Volgens letour zitten ze twee minuten achter Contador en Schleck, ondanks het gegeven dat ze met tweeën zijn denk ik dat dit een beetje teveel van het goede zal zijn om nog te overbruggen. Maar goed ik hoop eerlijk gezegd dat ze nog bij elkaar gaan komen, des te spannender het verloop van de Tour zal zijn.Marillion schreef:Ik sluit nog altijd niet uit dat het bij elkaar komt hoor. De kopgroep gaat uiteraard voor de ritzege. Maar Contador/Schleck t/m de groep Basso/Armstrong is niet onoverbrugbaar.
Mooie beelden van Voigt trouwens. Wat een bikkel.
Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ach so, ik kijk altijd op België.Scherrer schreef:
Je zei praktisch precies hetzelfde als Boogerd 30 seconden voor je.
Contador gaat als een idioot naar beneden. Denk niet dat ze daar nog bij komen, hoor. Sterker nog, dit wordt een strijd op leven en dood tussen Contador en Schleck.
Contador daalt slecht. Ik zie Sanchez erop en erover gaan.
Volgens BOogerd kunnen Basso & co ook niet dalen.
Volgens BOogerd kunnen Basso & co ook niet dalen.
- peter
Belg meldt overigens dat Charteau en Pineau nu evenveel punten hebben voor de bolletjes.
Basso niet inderdaad. vdBroeck wel (aldus de Belg).
Maar dan moet je niet lek rijden...
Basso niet inderdaad. vdBroeck wel (aldus de Belg).
Maar dan moet je niet lek rijden...

Ach, dat commentaar moet je af en toe ook met een korreltje zout nemen hoor. Lekker vanuit de luie stoel roepen dat niemand op Sanchez na fatsoenlijk naar beneden kan rijden. Ok, er zijn hele goede dalers en er zijn er die het wat minder beheersen. Maar gemiddeld genomen komen die mannen echt wel behoorlijk naar beneden hoor.
En ja, het kan wel eens even wat minder gaan als je een keer bent gevallen of als je net ontsnapt. Het zijn namelijk uiteindelijk ook gewoon mensen.
En ja, het kan wel eens even wat minder gaan als je een keer bent gevallen of als je net ontsnapt. Het zijn namelijk uiteindelijk ook gewoon mensen.
Nil volentibus arduum
Het verbaast me dat Sanchez er nog niet bij is. Ik zie Schleck en eerder Contador werkelijk iedere bocht verkeerd aansnijden.
Mij ook eerlijk gezegd vooral Schleck kan de ideale lijn totaal niet vinden, toch denk ik dat Sanchez er nog wel bij gaat komen. 15 seconden achterstand nu nog.Jöhnk schreef:Het verbaast me dat Sanchez er nog niet bij is. Ik zie Schleck en eerder Contador werkelijk iedere bocht verkeerd aansnijden.
edit: oh ze zijn al beneden... dan gaat het heel wat lastiger worden voor Sanchez.
Laatste kilometers vals plat omhoog. Dat valt ook niet mee als je net 25km op het buitenblad aan het dalen bent geweest. Krijg je ineens weer druk op je benen.
Nil volentibus arduum
- peter
Sanchez is gezien.
-
- AT Toto winner 15/16
Krijgen we Gesink nog een keer in beeld te zien? of ben ik nu weer te negatief.
-
- AT Toto winner 10/11
Die Dijkstra is echt een mafketel. Hij snapt echt niets van daalkwaliteiten, hij dacht net dat Gesink en co vlak achter Sanchez zouden zitten...
Boogerd zag de groep Gesink rijden, maar ik zag een lege weg.
- peter
Volgens mij zag ik ze iets voor Basso en co rijden. Minuutje ervoor.
- peter
Wat een kromme aankomstplek, zeg.
Blijft ie zitten, wat een mafketel!Scherrer schreef:L.L. Sanchez zal binnen nu en 3 minuten wel demarreren.

- peter
Kreuziger en Klöden verliezen niet gek veel.
De groep Armstrong rijdt in de laatste kilometers een dikke minuut dicht.
Er klopte dus niets van de tijdsverschillen.
- peter
Dat is elke keer al zo. Gesink doet het goed, hoor. De vraag is alleen even of hij nog mag aanvallen. Ik hoop toch niet dat ze gokken op Menchov als podiumklant.Jöhnk schreef:De groep Armstrong rijdt in de laatste kilometers een dikke minuut dicht.
-
- AT Toto winner 10/11
Ik dacht dat hij lafjes aan het linkeballen was, maar hij zat gewoon achterwaarts op z'n fiets om zijn moeder te roepen.Oscarito schreef:Blijft ie zitten, wat een mafketel!Scherrer schreef:L.L. Sanchez zal binnen nu en 3 minuten wel demarreren.
- peter
Prachtige emotie bij Evans.
Prachtige beelden van een huilende Evans!
Conclusie na deze etappe: Schleck en Contador staan op een eiland, die twee zijn veel beter dan wie dan ook. Sanchez lijkt de beste van de rest. Evans, Wiggins en Sastre zakken door het ijs. Gesink kan niet mee wanneer er versneld wordt maar hersteld zeer snel en maakt nadien heel wat goed zoals Marillion ook al aangaf, zat eerst in de groep van VDB2/Armstrong maar reed daar vervolgens van weg. Knappe prestatie van Gesink vandaag!
Conclusie na deze etappe: Schleck en Contador staan op een eiland, die twee zijn veel beter dan wie dan ook. Sanchez lijkt de beste van de rest. Evans, Wiggins en Sastre zakken door het ijs. Gesink kan niet mee wanneer er versneld wordt maar hersteld zeer snel en maakt nadien heel wat goed zoals Marillion ook al aangaf, zat eerst in de groep van VDB2/Armstrong maar reed daar vervolgens van weg. Knappe prestatie van Gesink vandaag!
Gesink moet hopen op de etappes met aankomst bergop, het lijkt alsof hij na Schleck/Contador dé klimmer is en misschien wel met ze mee kan.
- peter
Dat is teveel eer voor Gesink, hoor. Sanchez is ook de betere klimmer.
Gesink heeft wel voordeel bij aankomsten bergop, maar dan wel voor plekje 4. Menchov en Basso rijden een veel sterkere tijdrit.
Gesink heeft wel voordeel bij aankomsten bergop, maar dan wel voor plekje 4. Menchov en Basso rijden een veel sterkere tijdrit.
Die beelden van Evans waren inderdaad prachtig. Wat een emotie.
Het is ook nogal wat he. Prima door de lastige eerste week gekomen en het geel gepakt. Dan fietst je ploeg zich helemaal op een hoopje in de aanloop naar de Madeleine en zak je echt volledig door het ijs. En vergis je niet. Evans is een echte vechter dus als hij zoveel tijd verliest dan weet je wel hoe laat het is. Daar heeft hij geen seconde van weggegeven.
Al met al heeft deze rit er toch wel behoorlijk ingehakt. Had ik niet verwacht. Misschien dat de rustdag toch door sommige duur is betaald.
Het is ook nogal wat he. Prima door de lastige eerste week gekomen en het geel gepakt. Dan fietst je ploeg zich helemaal op een hoopje in de aanloop naar de Madeleine en zak je echt volledig door het ijs. En vergis je niet. Evans is een echte vechter dus als hij zoveel tijd verliest dan weet je wel hoe laat het is. Daar heeft hij geen seconde van weggegeven.
Al met al heeft deze rit er toch wel behoorlijk ingehakt. Had ik niet verwacht. Misschien dat de rustdag toch door sommige duur is betaald.
Nil volentibus arduum