Martin Jol ex-trainer Ajax
Moderator: mods
Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax
Voorlopig begrijp ik in ieder geval dat Jol geen afkoopsom in zijn contract heeft en dat Ajax niet met Fulham wil praten over een afkoopsom. Dan is de vraag waar de gesprekken tussen Jol en Ajax over gaan: zijn het smeekbedes van Jol om hem te laten gaan (het gesprek met Fulham aan te gaan) of gaat het over potentiele aankopen die hij wilt hebben?
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Dat is ook een beetje kort door de bocht: De Ridder won ondermeer Kampioen van Nederland 2004joey schreef:Wat wil je nog meer? Twéé losers.![]()
![]()
Echt, ik heb schoon genoeg van deze situatie. Jol én Ajax maken er een potje van.
Winnaar Johan Cruijff Schaal 2005, Europees Kampioen onder 21 2006, Europees Kampioen onder 21 2007, De Mul werd Kampioen van Nederland: 2004, Johan Cruijff Schaal: 2006, KNVB-Beker: 2007, Spaanse Supercup: 2007, Europese Supercup: finalist 2007, Beker van België: 2009. Losers zijn t niet, jongens met een paar missers in hun carrierekeuzes. En gelukkig hebben ze de leeftijd nog voor één goede move.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
...some parts are missing
Haha, je lijkt hun zaakwaarnemer wel. En wat is dan hun aandeel geweest in al die successen?Dr. Living Stoned schreef:Dat is ook een beetje kort door de bocht: De Ridder won ondermeer Kampioen van Nederland 2004joey schreef:Wat wil je nog meer? Twéé losers.![]()
![]()
Echt, ik heb schoon genoeg van deze situatie. Jol én Ajax maken er een potje van.
Winnaar Johan Cruijff Schaal 2005, Europees Kampioen onder 21 2006, Europees Kampioen onder 21 2007, De Mul werd Kampioen van Nederland: 2004, Johan Cruijff Schaal: 2006, KNVB-Beker: 2007, Spaanse Supercup: 2007, Europese Supercup: finalist 2007, Beker van België: 2009. Losers zijn t niet, jongens met een paar missers in hun carrierekeuzes. En gelukkig hebben ze de leeftijd nog voor één goede move.

De Riddâh heeft nooit ergens een basisplaats gehad. Niet bij Ajax en niet bij die andere clubs. Zelfs in Israël werd hij niet opgesteld, heb ik begrepen. De Mul heeft wat meer talent, maar weer niet de mentaliteit om te slagen in de harde wereld van het topvoetbal. Deze twee jongens zijn niet voor niets op een zijspoor geraakt.
Het stinkt aan alle kanten!
En toch zou ik niet ontevreden zijn als Ajax De Mul contracteert voor weinig, merk ik bij mezelf. Wel een kortlopend contract aub, niet te gek.
Volgens AT5 zit Ajax sinds 10.30 met Raiola om de tafel. Dit heeft Ajax aan At5 laten weten.
Dat zei Jol dinsdagavond tegen AT5. Volgens hem hebben de intensieve onderhandelingen van deze week met Ajax nog geen concreet resultaat opgeleverd. Jol gaat er vanuit dat de beslissing woensdag gaat vallen. Ajax laat vandaag aan AT5 weten rond 10.30 uur de gesprekken met Jols zaakwaarnemer Mino Raiola hervat te hebben.
en:
Mocht Jol vertrekken, dan wil hij zijn broer en assistent Cock Jol en conditie-trainer Michael Lindeman meenemen naar Londen. Die mogelijkheid is contractueel vastgelegd en vormt dan ook geen struikelblok.
http://www.at5.nl/artikelen/45046/marti ... iets-zeker
- InnerHarbour
Kan me niet voorstellen dat ook maar iemand Cock wil houden, tis een algemeen bekend feit op Scheveningen dat Cock zonder zijn broer op voetbalgebied er erg weinig van kan.
YNWA
De Mul is niet minder dan Rommedahl. Maar voor mij hoeft het niet. Versterkingen worden gehaald voor de basis en anders niet.De Dominee schreef:En toch zou ik niet ontevreden zijn als Ajax De Mul contracteert voor weinig, merk ik bij mezelf. Wel een kortlopend contract aub, niet te gek.
- Ajaciedjuh
Idd, dat is het beleid. De Mul vind ik wel een talent. Die is gewoon te vroeg weggegaan bij Ajax.Jöhnk schreef:De Mul is niet minder dan Rommedahl. Maar voor mij hoeft het niet. Versterkingen worden gehaald voor de basis en anders niet.De Dominee schreef:En toch zou ik niet ontevreden zijn als Ajax De Mul contracteert voor weinig, merk ik bij mezelf. Wel een kortlopend contract aub, niet te gek.
Je moet je beleid absoluut niet gaan omgooien voor de grillen van een trainer. Dat is de verkeerde reden om je beleid te veranderen. Dat is Ad Hoc management. Betaal je altijd later de prijs voor.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
De Mul of De Ridder wordt gehaald als reserve. Een breedteinvestering dus. Dat zouden we niet meer doen. We zouden alleen nog spelers halen die Ajax beter maakten.
Hij kan er weinig van, maar hij is wel onze jeugdopleiding aan het hervormen????
Met zo'n voornaam wacht hem in Engeland een warm onthaal.InnerHarbour schreef:Kan me niet voorstellen dat ook maar iemand Cock wil houden, tis een algemeen bekend feit op Scheveningen dat Cock zonder zijn broer op voetbalgebied er erg weinig van kan.

Hij kan er weinig van, maar hij is wel onze jeugdopleiding aan het hervormen????
De meerderheid ziet Jol als een soort van verlosser, terwijl die man vorig seizoen als trainer gewoon 2e is geworden, de beker heeft gewonnen en wist te overwinteren in de EL. Met spelers als Stekelenburg, v/d Wiel, Suarez en Vertonghen is dat toch een normale prestatie?
Hij heeft daarnaast Atouba, Pantelic, de Zeeuw, Lodeiro en Suk mogen halen. En Sulejmani heeft ie niet aan het voetballen gekregen.
Hij heeft daarnaast Atouba, Pantelic, de Zeeuw, Lodeiro en Suk mogen halen. En Sulejmani heeft ie niet aan het voetballen gekregen.
- Ajaciedjuh
Apart dat ze met Raiola in bespreking gaan. Dat kan 2 dingen betekenen: het gaat over de afkoopsom of er komen spelers uit de stal van Raiola naar Ajax.AT5 schreef:UPDATE: Martin Jol praat verder met Ajax
Blijft-ie in Amsterdam of gaat-ie naar Londen? Volgens Martin Jol is nog niets zeker. Woensdag volgt weer een gesprek met de directie van Ajax. Pas dan verwacht de trainer duidelijkheid te kunnen geven over zijn toekomst.
Dat zei Jol dinsdagavond tegen AT5. Volgens hem hebben de intensieve onderhandelingen van deze week met Ajax nog geen concreet resultaat opgeleverd. Jol gaat er vanuit dat de beslissing woensdag gaat vallen. Ajax laat vandaag aan AT5 weten rond 10.30 uur de gesprekken met Jols zaakwaarnemer Mino Raiola hervat te hebben.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Precies. Overigens zou Rommedahl een nieuw contract geven ook een breedteinvestering zijn geweest.joey schreef:De Mul of De Ridder wordt gehaald als reserve. Een breedteinvestering dus. Dat zouden we niet meer doen. We zouden alleen nog spelers halen die Ajax beter maakten.
Ik vraag me af waarom Jol zich zo druk maakt om het vertrek van een dure reserve. Probeert hij niet 'gewoon' en vertrek te forceren?
Het gaat er niet alleen om dat Jol het aardig heeft gedaan maar ook om waar we mee blijven zitten als hij vertrekt. Dan schuift Ajax vlak voor de start van het nieuwe seizoen een assistent door. Dat is ook een onderdeel van het huidige probleem.goodfella schreef:De meerderheid ziet Jol als een soort van verlosser, terwijl die man vorig seizoen als trainer gewoon 2e is geworden, de beker heeft gewonnen en wist te overwinteren in de EL. Met spelers als Stekelenburg, v/d Wiel, Suarez en Vertonghen is dat toch een normale prestatie?
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Nee, hij zoekt gewoon argumenten / excuses om te mogen investeren in nieuwe spelers.Jöhnk schreef:Precies. Overigens zou Rommedahl een nieuw contract geven ook een breedteinvestering zijn geweest.joey schreef:De Mul of De Ridder wordt gehaald als reserve. Een breedteinvestering dus. Dat zouden we niet meer doen. We zouden alleen nog spelers halen die Ajax beter maakten.
Ik vraag me af waarom Jol zich zo druk maakt om het vertrek van een dure reserve. Probeert hij niet 'gewoon' en vertrek te forceren?
Dat kan ook, inderdaad.
Het karakter van Jol ontleed:
http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 31095.html
Het karakter van Jol ontleed:
http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 31095.html
Nu is het natuurlijk wel zo dat je meer dan elf spelers nodig hebt om kampioen te worden. Ik snap in die zin best dat Jol zorgen heeft over wat er overblijft aan spelersmateriaal wanneer iedereen vertrekt en er niemand terug mag komen.
Nil volentibus arduum
Klopt, maar hij heeft meer dan 11 spelers. En het makkelijke van reservespelers (zoals Rommedahl) is dat ze niet zo heel erg goed zijn, en dus makkelijk (intern) te vervangen zijn. Daar heb je geen De Ridder voor nodig.
Goed artikel van de Independent. Zo is het maar net.
En vergeet zijn entourage niet. Ook Raiola wil altijd meer.
De conclusie mag zijn, dat het hier niet bij blijft, mocht Jol zijn loopbaan voortzetten bij Ajax. Over een half jaar klopt hij weer op de deur. Heeft er een andere club belangstelling voor hem. Hij heeft er geen moeite mee om zo'n situatie schaamteloos uit te spelen. De vraag is nu (ook aan jullie): moeten we dit willen?
De conclusie mag zijn, dat het hier niet bij blijft, mocht Jol zijn loopbaan voortzetten bij Ajax. Over een half jaar klopt hij weer op de deur. Heeft er een andere club belangstelling voor hem. Hij heeft er geen moeite mee om zo'n situatie schaamteloos uit te spelen. De vraag is nu (ook aan jullie): moeten we dit willen?
Liever niet Joey.. maar het zijn de mogelijke alternatieven waar ik zo bang voor ben.
Wat is het alternatief op dit moment? Dan moeten we met een assistent het nieuwe seizoen in. Dat is eigenlijk ook geen optie. Het moment waarop dit speelt is zeer ongelukkig. Al is de kans natuurlijk heel behoorlijk dat het door Jol zo is uitgekozen. Nu heeft hij wat te eisen.joey schreef:Goed artikel van de Independent. Zo is het maar net.
Maar stel nu dat we niet met hem mee gaan en hij naar Fulham vertrekt. Het probleem dat een trainer eisen stelt ten aanzien van het transferbeleid is natuurlijk geen specifiek Jol probleem. Dat gaat de volgende trainer ook weer doen. Je kunt hele kasten vol met beleidsplannen en goede voornemens schrijven maar deze situaties zul je altijd tegen blijven komen.
Nil volentibus arduum
- Cluijffert
zijn er hier nog mensen die wel happy zijn met de constructie van een voetbal manager + entourage?
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.
Mwah, als er nu iets blijkt dan is het dat Jol de trainer is en verder weinig. Hij ging niet over de contractverlenging van Pantelic en ook niet over de contractverlenging van Rommedahl. Jol wil aankopen doen, maar die aankopen komen er niet. Hij probeert zijn macht nu krampachtig te vergroten door de boel te chanteren. Zegt vooral iets over Jol.
Stel je voor dat er nu ook nog een TD doorheen kwam komen fietsen met zijn eigen aankopen en andere wensen.
Stel je voor dat er nu ook nog een TD doorheen kwam komen fietsen met zijn eigen aankopen en andere wensen.

Ajaxlife.Jol maakt zich ook gereed om op de foto te gaan. #fotodag
Zou lullig zijn als dit voor niks blijkt te zijn.
rollermanskunk schreef:Ajaciedjuh schreef:Apart dat ze met Raiola in bespreking gaan. Dat kan 2 dingen betekenen: het gaat over de afkoopsom of er komen spelers uit de stal van Raiola naar Ajax.
ANDe Ridder schijnt vandaag in de Arena gesignaleerd te zijn. Dit zou betekenen dat de zaakwaarnemer van Jol deze deal nu aan het regelen is en Jol dus waarschijnlijk blijft.
Ik zie het probleem Jol niet.AJAX heeft de intentie een topclub te willen zijn ?.En dan zodadelijk de dragende spelers de deur uit en dan maar eerst het interne verlies rechttrekken.Een verlies wat ook nog eens ontstaan is doordat andere er met de pet naar hebben gegooid.
Ik geef Jol groot gelijk.Wil je meedoen zul je toch moeten investeren.Wil je dat niet ( voor de duidelijkheid van de trainer ) ook goed, maar verwacht dan niet dat de trainer dat zomaar gaat accepteren.Want al hetslechte zal toch altijd weer op het bordje van Jol terecht komen.
Als Jol vertrekt ben ik bang dat er nog meer zullen gaan en zouden vertrekken zodadelijk de genoemde spelers vertrekken ( Suarez, Steek en v.d. Wiel ) nou dan weet ik het wel.Intern zit er niks op het vinkentouw om die plaatsen op te vullen, en extern mag je hopen dat de een of andere gek de klus wil klaren, c.q. een paar " namen " de overstap naar AJAX willen maken.En laat ik ook daar weer een verrekte hard hoofd in hebben.
Misschien zouden wij ook eens een toontje lager moeten gaan zingen.Ik bedoel, vorig seizoen zijn we op de goede weg geindigd, en ik ben bang dat mocht het scenario zich voordoen dat b.v. een Suarez en nog v.d. Wiel gaan vertrekken ( dan lever je dus 35+16 goals in ) het een nog groter zooitje gaat worden.
Maar nee, men roept nu al om namen als Pelligrini en Hiddink.Jaja.
Jammer als Jol vertrekt, we waren sinds jaren op de goede weg, al zullen de tegenstanders dat natuurlijk weer anders zien.AJAX moet speeltuinvoetballers opstellen want dat staat zo bij AJAX.
Afijn, of ie nu gaat of blijft, tis te hopen dat AJAX zich voor de C.L. plaatst.En een bietje mee kan doen in de puole fase.Maar zelfs met deze elftal heb ik daar een hard hoofd in.
Zouden ze bij het bestuur nog steeds denken dat spelers " graag " naar AJAX komen omdat het AJAX is ?.Dat zou dan wel lachen zijn ..
Ik geef Jol groot gelijk.Wil je meedoen zul je toch moeten investeren.Wil je dat niet ( voor de duidelijkheid van de trainer ) ook goed, maar verwacht dan niet dat de trainer dat zomaar gaat accepteren.Want al hetslechte zal toch altijd weer op het bordje van Jol terecht komen.
Als Jol vertrekt ben ik bang dat er nog meer zullen gaan en zouden vertrekken zodadelijk de genoemde spelers vertrekken ( Suarez, Steek en v.d. Wiel ) nou dan weet ik het wel.Intern zit er niks op het vinkentouw om die plaatsen op te vullen, en extern mag je hopen dat de een of andere gek de klus wil klaren, c.q. een paar " namen " de overstap naar AJAX willen maken.En laat ik ook daar weer een verrekte hard hoofd in hebben.
Misschien zouden wij ook eens een toontje lager moeten gaan zingen.Ik bedoel, vorig seizoen zijn we op de goede weg geindigd, en ik ben bang dat mocht het scenario zich voordoen dat b.v. een Suarez en nog v.d. Wiel gaan vertrekken ( dan lever je dus 35+16 goals in ) het een nog groter zooitje gaat worden.
Maar nee, men roept nu al om namen als Pelligrini en Hiddink.Jaja.
Jammer als Jol vertrekt, we waren sinds jaren op de goede weg, al zullen de tegenstanders dat natuurlijk weer anders zien.AJAX moet speeltuinvoetballers opstellen want dat staat zo bij AJAX.
Afijn, of ie nu gaat of blijft, tis te hopen dat AJAX zich voor de C.L. plaatst.En een bietje mee kan doen in de puole fase.Maar zelfs met deze elftal heb ik daar een hard hoofd in.
Zouden ze bij het bestuur nog steeds denken dat spelers " graag " naar AJAX komen omdat het AJAX is ?.Dat zou dan wel lachen zijn ..
Blij met de punten ...