Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

999

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door 999 » wo jul 21, 2010 12:26 am

joey schreef:Het bestuur? Hoezo?

Jol doet vrij vaag:

http://www.at5.nl/artikelen/45046/marti ... iets-zeker
Los van alle ontwikkelingen op de transfermarkt had Ajax Jol laten weten twee nieuwe aanvallers – Tom de Mul en Daniel de Ridder, twee spelers met een Ajaxverleden – mocht aantrekken. Jol zei aanvankelijk toe met die toezegging te kunnen leven.
Ik lees hier toch dat het bestuur is aan komen zetten met de Mul en de Ridder.En dat Jol daar aanvankelijk mee akkoord ging, mar blijkbaar later er toch anders over ging denken ..

Nou ik vind Jol helemaal niet vaag doen.Blijkbaar zijn hem digen belooft toen hij zijn handtekening onder zijn contract zette, maar verdwenen die toezeggingen nog voordat de inkt droog was.

Daarbij is er, mijn inziens, voor Jol veel meer eer te behalen met AJAX dan met Fullham.
Blij met de punten ...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jul 21, 2010 4:47 am

Telesport schreef: Ajax rekent op Martin Jol
Van onze speciale verslaggever

RIJNSBURG – Hoewel Martin Jol na de wedstrijd tegen Rijnsburgse Boys (7-0) terugkwam op zijn woorden in Telesport (,,Fulham heeft interesse, maar in principe blijf ik”) en de deur naar Londen – wegens gebrek aan perspectief in Amsterdam – weer op een kier zette, rekent Ajax erop dat de trainer blijft.

De reden dat directie en RvC uitgaan van het aanblijven van Jol, is het feit dat Jol nooit heeft aangegeven te willen vertrekken en er volgens hen maandag waterdichte afspraken over de toekomst werden gemaakt. De Scheveninger kreeg de garantie dat er een (goedkope) spits en buitenspeler mochten worden aangetrokken.

De directie was zelfs bereid de contractafspraken over de verantwoordelijkheden aan te scherpen. Gisteren stonden slechts een training en wedstrijd op het programma en werd er tussen ‘kamp Jol’ en Ajax niet meer gesproken. Dat de coach zijn zaakwaarnemer Mino Raiola wel met Fulham sprak, nam Ajax voor kennisgeving aan.

Vandaag praten Jol en de Ajax-clubleiding verder over onder meer de invulling van de spelersgroep. ,,Ik maak me zorgen over de toekomst”, zei de trainer na de oefenwedstrijd tegen Rijnsburgse Boys. ,,Maar de club heeft die zorgen ook.”

Vandaag zal er volgens Jol duidelijkheid komen over komend seizoen. ,,Het is een kwestie van onderhandelen”, krabbelde de coach terug. ,,Ik ga eerst met Ajax proberen om de selectie rond te krijgen. We zijn veel spelers kwijtgeraakt en voor nog een aantal is er interesse. Een ultimatum heb ik niet gesteld, maar het lijkt mij duidelijk dat ik niet wil dat deze onzekere situatie nog een week duurt.”

Als Jol besluit op een vertrek aan te sturen en Ajax daar schoorvoetend mee instemt, kan hij direct naar Londen. Fulham is bereid een fikse afkoopsom voor het doorlopende contract neer te leggen en heeft hem een riant salaris – ruim anderhalf miljoen euro meer dan in Amsterdam – in het vooruitzicht gesteld.

Als Ajax de vacature intern (Danny Blind) invult, worden er weer miljoenen (afkoopsom en salaris Jol) verdiend. Een ander scenario is dat de Amsterdamse club de transfer blokkeert. Al denkt men dat dit niet nodig is, omdat Ajax er nog steeds vanuit gaat dat Jol wil blijven.

• Kevin Blom is aangesteld als arbiter voor het duel om de Johan Cruijff Schaal tussen FC Twente en Ajax (31 juli).

Rijnsburgse Boys - Ajax 0-7 (0-2). Doelpunten: Bodul, Suk (2), Aissati, Kappelhof, Zeegelaar.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jul 21, 2010 7:45 am

Kan me niet voorstellen dat Jol blij is met de toezegging dat hij 2 goedkope spelers mag aantrekken... Als het inderdaad om het kaliber De Mul gaat, dan wordt Ajax en Jol daar geen reet wijzer van.
Whitey on the moon.

999

Bericht door 999 » wo jul 21, 2010 8:12 am

Behalve natuurlijk als Suarez ( op tijd ) vertrekt.Dan zal Jol ( denk ik ) toch een goede garantie willen hebben dat er van dat bedrag een heel groot gedeelte geherinvesteerd mag ( moet ) worden .. Al heb je de kans dat dan het bestuur gaat roepen " maar we hebben de vervanger(s) al in huis " .. Suk ( Bodul ) .. zou zo maar kunnen hoor ..
Blij met de punten ...

wimpey

Bericht door wimpey » wo jul 21, 2010 8:15 am

Ik zou me trouwens als Ajax zijnde niet (nog langer) door een passant aan het lijntje laten houden.

Dan ga je toch lekker naar Fulham, zou ik zeggen. Krijg je op Old Trafford en Stamford Bridge lekker met 6-0 op je kloten.

Geen mens is groter dan de club. Ook en zeker Jol niet.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jul 21, 2010 8:19 am

Amen.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 21, 2010 8:23 am

Eens. Maandag zijn blijkbaar toezeggingen gedaan. Take it or leave it. Wat mij betreft kan hij opzouten
I think I lost my fucking headache

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 21, 2010 8:23 am

#Fulham managerial situation should become much clearer Wed morn when #ffc meet #ajax in Am'dam to discuss #Jol deal. Fulham confident #fb
Face your fears and live your dreams, No Fear

martijn401

Bericht door martijn401 » wo jul 21, 2010 8:24 am

Jullie willen te graag :smallgrin.gif:

Spannende dag weer. Zal alvast een nieuw toetsenbord bestellen.

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » wo jul 21, 2010 8:47 am

Alleen een nieuwe F5-knop is genoeg denk ik. :smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 21, 2010 8:47 am

Wat een vertoning. Ajax en Jol gaan rollend over straat en inmiddels onderhandelt Raiola vrolijk verder met Fulham. :excited.gif:

Als Jol bij Ajax blijft, is de situatie natuurlijk wel veranderd. Jol chanteert Ajax, het onderlinge vertrouwen is weg. Wat wij denken ('rot anders maar lekker op'), dat denken ze bij Ajax ongetwijfeld ook. Maar blijkbaar zien ze het niet zitten om op dit moment zonder hem door te gaan.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 21, 2010 8:54 am

Precies, nog beter is natuurlijk hem na de 2e voorrondewedstrijden voor de CL te ontslaan. :1evil.gif:

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo jul 21, 2010 9:00 am

Wie is zaakwaarnemer van de Mul en de Ridder?
Gewoon een vraag....

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 21, 2010 9:01 am

De Ridder zit bij Raiola.
“Nieuws omtrent Ajax en Jol,

Jol blijft bij Ajax omdat hij zijn belofte na wil komen en van het bestuur tehoren heeft gekregen dat hij aankopen mag doen.

Miralem Sulejmani mag niet verhuurd worden, Althans Jol houdt een eventueel verhuur van de Servier tegen. Daniël de Ridder tekent één dezer dagen bij Ajax het gaat om een huur contract met optie tot koop of goedkope afkoopsom.

De naam van Marko Pantelic is weer tehoren in de ArenA, dat wordt gemeld door de NOS (langs de lijn) hij zal mede door dat Jol het bestuur onder druk heeft gezet voor 2 jaar kunnen tekenen in de hoofdstad. Altidore blijft een Andere optie, in de strijd om het shirt met Nr. 9, voor volgende week woensdag dus voor de vCL zal bekend worden wie de spits word voor Ajax.”

Van Soccerlife.
Ik weet trouwens niet hoe het met jullie zit, maar ik heb VEEL liever De Mul dan De Ridder. Liever geen van beiden, maar De Mul voegt in ieder geval mogelijk nog iets toe. De Ridder is niet eens een rechtsbuiten, nog afgezien van zijn kwaliteiten.

Pantelic kan ik mee leven, maar natuurlijk niet voor 2 mln, 2,5 mln of zelfs 3 mln. Haal dan Dembele, Hamdaoui of Traore.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 21, 2010 9:07 am

LucaS schreef:Het lijkt me het meest waarschijnlijk dat Ajax Panty alsnog een contract voor 2 jaar gaat bieden.
:hypocrite.gif:

martijn401

Bericht door martijn401 » wo jul 21, 2010 9:07 am

Ik zou als het even kan El Hamdaoui halen. Verreweg de beste optie. Of Suarez nu blijft of niet. De Mul lijkt me een betere optie dan de Ridder, maar als je El Ham haalt zijn ze beide overbodig.

martijn401

Bericht door martijn401 » wo jul 21, 2010 9:19 am

Mike Verweij

Laatste informatie: Ajax en Jol gaan uiterste poging doen. Intentie om er toch samen uit te komen. Maar eerst trainen. #Ajax #Jol
tweet van omstreeks 10:18u
Laatst gewijzigd door martijn401 op wo jul 21, 2010 9:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 21, 2010 9:20 am

@MikeVerweij Spannend dagje in en rond Toekomst en ArenA. Stuurt Jol aan op een breuk of is hij Ajax, dat aan zijn eisen voldoet, trouw? #Ajax #Jol

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 21, 2010 9:29 am

De Engelse pers geeft een heel andere lezing dan de Nederlandse. Speelt Jol dubbelspel? De Guardian is een degelijke krant.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jul 21, 2010 9:29 am

Dus eerst heeft Jol volgens de T. een clausule in zijn contract en nu is Fulham opeens bereid een riante afkoopsom (niet die 1,4 miljoen, neem ik aan) te betalen!?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » wo jul 21, 2010 9:31 am

geen de Ridder, geen deMul geen Pantelic maar EL hamdaoui. Gaat Suarez weg heb je je vervanging al gelijk in huis.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo jul 21, 2010 9:31 am

Ajax houdt hem dus aan zijn contract, keihard.

martijn401

Bericht door martijn401 » wo jul 21, 2010 9:32 am

joey schreef:De Engelse pers geeft een heel andere lezing dan de Nederlandse. Speelt Jol dubbelspel? De Guardian is een degelijke krant.
Lees jij iets nieuws in dat stukje dan Joey? Wel een mooie foto van Jol, maar dat terzijde.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jul 21, 2010 9:33 am

joey schreef:De Engelse pers geeft een heel andere lezing dan de Nederlandse. Speelt Jol dubbelspel? De Guardian is een degelijke krant.
Dat is zeker waar. Verschil tussen de Nederlandse (bron volgens mij in alle gevallen de T) en Engelse versie (met bron BBC), is dat de T letterlijke quotes van Jol in haar bericht(en) heeft staan, terwijl die letterlijke quotes van Jol in de Engelse berichten aanhoudend blijven ontbreken.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jul 21, 2010 9:37 am

Dat komt (neem ik aan) doordat ze hun informatie van Fulham krijgen en niet van Jol. Waarmee niet gezegd is dat die informatie niet klopt.

Feit: Raiola was gisteren aan het onderhandelen met Fulham. Het is niet alleen een discussie tussen Ajax en Jol.

Plaats reactie