Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Frank

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » za jul 10, 2010 10:46 pm

Ik moet ook zeggen dat ik de opmerking van Scherrer niet snap?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Beloki

Bericht door Beloki » za jul 10, 2010 11:46 pm

Erg vreemd, inderdaad. Misschien kan Scherrer uitleggen wat hij bedoeld?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo jul 11, 2010 9:56 am

Wat vervelende ervaringen met die vent gehad. Hele nare, agressieve, arrogante galbak, is het. That's all. Het verbaast mij dan ook niets dat hij zo met ploeggenoten omgaat.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo jul 11, 2010 12:20 pm

Ken hem meer van de zijlijn en dat zou me dan ook niets verbazen. Vervelende vent inderdaad.

Het is OORLOG in het peleton. Heerlijk begin van de koers.

Khraa

Bericht door Khraa » zo jul 11, 2010 12:23 pm

Ideale zondag. Lekker een touretappe kijken.

Ik heb je vorig jaar de klim naar Morzine-Avoriaz gedaan. Heerlijke klim.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo jul 11, 2010 12:38 pm

Scherrer schreef:Wat vervelende ervaringen met die vent gehad. Hele nare, agressieve, arrogante galbak, is het. That's all. Het verbaast mij dan ook niets dat hij zo met ploeggenoten omgaat.
Dit slaat dus echt helemaal nergens op. Jij kunt best wat nare ervaringen met hem hebben gehad, McEwen heeft er niet voor gezorgd dat Vandenbergh de tijdlimiet niet heeft gehaald. Daar is McEwen gewoon niet schuldig aan. 0,0. Bij elke andere sprinter in deze situatie was precies hetzelfde gebeurd.

Dus ik stel mijn vraag nogmaals: Wat heeft McEwen volgens jou verkeerd gedaan gisteren?

peter

Bericht door peter » zo jul 11, 2010 4:59 pm

Prachtetappe gezien. Gesink kan gewoon met de besten mee. Heel knap.

Contador viel wat tegen en Schleck was magistraal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 11, 2010 5:16 pm

Peter schreef:Prachtetappe gezien. Gesink kan gewoon met de besten mee. Heel knap.
Als je echt wat wil moet je in dit soort ritten tijd pakken en is 'met de besten mee' niet genoeg. Er is nu nog maar 2 x bergop een finish en zijn tijdrit is om te huilen dus ik acht hem nu al kansloos voor de top 5.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo jul 11, 2010 11:59 pm

Die jongen is 24 en rijd gewoon met de besten mee omhoog. Dat vind ik een fantastische prestatie.

Wat had jij dan gedacht? Dat Gesink even podium ging rijden deze Tour?

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma jul 12, 2010 12:03 am

Gesink kan top 8 rijden deze Tour. Schleck, Contador en Evans zijn een maatje te groot. De rest kan hij hebben bij bergetappes. Zijn tijdrit gaat hem de top 5 kosten.

Overigens vond ik (naast de totale afgang van Armstrong) misschien nog wel de grootste verrassing van vandaag dat Contador niet meer oppermachtig lijkt te zijn in de bergen. Hij kon Schleck niet volgen op het einde. Dat was vorig jaar wel anders.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma jul 12, 2010 12:22 am

Nog een keer dan, aangezien Scherrer oost-indisch blind blijkt:

Dit slaat dus echt helemaal nergens op. Jij kunt best wat nare ervaringen met hem hebben gehad, McEwen heeft er niet voor gezorgd dat Vandenbergh de tijdlimiet niet heeft gehaald. Daar is McEwen gewoon niet schuldig aan. 0,0. Bij elke andere sprinter in deze situatie was precies hetzelfde gebeurd.

Dus ik stel mijn vraag nogmaals: Wat heeft McEwen volgens jou verkeerd gedaan gisteren?

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma jul 12, 2010 12:30 am

Was jij erbij. Ik niet. Ik weet wel dat McEwen een geboren l*l is. Een klootzak in hart en nieren. Een hele nare vent. Het verbaast me dan ook niet dat hij schijt heeft aan zijn knecht. Je hebt een verrot karakter of je hebt het niet.

Hoeveel andere knechten zijn tijdens deze Tour op déze manier uit koers geraakt? Juist. Toeval? Misschien. Ik heb wel een idee.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma jul 12, 2010 1:56 am

Je zegt keer op keer hetzelfde, maar ik heb nog niet 1x keer gehoord wat McEwen dan verkeerd zou hebben gedaan. Of iets waaruit blijkt dat McEwen schijt heeft aan zijn knecht.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 12, 2010 8:03 pm

Hoeladans schreef:Die jongen is 24 en rijd gewoon met de besten mee omhoog. Dat vind ik een fantastische prestatie.

Wat had jij dan gedacht? Dat Gesink even podium ging rijden deze Tour?
Ja dat had ik echt gedacht ja.. wat mij betreft is alleen Contador een betere klimmer.

peter

Bericht door peter » ma jul 12, 2010 8:09 pm

Schleck is ook beter.

Gesink kan een mooie demarrage plaatsen, maar is niet beter dan een Kreuziger of een Basso. Die jongen is ook nog niet constant genoeg. Eerst maar eens zien hoe hij in de Pyreneeën rijdt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 12, 2010 10:08 pm

Niet constant genoeg in de zin van dat ie op het vlakke vaak dom tijdverlies lijdt en veel valt maar in de bergen vind ik hem super constant, eigenlijk nooit een slechte dag.

Valt er morgen nog wat te verwachten? ik heb er vrij voor genomen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » ma jul 12, 2010 11:23 pm

Peter schreef:Schleck is ook beter.

Gesink kan een mooie demarrage plaatsen, maar is niet beter dan een Kreuziger of een Basso. Die jongen is ook nog niet constant genoeg. Eerst maar eens zien hoe hij in de Pyreneeën rijdt.
Gesink is bergop juist enorm constant. Hij heeft zelden een slechte dag (valpartijen en de gevolgen daarvan daargelaten). Zijn probleem zijn de tijdritten en zijn geval. Bergop doet hij buiten Contador en Schleck normaal gesproken voor niemand onder.
brigade zuid schreef: Valt er morgen nog wat te verwachten? ik heb er vrij voor genomen.
In interviews vandaag lieten Schleck en Gesink een beetje doorschijnen weinig te verwachten. De etappe is er ook niet echt naar:

Afbeelding

Na de top van de laatste berg is het nog 32 kilometer tot de finish. Bovendien is de Madeleine weliswaar lang, maar niet super steil. Ik denk dus niet dat daar een enorme schifting gaat plaatsvinden. Niemand gaat daar 2 minuten pakken (wat je nodig hebt met die 32 km tot de meet).

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » di jul 13, 2010 2:34 am

Ook Basso is bergop echt nog wel wat beter dan Gesink.

Maar als ik de ploegleiding van Rabobank was zou ik nog helemaal niet voor het klassement gaan met Gesink. Laat die jongen lekker vrijuit rijden in de bergen, dikke kans dat ie een etappe wint.

Rooie

Bericht door Rooie » di jul 13, 2010 7:22 am

Typisch een etappe voor Menchov om tijd te verliezen.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di jul 13, 2010 9:14 am

Ik verwacht er vandaag niet al te veel van, het wordt waarschijnlijk een kopgroep met mannen zoals Luis Leon Sanchez en Sandy Casar die het uithouden tot de finish. Mochten de favorieten om de dagzege strijden dan verwacht ik met stip Sanchez.

De afdaling na de Madeleine maakt de etappe er absoluut niet aantrekkelijker op maar desondanks zal ik deze etappe traditioneel vanaf het begin volgen.

Gesink verwacht ik overigens top-10, meer zit er waarschijnlijk niet in. Tijdrijden kan ie niet en hij zal vast nog wel ergens tijjd verliezen waar we het niet verwachten. Daarbij is het einde van de etappe naar Rousses bedrieglijk. Zo zwaar is die klim niet en de laatste twee kilometers al helemaal niet. Voor Gesink een perfecte klim waar hij met zijn grote motor op kan rossen. Ik moet het nog maar zien als we straks percentages krijgen die er toedoen dus >8%. Daar kunnen mannen als Evans en Basso maar ook Menchov beter tegen.
Wat dat betreft kun je de ritten naar Ax 3 Domaines en de Tourmalet aanstippen als do or die ritten voor de klassementmannen, hier gaat de Tour beslist worden.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jul 13, 2010 10:06 am

De etappe naar Rousses (Station des Rousses) was toch twee dagen geleden?

Daarbuiten denk ik dat Gesink juist bij het absolute hooggebergte pas echt goed is met zijn ontzettend lichte verzetje. Opgeteld bij het feit dat hij bergop nooit echt helemaal instort denk ik dat hij top 8 wel kan halen. Ergens tussen plek 5 en 8.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di jul 13, 2010 10:48 am

Klopt heb me vergist in de aankomst, ik heb het natuurlijk over de etappe naar Avoriaz. :biggthumpup.gif:

Denkt iemand trouwens dat hij in staat is om mee te komen met al die versnellingen die er ongetwijfeld wel gaan komen? Ik heb hier mijn twijfels bij, in het verleden kon hij nooit mee wanneer de andere renners hun explosiviteit er tegenaan gooiden. De steile stukken liggen hem simpelweg minder.

Top 8 acht ik overigens hetzelfde als Top 10, anders blijf je bezig. Ik categoriseer het als volgt, top-3/ top-5/top-10/top-20.

Khraa

Bericht door Khraa » di jul 13, 2010 11:25 am

Ah, de Colombiere, daar stond ik vorig jaar. Het eerste stuk is vrij simpel, maar het tweede is enorm zwaar.

Leuk dat er al wat (sub)toppers in de aanval gaan. Het kan nog wel eens een mooie fietsdag worden.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jul 13, 2010 11:27 am

Servaes schreef: Denkt iemand trouwens dat hij in staat is om mee te komen met al die versnellingen die er ongetwijfeld wel gaan komen? Ik heb hier mijn twijfels bij, in het verleden kon hij nooit mee wanneer de andere renners hun explosiviteit er tegenaan gooiden. De steile stukken liggen hem simpelweg minder.
Waar basseer jij dat laatste eigenlijk op? In mijn beleving is Gesink juist een topper in het hooggebergte. Hij was bij de Vuelta van vorig jaar samen met dope-boy Valverde duidelijk de allersterkste bergop (tot zijn valpartij) en hij wint een maand geleden de koninginnerit in Zwitserland die finishte op een berg van de buitencategorie. Daar reed hij iedereen op een hoop, inclusief Kreuziger, Armstrong, Schleck (twee stuks), Rodriguez, Klöden en Leipheimer. Waren die beklimmingen makkelijk? (Kan hoor, ik ken de bergen niet, maar kan het me moeilijk voorstellen.)

Gesink is inderdaad niet explosief, maar over het algemeen wordt hij dan heel even gelost en rijdt hij er binnen een paar minuten in eigen tempo weer naartoe. Echt compleet gelost wordt hij bergop niet vaak. Een slechte dag daargelaten denk ik dat alleen Contador en Schleck bergop veel sterker zijn dan hij.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di jul 13, 2010 11:44 am

Klopt, explosiviteit is in mijn ogen zijn enige probleem als het bergop gaat. Gesink kan slecht omgaan met stevige tempoversnellingen. Maar na die versnelling kan hij er vaak wel weer naar toe rijden of op zijn minst de schade beperken. Gesink kan vreselijk diep gaan zolang hij maar een strak tempo kan rijden. Hij zou misschien fysiek nog wat sterker moeten worden. Als hij bij die versnellingen net één tandje zwaarder kan schakelen zou het hem al een stuk beter af gaan. Maar ik schat Gesink zeker bij de beste klimmers van het peloton.

Overigens is vergelijken vaak een beetje lastig want het is ook de vraag waar de renner in kwestie zijn vormpiek wil hebben. Kijk, Contador en Schleck willen echt pieken in de tour, maar voor Basso was de Giro belangrijker. Die is dan nu ook niet meer zo sterk als hij in Mei was.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie