Voorbereiding WK 2010
Moderator: mods
Re: Voorbereiding WK 2010
Het gaat blijkbaar om een stijve heup, volgens VI. Van Marwijk weet nog niet of hij mee kan trainen zondag... 

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
http://www.ajaxshowtime.com/WK2010/4116 ... enoeg.html
Niet genoeg? Kijk, je wilt altijd meer, maar als Oranje derde wordt, mogen we niet klagen.
Niet genoeg? Kijk, je wilt altijd meer, maar als Oranje derde wordt, mogen we niet klagen.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 10/11
Klopt, dat zou een geweldige prestatie zijn. Maar wat kan De Boer anders zeggen? Sowieso vind ik dit soort vragen ('wat is het doel?') op een WK of EK altijd vrij zinloos. Je kunt ze namelijk toch niet goed beantwoorden.
Dat vind ik ook. Ik weet niet hoe het met de loting zit, maar als je in de kwartfinale Spanje treft, kun je er zomaar uitvliegen.
Maar wat De Boer zegt, lijkt me wat overdreven. Stel je wint in de kwartfinale van Spanje en je verliest in de halve finale van Brazilië (ik noem maar wat) dan kun je moeilijk zeggen dat je gefaald hebt. Falen doe je pas als je duidelijk onder je niveau blijft.
Maar wat De Boer zegt, lijkt me wat overdreven. Stel je wint in de kwartfinale van Spanje en je verliest in de halve finale van Brazilië (ik noem maar wat) dan kun je moeilijk zeggen dat je gefaald hebt. Falen doe je pas als je duidelijk onder je niveau blijft.
Het stinkt aan alle kanten!
Als alles een beetje volgens schema verloopt, speelt Oranje in de kwartfinale tegen Brazilie. Die zal je eerst moeten zien te winnen voordat je uberhaupt over de troostfinale kan gaan nadenken.
I think I lost my fucking headache
Op Sport1 is de oefenwedstrijd Japan-Engeland bezig. Tussenstand 1-0. (half uur gespeeld)
Edit: Japan heeft nog twee keer gescoord, helaas wel in eigen doel
1-2
Edit: Japan heeft nog twee keer gescoord, helaas wel in eigen doel

Brazilie mag eerst zware wedstrijden tegen Portugal en Ivoorkust spelen. Een verrassing lijkt me daar niet uitgesloten.LucaS schreef:Als alles een beetje volgens schema verloopt, speelt Oranje in de kwartfinale tegen Brazilie. Die zal je eerst moeten zien te winnen voordat je uberhaupt over de troostfinale kan gaan nadenken.
Niet uitgesloten, nee, maar in principe eindigt Brazilië wel boven die twee.
Ik zie Portugal op zich wel sneuvelen in de groepsfase.
Ik zie Portugal op zich wel sneuvelen in de groepsfase.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Moet me er nog in verdiepen, maar hoe doet Portugal het? Is het een kanshebber om ver te komen? Zo nee, wat missen ze in vergelijk met de afgelopen jaren?
Het is erg lastig allemaal. Spanje was gisteren ook niet goed, Engeland bakte er ook niet al teveel van tegen Japan. Wat het zegt? Geen idee. Denk dat de (top)spelers moe zijn en zich straks gaan inspannen.
IK GELOOF!!!!!!
Of Portugal en Brazilie winnen gewoon van Ivoorkust. Het 2006-scenario in de groep met Nederland en Argentinie, zeg maar.Bertje schreef: Ik zie Portugal op zich wel sneuvelen in de groepsfase.
Maar ik denk dat Ivoorkust nu verder is en dat ze Portugal achter zich laten.
Ik denk Ivoorkust sowieso verder is dan vier jaar geleden. Of het genoeg is weet ik niet.
Het enige zekerheidje voor mij is dat Brazilië hoe dan ook uit die groep komt. Of als eerste of als tweede.
Het enige zekerheidje voor mij is dat Brazilië hoe dan ook uit die groep komt. Of als eerste of als tweede.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
-
- AT Toto winner 15/16
Eto'o gaat misschien niet mee naar het WK omdat Roger Milla kritiek op hem durft te hebben.
De ster van Kameroen dreigt ermee om niet naar het WK te gaan. De speler van Champions League-winnaar Inter is woedend omdat oud-international Roger Milla hem bekritiseerde.
Volgens Milla heeft Eto'o momenteel geen toegevoegde waarde voor de nationale ploeg. "Dit hoef ik niet te pikken", reageert Eto'o. "Voor elk groot toernooi worden oude mannen als Milla plots wakker. Wat heeft hij bewezen? Hij heeft het WK toch niet gewonnen?"
"Ik vraag me af of dit wel mijn landgenoten zijn. En ik twijfel ook of ik er wel bij moet zijn in Zuid-Afrika. Ik ga er nu nog eens goed over nadenken."
Sporza
Ik hoop het van harte. Pleuris Portugal.Bertje schreef:Ik zie Portugal op zich wel sneuvelen in de groepsfase.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
Bertje schreef: Het enige zekerheidje voor mij is dat Brazilië hoe dan ook uit die groep komt. Of als eerste of als tweede.

De Duitsers zijn er weer een kwijt, Westermann. Na Adler en Ballack weer een basisspeler.
Duidelijk beter dan wat Oranje aan CV´s heeft.Rishi schreef:Als dat de basis was...

Duitsland zal dat opvangen met Tasci, Friedrich en Badstuber.
Ik zie zojuist dat van Bommel in de basis van Oranje staat??? Die vent kan er geen hol van. Fijne keus van de bondscoach. Heb em laatst weer eens gezien, tegen Inter. Vertragen, dwarrelballetjes breed, domme overtredingen en mannetjes laten lopen. Benieuwd wat we eerst kado krijgen van hem; de meest onnodige penalty van het toernooi of de meest onnodige rode kaart van het toernooi. Hoop maar het laatste, dan van Raf erin.
- Jinne
- Site Admin
Kom je daar pas zojuist achter? Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren geleefd?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Dacht dat het nog tussen hem en Raf ging. Raf kan bikkelen op het middenveld en is creatief. Had RVP zich laatst niet sterk gemaakt voor hem?
Hahaha jij moet ff nodig wat VI's lezen, voetbalzone, WK-dossiers enzo. Of de topics hier doorlezen.
IK GELOOF!!!!!!
www.ad.nlEen lege parkeerplaats als statement. Het einde van de oranjegekte.
COLUMN Best jammer dat die Oranje fandag niet doorgaat. De Grote Vier op een desolaat parkeerterrein in Amsterdam Zuidoost, toegejuicht door een handjevol werklozen. Ik had het graag mee willen maken.
Historisch gezien zou het een symbolische dag zijn geweest.
De dag waarop Nederland afscheid nam van het fenomeen 'oranjegekte', van de onbegrensde debilisering der voetballiefhebbers. Een lege parkeerplaats als een soort nationaal statement. Steek die oranjekoorts maar in je reet.
We zijn klaar met het hele circus, volgens mij. Ik wilde me er dit jaar eindelijk aan over gaan geven, maar het is te laat, zo blijkt nu. Laat u niet misleiden door het daverende succes van de Kabouter Plop-muts, want dat is een laatste stuiptrekking. Bovendien is die muts op zichzelf vrij tijdloos, esthetisch/modieus gezien. Hij kan, in tegenstelling tot de Heineken-pletterpet, ook prima op kantoor. Of 's avonds in bad.
Maar over een paar jaar kijken we weer gewoon voetbal zoals we dat vroeger deden. Met een grote pils in de hand en verder niets. Een verwassen oranje T-shirt kan in de zomer van 2012 nog net, maar kom niet aanzetten met een bos wortels op uw hoofd, of een enorm oranje condoom. Hopeloos uit de mode.
De Oranjecamping in het Amsterdamse Bos is ook al afgeblazen. Zo gaat dat met hypes, op een gegeven moment heeft iedereen er genoeg van. Het groeit en bloeit, totdat de commercie en de media hun hand overspelen en niemand het nog trekt, zelfs de Teletoeters niet. Die oranjekaravaan die straks door Zuid-Afrika trekt, het wordt een eenzame strijd van een restje onwetenden. Graatje Hendriks als de laatste der Mohikanen.
De crisis helpt ook een handje, vermoed ik. Het moet wat soberder allemaal, 2010 wordt het jaar waarin we weer normaal gaan doen. En misschien heeft dat venijnige spandoek bij Roemenië-Nederland, twee jaar geleden in Boekarest, ook wel effect gehad. 'You're clowns, not footballfans', stond erop. Auw.
Allerlei diepgravende onderzoeken gaan u straks wijsmaken dat het allemaal wel meevalt. Dat Nederland nog steeds knettergek is van Oranje, zoals een ING-enquete onlangs aantoonde. Belangrijkste uitkomst: de Nederlander heeft er gemiddeld 47 euro per persoon voor over dat Oranje wereldkampioen wordt.
Zelden een onzinniger conclusie gelezen. Waar moeten wij, gemiddelde Nederlanders, die 47 euro precies gaan betalen dan? Of gaat het hier om een 'fictief' bedrag, in het geval van een 'fictief' wereldkampioenschap? En wat zegt die 47 euro eigenlijk precies? Is dat veel, of juist heel weinig?
Cijfers zijn er om te wantrouwen, want je kunt ze op de raarste manieren uitleggen. Behalve als er voor de allereerste Oranje fandag nog geen duizend kaartjes worden verkocht. Dan is er maar één conclusie mogelijk.
Dat we niet allemaal achterlijk zijn, wij voetbalfans. (SJOERD MOSSOU)
Laten we het hopen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ik denk dat we over twee jaar weer met 150.000 man in Warschau staan. En ik ben erbij.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!