Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: Spanje

Bericht door Jinne » wo mei 19, 2010 7:47 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Weer een koopje voor Barcelona dus. Zo zie je maar weer dat Barca echt geen koopclub is, hoor. :hypocrite.gif:
LucaS schreef:Zo, Villa is binnen. Kopen kopen kopen kopen! Zou Cruijff dat bedoelen met zijn opmerkingen dat Ajax een voorbeeld moet nemen aan Barcelona?
Ja. Spelers als Henry, Zlatan, Villa koop je niet, die produceer je. Net als verdedigers als Maxwell, Alves, Pique, Chygrinsky, Touré, Milito enzo. :biggthumpup.gif:
Pique is wel eigen jeugd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo mei 19, 2010 8:27 pm

Villa op links ? :confused.gif:

-----------------Valdes

--Alves-----Pique-----Puyol------Abidal

----Xavi------Busquets------Fabregas

-Messi-----------Villa-------------Iniesta

Dit zou geweldig zijn. Zlatan zou ik gewoon verkopen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mei 19, 2010 8:44 pm

Voor een Europese topclub heeft Barcelona veel eigen jeugd in het elftal. Daar wordt nog wel iets meer geëist dan bij Ajax.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » wo mei 19, 2010 9:36 pm

Dat valt allemaal reuze mee. Er zijn wel meer topclubs met eigen jeugd. Weet je, die ploegen kunnen hun eigen spelers desnoods hun hele carriere houden, dus dan zijn het ook wat makkelijker een paar.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 19, 2010 9:37 pm

joey schreef:Voor een Europese topclub heeft Barcelona veel eigen jeugd in het elftal. Daar wordt nog wel iets meer geëist dan bij Ajax.
Eigen jeugd? Aankopen bedoel je zeker. Of vind je spelers die op hun zeventiende bij een club zijn komen aandraven nu opeens wel eigen jeugd?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo mei 19, 2010 9:46 pm

LucaS schreef:Dat valt allemaal reuze mee. Er zijn wel meer topclubs met eigen jeugd. Weet je, die ploegen kunnen hun eigen spelers desnoods hun hele carriere houden, dus dan zijn het ook wat makkelijker een paar.
Pique is eigen jeugd en als men Fabregas voor 50 mijloen terugkoopt is dat ook eigen jeugd. :smallgrin.gif:

Rachid

Bericht door Rachid » wo mei 19, 2010 9:49 pm

Ik snap de 'obsessie' niet met dit onderwerp. Is echt het zo boeiend, relevant?
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mei 19, 2010 9:51 pm

LucaS schreef:Dat valt allemaal reuze mee. Er zijn wel meer topclubs met eigen jeugd. Weet je, die ploegen kunnen hun eigen spelers desnoods hun hele carriere houden, dus dan zijn het ook wat makkelijker een paar.
Noem ze dan maar Luuk.

In het elftal van Hoeladans tel ik nu acht spelers met een verleden in de Barcelonajeugd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mei 19, 2010 9:55 pm

Bayern bijvoorbeeld.

peter

Bericht door peter » wo mei 19, 2010 9:55 pm

Nee, maar de voorliefde voor Barcelona en het voetbalt wordt vaak vergeleken met Ajax hier op AT. Ik vind die vergelijking compleet mank gaan, want Barcelona koopt...en koopt..en koopt.

Maarrr voor de rest alles prima, hoor. :smallgrin.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 19, 2010 10:22 pm

Bayern? Vertel?
Zoals? Zie je dan niet dat Barca, naast het aantrekken van dure spelers, de eigen jeugd ontzettend veel kansen geeft? Maar we weten zelf als geen andere club dat je niet met alleen eigen jeugd aan de top kan blijven. Daarom moet je dus kopen.
IK GELOOF!!!!!!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo mei 19, 2010 10:29 pm

Bayern = Lahm, Schweinsteiger, Muller en in mindere mate Badstuber en Contento.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 19, 2010 10:44 pm

Als je Badstuber en Contento ook gaat meerekenen dan kunnen Pedro, Bojan en Jeffren ook meegerekend worden. Alleen de basis.

Dan heb je er bij Barca 7. En als ze Fabregas halen 8.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » do mei 20, 2010 8:14 am

Rishi schreef:Als je Badstuber en Contento ook gaat meerekenen dan kunnen Pedro, Bojan en Jeffren ook meegerekend worden. Alleen de basis.

Sinds wanneer speelt Badstuber niet in de basis dan?

Overigens vind ik het lachwekkend dat je eigen jeugd als Pique en Fabregas meerekent. Die lui zijn op jonge leeftijd vertrokken en komen nu voor miljoenen terug bij Barcelona. Sterker nog, zo'n Fabregas kost een fortuin. Als Ajax nu Elia en Lens koopt voor 20 miljoen dan is dat ook eigen jeugd en geen aankoop dus. Zo lust ik ze wel, hoor. Barcelona staat te boek dat ze een goeie jeugdopleiding hebben, maar dat hodt nog niet in dat ze geen koopclub zijn.

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 20, 2010 8:47 am

Mwahh.. die gasten hebben flink wat jaren doorgebracht in de jeugdopleiding. Het is niet dat ze er niks van konden en daarom weg moesten.

En reken Badstuber maar mee. Kan mij het schelen. De jeugd van Barca is gewoon uniek :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 20, 2010 8:57 am

Peter schreef:
Rishi schreef:Als je Badstuber en Contento ook gaat meerekenen dan kunnen Pedro, Bojan en Jeffren ook meegerekend worden. Alleen de basis.

Overigens vind ik het lachwekkend dat je eigen jeugd als Pique en Fabregas meerekent. Die lui zijn op jonge leeftijd vertrokken en komen nu voor miljoenen terug bij Barcelona. Sterker nog, zo'n Fabregas kost een fortuin. Als Ajax nu Elia en Lens koopt voor 20 miljoen dan is dat ook eigen jeugd en geen aankoop dus. Zo lust ik ze wel, hoor. Barcelona staat te boek dat ze een goeie jeugdopleiding hebben, maar dat hodt nog niet in dat ze geen koopclub zijn.
Dat hangt er vanaf. Stel dat nu een club Bouy wegkoopt en die keert over drie jaar terug bij Ajax, dan vind ik hem wel degelijk eigen jeugd. Hij heeft dan immers bijna zijn hele opleiding bij Ajax genoten. Eriksen daarentegen is geen eigen jeugd, dat is gewoon een aankoop die nog even in de jeugd van Ajax heeft rondgehuppeld. Eriksen was al goed voor hij kwam, daar had hij Ajax niet voor nodig.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 20, 2010 9:02 am

Eriksen reken ik dan ook niet mee. Maar een Fabregas en een Pique vind ik wel eigen jeugd.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » do mei 20, 2010 9:08 am

joey schreef:
Peter schreef:

Dat hangt er vanaf. Stel dat nu een club Bouy wegkoopt en die keert over drie jaar terug bij Ajax, dan vind ik hem wel degelijk eigen jeugd. Hij heeft dan immers bijna zijn hele opleiding bij Ajax genoten. Eriksen daarentegen is geen eigen jeugd, dat is gewoon een aankoop die nog even in de jeugd van Ajax heeft rondgehuppeld. Eriksen was al goed voor hij kwam, daar had hij Ajax niet voor nodig.
Het gaat mij er om dat het wat krom is dat je je eigen jeugd ophemelt, maar dat terwijl twee jeugdexponenten waarschijnlijk meer hebben gekost dan menig compleet elftal bij elkaar. Een Fabregas gaat je 40 miljoen kosten en Pique was ook gewoon 5-10 miljoen euro. Eigen jeugd? Ja, maar wel gewoon aankopen dus. En verrekt dure ook nog eens. Barcelona heeft een prima opleiding, maar ik vind het van weinig klasse dat ze dan eigen jeugd terugkopen voor mega bedragen. Als dit bij Ajax gebeurt dan is de wereld te klein. Dan was het een gebrek aan inzicht geweest als we jongens als Elia en Lens zouden kopen. En dan heb ik het over peanuts, want zij kosten nog niet de helft van een Fabregas.

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 20, 2010 9:10 am

Alsof Barca die spelers weg wilden doen... Fabregas was de ster op een jeugd-EK en wordt gehaald door Arsenal. Dat was dus niet zomaar he. Pique hetzelfde verhaal.

Het is niet zo dat die jongens naar een Almeria zijn gegaan omdat ze niet genoeg speelkansen kregen. Dit itt de jeugd van Real Madrid.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » do mei 20, 2010 9:19 am

Rishi schreef:Alsof Barca die spelers weg wilden doen... Fabregas was de ster op een jeugd-EK en wordt gehaald door Arsenal. Dat was dus niet zomaar he. Pique hetzelfde verhaal.

Het is niet zo dat die jongens naar een Almeria zijn gegaan omdat ze niet genoeg speelkansen kregen. Dit itt de jeugd van Real Madrid.
Ze kregen genoeg speelkansen, maar kozen voor de stap hogerop? Dat is echt bullshit. Fabregas heeft zelf verteld dat hij op termijn weinig kans zag op minuten bij Barcelona en dat hij daarom de stap waagde naar Arsenal. Pique kreeg ook geen kans in het eerste en kon in Manchester al op vroege leeftijd een contract tekenen (iets wat in Spanje niet mogelijk is).

Overigens lees ik dat Arsenal 90 miljoen wil voor Fabregas. Mooi dat Barca met eigen jeugd speelt, dus wie weet kopen ze hem wel voor dit bedragje. Zou eens te meer bewijzen dat Barca een club is die eigen spelers opleidt en niet zo'n koopclub is als Real haha. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 20, 2010 9:22 am

Fabregas was 16 toen hij vertrok bij Barca. De laatste jaren is bij Barca echt wel iets veranderd. Messi debuteerde ook op zijn 16e.

Punt is gewoon dat die gasten zijn weggekocht en bij een buitenlandse club een contract konden tekenen. En Barca is natuurlijk al jaren bezig met Cesc. Niet pas nu hij een wereldster is.

Verschil met Ajax is dat Ajax Lens, Elia en noem maar op wegstuurde.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » do mei 20, 2010 9:39 am

Barcelona had die jongens een kans kunnen geven, want dan waren ze niet weg geweest. Of is de stap Barcelona naar Arsenal een sportieve verbetering? Fabregas tekende een contract bij Arsenal omdat hij weinig kans zag op minuten in Barcelona. Tsja.

Verschil met Ajax is vooral dat ze misschien een jeugdspeler terugkopen voor een bedrag waar je alle jeugdspelers in heel Nederland voor kan kopen. Barcelona is gewoon een koopclub pur sang. Prima dat ze eigen jeugd terugkopen, maar dat maakt voor het gegeven niet uit. Uiteraard spelen er ook jeugdspelers, maar mijn hemel wat geven ze een geld uit aan spelers, zeg. Gewoon bij de koplopers in de wereld qua betaalde transfersommen en dus koopclubs. Daar kunnen clubs als United, Arsenal, Bayern, Lyon, alle Italiaanse topclubs niet tegenop.

90 miljoen voor Fabregas zou natuurlijk van de zotte zijn. Evenals 40 miljoen voor Villa. Laatstgenoemde gozer is 28 man.

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 20, 2010 9:44 am

Tuurlijk geeft Barca belachelijk veel geld uit. Maar de club verdient ook een vermogen aan recettes, sponsorinkomsten e.d..

Ik vind het overigens niet erg als een club eigen jeugd de kans geeft en daarnaast wereldsterren koopt. En waarom niet? Omdat Barca prachtig voetbal speelt! Ze hebben een bepaald ideaal voor ogen en zulke spelers kosten gewoon geld. Zeker omdat niet iedere speler bij Barca rendeert. Kijk maar naar een Zlatan.

En het is toch niet onlogisch dat Fabregas nog geen kans kreeg? Die gast was amper 16 jaar. Je moet ook een beetje geluk hebben met de trainer, je concurrenten op dat moment e.d..

Maar jij hebt gewoon iets tegen Barca en ik houd van die club. Niks mis mee hoor alleen zullen wij het nooit eens worden over Barca. Overigens ook niks mis mee :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » do mei 20, 2010 9:50 am

Haha ik heb niet veel tegen Barca, hoor. Ik hoor alleen vaak dat we een voorbeeld kunnen nemen aan Barcelona en daar ben ik helemaal mee oneens. Barcelona staat bijna net zo ver af van de lijn van Ajax als Real dat staat. Vind ook helemaal niet dat Barca een voorbeeldfunctie is.

Lionel

Bericht door Lionel » do mei 20, 2010 9:52 am

Ik vind dus dat Ajax meer een voorbeeld moet nemen aan Barca. Maar ik heb ook al vaak gezegd dat het voor een club als Barca gemakkelijker is om met eigen jeugd te spelen dan voor Ajax.

Maar kom op, Real Madrid, daar kan je toch niet van genieten? Die club koopt echt alles wat los en vast zit, en dat ieder jaar weer.....
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie