Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Ik ben geen wielerkenner, maar zelfs ik weet dat die Menchov het echt nog wel verkloot.
Ik geef hem in ieder geval geen ongelijk, moeten ze dan weer op de Saxo-bank wachten?Marillion schreef:Pfff...toch wel een tikkie discutabel om daar aan te vallen hoor. Contador mag het natuurlijk gewoon doen maar heel netjes is het niet. Nu win je de tour natuurlijk niet omdat je zo'n aardige jongen bent. Het gaat simpelweg om de klok. Maar ik denk toch dat Contador zich er ook niet helemaal prettig bij zal voelen.

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Mee eens, Andy Schleck moet niet zo janken.
Zij fietsten gewoon door toen anderen pech hadden, maar de rest van de wereld moet zeker wel gaan stoppen als hij of een teamgenoot een keer pech heeft...trieste uitspraak van hem.
Zij fietsten gewoon door toen anderen pech hadden, maar de rest van de wereld moet zeker wel gaan stoppen als hij of een teamgenoot een keer pech heeft...trieste uitspraak van hem.
Wat heeft Schleck dan gezegd?
Ik zie net een interview met Schleck na de race. Hij is teleurgesteld dat Contador heeft aangevallen maar is wel zo eerlijk om er bij te vertellen dat Contador eerder in de rit naar Spa wel heeft gewacht. Hij gaat in ieder geval aanvallen tot hij van z'n fiets valt. Moet hij nog een keertje zo schakelen dan is dat laatste zo gebeurd....
Ik begrijp z'n reactie wel. Is direct na de race en dan ben je natuurlijk ook gewoon zwaar teleurgesteld. Hij roept in ieder geval geen verschrikkelijke dingen of zo. Wat z'n pech betreft heb ik overigens het idee dat het wel een beetje zijn eigen schuld is. Het lijkt er namelijk op dat hij met nogal een scheve kettinglijn aan het rijden was. Dat wil zeggen dat hij voor op het binnenblad ligt en achter op een kleine pion (en dus rechterkant van de cassette). Als je dan veel kracht geeft kan dat wel eens mis gaan.
Morgen zal het wel niet veel spektakel opleveren omdat ze weliswaar een hele serie zware beklimmingen krijgen maar daarna nog een afdaling én een heel stuk vlak. Dat maakt het bijna onmogelijk om alleen aan te vallen.

Ik begrijp z'n reactie wel. Is direct na de race en dan ben je natuurlijk ook gewoon zwaar teleurgesteld. Hij roept in ieder geval geen verschrikkelijke dingen of zo. Wat z'n pech betreft heb ik overigens het idee dat het wel een beetje zijn eigen schuld is. Het lijkt er namelijk op dat hij met nogal een scheve kettinglijn aan het rijden was. Dat wil zeggen dat hij voor op het binnenblad ligt en achter op een kleine pion (en dus rechterkant van de cassette). Als je dan veel kracht geeft kan dat wel eens mis gaan.
Morgen zal het wel niet veel spektakel opleveren omdat ze weliswaar een hele serie zware beklimmingen krijgen maar daarna nog een afdaling én een heel stuk vlak. Dat maakt het bijna onmogelijk om alleen aan te vallen.
Nil volentibus arduum
Ik vind dit sowieso geen spektakeltour.
Nee, het is aan de magere kant. Maar dat is eigenlijk elk jaar zo. Voor spektakel moet je bij de Giro zijn. Zo'n etappe van morgen is ook echt niet te geloven. Wie verzint nu toch dit:

2 x 1e categorie, 2 x buitencategorie. En dan nog 60 kilometer doorrijden zodat alles weer bij elkaar kan komen. Het is weliswaar een hele zware dag voor de renners maar verschillen voor het klassement zijn bijzonder lastig te maken. Of er moet echt iemand volledig door het ijs zakken. Dan heb ik liever 2 beklimmingen aan het einde van de rit en finish bergop.

2 x 1e categorie, 2 x buitencategorie. En dan nog 60 kilometer doorrijden zodat alles weer bij elkaar kan komen. Het is weliswaar een hele zware dag voor de renners maar verschillen voor het klassement zijn bijzonder lastig te maken. Of er moet echt iemand volledig door het ijs zakken. Dan heb ik liever 2 beklimmingen aan het einde van de rit en finish bergop.
Nil volentibus arduum
De etappe naar de Tourmalet is wat dat betreft leuker; minder zwaar, maar wel met het zwaartepunt op de laatste 20 kilometer.
Dat is inderdaad veel beter. Het is ook niet zo dat je per definitie spektakel krijgt als je maar genoeg beklimmingen in het parcours legt. Sterker nog, renners hebben de neiging om voorzichtiger te rijden naarmate er meer bergen in het parcours zitten. Dan moet je immers je krachten beter verdelen.
Bij zo'n etappe als die van morgen heeft Pau gewoon veel centjes betaald voor een finish en daarom steken ze die rit zo in elkaar. Op papier loodzwaar maar het zal voor het klassement normaal gesproken niets opleveren. Dat komt aan op de rit van donderdag en uiteraard de tijdrit.
Bij zo'n etappe als die van morgen heeft Pau gewoon veel centjes betaald voor een finish en daarom steken ze die rit zo in elkaar. Op papier loodzwaar maar het zal voor het klassement normaal gesproken niets opleveren. Dat komt aan op de rit van donderdag en uiteraard de tijdrit.
Nil volentibus arduum
- Daily Blind
Doet hij toch allang door nauwelijks aan te vallen. Volgers worden nooit winnaars.Feest schreef:Ik ben geen wielerkenner, maar zelfs ik weet dat die Menchov het echt nog wel verkloot.
- Daily Blind
Niemand die dat over 10 jaar nog weet. Materiaalpech hoort bij de sport.Marillion schreef:Pfff...toch wel een tikkie discutabel om daar aan te vallen hoor. Contador mag het natuurlijk gewoon doen maar heel netjes is het niet. Nu win je de tour natuurlijk niet omdat je zo'n aardige jongen bent. Het gaat simpelweg om de klok. Maar ik denk toch dat Contador zich er ook niet helemaal prettig bij zal voelen.
Het is natuurlijk wel een duivels dilemma. Je staat op 31 seconden achterstand, Schleck valt aan en het leek in ieder geval even te duren voor Contador kon reageren. Kortom, je hebt te maken met een hele sterke tegenstander en je moet maar afwachten of je die tijd kunt goedmaken. Een tijdrit na drie weken tour is ook geen gewone tijdrit. Moet je dan een heer zijn en niet willen profiteren van materiaalpech van je tegenstander of is alles geoorloofd. Moeilijke keuze. Ik snap zowel waarom je het wel zou dan als waarom je het niet zou doen.
Overigens heeft Menchov nog steeds uitstekende kansen op het podium en misschien zelfs wel op de 2e plaats. Hij komt immers weer wat dichter bij Schleck en heeft voor wat het waard is op papier de betere tijdrit in huis. Gesink kan bergop gewoon net niet met de beste mee. Jammer maar hij is zeker niet slecht.
Voor iemand die geen winnaar is doe 'ie het dan niet slecht met 2x de Vuelta en 1x de Giro op zijn erelijst. Of z'n stijl van fietsen nu aanspreekt of niet. Op basis van de cijfers is Menchov één van de meest succesvolle ronderenners die op het moment actief is.Zlatan Son of God schreef:Doet hij toch allang door nauwelijks aan te vallen. Volgers worden nooit winnaars.Feest schreef:Ik ben geen wielerkenner, maar zelfs ik weet dat die Menchov het echt nog wel verkloot.
Nil volentibus arduum
De etappe begint voortvarend vandaag. 

Jep. Er is een kopgroep van 14 man, met oa Vino, Armstrong en Kreuziger. Het sterk uitgedunde peloton zit op een minuut.
Voluit koers nu! Hopelijk gaat dat zo door tot aan de finish, daarom hoop ik ook dat deze kopgroep vooruit blijft tot aan de voet van de Tourmalet. Dat Schleck en Contador daar hun duivels maar mogen ontbinden. 
Wat zou het trouwens machtig geweest zijn als ze start en finish hadden omgedraaid.

Wat zou het trouwens machtig geweest zijn als ze start en finish hadden omgedraaid.
Oh la la, Gesink en Samuel Sanchez al aan het lossen...
edit: ook Rodriguez ligt eraf
edit: ook Rodriguez ligt eraf
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Eigenlijk best bagger om na zo'n etappe nog 45 km. vlak te moeten rijden. Haalt alles potentiële strijd eruit. Dit doet de Tourorganisatie vaker. Waarom eigenlijk? Het is toch veel leuker als de etappe op de Aubisque was geëindigd? (of voor mijn part direct na de afdaling).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Uiteindelijk toch gewoon een flauw ritje. Kon ook niet anders met zo'n parcours.
Ik vond het jammer dat Armstrong de rit niet kon pakken. Ik ben niet altijd een grote fan geweest maar hoe je ook naar hem kijkt. Armstrong is een grote kampioen die indrukwekkende prestaties heeft geleverd. Als je dan definitief door het ijs zakt valt het mentaal niet mee om jezelf toch nog een keer op te laden en er voor te gaan. Ik vind het dapper dat toch nog een keer heeft gedaan.
Ik vond het jammer dat Armstrong de rit niet kon pakken. Ik ben niet altijd een grote fan geweest maar hoe je ook naar hem kijkt. Armstrong is een grote kampioen die indrukwekkende prestaties heeft geleverd. Als je dan definitief door het ijs zakt valt het mentaal niet mee om jezelf toch nog een keer op te laden en er voor te gaan. Ik vind het dapper dat toch nog een keer heeft gedaan.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Ken jij die diepere betekenis van nog zo'n lang vlak stuk aan het eind van een bergetappe, Mar'?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Een paar postings naar boven, Cees...Marillion schreef:Bij zo'n etappe als die van morgen heeft Pau gewoon veel centjes betaald voor een finish en daarom steken ze die rit zo in elkaar. Op papier loodzwaar maar het zal voor het klassement normaal gesproken niets opleveren. Dat komt aan op de rit van donderdag en uiteraard de tijdrit.

Laatst gewijzigd door Frank op di jul 20, 2010 8:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Ik denk dat het simpelweg een financiële kwestie is. Wie het meeste betaald krijgt de finish toegewezen. De tour draait nu eenmaal meer en meer om de euro's.
Erg jammer want zo'n etappe als die van vandaag ziet er op papier loodzwaar uit maar je kunt er gewoon geen verschil maken voor het klassement. Stel je voor dat je op de laatste klim met 2 minuten voorsprong solo boven komt. Dan heb je het fantastisch gedaan maar moet je daarna toe zien hoe de concurrentie samenwerkt en weer terugkomt. Geen beginnen aan. Afsluiten met enkel nog een afdaling voor de boeg kan wel spektakel opleveren maar dit is echt kansloos.
Donderdag zullen de grote mannen er nog wel een keer voor gaan met de finish op de Tourmalet. Ik denk dat Contador daar graag wil winnen om zijn tourzege wat meer glans te geven.
Erg jammer want zo'n etappe als die van vandaag ziet er op papier loodzwaar uit maar je kunt er gewoon geen verschil maken voor het klassement. Stel je voor dat je op de laatste klim met 2 minuten voorsprong solo boven komt. Dan heb je het fantastisch gedaan maar moet je daarna toe zien hoe de concurrentie samenwerkt en weer terugkomt. Geen beginnen aan. Afsluiten met enkel nog een afdaling voor de boeg kan wel spektakel opleveren maar dit is echt kansloos.
Donderdag zullen de grote mannen er nog wel een keer voor gaan met de finish op de Tourmalet. Ik denk dat Contador daar graag wil winnen om zijn tourzege wat meer glans te geven.
Nil volentibus arduum
Jullie proberen echt al 2 weken iets van niets te maken.
Wimbledon was suf, het WK niet best, maar deze Tour is echt hemeltergend.
Wimbledon was suf, het WK niet best, maar deze Tour is echt hemeltergend.
En dan gaan ze nog op elkaar wachten en zo. Of ze voelen zich schuldig omdat ze op elkaar wachten. Wat is dat nou? Stelletje watjes.
Als een renner materiaalpech heeft, moet de rest zo hard mogelijk demarreren. Baf, weg. Profiteren, profiteren. Het lijkt wel alsof Blatter ook de wielerwereld is gaan terroriseren met zijn fair play. Bweh.

Als een renner materiaalpech heeft, moet de rest zo hard mogelijk demarreren. Baf, weg. Profiteren, profiteren. Het lijkt wel alsof Blatter ook de wielerwereld is gaan terroriseren met zijn fair play. Bweh.
Laatst gewijzigd door joey op di jul 20, 2010 11:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!