Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

Banjavi
Contacteer:

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Banjavi » zo jul 18, 2010 6:12 pm

Op RTL 7 wordt gezegd dat hij het morgen bekend maakt.

Me Danny blind gaat Ajax natuurlijik geen kans maken op het kampioenschap. Dan kunnen ze samen met Feyenoord strijden voor een plekkie in de top 5.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » zo jul 18, 2010 6:15 pm

Dat ligt er een beetje aan wie er weg gaan.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo jul 18, 2010 6:20 pm

banjavi schreef:Op RTL 7 wordt gezegd dat hij het morgen bekend maakt.
Wie zegt dat op RTL7?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jul 18, 2010 6:20 pm

Dan nog... Blind is niet capabel genoeg om zo'n team te leiden. Ook al gaat er niemand weg.Jol heeft het ook pas na de winterstop goed gedaan qua punten. Dat gaat Blind niet lukken.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jul 18, 2010 6:21 pm

Scherrer schreef:
banjavi schreef:Op RTL 7 wordt gezegd dat hij het morgen bekend maakt.
Wie zegt dat op RTL7?

Leo Driessen.

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jul 18, 2010 7:14 pm

banjavi schreef:Me Danny Blind gaat Ajax natuurlijik geen kans maken op het kampioenschap. Dan kunnen ze samen met Feyenoord strijden voor een plekkie in de top 5.
Het zou een absoluut schandaal zijn wanneer Ajax nu Danny Blind naar voren schuift.

Danny Blind was een groot speler, maar wat hij ná zijn spelerscarrière heeft neergezet in het voetbal, is nou niet bepaald boven de discussie verheven. Hij mocht tachtig miljoen gulden uitgeven als directeur Spelersbeleid (met hoofdtrainer Jan Wouters), en later dertig miljoen euro als technisch directeur (met hoofdtrainer Marco van Basten). Vriend en vijand zijn het er over eens dat met die enorme budgetten nou niet bepaald groeibriljanten van voetballers in huis gehaald zijn. En als hoofdtrainer was het ook niks, het happy end (play-offs) ten spijt.

Zelfs de allergrootste Danny Blind-fan zal moeten erkennen dat hij nog niet heeft laten zien dat hij als trainer een groot man is. Er valt zelfs iets voor te zeggen dat hij - waar het het uitstippelen van technisch voetbalbeleid betreft - al heeft laten zien dat hij het niet is. Op zijn aller-aller-diplomatiekst gezegd, is hij een twijfelgeval. Je kunt het domweg niet maken als club om bij het onverwachte vertrek van een hoofdtrainer van Jol-kaliber gewoon een assistent met zo'n matig cv naar voren te schuiven. Het zou een gotspe zijn, een aanfluiting van het ergste soort. En publieksbedrog, dat ook.

Jol was een Baas. Over zijn technisch/tactische inzichten kun je best discussiëren (niet met mij; geen verstand van; ik ben geen trainer), maar hij was wel een Baas. Een people's manager van een zeker kaliber, een kapitein, iemand die het voetbalgedeelte van een club als Ajax met vaste hand kan runnen, een trainer die - qua aureool en persoonlijkheid - voor een boegbeeld door kan.

Als zo'n man ineens verdwijnt, tien dagen voor aanvang van wat eindelijk, eindelijk weer eens een 'oogstseizoen' moet worden (Champions League-deelname en een landstitel), dan moet je met bewezen top op de proppen komen, ter vervanging. Dan moet je een Grote Man halen, en kun je niet een assistent met een als trainer/technisch beleidsmaker nogal flets cv'tje naar voren schuiven. Dat kun je werkelijk niet maken tegenover je spelersgroep, je achterban en je aandeelhouders, omdat er berusting uit spreekt, zo van: tja, 't is teleurstellend, maar we zullen nu een stapje terug moeten.

En dat kan niet. Ajax kan het niet verkopen dat we als club nu wéér op nul moeten beginnen.

Ajax moet morgen, als het vertrek van Jol wordt bevestigd, een Grote Man presenteren. Voor Blind doe ik het niet. Dan is morgen de eerste dag van mijn sabbatical year als seizoenkaarthouder van Ajax-1.

K.
Still alive...

LucaS

Bericht door LucaS » zo jul 18, 2010 7:21 pm

Er spreekt helemaal geen berusting uit, bij de aanstelling van Jol is al aangekondigd dat Blind hem zal opvolgen. En dat is een uitstekende zaak.
Je bedragen zijn niet helemaal fair natuurlijk, de 80 miljoen gulden zijn uitgegeven in samenspraak met Cruijff, de 35 miljoen onder volledige verantwoordelijkheid van van Basten.
I think I lost my fucking headache

M..

Bericht door M.. » zo jul 18, 2010 7:23 pm

Leuk vooruitzicht.. blind aan het roer.. straks eindig je zelfs nog onder dat gespuis uit rotterdam zuid.. Laat blind alsjeblieft met jol mee gaan

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 18, 2010 7:24 pm

Eens met Ko. Ajax kan dat eigenlijk niet maken. Op basis waarvan zou Danny Blind nu ineens de geschikte hoofdtrainer van Ajax zijn? Eerder was hij dat niet en ik geloof niet dat er in de tussentijd wat dat betreft veel anders is geworden. Danny was een ontzettend belangrijke speler maar als trainer heeft hij gewoon geen goede indruk gemaakt.

Ik denk echter wel dat Ajax het zo gaat oplossen als Jol inderdaad vertrekt. Pfff...ik ga nog even niets roepen over een sabbatical, verloren jaar of weet ik wat niet meer. Maar ik kan wel vast vertellen dat ik hevig teleurgesteld zou zijn als Ajax op deze manier de handdoek zou gooien nog voor het seizoen begint. Natuurlijk heb je als club niet alles in de hand maar als het nu wéér de kant op gaat dat we vlak voor de start van een nieuw seizoen met lege handen staan dan weet ik het ook even niet meer hoor. Dat doe je als club in ieder geval echt iets niet goed.
Nil volentibus arduum

Khraa

Bericht door Khraa » zo jul 18, 2010 7:27 pm

Ik moet het allemaal nog maar zien. De enige bronnen zijn tot nu toe de tabloids. Die zijn niet echt betrouwbaar.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 18, 2010 7:30 pm

Klopt, maar als het dikke onzin is kun je het toch simpelweg ontkennen met een krachtig persbericht van twee regels op Ajax.nl? En dat zit er kennelijk niet in terwijl er onrust genoeg is om een bericht te rechtvaardigen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jul 18, 2010 7:33 pm

Overigens wordt Sven Goran Eriksson net zo goed als potentiële kandidaat genoemd bij Fulham. Maar dat nemen de Nedelandse media dan kennelijk weer niet over.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo jul 18, 2010 7:34 pm

"Jol is de zoveelste naam die wordt genoemd"
Interim-manager Ray Lewington heeft geen idee of Martin Jol de nieuwe trainer wordt van Fulham. "Dat is gewoon de zoveelste naam die wordt genoemd", reageert hij in The Mirror op het gerucht.

"Wat ik wel weet is dat de club op zoek is naar een toptrainer", vervolgt de interim-trainer, die sinds het vertrek van Roy Hodgson naar Liverpool aan het roer staat. "Bij een grote club hoort een topcoach."

De verliezend finalist van de Europa League vertrekt komende week naar Zweden, waar een tiendaags trainingskamp gepland staat. "Ik heb geen idee of ik dan nog voor de groep sta. Ik heb de leiding tot er een nieuwe manager komt", zo lijkt Lewington voorlopig zelf ook in het duister te tasten.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jul 18, 2010 7:35 pm

LucaS schreef:Er spreekt helemaal geen berusting uit, bij de aanstelling van Jol is al aangekondigd dat Blind hem zal opvolgen. En dat is een uitstekende zaak. Je bedragen zijn niet helemaal fair natuurlijk, de 80 miljoen gulden zijn uitgegeven in samenspraak met Cruijff, de 35 miljoen onder volledige verantwoordelijkheid van van Basten.
Okee, halen we die passages over die bedragen eruit. Blijft dit over: "Danny Blind was een groot speler, maar wat hij ná zijn spelerscarrière heeft neergezet in het voetbal, is nou niet bepaald boven de discussie verheven. [... edit...] Zelfs de allergrootste Danny Blind-fan zal moeten erkennen dat hij nog niet heeft laten zien dat hij als trainer een groot man is. Er valt zelfs iets voor te zeggen dat hij - waar het het uitstippelen van technisch voetbalbeleid betreft - al heeft laten zien dat hij het niet is. Op zijn aller-aller-diplomatiekst gezegd, is hij een twijfelgeval."

Het zal allemaal best dat het destijds aan Cruijff en Van Basten lag, maar wat als een paal boven water staat, is dat Danny Blind als hoofdtrainer en technisch beleidsmaker bepaald niet boven de discussie verheven is. Dat zal zelfs jíj moeten erkennen. En dat betekent automatisch dat hij niet de man is om nu zomaar als hoofdverantwoordelijke voor Ajax-1 neer te zetten.

Ik vind hem geen Grote Man - punt uit.

Ajax is nu als de SP, die na het vertrek van Jan Marijnissen Agnes Kant naar voren schuift, of de LPF die het in plaats van Pim Fortuyn met Mat Herben gaat doen. Marijnissen en Fortuyn waren geen godheden, die zaten er ook wel eens naast, en Kant en Herben waren al lang voorbestemd als troonopvolgers, maar ondertussen kon iedereen het voelen: hier is een Grote Man vervangen door iemand die gewoon van minder kaliber is - en daar ga je de rekening voor betalen.

Dat weet jij, dat weet ik, dat weet Ajax - en tóch gaan ze het doen.

Dat noem ik dus berusting.

K.
Still alive...

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo jul 18, 2010 7:40 pm

Alleen wanneer Ajax binnen enkele dagen Co, Hiddink of Hitzfeld presenteert kan ik mezelf nog opladen voor een nieuw seizoen Ajax. Een vertrek van Jol zou mij diep, diep teleurstellen.

Waar is Ajax mee bezig, vraag ik me dan af.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 18, 2010 7:46 pm

De Dominee schreef:Alleen wanneer Ajax binnen enkele dagen Co, Hiddink of Hitzfeld presenteert kan ik mezelf nog opladen voor een nieuw seizoen Ajax. Een vertrek van Jol zou mij diep, diep teleurstellen.

Waar is Ajax mee bezig, vraag ik me dan af.
Ik wil eerst de reden weten, voordat ik conclusies ga trekken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo jul 18, 2010 7:49 pm

Ik kan geen goede redenen bedenken.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo jul 18, 2010 8:25 pm

De Dominee schreef:Ik kan geen goede redenen bedenken.
Jol is niet gek... die wilt cashen en zijn zin doordrijven. Kijk eens naar wat voor voorbereiding moet doen... Is toch een dieptepunt.
prijzen zijn van ondergeschikt belang bij hem...anders blijf je bij Ajax.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo jul 18, 2010 8:26 pm

Jol is stinkend rijk en heeft helemaal geen geld nodig.

Nihad

Bericht door Nihad » zo jul 18, 2010 8:29 pm

Ik geloof er niet zo veel van. Vooralsnog zijn het geruchten. Daarbij zou mij enorm teleurstellen in de mens Jol als ie nou zomaar vertrekt. Hij heeft vorige jaar bewust gekozen voor Ajax.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo jul 18, 2010 8:37 pm

Boabdil schreef:Ik geloof er niet zo veel van. Vooralsnog zijn het geruchten. Daarbij zou mij enorm teleurstellen in de mens Jol als ie nou zomaar vertrekt. Hij heeft vorige jaar bewust gekozen voor Ajax.
Laat ik vooropstellen dat ik nog wat mensen wil horen en wat goede verhalen wil lezen voordat ik me er definitief over uitspreek, maar ik weet wél dat Jol beloofd is dat hij mocht gaan bouwen. Spelers zouden blijven, voor langere tijd worden vastgelegd, er zou vaker 'nee' gezegd gaan worden tegen aspirant-kopers. Ajax zou de ploeg bij elkaar houden en weer echt een gooi naar de top doen.

Ik zou me kunnen voorstellen dat Jol zich voorgelogen voelt: Ajax heeft toch niet zo ver willen gaan om Urby, Pantelic en Rommedahl te houden, wellicht weet Jol ook al dat Van der Wiel en Suárez verkocht zullen worden... Het zou best eens zo kunnen zijn dat Ajax beloften heeft verbroken.

Ik ben vooralsnog geneigd om Ajax dit kwalijk te nemen, en pas in tweede instantie Jol. En Ajax zou natuurlijk pas écht afgaan als een gieter als ze verzuimen een vervanger van kaliber te presenteren en een assistent voor de groep zetten, voor de rest van het seizoen.

Nog een jaar met een Vrolijke Koster trek ik niet. Zelfs niet wanner hij ooit een eminente aanvoerder was. Dat is namelijk geen topbeleid.

K.
Still alive...

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » zo jul 18, 2010 8:47 pm

Ajax.nl schreef:Uiteraard ging het na afloop ook even over de vermeende interesse van Fulham in Jol. ,,We zitten hier afgezonderd in ons hotel hier in Portugal. Daardoor heb ik er niet veel van meegekregen. Als ze in Engeland gaan speculeren, dan krijgt de Nederlandse pers daar ook wat van mee.”
Aldus Jol in het wedstrijdverslag van Porto - Ajax.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo jul 18, 2010 9:17 pm

Hmm, aparte passage. Weer geen ontkenning, maar waarom uberhaupt iets plaatsen?!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 18, 2010 9:17 pm

Khraa schreef:Ik moet het allemaal nog maar zien. De enige bronnen zijn tot nu toe de tabloids. Die zijn niet echt betrouwbaar.

Nou nee, ook een krant als The Guardian komt met dit nieuws.

Ik ben er nu wel van overtuigd dat er wat speelt. Want Jol lult er in de quote die Ajaciedjuh heeft geplaatst opzichtig omheen. Waarom zegt hij niet: het is onzin, ik ga niet weg, ik blijf 100% zeker bij Ajax?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 18, 2010 9:18 pm

Als-ie gaat, speciaal voor Van den Boog: Le Guen is vrij! :eusa_pray.gif:

Kun je van de opbrengst een spits kopen. :hypocrite.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie