Spanje
Moderator: mods
Re: Spanje
Ja, maar meestal de relatief korte bal, waarbij het 'vaststond'. Daardoor verloor hij duels. Duels waarbij hij naar de bal toe kan komen en ruimte heeft om weg te draaien verliest hij niet snel.
Het stinkt aan alle kanten!
Alleen was die bewegingsruimte er dus niet, doordat Inter de ruimtes goed wist af te schermen met een ijzersterk duo achterin en Motta en Cambiasso op het middenveld.
Simpelweg een hele slechte keuze van Guardiola om met Ibrahimovic te beginnen (en zeker om het in de thuiswedstrijd weer te proberen). Beter had hij Ibrahimovic op de bank gehouden om eventueel iets te forceren. Had-ie ook iemand op links kunnen opstellen om Maicon op te vangen, die alle vrijheid en ruimte kreeg van Barcelona.
Simpelweg een hele slechte keuze van Guardiola om met Ibrahimovic te beginnen (en zeker om het in de thuiswedstrijd weer te proberen). Beter had hij Ibrahimovic op de bank gehouden om eventueel iets te forceren. Had-ie ook iemand op links kunnen opstellen om Maicon op te vangen, die alle vrijheid en ruimte kreeg van Barcelona.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Goed. Detoneert niet in het combinatiespel en hij ramt de ballen die voor zijn voeten/hoofd komen erin.
De ruimte werd dus ook niet gecreeerd door bijvoorbeeld Messi of de rest van de ploeg. Messi die naast Zlatan stond en de verdedigers die te lang wachtten met het inspelen van Zlatan.
Villa? Afwachten waar hij gaat staan. Maar als spits in de Eto'o rol zal hij het ongetwijfeld goed doen.
Villa? Afwachten waar hij gaat staan. Maar als spits in de Eto'o rol zal hij het ongetwijfeld goed doen.
IK GELOOF!!!!!!
Als je Messi puur aan de buitenkant houdt om zo ruimte te creëren in het centrum verkracht je Messi.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Nu werd hij verkracht door Zanetti en Cambiasso en kwam Zlatan er ook niet aan te pas. Wat is dan wijsheid?
IK GELOOF!!!!!!
Messi maakt eerder het verschil tegen een verdediging als die van Inter dan Ibrahimovic. Makkelijke keuze.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Messi had ook gewoon vanaf rechts kunnen spelen. Dan had hij zelf ook meer ruimte gehad om zijn acties te kunnen beginnen.
IK GELOOF!!!!!!
Nou nee, die jongens van Inter liepen Messi voor de voeten. Of lag het ook aan Olic dat Robben er in de finale niet aan te pas kwam!Bertje schreef:Dat waren juist voorbeelden van wedstrijden waarin Ibrahimovic Messi voor de voeten liep.

Begin jij nou ook al. Was Zlatan Messi´s gevaarlijkste tegenstander tegen Inter?!joey schreef: Helemaal mee eens.![]()

Bravo! Dat had ik al die o zo slimme - en voetbalintelligente mensen bij Barca een jaar geleden ook wel kunnen vertellen. Wanneer je hem haalt, moet je hem een zekere vrijheid geven. In het vrij dogmatische systeem van die Pep heb je weinig aan hem.Zlatan is tactisch geen bijzonder sterke speler, hij speelt op intuïtie.
Maar goed, Barca heeft z'n zondenbok gevonden. Wat nu: weer een individualist voor een miljoentje of 50 halen? Het kan immers niet op bij die havenslaven...
Jij trekt de vergelijking met Olic en Robben, Wim. Ik houd het erop dat het opstellen van Ibrahimovic niet in het belang van Messi (en Barcelona) was.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Half. Ik beweer dat Inter Messi het spelen onmogelijk maakte. Niet Zlatan.Bertje schreef:Jij trekt de vergelijking met Olic en Robben, Wim. Ik houd het erop dat het opstellen van Ibrahimovic niet in het belang van Messi (en Barcelona) was.

En dat het dogmatische systeem van Barca het Zlatan onmogelijk maakte zijn exceptionele kwaliteiten te tonen... Wanneer Barca een sober spelende, zich aan het team ondergeschikt makende spits wil, moeten ze elders zijn.
Alles bij hetzelfde laten en verwachten dat Zlatan onder die omstandigheden presteert, is ronduit dom.
Dat zei ik volgens mij ook al. Niet voor niets zeg ik dat men Ibrahimovic niet had moeten opstellen.wimpey schreef:Alles bij hetzelfde laten en verwachten dat Zlatan onder die omstandigheden presteert, is ronduit dom.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Of je ploeg aanpassen. Lijkt me economisch gezien wat logischer. En met Zlatan EN Messi heb je m.i. meer kans om een wedstrijd te winnen.
IK GELOOF!!!!!!
Het gaat niet alleen om Messi. Dit voetbal past ook beter bij Xavi en Iniesta bijvoorbeeld.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Dat hoeft niet. Als je Zlatan goed gebruikt krijgen Xavi en Iniesta vanzelf meer ruimte om te voetballen. Xavi en Iniesta hebben ook baat bij (meer) ruimte. Pep moet, als hij Zlatan houdt, gewoon de ploeg beginnen af te stemmen op Zlatan, Messi en Villa. En als hij dat niet wilt doen, ook goed, maar verkoop Zlatan dan maar.
IK GELOOF!!!!!!
Je kunt niet met Ibrahimovic, Messi en Villa spelen. Niet op het hoogste niveau.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Volgens El mundo deportivo wil Barcelona Robben laten doorstromen.
Robben - Villa - Messi dan ofzo? Geen Pedro, Zlatan, Bojan en al die andere talenten?
Pff. Lijkt me onzin.
Pff. Lijkt me onzin.
Face your fears and live your dreams, No Fear
-
- AT Toto winner 10/11
Doorstromen?Jöhnk schreef:Volgens El mundo deportivo wil Barcelona Robben laten doorstromen.

Zit Robben dan nu bij Barcelona 2?
Zulk soort spelers produceert een beetje club.Jöhnk schreef:Volgens El mundo deportivo wil Barcelona Robben laten doorstromen.

Ik geloof er geen reet van trouwens. Messi, Villa en Robben in de voorhoede. Dat is echt teveel van hetzelfde.