Voorbereiding seizoen 2010/2011
Moderator: mods
Re: Voorbereiding seizoen 2010/2011
Te voorbarig van me, maar ik zie wel potentie in hem als linksback. Wellicht wordt het de back-up van Anita, maar Anita kan ook net zo makkelijk naar rechtsachter worden doorgeschoven als vd Wiel wordt verkocht.
Lijkt me wel inderdaad, volgens mij speelde Anita gisteren ook al (even?) als rechtsback. Kan ie best!
Face your fears and live your dreams, No Fear
Lijkt me ook geen probleem voor een rechtsbenige speler toch?
IK GELOOF!!!!!!
Zijn er ergens beelden van Ajax - Ahly te bekijken?
- Ajaciedjuh
AjaxLife heeft een samenvatting.De Dominee schreef:Zijn er ergens beelden van Ajax - Ahly te bekijken?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Bijzonder.Bron: AJAXLIFE.NL
Martin Jol ziet in Vurnon Anita geen nieuwe rechtsback. Deze positie wordt waarschijnlijk vacant omdat Gregory van der Wiel na een goed seizoen en dito WK verkocht lijkt te worden. Met name Bayern München toont concrete interesse. Het lijkt er alleen niet op dat Anita zijn plek overneemt.
Invulling
Anita speelde het grootste deel van de wedstrijd tegen Al-Ahly (1-0 winst) als linksback, maar in de slotfase stond hij toch even op rechts geposteerd. "Nood breekt soms wet," vertelde Jol na het duel aan onder meer Ajaxlife.nl.
Jol doelde hiermee ook op het feit dat buitenspeler Marvin Zeegelaar deze voorbereiding linksback speelt op de momenten dat hij in actie mag komen. Jol: "Een aanvaller met een beetje pit kan ook op de backpositie spelen, dat heeft het verleden wel uitgewezen."
"De positie van linksback kunnen we wel invullen. Maar als Greg vertrekt, hebben we toch een probleem dat we moeten oplossen. Bij hem begint het spel aan de rechterkant. Als we die plek opnieuw willen invullen, zullen we inventief moeten zijn."
De oplossing ligt niet in het overhevelen van rechtspoot Anita naar zijn 'natuurlijke' positie. "Als Vurnon op rechts speelt, moeten we veel schuiven," vindt Jol. "Plus dat Urby (Emanuelson, red.) dan misschien ook weer een linie moet zakken."
Overigens speelt Daley Blind tijdens de voorbereiding veel als rechtsback, maar hij kwam eigenlijk helemaal niet ter sprake tijdens het onderhoud met Jol, die Blind ook niet noemde als alternatief voor Van der Wiel.
23 Juli AJAX - Chelsea, wat een affiche .. AJAX met het2e, en Chelsea met het 2e .. 

Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Volgens mij ziet Jol het dan ook niet zo zitten in Blind Jr (en senior).
Iemand een linkje voor de wedstrijd van nu?
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Siem 1-0
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Er maait iemand over de bal uit een voorzet, Siem schiet op doel en de keeper trapt de bal er vervolgens zelf in. Snel vergeten. #ajarap
3 minutes ago via web

- Ajaciedjuh

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
1-1
Schot van buiten de zestien rolt vlak langs de paal zomaar binnen. #ajarap
- Ajaciedjuh

Haha, de scheids blijkt de spelregels niet echt te kennen.
Een Roemeen geeft Lindgren tijdens opstootje een kopstoot. Scheids ziet het en geeft allebei rood. #ajarap
- Daily Blind
Vermeer was weer drama geweest. Daar gaan we het volgend seizoen niet mee redden hoor.
Tegen wie spelen we?
Rapid Bucharest
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Zo WK voorbij, nou eens kijken wat voor schade AJAX door dat WK gaat oplopen ..
Blij met de punten ...
- Ajaciedjuh
VD Wiel zag er ook geblesseerd uit. Hopelijk was het alleen kramp.
-
Het WK is het ergste wat Ajax dit seizoen is overkomen.
- Weinig rust voor de WK-gangers.
- Belangrijke spelers zijn tot het einde actief geweest op het WK
- Belangrijke spelers hebben goed gespeeld op het WK en zijn dus interessant voor andere clubs
- Rommedahl is al weg, vanwege een goed WK
Nu nog even Suarez, VDW en Steek kwijt raken en het wordt dit seizoen helemaal niks.
- Weinig rust voor de WK-gangers.
- Belangrijke spelers zijn tot het einde actief geweest op het WK
- Belangrijke spelers hebben goed gespeeld op het WK en zijn dus interessant voor andere clubs
- Rommedahl is al weg, vanwege een goed WK
Nu nog even Suarez, VDW en Steek kwijt raken en het wordt dit seizoen helemaal niks.
Whitey on the moon.
Klop het echt dat de WK-gangers maar ZES dagen vakantie krijgen? Dat zou gekkenwerk zijn. Moet je niet willen en moet je niet doen. Het is voor die jongens godsonmogelijk om in die korte tijd te herstellen van alle inspanningen en zich weer op te laden voor een nieuw seizoen. Echt, dit is onverantwoord.
Het stinkt aan alle kanten!
Tja, Ajax moet wat. Je hebt ook je voorbereiding nodig voor de CL-wedstrijd.
Volgens mij is het zo dat ze gedurende het seizoen nog vrij gaan krijgen.
Volgens mij is het zo dat ze gedurende het seizoen nog vrij gaan krijgen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Kan zijn, maar het is onverantwoord. Echt gekkenwerk.
Het stinkt aan alle kanten!