Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Spanje

Bericht door Jöhnk » za mei 29, 2010 3:02 pm

Suarez voor Villa. Het is nogal een achteruitgang.

Volgens Renate Verhoofstad heeft Juventus Suarez bekeken tegen RKC:
http://twitter.com/pastasport/status/10789781512
http://twitter.com/pastasport/status/10789832692

Aristides

Bericht door Aristides » za mei 29, 2010 4:16 pm

Jöhnk schreef:Suarez voor Villa. Het is nogal een achteruitgang.

Volgens Renate Verhoofstad heeft Juventus Suarez bekeken tegen RKC:
http://twitter.com/pastasport/status/10789781512
http://twitter.com/pastasport/status/10789832692
Een achteruitgang? Zou heel goed kunnen, maar wat zal Valencia dan moeten doen? Zlatan of Drogba kopen? Wat zal Atletico doen als Aguero verkocht wordt? Een duurdere speler/verbeterde versie terughalen of iemand kopen waarvan verwacht/gehoopt wordt dat hij minstens zo goed wordt als de speler die vertrekt. Beide verenigingen doen hetzelfde als wat Ajax doet, maar dan één (salaris)niveau hoger dan Ajax. Groningen zit weer een niveau onder Ajax enz.

Juventus gaat naar Waalwijk! In Rotterdamse kranten (NRC, dus zal het ook wel in het AD hebben gestaan) stond dit seizoen dat er veel scouts aanwezig waren bij de wedstrijd van feyenoord tegen Roda! Kan ik me voorstellen. Waar gaan we vandaag kijken? Arsenal, Porto, ... Nee, we gaan naar feyenoord, dat moet tegen Roda!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mei 29, 2010 5:00 pm

Dan zullen ze er wel voor een speler van Roda gezeten hebben.

Ik zou als Valencia in ieder geval voor een type centrumspits kiezen en niet voor een rommelaar.

wimpey

Bericht door wimpey » za mei 29, 2010 6:33 pm

Jöhnk schreef:Dan zullen ze er wel voor een speler van Roda gezeten hebben.
:smallgrin.gif:
Ik zou als Valencia in ieder geval voor een type centrumspits kiezen en niet voor een rommelaar.
Ik denk dat Suarez er verstandig aan zou doen om niet voor de bank en tribune van een topclub te kiezen. KJH iswat dat betreft een ´goed´ voorbeeld voor hem.

Aristides

Bericht door Aristides » zo mei 30, 2010 4:04 pm

Ik denk dat Suarez er verstandig aan zou doen om niet voor de bank en tribune van een topclub te kiezen. KJH iswat dat betreft een ´goed´ voorbeeld voor hem.
Hij wil ooit naar Barcelona en hij zal ook wel zien dat daar nu met Villa, Zlatan, Pedro, Kricik (o.i.d.) en Messi aardig wat talent rondloopt en dat Barcelona vooral aan spelers denkt die zich elders, maar wel in de top, hebben bewezen. Hij zal inzien dat hij er alleen komt als hij eerst bij clubs als Atletico, Sevilla, Valencia en vul maar aan, laat zien die competitie aan te kunnen, tenzij hij in de CL uitblinkt, maar daar speelt Ajax niet in of op het WK de absolute uitblinker is. Dat laatste zal niet zo zijn.

Ik ben benieuwd waar hij volgend jaar speelt, nog een jaar eredivisie is een weggegooid jaar voor hem. Hij had, voor zijn ontwikkeling, beter dit seizoen al in Spanje kunnen spelen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

wimpey

Bericht door wimpey » zo mei 30, 2010 4:05 pm

Volgens de zaakwaarnemer van Zlatan is Pep...

De zaakwaarnemer van FC Barcelona-aanvaller Zlatan Ibrahimovic, Mino Raiola, heeft geen goed woord over voor Barcelona-trainer Josep Guardiola. De Zweedse spits kwam afgelopen zomer over van Internazionale, maar kon zijn draai, ondanks zestien doelpunten in 29 competitiewedstrijden, niet helemaal vinden in Spanje. Ibrahimovic belandde zelfs op de bank.

Raiola snapt er niets van. "Ibrahimovic is gelukkig in Barcelona en zijn seizoen was fantastisch, maar het is zeer vreemd dat Josep Guardiola hem op de bank zet nadat de club 75 miljoen euro heeft betaald. Zo'n man heeft psychiatrische zorg nodig. Het is een besluit van een gek", aldus Raiola.

AC Milan wilde Ibrahimovic graag aantrekken, maar het salaris van de Zweed is te gortig voor de Italiaanse club. Eerder speelde de lange spits voor Malmö FF, Ajax, Juventus en Internazionale.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 30, 2010 11:03 pm

Niet om iets, maar wie hecht er aan de mening van een zaakwaarnemer, vooral als het ook nog Mino Raiola betreft? :confused.gif:

Zlatan heeft weinig laten zien. Ligt zeker niet alleen aan hem, want hij past niet bij Barcelona.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » ma mei 31, 2010 5:47 pm

joey schreef:Niet om iets, maar wie hecht er aan de mening van een zaakwaarnemer, vooral als het ook nog Mino Raiola betreft? :confused.gif:

Zlatan heeft weinig laten zien. Ligt zeker niet alleen aan hem, want hij past niet bij Barcelona.
Terwijl Eto'o wel bij Barcelona past. Gelukkig hebben ze er maar slechts 50 miljoen achteraan gesmeten. :smallgrin.gif:

Die Pep en Cruijff zeg. Kenners hoor. :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 31, 2010 6:27 pm

Achteraf is het makkelijk praten. Zlatan zou op papier techniek, balvastheidheid en fysieke kracht toevoegen.

Ik vind alleen dat Pep de ploeg te weinig aan Zlatan had aangepast.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 31, 2010 6:36 pm

De ploeg aanpassen aan Zlatan gaat ten kosten van Messi.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 31, 2010 6:52 pm

Bertje schreef:De ploeg aanpassen aan Zlatan gaat ten kosten van Messi.
Dan pas je de rest aan aan 2 fenomenale spelers. Of je haalt Zlatan niét.

Barca speelt volgens het gedachtengoed van JC, lees ik constant. JC gaat uit van het individu.

Maar Barca heeft er niets aan gedaan om het beste uit Zlatan te halen. Dure grap. 60 miljoen + Eto'o, je zou verwachten dat je dan je elftal aanpast om die jongen te laten renderen.

Het lijkt me niet dat het exclusief aan hem ligt dat ie een matig jaar had, want hij kan voetballen als geen ander.
joey schreef:Niet om iets, maar wie hecht er aan de mening van een zaakwaarnemer, vooral als het ook nog Mino Raiola betreft? :confused.gif:
Ik mag het toch posten. :confused.gif:

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 31, 2010 7:04 pm

Zlatan wil veel aan de bal komen, terwijl Messi juist het beste rendeert als het middenveld het tempo bepaalt en de aanvallers vrijheid hebben om overal op te duiken. Messi wordt door Zlatan in die vrijheid beperkt, omdat hij vast in de punt speelt.

De selectie van Barcelona is er gevarieerder (en daardoor wellicht sterker) op geworden, omdat men nu ook een targetman van topkwaliteit heeft, maar het gaat wel ten kosten van de maximale potentie van minimaal één topspeler. Zonde.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mei 31, 2010 10:07 pm

Ik denk dat Zlatan ook als persoon niet bij Barcelona past. Hij wil de opperaap zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 31, 2010 10:15 pm

Hij wist van tevoren heus wel dat Messi daar god is.

@ Bertje: Zlatan had natuurlijk een fantastisch aanspeelpunt voor het middenveld kunnen en moeten zijn. Vooral in de topwedstrijden. In de wedstrijden tegen de mindere teams werd Zlatan amper gebruikt als aanspeelpunt. Het hoefde ook niet omdat de ze toch superieur waren aan de tegenstander. Maar dat ze zich als team niet aanpastten aan Zlatan brak ze uiteindelijk ook op in de wedstrijd waar het er wel om ging. Want Zlatan is natuurlijk gekocht om voor zijn balvastheid en zijn kracht. Niet om zijn scorend vermogen neem ik aan. Slecht van Pep.

En dan lijkt het er nu op dat ze toch overgaan op het oude systeem. Want Riaolo, als hij het echt heeft gezegd, is er natuurlijk op uit om Zlatan weg te krijgen...
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 31, 2010 10:21 pm

Punt is dat Zlatan in zijn rol als puntspeler de bewegingsruimte voor Messi verkleint. Eto'o maakte ruimte voor Messi. Zlatan doet dat niet (of heel onhandig).

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 31, 2010 10:29 pm

En mijn punt is weer dat niet alles om Messi hoefde te draaien. Dat hebben de wedstrijden tegen Inter uitgewezen.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 31, 2010 11:09 pm

Dat waren juist voorbeelden van wedstrijden waarin Ibrahimovic Messi voor de voeten liep. De ruimte achter Ibrahimovic was claustrofobisch klein, doordat Ibrahimovic nooit ruimte maakte voor opkomende mensen. Daarnaast verloor hij ook nog eens alle duels van Samuel en Lucio, waardoor hij nooit de bal kon vasthouden. Messi moest de bal gaan halen ter hoogte van Xavi en kon nooit met zijn gezicht naar het doel tussen de linies spelen. Zette Messi op het middenveld een dribbel in, dan kwam hij meteen Cambiasso tegen.

Zonder Ibrahimovic had Messi meer bewegingsruimte gehad. Niet voor niets haalt men nu Villa. Ook balvast, maar beweeglijker en tactisch wat slimmer. Alleen nogal treurig dat men een nog betere optie in huis had (Eto'o). Daarnaast mist men natuurlijk de diepgang vanuit het middenveld van Iniesta. Keita is toch wat te controlerend voor die rol. Zal ook wel de reden zijn om nu Fabregas te halen. Bij een blessure van Xavi en/of Iniesta gaat men kwalitatief hard achteruit. Gooi er dus nog maar wat miljoentjes tegenaan.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 31, 2010 11:27 pm

En waarom liep Zlatan in de weg en waarom verloor hij ieder duel? Omdat hij dus nooit lekker in zijn vel zat. Maar dit gaat een kip en het ei- verhaal worden..

Wat fabregas betreft ben ik het met je eens.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mei 31, 2010 11:43 pm

Hoe had hij dan gebruikt moeten worden?

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 01, 2010 8:47 am

Met meer vrijheid. En hem eerder inspelen, bal vasthouden en van daaruit verder gaan voetballen. Nu was het bal naar Xavi, naar Messi en dán pas naar Zlatan. Zlatan moest spelen zoals Eto'o en dat ligt hem gewoon niet.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 01, 2010 8:51 am

Ibrahimovic speelde juist niet als Eto'o. Eto'o bewoog over de gehele breedte van het veld. Ibrahimovic bleef vast in de punt en verloor daar alle duels van Samuel en Lucio, waardoor hij de bal helemaal niet kon vasthouden.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 01, 2010 8:58 am

Zlatan werd nooit meteen aangespeeld. Het duurde altijd een paar tellen voordat hij werd aangespeeld. Eto'o was ook de laatste persoon in de aanval.
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 01, 2010 9:30 am

Bertje schreef:Dat waren juist voorbeelden van wedstrijden waarin Ibrahimovic Messi voor de voeten liep. De ruimte achter Ibrahimovic was claustrofobisch klein, doordat Ibrahimovic nooit ruimte maakte voor opkomende mensen. Daarnaast verloor hij ook nog eens alle duels van Samuel en Lucio, waardoor hij nooit de bal kon vasthouden.
Helemaal mee eens. :biggthumpup.gif:

Zlatan is tactisch geen bijzonder sterke speler, hij speelt op intuïtie. Terwijl Messi juist automatismen nodig heeft. Die moet het hebben van zijn startsnelheid en van de ruimte die een ander schept. Hij kan immers moeilijk door zes man heen.

Zlatan is op zijn sterkst in een 'Zweeds' systeem: gebruik maken van zijn kracht en balcontrole om een diepe bal aan te nemen, afschermen, doorspelen of een actie maken. Daarbij moet hij de bal snel krijgen en niet na uitgebreid combinatiespel zoals je dat ziet bij Barcelona.

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 01, 2010 9:33 am

Je geeft dus precies aan waarom Zlatan verkeerd is gebruikt. Want Zlatan en Messi hadden samen kunnen renderen. Bij Barca bleven ze echter spelen alsof ze Eto'o in de spits hadden. Maar dat werkte niet omdat Zlatan niet zo een speler is.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 01, 2010 12:05 pm

Rishi, Ibrahimovic werd van achteruit aangespeeld. Alleen aangezien hij alle duels verloor moest men iets anders verzinnen. En dat lukte dus niet al te best.

En met niemand anders!

Plaats reactie