Maarten Stekelenburg
Moderator: mods
Re: Maarten Stekelenburg
Romero was op dit WK een drama. Net als afgelopen seizoen bij AZ trouwens. Die jongen is er nog lang niet.
We moeten de prestaties van Stekelenburg ook niet overschatten. Hij kon een paar heerlijke reddingen maken. Maar echt lastig heeft hij het nog niet gehad. En inderdaad, er zijn nog haast geen hoge voorzetten van de zijkant geweest.
Je ziet steeds minder echt goede keepers. Misschien komt dat doordat keepers zich het best ontwikkelen in een ingespeeld elftal. Ingespeelde elftallen heb je niet zoveel meer.
We moeten de prestaties van Stekelenburg ook niet overschatten. Hij kon een paar heerlijke reddingen maken. Maar echt lastig heeft hij het nog niet gehad. En inderdaad, er zijn nog haast geen hoge voorzetten van de zijkant geweest.
Je ziet steeds minder echt goede keepers. Misschien komt dat doordat keepers zich het best ontwikkelen in een ingespeeld elftal. Ingespeelde elftallen heb je niet zoveel meer.
Het stinkt aan alle kanten!
Romero heeft het afgelopen half jaar prima gekeept. Ik durf wel te zeggen dat zijn seizoen beter was dan het seizoen ervoor van Stekelenburg.
Zijn geblunder heeft AZ het afgelopen seizoen een paar punten gekost.
Ik ben niet zo kapot van hem. Hij is niet slecht, maar ook niet zo goed als sommigen willen doen voorkomen.
Ik ben niet zo kapot van hem. Hij is niet slecht, maar ook niet zo goed als sommigen willen doen voorkomen.
- Giacomo Puccini
Dat je op dit WK weinig goede keepers ziet, heeft ook te maken met Spanje. Dat land heeft Reina en Valdes op de bank zitten, terwijl die bij de meeste andere toplanden eerste keus zouden zijn geworden. Spanje heeft Diego López zelfs thuis kunnen laten. Ongelooflijk luxeprobleem voor Spanje.
De Fransen hadden met Lloris helemaal een grap op doel staan. Dat jochie was er nog lang niet klaar voor, keepte bij Lyon ook zeer onregelmatig. Wel een talent.
De Fransen hadden met Lloris helemaal een grap op doel staan. Dat jochie was er nog lang niet klaar voor, keepte bij Lyon ook zeer onregelmatig. Wel een talent.
Ajax!
Die laatste zin slaat gewoon nergens op, maar dat weet je zelf hopelijk ook wel.Giacomo Puccini schreef:Zo kun je van iedere keeper wel een paar slechte momenten uit een seizoen eruit pikken, Casillas en Júlio César hebben die momentjes ook wel twee keer op een heel seizoen. Bij Romero die een heel seizoen loopt aan te klungelen pik jij die paar goede momentjes eruit, zeer inconsequent ben je dan in je analyse van prestaties van keepers. Dan let je echt op de verkeerde dingen. Keepers moeten betrouwbaar, ervaren en constant zijn. Spektakel en een bal houden die iedereen geteld had doet er veel minder toe, als er ook ballen doorheen vliegen die jij en ik nog gehouden hadden. Stekelenburg is altijd een toptalent geweest en hij ontwikkelt zich nog steeds. Heeft veel meer in huis dan die Argentijnse clown. Blijkbaar moet Stekelenburg wat meer in de weer met conditioners voordat jij het ook gaat inzien.
Stekelenburg heeft afgelopen seizoen beter gepresteerd dan Romero. Het seizoen daarvoor was het weer andersom. Dat gebeurt. De discussie ging toch vooral over wie de potentie heeft om het tot de top te schoppen?
Eens. Daarnaast schelen Romero en Stekelenburg 4,5 jaar in leeftijd. We hebben het dus over twee compleet verschillende stadia van ontwikkeling.Jöhnk schreef:Romero heeft het afgelopen half jaar prima gekeept. Ik durf wel te zeggen dat zijn seizoen beter was dan het seizoen ervoor van Stekelenburg.
Eerste seizoenshelft inderdaad. De tweede seizoenshelft keepte hij goed. Stekelenburg heeft Ajax vorig seizoen (en tijdens de eerste seizoenshelft van het afgelopen seizoen) ook regelmatig punten gekost.joey schreef:Zijn geblunder heeft AZ het afgelopen seizoen een paar punten gekost.
Afgelopen seizoen was Stekelenburg redelijk betrouwbaar, in tegenstelling tot de seizoenen ervoor. Toen ging hij regelmatig in de fout. Op het WK doet hij het tot nu toe goed, maar ik vind wel dat hij een beetje heel erg wordt opgehemeld. Hij is nog lang geen Van der Sar of Gomes, keepers die elk seizoen X punten voor je pakken. Tenminste, dat heeft hij tot op heden nog nooit gedaan.
Ik zeg ook niet dat Romero niets kan, Enganche. Maar hij is nog jong en dus wisselvallig. Voor de top komt hij nog tekort.
Ik zeg ook niet dat Romero niets kan, Enganche. Maar hij is nog jong en dus wisselvallig. Voor de top komt hij nog tekort.
- Giacomo Puccini
Stekelenburg heeft al vaker goede seizoenen gekeept, op jonge leeftijd. Vergeet niet dat Stekelenburg nog steeds jong is en dat Van Basten vorig seizoen er een potje van heeft gemaakt met zijn keepers.
Afgelopen seizoen was Stekelenburg niet zo maar goed bij Ajax. Hij heeft uitstekend gekeept, het hele seizoen. Twee foutjes op een heel seizoen inclusief beker, Europees voetbal en het nationale elftal pik je er altijd uit bij een keeper. Slaat nergens op om daar de nadruk op te leggen. De meeste keepers op het WK maken dit toernooi meer fouten dan Stekelenburg in een heel seizoen van 60 wedstrijden.
Ik vind het ook nog te vroeg om Stekelenburg tot de absolute wereldtop te rekenen. Op dit WK misschien wel, maar bij keepers moet je altijd kijken naar hoe constant ze presteren. Als je anderhalf seizoen fantastisch keept en een half seizoen kut, dan ben je in mijn ogen een kutkeeper. Want dat halve kutseizoen kost een club vaak een prijs. Stekelenburg moet nog aantonen dat hij dit niveau vasthoudt bij een topclub. Pas dan mag zijn naam in het rijtje van de Cassilassen, Van der Sars en Reinas van deze aarde.
Afgelopen seizoen was Stekelenburg niet zo maar goed bij Ajax. Hij heeft uitstekend gekeept, het hele seizoen. Twee foutjes op een heel seizoen inclusief beker, Europees voetbal en het nationale elftal pik je er altijd uit bij een keeper. Slaat nergens op om daar de nadruk op te leggen. De meeste keepers op het WK maken dit toernooi meer fouten dan Stekelenburg in een heel seizoen van 60 wedstrijden.
Ik vind het ook nog te vroeg om Stekelenburg tot de absolute wereldtop te rekenen. Op dit WK misschien wel, maar bij keepers moet je altijd kijken naar hoe constant ze presteren. Als je anderhalf seizoen fantastisch keept en een half seizoen kut, dan ben je in mijn ogen een kutkeeper. Want dat halve kutseizoen kost een club vaak een prijs. Stekelenburg moet nog aantonen dat hij dit niveau vasthoudt bij een topclub. Pas dan mag zijn naam in het rijtje van de Cassilassen, Van der Sars en Reinas van deze aarde.
Ajax!
Het is natuurlijk wel een stuk gemakkelijker om in Nederland uit te blinken dan op topniveau. Dat hebben we met Gomes gezien. Die heeft tijd nodig gehad om zich aan de eisen van topvoetbal aan te passen.
Toch doen de spelers het uit de eredivisie het aardig tijdens het WK. Ongelooflijk als je weet hoe vreselijk slecht de eredivisie eigenlijk is
I think I lost my fucking headache
Dat verschil zie je inderdaad wel. Suarez bijvoorbeeld speelt in Nederland zo zijn tegenstanders uit. Is hem tot op dit moment op het WK nog niet gelukt. En dan behoort een ploeg als Ghana nog lang niet tot de top.
-
- AT Toto winner 10/11
Haha, er hebben er hier een paar echt een blinde vlek voor Romero. Jullie beweren nog net niet dat Romero afgelopen seizoen beter heeft gekeept dan Stekelenburg. Hilarisch.
Suarez speelt in Nederland ook zelden z'n tegenstanders dol. Suarez moet het van z'n loopacties hebben, niet van z'n dribbels. Hij heeft een aardige kapbeweging, maar daar houdt het ook wel mee op.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Vaker niet dan wel. Let maar eens op.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Suarez komt al maanden niemand meer voorbij.
@Scherrer: wie dan? Ik beweer dat Romero over de afgelopen twee jaar meer indruk heeft gemaakt.
@Scherrer: wie dan? Ik beweer dat Romero over de afgelopen twee jaar meer indruk heeft gemaakt.
Same here. Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, Scherrer. 

Gedaan.
Hoevaak is Stekelenburg kampioen geworden in de laatste twee jaar?
Stekelenburg is nu een hype. Als je hem nu zou kunnen ruilen voor Romero, en er nog geld voor over zou kunnen houden ook, zou ik het meteen doen.

Stekelenburg is nu een hype. Als je hem nu zou kunnen ruilen voor Romero, en er nog geld voor over zou kunnen houden ook, zou ik het meteen doen.
-
- AT Toto winner 10/11
Wat maakt dat nu uit? Boschker is de afgelopen twee jaar ook vaker kampioen geworden dan Stekelenburg.Jöhnk schreef:Gedaan.

Stekelenburg was afgelopen seizoen minstens een niveau beter dan Romero. Ik vind het bizar dat sommigen dat hier niet uit hun bek krijgen. Leuk dat Romero vier jaar jonger is en verder is dan Stekelenburg op die leeftijd, dat geloof ik zeker (behalve zijn vorige, dramatisch slechte seizoen), maar waarom zo krampachtig moeilijk doen als het om het afgelopen seizoen gaat?Stekelenburg is nu een hype. Als je hem nu zou kunnen ruilen voor Romero, en er nog geld voor over zou kunnen houden ook, zou ik het meteen doen.

Misschien omdat het niet zo is. Ik lees dat Romero AZ een heleboel punten heeft gekost, maar sinds de winterstop heeft AZ amper meer punten verspeeld. Romero heeft een dip gehad, maar heeft zich ook vrij snel weer hervonden.Stekelenburg was afgelopen seizoen minstens een niveau beter dan Romero. Ik vind het bizar dat sommigen dat hier niet uit hun bek krijgen.
-
- AT Toto winner 10/11
Ben ik niet met je eens. Romero was een groot deel van het seizoen dramatisch, Stekelenburg het grootste deel van het seizoen fantastisch.Jöhnk schreef:Misschien omdat het niet zo is. Ik lees dat Romero AZ een heleboel punten heeft gekost, maar sinds de winterstop heeft AZ amper meer punten verspeeld. Romero heeft een dip gehad, maar heeft zich ook vrij snel weer hervonden.Stekelenburg was afgelopen seizoen minstens een niveau beter dan Romero. Ik vind het bizar dat sommigen dat hier niet uit hun bek krijgen.
Ik vond Stekelenburg over het algemeen goed, maar fantastisch gaat wel wat ver, toch? Zo veel heeft-ie niet te doen gekregen. Het lage aantal tegendoelpunten van Ajax vind ik in ieder geval zeker niet in de eerste plaats zijn verdienste. Dat was de verdienste van Jol, die een organisatie en speelwijze heeft weten neer te zetten waarin Ajax vrij makkelijk het balbezit kan uitspelen en de controle kan houden.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Onder de streep speelt Stekelenburg een uitstekend WK en Romero bakte er niets van.
Een beetje keeper komt bij die vrije trap van Schweini uit z'n hok, stompt die bal weg en geeft Müller en passent een flinke beuk mee. Een signaal geven, zou Van Bommel zeggen.
Romero stond erbij en keek ernaar. Zwak gekeept, zwak gecoacht. Leuke keeper voor AZ, ik zou 'm niet bij Ajax of Oranje willen zien.
Een beetje keeper komt bij die vrije trap van Schweini uit z'n hok, stompt die bal weg en geeft Müller en passent een flinke beuk mee. Een signaal geven, zou Van Bommel zeggen.

Romero stond erbij en keek ernaar. Zwak gekeept, zwak gecoacht. Leuke keeper voor AZ, ik zou 'm niet bij Ajax of Oranje willen zien.
Stekelenburg manifisteert zich als een uitstekende keeper. Die gaat heel wat verder komen dan die hele Romero.
Dat weet je niet. Romero heeft ook heel veel talent. Stekelenburg is alleen wat rustiger en straalt wat meer zekerheid uit. Maar Romero is nog jong. Zal heus nog wel goedkomen. Bij Stekelenburg is het ook in een paar maanden omgeslagen...
IK GELOOF!!!!!!