PSV 2010-2011
Re: PSV 2010-2011
Dat zal ook wel meegespeeld hebben. De transferrechten liggen nog bij PSV en een fitte en cocaïne vrije Jonathan Reis is beter dan Koef en Toivonen.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hele vervelende vent. Zie hem ook niet slagen als trainer, trouwens.PSV haalt Roelofsen weg bij Zwolle en heeft nieuwe coach beloften
Donderdag, 24 juni 2010 om 10:20 | Wed gratis €50 op Nederland tijdens het WK!
PSV heeft in Marco Roelofsen een nieuwe trainer voor de beloften gevonden. De Eindhovenaren doen op de officiële website nog geen mededelingen over zijn komst, maar volgens het ANP is de overgang afgerond. Roelofsen komt over van FC Zwolle.
De voormalig aanvaller was jarenlang in dienst bij Zwolle: eerst als speler, later als jeugdtrainer. In het seizoen 2008/09 kwam hij zelfs even als hoofdtrainer voor de groep te staan, maar Roelofsen werd al snel weer vervangen. Deze zomer vertrekt hij bij Zwolle.
De coach zal snel een contract tekenen bij PSV, waar hij bij de beloften Anton Janssen zal gaan opvolgen. Hij was vier jaar lang de coach van Jong PSV, dat afgelopen seizoen landskampioen werd, en gaat waarschijnlijk verder als assistent-trainer van Wiljan Vloet bij NEC. PSV wilde eigenlijk Ernest Faber hebben als coach van de beloften, maar hij gaat verder bij FC Eindhoven.
VZ
Naast Reis komt ook Fredje Bouma meetrainen in Eindhoven. Die zit zonder contract na zijn blessureleed in Engeland.
Nil volentibus arduum
En ze hopen hem te kunnen contracteren, aldus het AD van vandaag.
VoetbalzonePSV’ers Kromkamp, Olfers en Zonneveld mogen uitzien naar andere club
Voor Jan Kromkamp (29), Steve Olfers (28) en Mike Zonneveld (29) is geen toekomst meer weggelegd in het shirt van PSV. Trainer Fred Rutten bevestigde donderdag tijdens de persconferentie in Eindhoven dat het trio op zoek mag gaan naar een andere club. Alle drie de spelers hoeven zich niet meer bij het eerste elftal te melden en brengen hun tijd voorlopig door bij Jong PSV. Elfvoudig international Kromkamp staat sinds vier jaar op de loonlijst in Eindhoven.
PSV werkte donderdag de eerste training in de aanloop naar het nieuwe Eredivisieseizoen af. De Eindhovenaren eindigden in de vorige jaargang als derde achter FC Twente en Ajax. Met nieuwelingen Atiba Hutchinson (27) en Jeremain Lens (22) en de grotendeels intact gebleven spelersgroep hoopt PSV nu weer hoge ogen te gaan gooien. De Canadese middenvelder trainde donderdag nog apart; hij heeft een knieoperatie achter de rug.
“Maar dat ziet er in principe goed uit”, aldus Rutten op de officiële website van de club. “Het vocht is uit zijn knie, maar we zijn voorzichtig met nieuwe spelers. Hutchinson wil in al zijn enthousiasme meteen gas geven. Even oppassen dus.” Lens hoeft zich door het WK-trainingskamp van Oranje pas later te melden voor zijn eerste training. Volgens Rutten ziet de voorbereiding er dit keer anders uit dan een jaar geleden. “We hadden toen vrij snel wedstrijden waarin we er al moesten staan, we kunnen nu wat meer experimenteren en hebben meer mogelijkheden om te variëren op de trainingen."
"We kunnen nu ook méér trainen. En de jongelingen en de nieuwe spelers kunnen zo ook aan de trainingsintensiteit wennen”, aldus de hoofdcoach. Hij ging ook in op het meetrainen van Jonathan Reis, die na zijn vertrek bij PSV weer in aanmerking komt voor een contract. “Hij wil kwaliteit leveren en zichzelf bewijzen. Ook heeft hij hetzelfde koppie, als toen ik hem in mei in Brazilië sprak op het trainingskamp. Hij ziet er goed uit. We willen hem gewoon een tweede kans geven.”
Voor Kromkamp, Olfers en Zonneveld is die kans er niet meer. “Zij zitten in de kleedkamer van Jong PSV, maar trainen wel mee met de selectie. Dat laatste is contractueel vastgelegd. Ik denk dat deze jongens op een leeftijd zijn dat ze gewoon willen spelen en bij ons is dat uitzichtloos.” Steve Olfers is inmiddels al vertrokken bij PSV, ook voor hem was er geen perspectief op speeltijd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
PNSanders: investeren in spelers noodzakelijk
25 juni 2010
In het Eindhovens Dagblad toonde algemeen directeur Tiny Sanders zijn ambities. Volgens hem is het noodzaak dat de club de Champions League bereikt en is hij bereid daarvoor te investeren in de spelersgroep. Daarbij is PSV in zijn ogen niet afhankelijk van de verkoop van enkele spelers. "Onze ambities liggen hoog. De landstitel is van groter belang dan het verkopen van goede spelers. Mocht er iemand verkocht worden, is dat natuurlijk gunstig voor onze balans. Maar we zijn daar nu niet van afhankelijk."
"We hebben een eigen vermogen van 29 miljoen euro. Daar teren we nu op in, maar dat mag niet ten koste gaan van onze doelstellingen. Komend seizoen zal de situatie niet veel anders zijn, omdat we weer geen Champions League spelen. Onze huishouding is daar nou eenmaal op gebaseerd. We kunnen een tweede tegenvaller opvangen, maar dan houdt het wel op."
Kijk eens aan, dus PSV speelt nog steeds Russische roulette. Ik dacht dat ze van die ziekte inmiddels genezen waren.
Ik begrijp die clubs niet. Een en al emotie, maar een deugdelijke begroting maken, ho maar.
Het stinkt aan alle kanten!
Bizar. Misschien moet hij samen met Slop een eigen bedrijfje beginnen, zolang dit soort jokers maar weggaan bij onze (top)clubs.
I think I lost my fucking headache
Deze is er net.
Jokers inderdaad, en ze brengen de toekomst van hun clubs in gevaar.
Bestuurders zouden wijzer moeten zijn dan supporters. Helaas is het omgekeerde vaak het geval.

Jokers inderdaad, en ze brengen de toekomst van hun clubs in gevaar.
Bestuurders zouden wijzer moeten zijn dan supporters. Helaas is het omgekeerde vaak het geval.
Ze hebben zoveel geld. Toch Baseman? Of had ik toch gelijk dat ze geen cent te makken hebben.

Hoezo Russische roulette en hoezo geen deugdelijke begroting?joey schreef:Kijk eens aan, dus PSV speelt nog steeds Russische roulette. Ik dacht dat ze van die ziekte inmiddels genezen waren.
Ik begrijp die clubs niet. Een en al emotie, maar een deugdelijke begroting maken, ho maar.
PSV wil enkele miljoenen van het eigen vermogen gaan gebruiken voor aankopen, wat is daar mis mee? Daarbij heeft PSV de begroting naar beneden gebracht en klopt de salarishuishouding. Verder heeft PSV ook aangegeven dat als komend seizoen de CL niet behaald wordt, de begroting verder naar beneden moet.
Ik zie het probleem niet.
Bij PSV weten ze dat ze zuinig moeten zijn, maar men is bereid beperkte risico´s te nemen.
Brands en Rutten willen nog een aanvaller en een verdediger halen, dan is de selectie compleet.
Marcelo is de verdediger die PSV wil halen, ik heb echter geen idee wie de aanvaller zou moeten zijn.
Huh, heb je last van dyslexie?goodfella schreef:Ze hebben zoveel geld. Toch Baseman? Of had ik toch gelijk dat ze geen cent te makken hebben.![]()
Sanders zegt toch duidelijk dat PSV een eigen vermogen heeft van 29 miljoen en dat PSV bereid is daarop in te teren...oftewel, PSV kan een paar miljoen uitgeven.
Zo werkt het dus niet. PSV geeft eerst meer geld uit dan er binnenkomt, lijdt dan verlies, en vervolgens gaat dat verlies ten laste van het eigen vermogen.Baseman schreef:PSV wil enkele miljoenen van het eigen vermogen gaan gebruiken voor aankopen, wat is daar mis mee?
Waar komt het verlies uit het afgelopen boekjaar volgens jou vandaan, Baseman?
Heb jij last van een syndroom?Baseman schreef:
Huh, heb je last van dyslexie?
Sanders zegt toch duidelijk dat PSV een eigen vermogen heeft van 29 miljoen en dat PSV bereid is daarop in te teren...oftewel, PSV kan een paar miljoen uitgeven.
Eigen vermogen is niets meer dan het verschil tussen de bezittingen/vorderingen en de schulden/verplichtingen. Dat is iets totaal anders dan geld in de kas hebben om te kunnen investeringen. Ik zal het je proberen uit te leggen; jij hebt een huis met een waarde van een miljoen; een hypotheek van een half miljoen en op je betaal en spaarrekening staat geen cent. Je hebt dus een eigen vermogen van een half miljoen. Nu wil je een auto kopen, met dat half miljoen EV in je achterhoofd. Hoe ga jij dat doen?

Je kunt het eigen vermogen dus niet aanwenden om een speler cash af te tikken! Begrijp dat nu eens garnaal, ook in Eindhoven hebben ze geen geld in kas om aankopen te kunnen doen.
tenzij je natuurlijk op basis van je gunstige EV vreemd vermogen kunt aantrekken. Dan heb je wel geld in kas.
Ik hoop nog steeds dat PSV dat gaat doen. Met het huidig management is dat een garantie voor kapitaalvernietiging.
Ik hoop nog steeds dat PSV dat gaat doen. Met het huidig management is dat een garantie voor kapitaalvernietiging.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Dat kan inderdaad. Het eigen vermogen aanspreken is populair taalgebruik voor jezelf in de schulden steken.
En voor verlies maken.
Ook bij PSV die bizarre redenering: we gaan spelers halen, want dan bereiken we de CL en dan verdienen we dat geld vanzelf terug. Alsof dat zeker is...
Het is supporterspraat. Het heet 'durven investeren' maar het is gewoon onverantwoorde risico's nemen.
Ook bij PSV die bizarre redenering: we gaan spelers halen, want dan bereiken we de CL en dan verdienen we dat geld vanzelf terug. Alsof dat zeker is...

Het is supporterspraat. Het heet 'durven investeren' maar het is gewoon onverantwoorde risico's nemen.
Minder inkomsten van de commerciele tak, geen verkoop van spelers en geen CL.Jöhnk schreef:Waar komt het verlies uit het afgelopen boekjaar volgens jou vandaan, Baseman?
Sanders heeft ook als belangrijke opdracht om de commerciele inkomsten te verhogen, daarom is PSV ook oa bezig met een 2e hoofdsponsor.
De CL is een enorme vetpot, de EL valt tegen.
Erg jammer en het zou mooi zijn als daar meer een balans in komt, maar dat zal wel nooit gebeuren. Dat houden de topteams uit de grote landen ´gewoon´ tegen.
Zoals gebruikelijk moet je weer gaan schelden, tekent je niveau.goodfella schreef:Begrijp dat nu eens garnaal, ook in Eindhoven hebben ze geen geld in kas om aankopen te kunnen doen.
Maar dan geloof je niet dat PSV geld in kas heeft, mij best.
Dit zegt niemand bij PSV, dit maak jij ervan.joey schreef:Ook bij PSV die bizarre redenering: we gaan spelers halen, want dan bereiken we de CL en dan verdienen we dat geld vanzelf terug. Alsof dat zeker is...![]()
Bij PSV geldt echter wel, evenals bij Ajax, dat de CL nodig is om extra geld te kunnen genereren.
BIj PSV willen ze komend seizoern een beperkt risico nemen om de CL te kunnen realiseren, mocht dat niet lukken dan moet de club verder achteruit in de begroting. Mocht dat gebeuren dan heeft PSV nog steeds geld, dat geld zal dan echter niet geinvesteerd worden. Jij redeneert alsof PSV zich naar een bankroet toewerkt op deze manier, wat dus niet het geval is. Dit jaar zijn investeringen nog mogelijk, maar wel beperkt.
Ik vroeg me uiteraard af welk geld te veel is uitgegeven, niet welk geld te weinig is binnengekomen. Je kunt toch niet zomaar uitgaan van geld uit spelersverkoop en de CL?Baseman schreef:Minder inkomsten van de commerciele tak, geen verkoop van spelers en geen CL.
Nederlandse clubs moeten terug naar een begroting op EL-niveau. Dat is niet anders.
Zo is dat, Jöhnk. En snel ook. Wanneer krijgen ze het eens door bij onze topclubs?
Mee eensJöhnk schreef:Nederlandse clubs moeten terug naar een begroting op EL-niveau. Dat is niet anders.

Alleen proberen ze het zo lang mogelijk uit te stellen, soms te lang.
Ah, dus die opmerking over disleksie is wel leuk, maar mijn opmerking dat je in deze discussie net zulke zinnige bijdragen levert als een garnaal, wat feitelijk nog juist is ook, doet je gelijk weer steigeren. Overigens tekent het jou dat je valt over het woord garnaal. Misschien had je een inhoudelijke bijdrage kunnen leveren.Baseman schreef:Zoals gebruikelijk moet je weer gaan schelden, tekent je niveau.goodfella schreef:Begrijp dat nu eens garnaal, ook in Eindhoven hebben ze geen geld in kas om aankopen te kunnen doen.
Maar dan geloof je niet dat PSV geld in kas heeft, mij best.
Maar in de ene post heb je het er over dat PSV het eigen vermogen gaat aanwenden om te investeren wat niets anders is dan krediet lospeuteren (lees: geld kopen) bij een financiële instelling. In de volgende post roep je dat PSV nog geld in kas heeft. Waarom zou je op een ongunstig moment geld kopen, terwijl je geld in kas hebt? Je bent jezelf dus enorm aan het tegenspreken, maar dat heb je vanwege een zeer gebrekkige kennis van zaken niet eens in de gaten! Het gebruik van het woord garnaal lijkt me dus plausibel in deze.
Als laatste wil ik jullie technisch directeur nog quoten: "PSV moet eerst verkopen om te kunnen kopen."
PN'RvC bereid om nog een jaar door te gaan met CL-huishouding'
Afgelopen week melden Tiny Sanders en Marcel Brands al dat PSV voor de geplande versterkingen niet afhankelijk is van inkomsten uit transfers. Dit ondanks dat de club vorig seizoen een verlies heeft geleden van zo'n tien miljoen euro. Volgens de nieuwe uitgave van Voetbal International heeft de Raad van Commissarissen de nieuwe directie nog een seizoen de mogelijkheid gegeven om met de huidige begroting met een zogenaamde Champions League huishouding door te gaan. Dat levert komend seizoen opnieuw een fors verlies op als er weinig verkocht wordt. Indien de Champions League dit seizoen opnieuw niet behaald wordt en er geen forse transferinkomsten zullen volgen, zal de club volgend seizoen nadrukkelijk moeten bezuinigen op de selectie om niet in de financiele problemen te komen.
Dat is toch gestoord? Een club die structureel teveel uitgeeft moet GISTEREN bezuinigen en niet de lasten doorschuiven naar later.
Het lijken wel supporters. Zoooo kortzichtig. Dit kan PSV duur komen te staan.
Blijkbaar willen ze Feyenoord achterna 

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Als we dit jaar kampioen worden geven we dus een dubbele dreun aan PSV! 

Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Ik dacht dat clubs verplicht zijn om een sluitende begroting bij de KNVB in te dienen.
I think I lost my fucking headache
Zolang je een onderpand hebt, mag je blijkbaar elk jaar dit verlies lijden. Zie Ajax.
Blijkbaar niet, zie Feyenoord.LucaS schreef:Ik dacht dat clubs verplicht zijn om een sluitende begroting bij de KNVB in te dienen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali