Voorbereiding seizoen 2010/2011
Moderator: mods
Re: Voorbereiding seizoen 2010/2011
Dus als Suarez, Stekelenburg en de Zeeuw nu ook nog worden verkocht, heeft Jol helemaal geen probleem meer?
I think I lost my fucking headache
Precies, banksaldo weer op peil en een complete groep. Wat wil je nu nog meer? 

Nil volentibus arduum
Zou je denken, maar je merkt nu al hoeveel stress die VCL oproept.Marillion schreef:Dan moeten we zo'n eerste potje in de voorronde CL maar even zonder hun spelen hoor. Dat moet toch ook gewoon kunnen?
Die jongens (op De Zeeuw na) wíllen denk ik helemaal niet meer terugkomen. Probleem is wel dat onderhandelingen een tijd kunnen duren en Ajax in de tussentijd geen geld heeft om vervangers te halen.
Het stinkt aan alle kanten!
- Ajaciedjuh
Ajax 'verliest' altijd in deze. Klote WK ook. Ik had liever dat ze niet zo succesvol waren geweest. Dat had ons een hoop ellende bespaart.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
- AT Toto winner 10/11
Wat is dit nu opeens weer voor misplaatste arrogantie? We kunnen een club als Celtic loten in die eerste voorronde. Bizar dat jullie denken dat Ajax dat kan winnen met een voorhoede bestaand uit Sulejmani, Suk en Emanuelson.joey schreef:Zou je denken, maar je merkt nu al hoeveel stress die VCL oproept.Marillion schreef:Dan moeten we zo'n eerste potje in de voorronde CL maar even zonder hun spelen hoor. Dat moet toch ook gewoon kunnen?
Die eerste ronde moeten we echt zonder die mannen kunnen spelen. Daar zit toch geen sterke tegenstander bij? Je moet daar dan wel meteen voor kiezen. Maak deze groep maar duidelijk dat zij degene zijn die deze klus moeten opknappen.joey schreef:Zou je denken, maar je merkt nu al hoeveel stress die VCL oproept.Marillion schreef:Dan moeten we zo'n eerste potje in de voorronde CL maar even zonder hun spelen hoor. Dat moet toch ook gewoon kunnen?
Die jongens (op De Zeeuw na) wíllen denk ik helemaal niet meer terugkomen. Probleem is wel dat onderhandelingen een tijd kunnen duren en Ajax in de tussentijd geen geld heeft om vervangers te halen.
Zo krijg je rust in de tent. De huidige groep voelt vertrouwen en klaart gewoon die klus. De spelers die hopen op een transfer hebben de tijd om echt uit te rusten en die transferperikelen hou je zoveel mogelijk buiten de deur.
Nil volentibus arduum
Clubs van dat niveau komen toch pas een ronde later aan de orde? Of vergis ik me daar dan in. Ik ga er met mijn stelling van uit dat Ajax in de eerste ronde geen al te moeilijke klus kan krijgen. Ik zal het lijstje toch even opzoeken...Scherrer schreef:Wat is dit nu opeens weer voor misplaatste arrogantie? We kunnen een club als Celtic loten in die eerste voorronde. Bizar dat jullie denken dat Ajax dat kan winnen met een voorhoede bestaand uit Sulejmani, Suk en Emanuelson.joey schreef:Zou je denken, maar je merkt nu al hoeveel stress die VCL oproept.Marillion schreef:Dan moeten we zo'n eerste potje in de voorronde CL maar even zonder hun spelen hoor. Dat moet toch ook gewoon kunnen?
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 10/11
Ja dag. Ajax is nota bene door clubs als Kopenhagen, Lausanne, Sparta Praag en Zagreb uitgeschakeld spelend in de sterkste opstelling en dan zouden we tegen Celtic met een B-team kunnen spelen? Het is niet de voorronde van de Europa League, volgens mij ben jij daar een beetje mee in de war... Jij verwacht IFK Start of FC Borac? Het is de CL!Marillion schreef:Clubs van dat niveau komen toch pas een ronde later aan de orde? Of vergis ik me daar dan in. Ik ga er met mijn stelling van uit dat Ajax in de eerste ronde geen al te moeilijke klus kan krijgen. Ik zal het lijstje toch even opzoeken...Scherrer schreef:Wat is dit nu opeens weer voor misplaatste arrogantie? We kunnen een club als Celtic loten in die eerste voorronde. Bizar dat jullie denken dat Ajax dat kan winnen met een voorhoede bestaand uit Sulejmani, Suk en Emanuelson.joey schreef: Zou je denken, maar je merkt nu al hoeveel stress die VCL oproept.
Er staan inderdaad toch wel wat lastige tegenstanders in het lijstje. Toch maar even de loting afwachten voor we die mannen op vakantie sturen... 

Nil volentibus arduum
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Met die instelling (ahjoh, kan ons tweede ook wel) vliegen we er dus keihard af tegen AA Gent of Sporting Braga. Voor hun is het de wedstrijd van het jaar. Of van de eeuw. Whatever.
Nu geen geintjes, er licht over denken of wat dan ook. Vlammen, ik wil CL!

Nu geen geintjes, er licht over denken of wat dan ook. Vlammen, ik wil CL!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Vandaag even wezen kijken bij training, werd wel weer tijd om Ajax aan het werk te zien i.p.v. Oranje. Davids kwam ook even een kijkje nemen samen met Endt, was een hele tijd aan het kletsen met Jol.
Sulejmani oogde waarachtig echt scherp, schoot bij de partijvorm alles feilloos binnen. De Jong speelde duidelijk een tempootje hoger dan z'n teamgenoten, die is aan het doorpakken. Sarpong viel ook positief op, was lekker actief en liet af en toe wat individuele klasse zien.
Aisatti is nog steeds de Aissati van vorig jaar, veel lopen met de bal, maar weinig rendement in combinatie met zwakke schoten. Suk zat een beetje in de Twilight Zone, kwam af en toe verrassend technisch uit de hoek, maar liet zich dan weer fysiek veel te makkelijk aftroeven. Ook van tactiek had hij weinig kaas gegeten.
Sulejmani oogde waarachtig echt scherp, schoot bij de partijvorm alles feilloos binnen. De Jong speelde duidelijk een tempootje hoger dan z'n teamgenoten, die is aan het doorpakken. Sarpong viel ook positief op, was lekker actief en liet af en toe wat individuele klasse zien.
Aisatti is nog steeds de Aissati van vorig jaar, veel lopen met de bal, maar weinig rendement in combinatie met zwakke schoten. Suk zat een beetje in de Twilight Zone, kwam af en toe verrassend technisch uit de hoek, maar liet zich dan weer fysiek veel te makkelijk aftroeven. Ook van tactiek had hij weinig kaas gegeten.
Met al die positieve geluiden over Sulejmani ga ik haast hopen dat Suarez verkocht wordt zodat hij het kan gaan laten zien.
Topspits erbij en hoppa!
Topspits erbij en hoppa!
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Ajaciedjuh
Ik hoop dat Sulejmani zijn talent gaat waarmaken, maar het is natuurlijk erg broos. Suarez staat er gewoon altijd. Zelfs als hij niet echt in vorm is, is hij waardevol voor het team. Daarnaast is Suarez ook gewoon een winnaar en een persoonlijkheid. Die gaan we echt missen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Ajax.nl
FC Horst - Ajax dag uitgesteld
14 juli 2010
De oefenwedstrijd FC Horst - Ajax is een dag uitgesteld. Omdat noodweer wordt verwacht, is vanwege de veiligheid besloten de wedstrijd 24 uur uit te stellen. Kaarten voor het oefenduel in Ermelo zijn ook op donderdag 15 juli (aftrap 19.30 uur) gewoon geldig.
De selectie van Martin Jol traint vanmiddag op de Toekomst.
-
- AT Toto winner 15/16
Goede keuze, rond half 8 begon het net keihard te onweren hier in Ermelo.
....en daar wil je niet dood gevonden worden. 

Ik wil voorlopig nergens dood gevonden worden
I think I lost my fucking headache
Dan moet je in Minnertsga zijn. 

RTL7 zendt oefenduels Ajax tegen FC Porto en Chelsea live uit
14 juli 2010
RTL7 meldt dat de zender de vriendschappelijke wedstrijden van Ajax tegen FC Porto en Chelsea live zal uitzenden. De oefenwedstrijd FC Porto - Ajax zal aanstaande zondag om 18.00 uur gespeeld worden. De thuiswedstrijd Ajax-Chelsea staat voor vrijdag 23 juli op het programma.
Blij met de punten ...
Ajax.nlRugnummers Ajax-selectie seizoen 2010 - 2011
1. Maarten Stekelenburg
2. Gregory van der Wiel
3. Toby Alderweireld
4. Jan Vertonghen
5. Vurnon Anita
6. Eyong Enoh
7. Miralem Sulejmani
8. Christian Eriksen
10. Siem de Jong
11. Urby Emanuelson
12. Kenneth Vermeer
15. Nicolás Lodeiro
16. Luis Suarez
17. Daley Blind
18. Rasmus Lindgren
20. Demy de Zeeuw
21. Hyun Jun Suk
22. Ismaïl Aissati
23. Oleguer
24. Marvin Zeegelaar
25. Mitchell Donald
26. Jan-Arie van der Heijden
27. Jeffrey Sarpong
28. Roly Bonevacia
29. Thimothée Atouba
30. Jeroen Verhoeven
31. Darko Bodul
32. Nicolai Boilesen
33. Aras Özbiliz
34. Marco Bizot
Opvallend:
Sulejmani met 7, Eriksen met 8, De Zeeuw met 20, Boilesen en Ozbiliz uberhaupt.
Sulejmani met 7, Eriksen met 8, De Zeeuw met 20, Boilesen en Ozbiliz uberhaupt.
En 9, 13 en 19 (nog) niet uitgegeven.
Laatst gewijzigd door D_skilled op do jul 15, 2010 4:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
14 wordt sowieso niet uitgegeven bij Ajax. 13 en 19 zeggen me niets. 9 is natuurlijk voor de nieuwe spits, die er dus blijkbaar gaat komen.
De Zeeuw met 20 is hetzelfde als Suarez met 16, blijkbaar rugnummers waar ze iets mee hebben. Dan blijven er dus ook van de eerste 11 nummers een paar over voor andere spelers.
Ja, klopt. In alle vluchtigheid geschreven. Zullen nog wel spelers verdwijnen, zoals vd Heijden, Donald en Bodul.