Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Spanje

Bericht door peter » zo mei 16, 2010 8:24 pm

Want? Kampioen worden is vervelend?

Rachid

Bericht door Rachid » zo mei 16, 2010 8:32 pm

Real Madrid moet vooral door borduren op dit seizoen en geen gekke dingen doen; dus Pellegrini en Higuain behouden.

Barcelona moet een spits halen en wat meer variatie aanbrengen aan de zijkanten. Meer buitenom en de hoge voorzet, meer van het klassieke vleugelspel en daarmee samenhangend ook meer focus op kopballen. Wat dat betreft mogen ze bij Barcelona wel naar dvd's kijken van oude Ajax elftallen.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 16, 2010 8:48 pm

Wie moeten die hoge voorzetten gaan inkoppen? Messi, Iniesta, Xavi en Pedro? Ik zie niet in waarom een dergelijke drastische verandering in de tactiek nodig zou zijn. Men heeft Ibrahimovic al als meer nadrukkelijke fysieke dreiging in het zestienmetergebied. Beter richt men zich op zwakke plekken in het elftal als Busquets en/of Dani Alves.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Rachid

Bericht door Rachid » zo mei 16, 2010 8:58 pm

Dan leren ze het maar. Ik suggereer ook nergens dat ze de tactiek drastisch moeten veranderen, ik zeg dat ze wat meer variatie kunnen aanbrengen.
Laatst gewijzigd door Rachid op zo mei 16, 2010 9:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 16, 2010 9:01 pm

Wat een belachelijke opmerking. Je moet spelen naar je sterke punten.

En met niemand anders!

Rachid

Bericht door Rachid » zo mei 16, 2010 9:02 pm

Bertje schreef:Wat een belachelijke opmerking. Je moet spelen naar je sterke punten.
Ik suggereer ook nergens dat ze de tactiek drastisch moeten veranderen, ik zeg dat ze wat meer variatie kunnen aanbrengen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 16, 2010 9:04 pm

Dat stond er net niet, hè.

Overigens presteerde Barcelona dit jaar het beste als men niet 'varieerde' door Ibrahimovic in te brengen. Barcelona was het sterkst met Messi in de spits.

En met niemand anders!

Rachid

Bericht door Rachid » zo mei 16, 2010 9:06 pm

Doet er niets aan af dat ik in mijn eerste post niet suggereerde dat Barcelona de tactiek drastisch moest veranderen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 16, 2010 9:08 pm

Hoge ballen voor de pot gooien is heel wat anders dan Barcelona nu doet/tracht te doen. Is dus wel degelijk een drastische verandering.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo mei 16, 2010 9:44 pm

Peter schreef:Inderdaad. Hopelijk hebben ze daar enig verstand en houden ze hem aan boord.

Barcelona terechte kampioen. Felicitados!
Hoe was het ook alweer?

MADRID! CABRON! SALUDA AL CAMPÉON! :headbang.gif:

Ik zou Zlatan verkopen, want die past daar niet. En een balvaste, kopsterke speler ervoor in de plaats kopen die ruimte kan maken voor anderen.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo mei 16, 2010 10:54 pm

Ze wilden juist met Ibrahimovic zo'n grote, sterke, balvaste jongen binnenhalen waar al die kleine jongens dan omheen konden spelen. Probleem is dat Barcelona juist behoefte heeft aan iemand met dreiging in de diepte. Een soort Eto'o, zeg maar. :hypocrite.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 17, 2010 9:00 am

Ik had echt verwacht dat Zlatan daar zou functioneren. Als Villa komt zal Zlatan wel vertrekken.

@ Peter: Het mislopen van de CL-finale..
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » ma mei 17, 2010 10:07 am

joey schreef: Ik zou Zlatan verkopen, want die past daar niet. En een balvaste, kopsterke speler ervoor in de plaats kopen die ruimte kan maken voor anderen.
Barca had Zlatan niet moeten kopen. Wanneer je van een opportunist een dienende teamspeler wilt maken, weet je van te voren dat dat niets wordt. Gewoon een domme, dure zet van Barca.

Eto'o laten vertrekken was niet slim. Hij is explosief, beweeglijk en schept ruimte voor anderen. Precies dát wat in het spel van Barca tegen Inter ontbrak.

Lionel

Bericht door Lionel » ma mei 17, 2010 10:54 am

Eto'o verkopen was misschien wel nodig. Het scheen dat Eto'o de sfeer verziekte..

En de aankoop van Zlatan was best logisch hoor. Alleen ik vind niet dat het team zich aan Zlatan aangepast heeft.
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di mei 18, 2010 7:15 pm

FC Barcelona bevestigt gesprekken met Villa

David Villa moet de eerste versterking van FC Barcelona worden voor het nieuwe seizoen. De club bevestigt op de officiële website dat de onderhandelingen met Valencia en Villa in gang zijn gezet.

"We zijn op dit moment aan het onderhandelen en alles lijkt de goede kant op te gaan", vertelt voorzitter Joan Laporta op de officiële website. "We hopen dat we snel tot een akkoord komen." Volgens de preses heeft Barça een deadline gesteld waarvoor de transfer moet worden afgerond.

Villa staat momenteel nog langdurig onder contract bij Valencia. De spits gaf zelf te kennen niet per se te willen vertrekken, maar staat open voor een overstap naar een topclub in Spanje. Ook Real Madrid zou de spits graag willen aantrekken. Barça lijkt de Koninklijke echter te snel af te zijn.
www.voetbalprimeur.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » wo mei 19, 2010 7:37 am

Barça telt 45 miljoen euro neer voor Villa

BARCELONA - Valencia heeft zijn steraanvaller David Villa verkocht aan Barcelona. Dat melden verschillende Spaanse media. Tussen beide clubs is een akkoord over een transfersom van 45 miljoen euro, geld dat het financieel noodlijdende Valencia goed kan gebruiken.

De 28-jarige Villa wordt vrijdagmorgen medisch gekeurd door Barcelona. Daarna zal hij bij de Spaanse kampioen een contract voor vier jaar ondertekenen en voorgesteld worden aan de pers. Villa, die vorig seizoen op weg leek naar Real Madrid, wilde absoluut duidelijkheid over zijn toekomst voor de start van het WK in Zuid-Afrika (op 11 juni).

www.sportwereld.nl

peter

Bericht door peter » wo mei 19, 2010 7:44 am

Weer een koopje voor Barcelona dus. Zo zie je maar weer dat Barca echt geen koopclub is, hoor. :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » wo mei 19, 2010 7:52 am

Welke club niet ..
Blij met de punten ...

peter

Bericht door peter » wo mei 19, 2010 7:53 am

Gerucht van Mourinho naar Real wordt sterker en sterker. Gazzetta heeft ook al een lijstje van namen wie Mourinho mee wil nemen. Maicon en Kolarov staan daar bovenaan. Mihajlovic zou Mou moeten opvolgen bij Inter.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 19, 2010 8:41 am

Beweert iemand dan dat Barca geen spelers koopt?

Ze geven de eigen jeugd ook genoeg kans hoor. Maar met alleen eigen jeugd redden ze het niet.

Nu nog Cesc...
IK GELOOF!!!!!!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo mei 19, 2010 8:44 am

Peter schreef:Gerucht van Mourinho naar Real wordt sterker en sterker. Gazzetta heeft ook al een lijstje van namen wie Mourinho mee wil nemen. Maicon en Kolarov staan daar bovenaan. Mihajlovic zou Mou moeten opvolgen bij Inter.
En Sneijder weer terug dan :biggrin.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 19, 2010 9:57 am

Rishi schreef:Beweert iemand dan dat Barca geen spelers koopt?

Ze geven de eigen jeugd ook genoeg kans hoor. Maar met alleen eigen jeugd redden ze het niet.

Nu nog Cesc...

Leg mij maar uit waarom ze Fabregas nodig hebben, want dat snap ik helemaal niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 19, 2010 10:02 am

Iniesta op de vleugel, Fabregas en Xavi op het middenveld.

Messi is het best vanaf rechts. Als Iniesta er niet is heb je alleen Xavi als spelverdeler. In de wedstrijd tegen Inter kwamen Yaya en Keita in de positie om te schieten. Ruil nu eens 1 van die spelers om voor Fabregas :headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo mei 19, 2010 10:04 am

De wedstrijden waarin Iniesta op links speelt en Messi op rechts (Stuttgart bijvoorbeeld) heeft Barca het heel moeilijk om het speelveld groot te houden.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » wo mei 19, 2010 10:18 am

Vorig jaar speelden ze zo regelmatig. Guardiola heeft er dit jaar voor gekozen om Messi meer vanaf het midden te laten spelen. Achter Zlatan. Daardoor werd de ruimte voor Zlatan ook te klein en rendeerde hij niet. Als je Villa, een meer beweeglijk type, voor Zlatan inruilt moet het geen probleem opleveren.

Ik ben alleen benieuwd wat ze gaan doen met Zlatan. Zal hij verkocht worden?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie