Wielrennen
Moderator: mods
- Giacomo Puccini
Re: Wielrennen
De dader is opgespoord en aangehouden door de politie: http://tweetphoto.com/30745905 
Misschien waren ze op het strand aan het wandelen totdat de tour voorbijkwam en de hond eens wou kijken wat er gaande was? Mochten ze langs de kant van de weg hebben gestaan en de hond dus vrij hebben laten rondlopen mogen ze de baasjes wat mij betreft aanklagen voor dierenmishandeling plus gewone mishandeling.
De laatste paar kilometers waren trouwens te gek voor woorden, wat een nerveus gedoe is het toch altijd bij de Tour. Dat gaat me nog wat worden bij de kasseienrit, ik vrees nu al voor brokkenpiloten zoals Klöden, Menchov en Gesink.
Morgen belooft een spannende rit te worden, ik verwacht dat de sprinters zoals Freire en Hagen hun slag willen slaan en de andere sprinters eraf proberen te rijden maar dat iemand als Vinokourov roet in het eten gaat gooien. Ik kan me haast niet voorstellen dat Vino in het peloton gaat blijven peddelen morgen.

Misschien waren ze op het strand aan het wandelen totdat de tour voorbijkwam en de hond eens wou kijken wat er gaande was? Mochten ze langs de kant van de weg hebben gestaan en de hond dus vrij hebben laten rondlopen mogen ze de baasjes wat mij betreft aanklagen voor dierenmishandeling plus gewone mishandeling.
De laatste paar kilometers waren trouwens te gek voor woorden, wat een nerveus gedoe is het toch altijd bij de Tour. Dat gaat me nog wat worden bij de kasseienrit, ik vrees nu al voor brokkenpiloten zoals Klöden, Menchov en Gesink.
Morgen belooft een spannende rit te worden, ik verwacht dat de sprinters zoals Freire en Hagen hun slag willen slaan en de andere sprinters eraf proberen te rijden maar dat iemand als Vinokourov roet in het eten gaat gooien. Ik kan me haast niet voorstellen dat Vino in het peloton gaat blijven peddelen morgen.
Waar was Cavendish trouwens? (ik heb niets gezien van de laatste kilometers)
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Die was volgens mij ook bij de valpartij van Freire betrokken.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Hij kwam in ieder geval op achterstand binnen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
-
- AT Toto winner 10/11
Sterker, hij veroorzaakte die valpartij. Ging bij een bocht opeens rechtdoor en nam 2 man mee.Frank schreef:Die was volgens mij ook bij de valpartij van Freire betrokken.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Enlighten me. Een wanstaltige poncho?Scherrer schreef: Weet jij trouwens wat de allerlaatste (en enorm populaire) modetrend is onder Tour de France-toeschouwers?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
-
- AT Toto winner 10/11
Nee, erger.Thijs schreef:Enlighten me. Een wanstaltige poncho?Scherrer schreef: Weet jij trouwens wat de allerlaatste (en enorm populaire) modetrend is onder Tour de France-toeschouwers?
Sandalen.

-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Het is toch ongelofelijk. Dat die dingen worden verkocht?! Ik zag laatst iemand op crocs, gewoon op straat.
Schleck is gevallen trouwens. Interessante slotfase.
Schleck is gevallen trouwens. Interessante slotfase.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
-
- AT Toto winner 10/11
Bizar, hoor. Schleck op 3 minute achterstand op voorste peloton, Armstrong en Contador op 1 minuut. Gesink in voorste peloton.
Werkelijk krankzinnig dat ze niet gaan rijden, snap die Rabo's echt niet dat ze hier geen gas geven.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Daarom is de Tour ook nooit zo leuk. Politiek steekspel wat aankomt op een enkele etappe. Ploegenbelang viert weer hoogtij. Cancellara is de simpele knecht die nu in dienst moet rijden van de Schleckies. Jammer voor zijn trui, maar Chavanel krijgt de boel kado.
Jammerlijk dit.
Jammerlijk dit.
-
- AT Toto winner 15/16
Er zijn altijd zoveel dingen die ik niet snap met wielrennen.. echt dit ook weer.. rijd toch door denk ik dan, weet je wel hoe duur 1,5 minuut pakken is. Zelfs als je in supervorm bent en je knalt weg op een berg dan pak je nog geen 1,5 minuut.Alexander schreef:Werkelijk krankzinnig dat ze niet gaan rijden, snap die Rabo's echt niet dat ze hier geen gas geven.
Om misselijk van te worden dit.
Als de toppers uit de ploegen van Riis en Bruyneel vallen begint men direct de jury uit te hangen en de boel te neutraliseren, als anderen vallen hoort het bij de koers.
Als de toppers uit de ploegen van Riis en Bruyneel vallen begint men direct de jury uit te hangen en de boel te neutraliseren, als anderen vallen hoort het bij de koers.
Laatst gewijzigd door Hoeladans op ma jul 05, 2010 7:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik snap hier ook werkelijk helemaal niets van. Rij je nu om te winnen of niet? Of zullen we de prijzen gelijk maar vast onderling verdelen?
Gesink had vandaag de kans om het tijdverlies uit de proloog terug te pakken en misschien ook nog wat marge te nemen met het oog op de tijdrit later in de ronde. Dat heeft hij hard nodig want daar rijden de favorieten straks weer van hem weg. Echt een blunder van de Rabobank. Je zit met Gesink en Menchov voor het klassement en met Freire voor de etappe voorin. Dan kunnen ze allemaal de klere krijgen maar dan geef je dus gewoon gas.
Gesink had vandaag de kans om het tijdverlies uit de proloog terug te pakken en misschien ook nog wat marge te nemen met het oog op de tijdrit later in de ronde. Dat heeft hij hard nodig want daar rijden de favorieten straks weer van hem weg. Echt een blunder van de Rabobank. Je zit met Gesink en Menchov voor het klassement en met Freire voor de etappe voorin. Dan kunnen ze allemaal de klere krijgen maar dan geef je dus gewoon gas.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Vorig jaar stopten ze ook niet toen Gesink op zn plaat ging.
Als ze hadden doorgereden dan was er wel even wat onenigheid gekomen met andere ploegen maar dat moet je er dan maar voor over hebben. Als je alleen maar vriendjes wil maken ga je nooit iets winnen.
Volgende keer maar Mart Smeets in de ploegleidersauto? "De tour wacht op niemand!"
Volgende keer maar Mart Smeets in de ploegleidersauto? "De tour wacht op niemand!"

Nil volentibus arduum
Adri is bepaald niet blij met zijn renners vandaag:
De T.Van Houwelingen: Wachten onterecht
SPA - Adri van Houwelingen stapte maandag in Spa na de tweede etappe van de Ronde van Frankrijk met een gezicht op onweer de teambus van Rabobank in. Niet veel later verklaarde de ploegleider zijn onvrede. „We hebben een kans laten liggen om afstand te nemen op een aantal concurrenten voor het klassement.”
Van Houwelingen doelde op het pact dat was ontstaan op initiatief van geletruidrager Fabian Cancellara nadat zijn ploeggenoot Andy Schleck en een aantal andere renners onderuit waren gegaan. „Onze renners hebben zich laten intimideren”, bromde Van Houwelingen. „Maar Armstrong en Contador waren ook achterop geraakt. We hadden hier tijdwinst kunnen boeken. In de volgende rit op de kasseien gaat ook niemand wachten. Ik heb liever succes met een heel peloton tegen me, dan iedereen te vriend houden.”
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
-
- AT Toto winner 10/11
Aan die uitspraak dacht ik ook meteen. Kan de prullenbak in. De Tour wacht gewoon wel op Armstrong, Cancellara en Contador.
Ik heb de finale van de etappe zelf helaas niet gezien omdat ik terugkwam van mijn werk. Echter als ik alles zo lees en de samenvatting bekijk heb ik er maar een woord voor: BE-LA-CHE-LIJK!
Zijn Gesink en Menchov eens niet gevallen gaan ze de benen stilhouden... de volgende keer rijden Armstrong en co gewoon door hoor.
Cervelo schijnt nog wel te hebben gereden, Rabobank niet. Die van Houwelingen kan zich wel verschuilen achter de renners maar je zou ze in zo'n situatie potverdomme zelf naar voren moeten schreeuwen.
Morgen zullen ze zeker wel geneutraliseerd over de kasseien gaan rijden... Ach, de Tour is nog niet eens goed onderweg of ik verlang al weer terug naar de Giro d'Italia.
Zijn Gesink en Menchov eens niet gevallen gaan ze de benen stilhouden... de volgende keer rijden Armstrong en co gewoon door hoor.
Cervelo schijnt nog wel te hebben gereden, Rabobank niet. Die van Houwelingen kan zich wel verschuilen achter de renners maar je zou ze in zo'n situatie potverdomme zelf naar voren moeten schreeuwen.
Morgen zullen ze zeker wel geneutraliseerd over de kasseien gaan rijden... Ach, de Tour is nog niet eens goed onderweg of ik verlang al weer terug naar de Giro d'Italia.

-
- AT Toto winner 15/16
Ah... Gesink zelf heeft dus ook gewoon weer op de grond gelegen, zoals we gewend zijn.Raborenner Gesink:rare situatie
De tweede etappe in de Tour bleek een
gevaarlijke tocht voor de renners.In de
afdaling van de Stockeu gingen tal van
renners onderuit.De chaos was zo groot
dat in het eerste peloton werd besloten
tot een zelden vertoonde solidariteit.
Onder aanvoering van klassementsleider
Cancellara besloot de eerste groep op
Armstrong,Contador en de broers Schleck
te wachten,nadat die door valpartijen
achterop waren geraakt.Robert Gesink
(Rabo) sprak van "een rare situatie".
"Ik viel al ruim voor de Stockeu,maar
toen werd er wel doorgereden.Maar na de
Stockeu was het ineens schande als je
gas gaf.Achteraf zeg ik dat we gewoon
door hadden moeten rijden",zei Gesink.
Ook de ploegleider van Rabobank,Adri
van Houwelingen,was niet te spreken
over de actie van Cancellara."Gaan ze
op de kasseien ook op onze renners
wachten?",vroeg hij zich hardop af.
Van Houwelingen had tot vier keer toe
zijn kopmannen Gesink en Denis Mentsjov
aangespoord om de aanval te zoeken.Maar
die hadden het niet aangedurfd om zich
de woede van het peloton op de hals te
halen."Ik heb liever succes en dan het
hele peloton tegen me,dan veel vrienden
en geen succes",zei Van Houwelingen.
Cancellara zei na afloop dat zijn actie
voortkwam uit respect voor de renners
die gevallen waren."Dit was fairplay,
geen staking",zo legde de Zwitser uit.

- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je kunt veel over Rabobank zeggen, maar dat ze daar volslagen incompetent zijn, qua tactische overwegingen, is nu toch wel duidelijk he. Die lui stapelen fout op fout daar, maar gelukkig zijn ze wel het braafste jongetje van de klas. Een mooie 7e plek voor Gesink en de complimenten van Saxo en Radioshack.
Bij zijn valpartij heeft Gesink een scheurtje in zijn ellepijp opgelopen. Hij start morgen met pijnstillers. Zal een lekker dagje voor hem worden met de kasseistroken.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Maakt niet uit, het peleton zal op hem wachten. 

Echt belachelijk, wat zijn dat voor mietjes tegenwoordig? 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali