Oleguer Presas
Moderator: mods
Re: Oleguer Presas
Niemand?
En als Van der Wiel ook nog eens weggaat op het laatste moment? Ik denk dat Ajax daar serieus rekening moet houden. Zeker ook als hij goed speelt in de CL-voorrondes (Man City speelt geen CL).
IK GELOOF!!!!!!
Dus jij zou alvast een tweederangs centrumverdediger halen voor het geval dat Van der Wiel vertrekt? 

Nee. Ik zou zoeken naar een topper centraal achterin. Kan je Vertonghen eventueel op links zetten en Anita op rechts.
We moeten toch wel iets als back-up hebben? Vertonghen misschien ook geschorst. We gaan toch de CL in, dan kan je echt niet aankomen met Blind als rechtsback. Nog niet in ieder geval.
We moeten toch wel iets als back-up hebben? Vertonghen misschien ook geschorst. We gaan toch de CL in, dan kan je echt niet aankomen met Blind als rechtsback. Nog niet in ieder geval.
IK GELOOF!!!!!!
Een topper is toch geen back up?
Ajax moet geen spelers voor de breedte meer kopen. Dan heb je wel heel weinig vertrouwen in de jeugd. Alsof Blind niet een paar wedstrijden over zijn poten kan struikelen zoals Oleguer.
Ajax moet geen spelers voor de breedte meer kopen. Dan heb je wel heel weinig vertrouwen in de jeugd. Alsof Blind niet een paar wedstrijden over zijn poten kan struikelen zoals Oleguer.
Oleguer kost natuurlijk niks. Als je nu iemand haalt moet het gewoon een versterking zijn.
En ik vind het ook niet erg als Blind moet spelen hoor. Maar de spoeling wordt op deze manier wel heel erg dun.
En ik vind het ook niet erg als Blind moet spelen hoor. Maar de spoeling wordt op deze manier wel heel erg dun.
IK GELOOF!!!!!!
Oleguer kost juist een hoop. Schijnt meer dan twee miljoen aan salaris per jaar te verdienen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Oei. Bedoelde dat hij qua transfergeld niks kost. En je weet, ook al is het niet super, wat je aan hem hebt.
Ik ben gewoon bang dat Urby en Wiel ook nog weggaan.
Ik ben gewoon bang dat Urby en Wiel ook nog weggaan.
IK GELOOF!!!!!!
Inderdaad. Weinig.Rishi schreef:En je weet, ook al is het niet super, wat je aan hem hebt.
Als Oleguer gaat en Blind komt wordt de spoeling helemaal niet dunner. Tenzij je nul vertrouwen in Blind hebt.
Maar dan komt er ook geld binnen. Dat is gewoon een kwestie van je goed voorbereiden.Ik ben gewoon bang dat Urby en Wiel ook nog weggaan.
Wat jij voorstelt (alvast spelers kopen voor het geval dat) kan op dit moment niet. (Nog afgezien van de vraag of het wenselijk is.)
Ik vond Oleguer helemaal niet zo slecht toen hij speelde hoor. Gewoon nuttig. Zeker nu de organisatie toch wel redelijk goed staat.
Bovendien vind ik dat er sowieso een verdedigende topper (voor Oleguer in de plaats dus) bij mag komen. Liefst op 1 of 2 posities inzetbaar in de verdediging.
Bovendien vind ik dat er sowieso een verdedigende topper (voor Oleguer in de plaats dus) bij mag komen. Liefst op 1 of 2 posities inzetbaar in de verdediging.
IK GELOOF!!!!!!
Mwah, de begroting moet OMLAAG. Het valt te hopen dat ze het uitgespaarde geld niet meteen in iets anders steken.Enganche schreef:Het is principe een ideale situatie voor een club wanneer er van onderaf of van middenuit verkocht wordt. De meeste bankzitters van Ajax verdienen teveel, dus kan men door een aantal verkopen saneren en wellicht zelfs het salarishuis iets anders indelen, door bijvoorbeeld een basisspeler een beter contract aan te bieden.
Het stinkt aan alle kanten!
Maar daar is nou eenmaal geen geld voor.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Gabri en Oleguer kosten samen zo ongeveer 3 miljoen aan salaris. Van dat geld moet er toch wel een leuk talentje te vinden zijn die op meerdere posities uit de voeten kan?
Verdediging volgend jaar:
Vertonghen
Anita
Alderweireld
Wiel
Blind
Verdediging volgend jaar:
Vertonghen
Anita
Alderweireld
Wiel
Blind
IK GELOOF!!!!!!
Die drie miljoen heeft Ajax dus niet. Daarom is het verlies zo groot. Geld dat niet binnenkomt wordt uitgegeven aan het salaris van dergelijke heren.
Verdediging dit jaar:
Vertonghen
Anita
Alderweireld
Wiel
Oleguer
Ik begrijp best dat je er een topper bij wil (wie niet), maar je verzint daar allerlei argumenten bij (spoeling wordt dun/er is geen back-up meer) die niet kloppen. Tenzij je, nogmaals, geen vertrouwen in Blind (die nb op meer posities inzetbaar is dan Oleguer) hebt. Maar dat heb ik niet uit je posts op kunnen maken
Verdediging dit jaar:
Vertonghen
Anita
Alderweireld
Wiel
Oleguer
Ik begrijp best dat je er een topper bij wil (wie niet), maar je verzint daar allerlei argumenten bij (spoeling wordt dun/er is geen back-up meer) die niet kloppen. Tenzij je, nogmaals, geen vertrouwen in Blind (die nb op meer posities inzetbaar is dan Oleguer) hebt. Maar dat heb ik niet uit je posts op kunnen maken
We spelen komend jaar ook in de CL. Althans, daar hoop ik wel een beetje op. Verschil met vorig jaar he? En ik hoop dat we ook wat verder komen in, als we de CL niet halen, de Euro Leaugue.
En wat Blind betreft. Dat is natuurlijk nog altijd afwachten. Maar Urby's contract is ook nog niet verlengd. Nigel de Jong die aangeeft dat hij Van der Wiel heeft aanbevolen bij de directie..
En wat Blind betreft. Dat is natuurlijk nog altijd afwachten. Maar Urby's contract is ook nog niet verlengd. Nigel de Jong die aangeeft dat hij Van der Wiel heeft aanbevolen bij de directie..
IK GELOOF!!!!!!
Dus als ik het goed begrijp, wil je een 'topper', een 'back up' en een 'leuk talentje dat op meerdere posities inzetbaar is'. Die heb je in ieder geval alledrie genoemd. Je punt lijkt steeds te veranderen.
Ik ben het er dus niet mee eens. Alleen de topper is welkom, maar ik denk niet dat zoiets mogelijk is. Dat kan alleen als Ajax flink casht door een verkoop. Dan kun je dus twee dingen doen:
1. je zo goed voorbereiden dat je gelijk kunt toeslaan als er iemand wordt verkocht
2. met een speler gaan leuren zodat deze zo snel mogelijk verkocht wordt.
Ik ben het er dus niet mee eens. Alleen de topper is welkom, maar ik denk niet dat zoiets mogelijk is. Dat kan alleen als Ajax flink casht door een verkoop. Dan kun je dus twee dingen doen:
1. je zo goed voorbereiden dat je gelijk kunt toeslaan als er iemand wordt verkocht
2. met een speler gaan leuren zodat deze zo snel mogelijk verkocht wordt.
Ik heb voor het centrum geen vertrouwen in Oleguer en geen vertrouwen in Daley Blind. Mag dat ook?
Maar het lijkt me in ieder geval duidelijk dat er bij Ajax spelers met hoge salarissen weg moeten. En dan is het logischer om de bankzitters te laten vertrekken, dan krampachtig aan spelers van het niveau Gabri/Oleguer vast te houden en na het WK drie van je beste spelers te verkopen in plaats van twee, om maar wat te noemen.
Maar het lijkt me in ieder geval duidelijk dat er bij Ajax spelers met hoge salarissen weg moeten. En dan is het logischer om de bankzitters te laten vertrekken, dan krampachtig aan spelers van het niveau Gabri/Oleguer vast te houden en na het WK drie van je beste spelers te verkopen in plaats van twee, om maar wat te noemen.
Lees nou eens wat ik zeg. Ik zeg dat Ajax eerst kan saneren. Maar ik neem aan dat jij ook hoopt dat ze daar ook nog enigszins aan het sportieve plaatje denken? Als er gesaneerd is en er alsnog een belangrijke speler bij de club gehouden kan worden, dan moet men daar ook aan denken.joey schreef:Mwah, de begroting moet OMLAAG. Het valt te hopen dat ze het uitgespaarde geld niet meteen in iets anders steken.Enganche schreef:Het is principe een ideale situatie voor een club wanneer er van onderaf of van middenuit verkocht wordt. De meeste bankzitters van Ajax verdienen teveel, dus kan men door een aantal verkopen saneren en wellicht zelfs het salarishuis iets anders indelen, door bijvoorbeeld een basisspeler een beter contract aan te bieden.
Excuses als ik wat wazig overkom maar ik denk gewoon dat Ajax achterin problemen gaat krijgen.
Ik zie het al gebeuren dat Urby en Wiel ook nog eens weggaan en Ajax te laat op zoek gaat naar een vervanger. En 10 miljoen uittrekken voor Ronnie Stam lijkt me ook niet de bedoeling.
Ik zie het al gebeuren dat Urby en Wiel ook nog eens weggaan en Ajax te laat op zoek gaat naar een vervanger. En 10 miljoen uittrekken voor Ronnie Stam lijkt me ook niet de bedoeling.
IK GELOOF!!!!!!
Het zou heel jammer zijn als Ajax te laat op zoek gaat naar een vervanger, maar momenteel is het geld er niet. Een vervanger halen voordat er spelers voor substantiële transfersommen zijn verkocht is dus simpelweg onmogelijk.
Mijns inziens een beetje een non-discussie.
Mijns inziens een beetje een non-discussie.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Eerst móet saneren.Enganche schreef:Lees nou eens wat ik zeg. Ik zeg dat Ajax eerst kan saneren. Maar ik neem aan dat jij ook hoopt dat ze daar ook nog enigszins aan het sportieve plaatje denken? Als er gesaneerd is en er alsnog een belangrijke speler bij de club gehouden kan worden, dan moet men daar ook aan denken.
Op dit moment is saneren het belangrijkste. Anders komt de toekomst van onze club in gevaar.
Ik voorzie dat Jol wil gaan kopen als er spelers vertrekken. Daar maak ik me zorgen over. Want dan zitten we zo met nieuwe, dure spelers.
Ik weet niet of er ruimte is om contracten open te breken. De salarissen moeten juist omlaag. Dus misschien moeten spelers blij zijn met hun huidige contract. Zie Urby.
Spelers als Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Enoh verdienen echt wel een beter contract. Ajax moet alleen af van dure bankzitters.
IK GELOOF!!!!!!
Je begrijpt het niet. Ajax gaat lagere salarissen betalen. Spelers die al in de hoogste salarisgroep zitten, krijgen niet nog meer.
Zullen die spelers al zoveel verdienen dan? Urby zat/zit in de hogere schalen. Die zal dan niet nog meer gaan verdienen. Maar andere contracten moeten natuurlijk wel opgewaardeerd worden.
IK GELOOF!!!!!!