Nederland-España Finale 11-07-2010
Moderator: mods
Re: Nederland-España Finale 11-07-2010
Ik ken nog wel een club die schitterend voetbalt... Spelen er een paar van dat clubje ook in een landenteam trouwens. 

- Liberty
- Contacteer:
Als je nou gewoon leest staat er ook dat er niet zoveel clubs meer zijn die nog zo voetballen. Niet dat ze er helemaal niet meer zijn.
Tijd voor iets nieuws.
Ja, en die gasten wonnen gisteren de wereldtitel. En in 2008 het EK.
Duitsland is met goed en attractief voetbal derde geworden. Nederland met slecht en afstotelijk voetbal tweede geworden. Minimaal verschil op de eindranglijst. Bij een wereldkampioenschap was het spel nog te billijken, nu niet.LucaS schreef:Voor wat betreft de spelopvatting ben ik het met je eens. Die was van oranje Nederlands voetbal onwaardig. Acceptabel als je er alles mee wint, nu vooral beschamend.
Het gaat niet om de uitvoering, het gaat om de spelopvatting.
I think I lost my fucking headache
Exact. Het kan dus best. Van Marwijk is een laffe hond.Feest schreef:Ja, en die gasten wonnen gisteren de wereldtitel. En in 2008 het EK.
Voor de wedstrijd riepen de spelers in koor dat ze hun eigen spel gingen spelen. Nou, we hebben het gezien. Ze durfden niet te voetballen. Ze gokten volledig op dat ene countertje.
Robben kwam er trouwens niet echt aan te pas, op die twee momenten na dan. Maar op zulke ballen kan Rommedahl ook nog wel lopen.
Het stinkt aan alle kanten!
Als je Portugal, Duitsland en Nederland achter het balletje aan kan laten hollen ben je goed. Zeker als je daardoor kan doen verschuilen dat je defensie best te pakken was.
Wat een onzin‘Het geloofde dat het de eigen geschiedenis moest verraden om te winnen’, stelde de zender over de verliezende finalist van 2010.

De laatste WK finale was 32 jaar (!) geleden en de enige (!) keer dat Oranje met mooi en aanvallend voetbal de finale haalde was 36 jaar geleden. In 1988 won Oranje zijn enige prijs, het EK, en dat was ook niet met geweldig voetbal.
Dat dwepen met het verre verleden altijd

Waar heb jij last van trouwens?joey schreef:Van Marwijk is een laffe hond.
Triest als je zo'n succesvol iemand zo uit moet schelden...je mag het helemaal oneens zijn met zijn spelopvatting, maar gedraag je dan wel normaal.
Laatst gewijzigd door Baseman op ma jul 12, 2010 11:51 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Tja, als je nou gaat ontkennen dat het kenmerk van het Nederlandse voetbal altijd is geweest, via positiespel en opbouw van achteruit aanvallend spelen, dan weet ik het ook niet meer.
Overdrijf niet zo. Ik heb het over zijn spelopvatting. Niet over zijn gedrag jegens zijn vrouw en kinderen.Baseman schreef:Waar heb jij last van trouwens?
Triest als je zo'n succesvol iemand zo uit moet schelden...je mag het helemaal oneens zijn met zijn spelopvatting, maar gedraag je dan wel normaal.
Dat hij succesvol is interesseert me geen bal. Ik blijf zijn spelopvatting abject vinden.
Laatst gewijzigd door joey op ma jul 12, 2010 11:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kenmerk van Oranje was dat ze meestal heel aardig voetbal lieten zien om vervolgens vroegtijdig uitgeschakeld te worden, dat ben ik met je eens.
Edit: Joey, jij scheldt hem op die manier uit en je noemt mij een overdrijver?
Het moet niet gekker worden...
En dat houdt volgens jou verband met elkaar?Baseman schreef:Het kenmerk van Oranje was dat ze meestal heel aardig voetbal lieten zien om vervolgens vroegtijdig uitgeschakeld te worden, dat ben ik met je eens.
Van der Gijp zei het treffend: de kans dat je wint is met goed voetbal gewoon veel groter dan met slecht voetbal. Bizar dat mensen continu beweren dat we er steeds uitgaan omdat we zo goed aanvallend spelen. Wat een nonsens.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Nou, laat ik nu vinden dat wat Nederland liet zien nou helemaal niks met realisme te maken heeft.Want als dat wel het geval zou zijn geweest had Bertje Van Persie al na de eerste wedstrijd uit de spits gehaald.Dat getoeter van " hij blijft hem toch maar mooi vertrouwen geven " slaat natuurlijk nergens op.
Dit elftal wordt vanaf minuut een gedikteerd door een coach die de zekerheidjes en risicoloze opstellingen bovenaan in zijn agenda heeft staan.
En zo is het bij Oranje toch elke keer wat, eerst krijg je een coch die juist met een van Bommel ( mijn menig ) wel de stap over Rusland had kunnen maken, nu weer een coach die kleurloos voetbal in zijn vaandel heeft staan.Te schijterig is.
Verder, dit toernooi is toch voor het grootste gedeelte het toernooi van de armoe geweest, ik heb AJAX dit jaar veel meer zien schitteren dan welke club dan ook op dit toernooi.Ja zelfs Duitsland had ook maar een wedstrijdje wat leuk was, en toen deed het er eigenlijk niet meer toe.Trouwens, die hadden met 2-2 tegen Engeland moeten gaan rusten.
Afijn, het volgende EK moet dan maar het hoogtepunt gaan worden, of toch het volgende WK ?.Al denk ik dat Nederland de afgelopen jaren zijn kansen gehad heeft ...
Dit elftal wordt vanaf minuut een gedikteerd door een coach die de zekerheidjes en risicoloze opstellingen bovenaan in zijn agenda heeft staan.
En zo is het bij Oranje toch elke keer wat, eerst krijg je een coch die juist met een van Bommel ( mijn menig ) wel de stap over Rusland had kunnen maken, nu weer een coach die kleurloos voetbal in zijn vaandel heeft staan.Te schijterig is.
Verder, dit toernooi is toch voor het grootste gedeelte het toernooi van de armoe geweest, ik heb AJAX dit jaar veel meer zien schitteren dan welke club dan ook op dit toernooi.Ja zelfs Duitsland had ook maar een wedstrijdje wat leuk was, en toen deed het er eigenlijk niet meer toe.Trouwens, die hadden met 2-2 tegen Engeland moeten gaan rusten.
Afijn, het volgende EK moet dan maar het hoogtepunt gaan worden, of toch het volgende WK ?.Al denk ik dat Nederland de afgelopen jaren zijn kansen gehad heeft ...
Blij met de punten ...
Vroegtijdig uitgeschakeld worden? De prestaties van Nederland, zowel op club- als op nationaal niveau, liggen ver boven wat je van een land met de omvang van Nederland mag verwachten en ver boven de resultaten van landen met een vergelijkbaar inwonersaantal. De jaren 80 waren matig inderdaad, maar in de jaren 90 werd Nederland zowel in 94als in 98 met heel veel moeite door Brazilie uitgeschakeld.Baseman schreef:Het kenmerk van Oranje was dat ze meestal heel aardig voetbal lieten zien om vervolgens vroegtijdig uitgeschakeld te worden, dat ben ik met je eens.
Waar zeg ik dit?Beloki schreef:En dat houdt volgens jou verband met elkaar?
Ik heb het over het kenmerk van Oranje...bij mijn weten is dat één land en bij mijn weten wordt Oranje altijd vroegtijdig uitgeschakeld, meestal met heel aardig voetbal.
Ik stel toch gewoon een vraag? Wat een aangebrand sfeertje hier, zeg.Baseman schreef:Waar zeg ik dit?Beloki schreef:En dat houdt volgens jou verband met elkaar?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Gaat om de algemene spelopvatting. We speelden in '98 ook mooier en aanvallender. Dwepen met het verre verleden? Ach, ik verwacht wat anders als ik Nederland zie voetballen. Datgene wat er gisteren werd 'gepresteerd' was Nederland onwaardig. Op alle mogelijke manieren het voetbal eruit te halen en daarbij leken alle middelen geoorloofd. Sterker nog, in veel gevallen leek het er op dat Nederland er alles aan deed om de voetballende spelers uit de wedstrijd te schoppen.Baseman schreef:Wat een onzin‘Het geloofde dat het de eigen geschiedenis moest verraden om te winnen’, stelde de zender over de verliezende finalist van 2010.![]()
De laatste WK finale was 32 jaar (!) geleden en de enige (!) keer dat Oranje met mooi en aanvallend voetbal de finale haalde was 36 jaar geleden. In 1988 won Oranje zijn enige prijs, het EK, en dat was ook niet met geweldig voetbal.
Dat dwepen met het verre verleden altijd
Nederland is ver gekomen met reactievoetbal. Ik heb geen wedstrijd gezien waarin ik ze goed vond spelen. Ook tegen Spanje zat er niets achter wat dat betreft.
Maar het is allemaal de nieuwe realiteit, hoor. Mensen om mij heen zeiden ook al dat het ze geen fuck uitmaakt hoe Nederland kampioen wordt.
Ik geef toch gewoon antwoord?Beloki schreef:Ik stel toch gewoon een vraag? Wat een aangebrand sfeertje hier, zeg.
Die zinsnede gebruik ik wel vaker, dat bedoel ik niet negatief hoor

Dan moet je eerst even vaststellen wat vroegtijdig is en wat aardig voetbal is.Baseman schreef:Waar zeg ik dit?Beloki schreef:En dat houdt volgens jou verband met elkaar?
Ik heb het over het kenmerk van Oranje...bij mijn weten is dat één land en bij mijn weten wordt Oranje altijd vroegtijdig uitgeschakeld, meestal met heel aardig voetbal.
in 2006 was het voetbal slecht, in 1998 kwamen we ver met goed voetbal, in 1994 verloren we vroegtijdig van de winnaar, in 1990 was het voetbal slecht en in '78 en '74 kwamen we ver met goed voetbal.
Als ik naar dat lijstje kijk voldoet alleen 1994 helemaal aan je omschrijving.
Laatst gewijzigd door Arthur op ma jul 12, 2010 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
@Baseman: misschien is grijze Bertje wel iets voor PSV. In dat geval: veel plezier ermee. Ik hoop in elk geval dat die labbekak NOOIT trainer van Ajax wordt.
- Liberty
- Contacteer:
Zal ook nooit gebeuren. Maar Van Marwijk blijft vermoedelijk gewoon bij Oranje. In Zeist zullen ze hem wel een held vinden.joey schreef:@Baseman: misschien is grijze Bertje wel iets voor PSV. In dat geval: veel plezier ermee. Ik hoop in elk geval dat die labbekak NOOIT trainer van Ajax wordt.
Tijd voor iets nieuws.
Dit vind ik volkomen logisch, aangezien Nederland nog nooit wereldkampioen is geworden.Peter schreef:Mensen om mij heen zeiden ook al dat het ze geen fuck uitmaakt hoe Nederland kampioen wordt.
Nogmaals, het is maar liefst 32 jaar geleden dat Oranje de finale haalde. Dan is alles ondergeschikt aan het resultaat. Had Oranje gewonnen dan had alleen dat geteld, dan zal de manier waarop de overgrote meerderheid een zorg zijn.
Ik ben het wel met je eens dat als je niet wint, zoals nu, dat het spel dan nogal aan kritiek onderhevig is.
En dat is op zich terecht, het mag en het kan een stuk beter. Zoals Oranje in de voorbereiding bewees.
Wat heeft dit er in hemelsnaam mee te maken?joey schreef:@Baseman: misschien is grijze Bertje wel iets voor PSV. In dat geval: veel plezier ermee. Ik hoop in elk geval dat die labbekak NOOIT trainer van Ajax wordt.
Wat een onzin.
Laatst gewijzigd door Baseman op ma jul 12, 2010 12:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
En niemand heeft het hier over van der vaart die de veroorzaker is van die tegengoal.
Wat was die man aan het doen bij die 1e "verdedigende" actie?????
Verder vond ik de wedstrijd niet hard, op de trap van de jong na.
maar ook spanje bikkelde achterin.
De wissels pakte dramatisch uit (kuijt had ik nooit gewisseld); elia kon ramos nooit verleiden tot 2e fgeel.
en droeftoeter Braafheid verklaarde nergens zijn verkiezing boven die van anita.
maar goed, achetraf gelul...
drama finale, met een laffe winnaar.
Wat was die man aan het doen bij die 1e "verdedigende" actie?????
Verder vond ik de wedstrijd niet hard, op de trap van de jong na.
maar ook spanje bikkelde achterin.
De wissels pakte dramatisch uit (kuijt had ik nooit gewisseld); elia kon ramos nooit verleiden tot 2e fgeel.
en droeftoeter Braafheid verklaarde nergens zijn verkiezing boven die van anita.
maar goed, achetraf gelul...
drama finale, met een laffe winnaar.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
@Baseman: Oke, prima.
Even over je post:

En nu spelen we lelijk voetbal en winnen we weer niks. Je kunt ook onmogelijk 7 wedstrijden op rij slecht voetballen en Brazilie en Spanje verslaan. Tegen Brazilie heb je nog alles mee, tegen Japan en Denemarken win je door twee eigen goals, maar dat houdt een keer op natuurlijk.Baseman schreef:Beloki schreef:En dat houdt volgens jou verband met elkaar?