul gaan. Die heeft bij Ajax op mij meer indruk gemaakt bij Ajax. Het lijkt me alleen zo'n slapjanus. Als ik 'm zie moet ik altijd denken aan een cavia die ik vroeger heb gehad.....

Nil volentibus arduum
Ik weet niet of hij zin heeft om én reservespeler te zijn én samen te werken met Blind.
Ach, bij de beteren... De Ridder kon er niet zoveel van. Hij is altijd een beetje een hype geweest. Zag er goed uit, ging naar het gymnasium, was joods... interessant. De Mul is altijd beter geweest, dat was hij in de jeugd en dat was hij in Ajax 1 nog steeds.
Hoe dan ook, ik zou het heel raar vinden als De Ridder kwam. Dan heeft Jol dus totaal geen vertrouwen in bijvoorbeeld Jozefzoon.
Hoe dan ook, ik zou het heel raar vinden als De Ridder kwam. Dan heeft Jol dus totaal geen vertrouwen in bijvoorbeeld Jozefzoon.
Het stinkt aan alle kanten!
Mwah, hij prees Jozefzoon in het verleden. Maar goed, die is op pad met het Nederlands elftal en is er sowieso nog niet klaar voor. Die zal alleen jeugdspelers bij het eerste betrekken als ze laten zien dat ze in korte tijd nog grote stappen kunnen maken, net als Eriksen zeg maar. Die wil niet lang wachten.
En dan haalt hij De Ridder, die er nooit klaar voor is geweest en er nooit klaar voor zal zijn? 

Ach ja, als hij maar meer keuzes heeft, los van de wel of niet toegevoegde waarde van de Ridder. Om Kennedy en Gabri klonk hij ook rouwig dat hij die kwijt was.
Lijkt me ook niet handig. Het is natuurlijk lastig om iemand te halen met een klein budget. Maar je moet er wel vertrouwen in hebben dat iemand wat kan toevoegen.
Hoe heeft De Mul het in België gedaan? Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Hoe heeft De Mul het in België gedaan? Iemand die daar wat zinnigs over kan zeggen?
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
De Mul wou weg bij AJAX omdat hij de sfeer in de kleedkamer te hard vond.. zou het nu veel anders zijn dan?
Het idee was juist dat Ajax geen spelers meer zou halen voor de breedte. Door deze manier van denken zijn we juist aan al die contractspelers gekomen.
Ik vind het bijvoorbeeld belachelijk dat Ajax geld heeft neergelegd voor een derde keeper. Welke sukkel (ouder dan 20) wil er nou derde keeper zijn? Dan moet je helemaal niets van kunnen.
Kijk, ik begrijp wel dat een trainer graag tig spelers heeft. Voor alle, alle zekerheid. Maar Ajax kan zich zo'n brede selectie niet permitteren.
Ik vind het bijvoorbeeld belachelijk dat Ajax geld heeft neergelegd voor een derde keeper. Welke sukkel (ouder dan 20) wil er nou derde keeper zijn? Dan moet je helemaal niets van kunnen.
Kijk, ik begrijp wel dat een trainer graag tig spelers heeft. Voor alle, alle zekerheid. Maar Ajax kan zich zo'n brede selectie niet permitteren.
Een sukkel die graag een paar seizoenen makkelijk geld wilt verdienen, door een beetje te trainen en op de tribune te zitten. Ik vind mijn werk leuk, maar als ik een aanbieding krijg waarmee ik veel meer kan verdienen (en dat zal b.v. bij Verhoeven zeker het geval zijn) dan zou ik toch ook wel die sukkel willen zijn.
O, ik begrijp het ook wel, maar als club zou ik liever een jonge,ambitieuze keeper uit de jeugdopleiding (Jong Ajax) nemen dan zo iemand.
Daar ben ik het ook zeker mee eens, ik snap de Ajax gedachte hierachter ook niet. Als je weinig geld hebt, dan moet je er zuinig mee omgaan. Die ene wedstrijd dat een 3e keeper per seizoen zal spelen is geen tonnen waard.
Maar ik snap de keuze van een Verhoeven zeker wel, die zorgt in 2 seizoenen tijd dat hij een veilige toekomst tegemoet gaat qua financieën.
Maar ik snap de keuze van een Verhoeven zeker wel, die zorgt in 2 seizoenen tijd dat hij een veilige toekomst tegemoet gaat qua financieën.
Als de 2e keeper al een jonge ambitieuze keeper is, dan is het niet onverstandig een wat oudere redelijke keeper te contracteren.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Bovendien is Verhoeven gehaald omdat Vermeer op dat moment z'n contract nog niet had verlengd.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Khraa schreef:Als de 2e keeper al een jonge ambitieuze keeper is, dan is het niet onverstandig een wat oudere redelijke keeper te contracteren.
Waarom dan? Ik zie dat niet zo.
We hebben het over een tweede reserve. In een tweede reserve moet je geen geld investeren.
Tja, bij Chelsea of Madrid, daar kunnen ze dat doen. Maar Ajax is geen Chelsea of Madrid.
Waar het mij om gaat, is dat er steeds (zogenaamd) een goede reden is om voor die positie nog een EXTRA speler te kopen en voor die positie ook. Maar al die extra spelers leiden dus tot een loonlijst van heb-ik-jou-daar.
Een derde keeper heb je ook nodig op de training!
Daarnaast was vorig seizoen ongeveer het eerste jaar dat de eerste keeper niet geblesseerd is geweest.
AZ heeft het kampioenschap eens verloren doordat Bulters (oid) een aantal wedstrijden op doel moest staan. Ik zie dan liever een relatief goedkope 30er dan een net zo duur talent op de bank zitten bij het eerste.
AZ heeft het kampioenschap eens verloren doordat Bulters (oid) een aantal wedstrijden op doel moest staan. Ik zie dan liever een relatief goedkope 30er dan een net zo duur talent op de bank zitten bij het eerste.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Voor als je met drie doeltjes speelt, hahaha.WP_LeGeNd schreef:Een derde keeper heb je ook nodig op de training!
Zo lijkt het nog wel wat.D_skilled schreef:Het is waar. Raiola zal het wel doordrukken.
Bron: Highlow'Jol gecharmeerd van De Ridder'

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
in die tijd vlogen de scharen door de kleedkamer, schopten ploeggenoten elkaar kreupel... het was ook een klote tijd voor timide belgen...brigade zuid schreef:De Mul wou weg bij AJAX omdat hij de sfeer in de kleedkamer te hard vond.. zou het nu veel anders zijn dan?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing