Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Gewoon lekker van de sport genieten Chris. Dopinggebruik is van alle tijden (en van alle sporten). Dat zal ook nooit volledig verdwijnen.
Men zou er beter aan doen om de stap te maken naar een gezondheidscontrole. Gewoon een aantal objectief meetbare waarden vaststellen en alle renners daarop controleren. Kom je niet door de controle dan mag je niet starten, net zo lang tot alle waardes weer in orde zijn. Dan mag je dus bijvoorbeeld gewoon epo gebruiken zolang je hematocrietwaarde maar onder de 50 blijft. Kom je er boven dan lig je uit de koers. Geen schorsing want als je waarde weer in orde is mag je gewoon starten. En zo zijn er ongetwijfeld nog een x aantal waardes waarop je dan zou moeten controleren zodat je zeker bent dat renners zo gezond mogelijk aan de start staan.
Je geeft renners dan de gelegenheid om het lichaam zo goed mogelijk bij te staan bij het uitvoeren van een loodzware sport. Nu is de jacht op renners volledig doorgeslagen en toch zul je nooit een dopingvrije sport krijgen. Dan moet je naar een andere insteek kijken. Maarten Ducrot heeft daar een tijdje terug een interessante brief over geschreven. Dat was naar aanleiding van de onrust rondom de zege van Vinokourov in Luik-Bastenaken-Luik.
Men zou er beter aan doen om de stap te maken naar een gezondheidscontrole. Gewoon een aantal objectief meetbare waarden vaststellen en alle renners daarop controleren. Kom je niet door de controle dan mag je niet starten, net zo lang tot alle waardes weer in orde zijn. Dan mag je dus bijvoorbeeld gewoon epo gebruiken zolang je hematocrietwaarde maar onder de 50 blijft. Kom je er boven dan lig je uit de koers. Geen schorsing want als je waarde weer in orde is mag je gewoon starten. En zo zijn er ongetwijfeld nog een x aantal waardes waarop je dan zou moeten controleren zodat je zeker bent dat renners zo gezond mogelijk aan de start staan.
Je geeft renners dan de gelegenheid om het lichaam zo goed mogelijk bij te staan bij het uitvoeren van een loodzware sport. Nu is de jacht op renners volledig doorgeslagen en toch zul je nooit een dopingvrije sport krijgen. Dan moet je naar een andere insteek kijken. Maarten Ducrot heeft daar een tijdje terug een interessante brief over geschreven. Dat was naar aanleiding van de onrust rondom de zege van Vinokourov in Luik-Bastenaken-Luik.
Nil volentibus arduum
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Sanchez is gevallen, maar rijdt door. Peloton wacht geloof ik.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Hij zit inderdaad wel weer op z'n fiets. Misschien valt het toch nog een beetje mee. Vond 'm er niet zo lekker bij liggen.
Hopelijk kan hij gewoon verder want je gunt het zo'n jongen niet dat hij zo zijn klassement moet laten lopen.
Hopelijk kan hij gewoon verder want je gunt het zo'n jongen niet dat hij zo zijn klassement moet laten lopen.
Nil volentibus arduum
Gaan ze weer wachten.
Sastre in de aanval. De held.

Sastre in de aanval. De held.
-
- AT Toto winner 15/16
Wat is dat toch? En waarom wachten ze bij Gesink nooit? Dit jaar niet, vorig jaar niet..Jöhnk schreef:Gaan ze weer wachten.![]()
-
Haha die schapen. 

-
- AT Toto winner 15/16
Valt weer gewoon tegen hoor totnutoe.. straks wint er nog 1tje uit dit kopgroepje.
-
Nou, die berg op en VLAMMEN! Ik wil actie!
Precies, vlieg elkaar nou eens naar de strot. Kom op zeg.
Ik ben net op tijd wakker geworden. Was even in slaap gevallen...
Ik ben net op tijd wakker geworden. Was even in slaap gevallen...

Nil volentibus arduum
Ik zou zeggen, ga zelf op een fiets zitten en rij zelf die berg op.... 

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Ik wil dat best doen. Sterker nog, de Pyreneeën staan al een tijdje op mijn verlanglijstje. Alleen ik klim net zo saai als Menchov en Evans dus daar krijg ik het publiek niet mee op de banken.... 

Nil volentibus arduum
Nieuwe wielrennen.....
slaapverwekkend.
slaapverwekkend.
-
- AT Toto winner 15/16
De helft van de Tourmalet zit er al weer op en een gemiddelde aflevering van The bold and the beautiful is nog spannender om te zien.
Schleck gaat niet. Is de nieuwe Zulle.
Schleck rijdt hem er niet af.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Zo te zien gaat hij Contador er inderdaad niet afrijden maar hij moet nog wel even wat proberen. Doe nog maar eens sur place dan. Gewoon alles of niets en kijken of hij 'm kan slopen met wat intervals. Nu in één hoog tempo omhoog rijden is capitulatie. Wil je nu winnen of niet?
Nil volentibus arduum
'Geesink is goed bezig'.
Rijdt Geesink dan op kop? Nee, hij is gelost.

Het stinkt aan alle kanten!
Hij heet Gesink, joey. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het is feitelijk al gedaan voordat het goed begonnen is...
Hopen dat Contador niet de hele klim in het wiel blijft plakken of dat Schleck nu anders wat sur places gaat uitvoeren zoals Marillion al aangaf.
Hopen dat Contador niet de hele klim in het wiel blijft plakken of dat Schleck nu anders wat sur places gaat uitvoeren zoals Marillion al aangaf.
-
- AT Toto winner 15/16
Waar is Schleck nou weer mee bezig? ga eens een beetje bluffen en dwing Contador op kop ofzo, doe iig iets.
-
- AT Toto winner 10/11
Alleen degene die voorop rijdt, is goed bezig? Wat een onzin.joey schreef:'Geesink is goed bezig'.
-
Iedereen is slecht bezig behalve Schleck!
Oh wacht, net even Contador. Nu Schleck weer. Er is maar één goed bezig deze etappe steeds. Wat een armzalige Tour.
Oh wacht, net even Contador. Nu Schleck weer. Er is maar één goed bezig deze etappe steeds. Wat een armzalige Tour.
Ik dacht dat Rabo een troef had met Mentsjov?
Eraf gereden worden is geen schande, maar goed bezig is weer iets anders.

Eraf gereden worden is geen schande, maar goed bezig is weer iets anders.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Zo Contador was hier goed bezig.
Nu Schleck weer! Kom op Andy!
Nu Schleck weer! Kom op Andy!