Voorbereiding seizoen 2010/2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

joey
Erelid

Re: Voorbereiding seizoen 2010/2011

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 2:06 pm

Ik denk dat er nog heel wat gaat veranderen. Er zullen een paar spelers vertrekken, dat kan haast niet anders. Die spelers staan in de etalage en Ajax wil dolgraag cashen.

Het is wel linke soep. Straks krijg je dezelfde situatie als met het vertrek van Sneijder. Dat heeft Ajax destijds CL-voetbal gekost.
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 04, 2010 2:21 pm

Ajax was eind vorig seizoen een goed ingespeelde voetbalmachine. Martin Jol kan straks misschien weer opnieuw beginnen, en dat kun je niet gebruiken met belangrijke CL-kwalificatiewedstrijden voor de boeg.

Maar ze zijn nog niet weg. We moeten het maar gewoon afwachten. Ook wie er voor terug komen. In het verleden werkte Ajax met slechte schaduwlijstjes. Het is afwachten of er nu wel over een goed plan is nagedacht, of dat we afhankelijk zijn van de last minute ingevingen van Martin Jol en zijn netwerk.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 2:28 pm

Vorige zomer Atouba, Kerlon, Ze Eduardo, in de winterstop Rudolf en Boulahrouz: ik heb er weinig vertrouwen in dat de scouting iets te zeggen heeft. Ik denk dat de vrienden van Jol staan te springen om spelers binnen te loodsen.

Ik zou haast zeggen: waren die spelers maar weg. Dan was er nog tijd. Ik ben bang dat de heren straks op hun gemakje gaan onderhandelen en dan vlak voor de VCL hun biezen pakken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 04, 2010 2:36 pm

Je hebt geen 'vrienden' nodig om bij Rudolf en Boulahrouz aan te komen. Rudolf is overal aangeboden en Boulahrouz is natuurlijk overbekend (en een bekende van Jol).

Bovendien zijn deze spelers juist NIET gekomen. Lodeiro (gescout) wel. Maar goed...
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 3:01 pm

Boula is een bekende van Jol.

Lodeiro kon ik zelfs scouten. Half AT heeft hem zien spelen tegen Costa Rica. Martin Jol zat die avond ook voor de TV, dat heeft hij zelf gezegd. HIj volgde toen de verrichtingen van Suarez.

De scouting zou doorgelicht worden, maar tot op heden is er niets gebeurd. Ik verwacht van die kant dan ook geen wonderen. Eerder zie ik weer spelers komen via het netwerk van Jol. Maar goed, we komen er vanzelf achter.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 04, 2010 3:04 pm

Je weet helemaal niet of de scouting doorgelicht is.

Verder is Lodeiro langdurig gescout. Ook dat heeft Jol gezegd.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 3:06 pm

Zou ik ook zeggen. Dit lijkt me een impulsaankoop hoor. Deed het leuk in die wedstrijd, AZ wilde hem ook hebben...

Ik heb in elk geval nog niet mogen vernemen dat de scouting is doorgelicht. Dus praat me maar bij.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jul 04, 2010 3:08 pm

Ik kan je niet bijpraten, want ik weet niet wat er binnen Ajax speelt. Net als jij. Verschil is dat jij gelijk je eigen conclusies trekt.

Net als je Jol nu opeens niet gelooft. Je bent echt een onmogelijke vent. Blij dat ik jouw vriendin niet ben. :excited.gif:

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jul 04, 2010 3:26 pm

Ik ben ook blij dat jij mijn vriendin niet bent, Bertje. :smallgrin.gif:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » zo jul 04, 2010 3:51 pm

OK joey en Berta, nu weer verder over de voorbereiding.

Die natuurlijk totaal oninteressant is zolang er op het WK meer ajacieden spelen dan bij Ajax. Dikke kans dat De Zeeuw gaat spelen, vdWiel heeft dankzij een duivels opgezet speelplan tegen Brazilië weten te voorkomen dat iemand 'm van ons wil kopen, en via Stekel en Súarez zijn we met twee keepers vertegenwoordigd. Jammer dat Lodeiro op dat oefentoernooitje in zuid afrika geblesseerd is geraakt.

Het vorige WK was Marco's voorbereiding op het EK van twee jaar later, dit WK is ons trainingskamp voor het nieuwe seizoen met Bert van Marwijk als ingehuurd vakantiehulpje onder leiding van Frank de Boer. Dat zie je wel vaker, dat trainers stage bij ons lopen om ervaring op te doen. Nog even de generale repetitie tegen de duitsers of spanjaarden winnen. Dan gaan Bert en Berta weer terug naar de schoolbanken en begint voor ons het echte werk in de voorronde van de CL.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 05, 2010 9:04 pm

AjaxLife <> AS schreef:Zeegelaar traint als back

Ajax is inmiddels in Oostenrijk en net als in het oefenduel tegen Ajax Zaterdag staat Marvin Zeegelaar op de linksbackpositie. De aanvaller lijkt door Martin Jol te worden klaargestoomd als linksback.

Hij maakte wel een slippertje in de oefenpartij waardoor Daley Blind kon scoren. Het andere doelpunt op de training werd gemaakt door Toby Alderweireld. Er is ook een deel van de selectie van Jong Ajax mee, dat vandaag begon met trainen op De Toekomst.

Jol had altijd Atouba als linksback, maar die is al lang geblesseerd en hersteld nu bij HSV. Daarnaast heeft Emanuelson nummer 11 gekregen, dus die lijkt voor een aanvallende positie te gaan, vandaar dat de fysiek sterke Zeegelaar weleens een backup kan worden achter Anita.
Als hij hem kan omscholen heeft hij in ieder geval een aantal extra kwaliteiten: fysiek, snelheid en als aanvaller opbouwende kwaliteiten. Nu nog leren verdedigen! :ajaxsmiley.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 05, 2010 9:10 pm

Hmmmm zou verrassend zijn. Geen idee wat ik er van moet denken ook.

Wel opmerkelijk dat Atouba mag herstellen bij HSV, trouwens. Wat is daar de reden van?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 05, 2010 9:19 pm

Peter schreef:Hmmmm zou verrassend zijn. Geen idee wat ik er van moet denken ook.

Wel opmerkelijk dat Atouba mag herstellen bij HSV, trouwens. Wat is daar de reden van?
Misschien heeft Jol de hoop dat ze hem weer terug willen nemen!? :666.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » di jul 06, 2010 1:10 am

Dan blijft de medische staf van Ajax met z'n poten van 'm af. Een hele verstandige beslissing dus. Zouden we met alle geblesseerde spelers moeten doen.
Peter schreef:Wel opmerkelijk dat Atouba mag herstellen bij HSV, trouwens. Wat is daar de reden van?
Sign your name on
the dotted line:

Rooie

Bericht door Rooie » di jul 06, 2010 6:03 am

Want er zijn zoveel mensen geblesseerd geweest afgelopen seizoen? Dat ze een 45-jarige niet meer kunnen oplappen, kan je ze moeilijk kwalijk nemen...

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di jul 06, 2010 11:02 am

15 of 20 euro voor een veredelde training in Rijnsburg.

30 euro voor een oefenpotje tegen Chelsea, ter afsluiting van de Open Dag.

De lol gaat er wel verrekt gauw af op deze manier.

De seizoenkaart is nog altijd redelijk geprijsd (vooral de prijzen voor losse kaarten rijzen de pan uit), maar als dit een voorbode is van wat we (eventueel) in de Champions League voor prijzen kunnen verwachten, dan volg ik het Europese avontuur wel op tv en houd ik het lekker bij een tweewekelijks potje Eredivisie.

K.
Still alive...

LucaS

Bericht door LucaS » di jul 06, 2010 11:07 am

En je hebt niet eens het gevoel dat je je club er mee helpt, want Slop gooit dat geld net zo hard weer in de bodemloze put.
I think I lost my fucking headache

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di jul 06, 2010 11:17 am

LucaS schreef:En je hebt niet eens het gevoel dat je je club er mee helpt, want Slop gooit dat geld net zo hard weer in de bodemloze put.
Ja. Als de vage geruchtensites het bij het juiste eind hebben, gaat er 5 miljoen euro uitgegeven worden aan ene Payet, een spits die al twee jaar geen enkele competitiegoal meer heeft gescoord...

Achterliggende filosofie: Sulejmani was fantastisch bij Heerenveen, maar laat bij Ajax niets zien. Daarom gaan we vanaf heden van het omgekeerde uit: we kopen spelers die niets hebben laten zien, want dan worden ze bij Ajax vast en zeker fantastisch. Geen speld tussen te krijgen.

Nu moet Ajax alleen nog even ontdekken dat er wel niet-scorende spitsen voor minder dan 5 miljoen euro te vinden zijn.

K.
Still alive...

Michael_B

Bericht door Michael_B » di jul 06, 2010 11:26 am

:smallgrin.gif:

Van het Payet gerucht is natuurlijk ieder woord gelogen. Althans, dat lijkt mij.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » di jul 06, 2010 11:30 am

Kowalczyk schreef:
LucaS schreef:En je hebt niet eens het gevoel dat je je club er mee helpt, want Slop gooit dat geld net zo hard weer in de bodemloze put.
Ja. Als de vage geruchtensites het bij het juiste eind hebben, gaat er 5 miljoen euro uitgegeven worden aan ene Payet, een spits die al twee jaar geen enkele competitiegoal meer heeft gescoord...

Achterliggende filosofie: Sulejmani was fantastisch bij Heerenveen, maar laat bij Ajax niets zien. Daarom gaan we vanaf heden van het omgekeerde uit: we kopen spelers die niets hebben laten zien, want dan worden ze bij Ajax vast en zeker fantastisch. Geen speld tussen te krijgen.

Nu moet Ajax alleen nog even ontdekken dat er wel niet-scorende spitsen voor minder dan 5 miljoen euro te vinden zijn.

K.
Op AN hebben ze zijn stats uitgezocht:
05/06 FC Nantes 3 wedstrijden, 1 doelpunt, 0 assists, 15 minuten
06/07 FC Nantes 30 wedstrijden, 4 doelpunten, 3 assists, 2140 minuten, 4 geel, 1 rood
07/08 AS Saint-Étienne 31 wedstrijden, 0 doelpunten, 6 assists, 1907 minuten
08/09 AS Saint-Étienne 42 wedstrijden, 7 doelpunten, 13 assists, 2624 minuten, 2 geel
09/10 AS Saint-Étienne 41 wedstrijden, 5 doelpunten, 8 assists, 2861 minuten, 4 geel

Dus dat valt allemaal wel mee (de laatste 2 jaar). Niet slecht voor een buitenspeler!?

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » di jul 06, 2010 4:57 pm

Een seizoen maakt nog geen zomer. De medische staf heeft er de laatste jaren (meervoud) zo'n puinzooi van gemaakt dat ze net als de directie niets anders verdienen dan het nadeel van de twijfel.

Ik ben benieuwd hoe ze straks het team fit gaan houden in een post-WK seizoen.
Benji schreef:Want er zijn zoveel mensen geblesseerd geweest afgelopen seizoen? Dat ze een 45-jarige niet meer kunnen oplappen, kan je ze moeilijk kwalijk nemen...
Sign your name on
the dotted line:

gaizka

Bericht door gaizka » do jul 08, 2010 12:20 pm

Giacomo Puccini schreef:Ajax was eind vorig seizoen een goed ingespeelde voetbalmachine. Martin Jol kan straks misschien weer opnieuw beginnen, en dat kun je niet gebruiken met belangrijke CL-kwalificatiewedstrijden voor de boeg.

Maar ze zijn nog niet weg. We moeten het maar gewoon afwachten. Ook wie er voor terug komen. In het verleden werkte Ajax met slechte schaduwlijstjes. Het is afwachten of er nu wel over een goed plan is nagedacht, of dat we afhankelijk zijn van de last minute ingevingen van Martin Jol en zijn netwerk.
Zoals het er nu uitziet gaat van der Wiel weg, en Suarez en Stekelenburg ook. Ik ben bang dat dat teveel van het goede is om de CL voorronde door te kunnen komen, wel zonde!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do jul 08, 2010 5:41 pm

Enkele minuten geleden is er afgetrapt tegen de Afrikaanse topclub Al-Ahly.

Opstelling: Verhoeven; Blind, Oleguer, Vertonghen, Anita; Lindgren, Sarpong, Urby; Suk, De Jong, Sulejmani
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Rooie

Bericht door Rooie » do jul 08, 2010 5:42 pm

Haha, net dikke blunder van Verhoeven (uittrap keeper tegenstander stuitert over hem heen), maar wordt om onverklaarbare reden afgekeurd.

Daarvoor miste Oleguer nog van een halve meter afstand, hij wist een vrije trap ernaast te werken.

LucaS

Bericht door LucaS » do jul 08, 2010 5:44 pm

Waar zie je dat?
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie