Onbetrouwbaar transfernieuws
Moderator: mods
Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010
Die jongen heeft vast nog een doorlopend contract, dus dit lijkt me niet aan de orde. Ajax kan geen spelers van Twente betalen.
Het stinkt aan alle kanten!
Wegwezen met die irritante kerel. Zo goed is hij niet en hij zal bovendien nog behoorlijk wat moeten kosten ook. Zet Anita daar maar neer als Wiel vertrekt, dan kan Blind linksachterin spelen.
Problem solved.
Problem solved.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Pride of Amsterdam
- AT Toto Admin
Heeft Blind bij FC Groningen niet het grootste gedeelte van de tijd als rechtsback gespeeld? Dan kun je hem dus ook als 'opvolger' van Van der Wiel zien. Kun je Anita gewoon op links laten staan, waar hij het in mijn ogen prima doet.
Op naar de vierde ster!
Vraag is alleen of hij wel goed genoeg is.. En als Wiel weggaat heb je alsnog wat backup nodig voor de back-positie..
IK GELOOF!!!!!!
Backups hebben we in de jeugd.
Ik vind het een beetje magertjes om het nieuwe seizoen in te gaan met Blind en Anita als enige vleugelspelers. Zeker omdat je niet weet of Blind het niveau aankan.
IK GELOOF!!!!!!
We hebben ook Atouba nog 

En voorlopig is Urby er ook nog. En Vertonghen kan als back uit de voeten, net als Oleguer.
Voorlopig zie ik geen reden om backs aan te kopen. Te meer het één van de posities is die de minste invloed heeft op het teamspel. Dan zou ik eerder voor een gedeelte van het geld van vd Wiel een spits en/of centrumverdediger halen.
Voorlopig zie ik geen reden om backs aan te kopen. Te meer het één van de posities is die de minste invloed heeft op het teamspel. Dan zou ik eerder voor een gedeelte van het geld van vd Wiel een spits en/of centrumverdediger halen.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Van minste invloed? Nou ik vind een back, zeker gezien het spel van Wiel, behoorlijk belangrijk in het teamspel van Ajax.
Als je Vertonghen weghaalt uit het centrum moet je dus iemand hebben die zijn positie overneemt centraal achterin. Alderweireld-Oleguer.... Willen we dat echt? En Oleguer als rechtsback is natuurlijk ook niet echt al te positief.
Ik vergat Urby inderdaad. Maar die lijkt dus als vleugelspeler te gaan spelen. De spoeling wordt wel dun als Wiel weggaat en ook Urby besluit om niet bij te tekenen.
Hoe goed is Blind? Het is leuk om Vertonghen een wedstrijd of 2 als linksback op te stellen (en Anita dan naar rechts) maar een half jaar lijkt me iets teveel van het goede.
Als je Vertonghen weghaalt uit het centrum moet je dus iemand hebben die zijn positie overneemt centraal achterin. Alderweireld-Oleguer.... Willen we dat echt? En Oleguer als rechtsback is natuurlijk ook niet echt al te positief.
Ik vergat Urby inderdaad. Maar die lijkt dus als vleugelspeler te gaan spelen. De spoeling wordt wel dun als Wiel weggaat en ook Urby besluit om niet bij te tekenen.
Hoe goed is Blind? Het is leuk om Vertonghen een wedstrijd of 2 als linksback op te stellen (en Anita dan naar rechts) maar een half jaar lijkt me iets teveel van het goede.
IK GELOOF!!!!!!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Hoe zit het met die Pekarik van W'burg? Daar zouden we in de winter interesse in hebben gehad. Ook een back volgens mij.
Backs van dat niveau kan Ajax wel opleiden.Peter schreef:Hoe zit het met die Pekarik van W'burg? Daar zouden we in de winter interesse in hebben gehad. Ook een back volgens mij.
Ajax moet die back in de eigen selectie zoeken; v.d. Wiel had voordat hij in Ajax 1 back speelde alleen op het Copa-toernooi een keer back gestaan en staat nu in het Nederlands elftal.
Silva is volgens mij verhuurd en kan teruggestuurd worden (Geen idee tot wanneer zijn contract loopt), Anita is in mijn ogen geen back en Blind??? Heb hem nooit als back zien spelen.
Atouba heeft nog een contract tot 2011, Ricardo van Rhijn proberen? Kappelhof staat al een tijdje stil!
In de jeugd lopen niet veel backs met voldoende kwaliteit voor Ajax 1; Nathaniel Will mocht al weg, Supusepa speelt al nauwelijks meer (of is hij geblesseerd), Aslan mag weg en Shakison en Burnet konden mij de jeugd niet overtuigen, Shakison heb ik niet in Jong Ajax zien spelen.
Frank de Boer heeft vorig seizoen Ebicilio als rechtsback geprobeerd, ik heb hem daar niet zien spelen, maar uit het feit dat hij er niet mee is doorgegaan, maak ik op dat het niet zo'n succes was.
Waar is de tijd dat Van Gaal ex-spits en ex-middenvelder Reiziger in korte tijd tot een prima back maakte?
Silva is volgens mij verhuurd en kan teruggestuurd worden (Geen idee tot wanneer zijn contract loopt), Anita is in mijn ogen geen back en Blind??? Heb hem nooit als back zien spelen.
Atouba heeft nog een contract tot 2011, Ricardo van Rhijn proberen? Kappelhof staat al een tijdje stil!
In de jeugd lopen niet veel backs met voldoende kwaliteit voor Ajax 1; Nathaniel Will mocht al weg, Supusepa speelt al nauwelijks meer (of is hij geblesseerd), Aslan mag weg en Shakison en Burnet konden mij de jeugd niet overtuigen, Shakison heb ik niet in Jong Ajax zien spelen.
Frank de Boer heeft vorig seizoen Ebicilio als rechtsback geprobeerd, ik heb hem daar niet zien spelen, maar uit het feit dat hij er niet mee is doorgegaan, maak ik op dat het niet zo'n succes was.
Waar is de tijd dat Van Gaal ex-spits en ex-middenvelder Reiziger in korte tijd tot een prima back maakte?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Wiel en Reiziger zijn uitzonderingen. Leuk als het werkt, maar je moet een Plan B hebben voor het geval dat. Anders moet je bij de eerste de beste schorsing of blessure iemand als Donald in de basis laten prutsen omdat je uit zuinigheid geen alternatief in huis hebt.
Het lijkt me duidelijk dat een uitspraak als "Ajax moet die back in de eigen selectie zoeken" niet valt te rijmen met "In de jeugd lopen niet veel backs met voldoende kwaliteit voor Ajax 1."
Het lijkt me duidelijk dat een uitspraak als "Ajax moet die back in de eigen selectie zoeken" niet valt te rijmen met "In de jeugd lopen niet veel backs met voldoende kwaliteit voor Ajax 1."
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
Dat is ook het probleem, doorgaan met spelers die het niet redden! Een voorbeeld: Nathaniel Will mag vertrekken, ziet Sparta niet zitten, eventueel Haarlem, maar blijft gewoon meedoen met Jong Ajax. Aslan kreeg ooit een contract, omdat ??? Mag weg, maar speelt wel regelmatig. Ogararu speelt als back, waarom??? Hetzelfde geldt voor Wielaert!Het lijkt me duidelijk dat een uitspraak als "Ajax moet die back in de eigen selectie zoeken" niet valt te rijmen met "In de jeugd lopen niet veel backs met voldoende kwaliteit voor Ajax 1."
Waarom niet Van Rhijn een aantal wedstrijden als back laten spelen, Bonevacia? Als Anita het kan, waarom Bonevacia dan niet; Ofei ... heeft een contract, speelt als rechtsback in de A2 als tweedejaars-A!!!! Ajax gaat er niet goed mee om en ik denk dat backs op te liden zijn. De rechtsback van de B1 (Ben zijn naam even kwijt) Hij zal het niet redden, waarom hebben wij geen betere rechtsback?
Die De Vrij van feyenoord is geen wondervoetballer, krijgt noodgedwongen de kans en wie weet redt hij het. Waarom probeert Ajax dat niet eerst in Jong Ajax? Ik heb er dit seizoen Silva zien spelen, Ogararu speelt er, Will en Aslan, vier spelers waarvan bekend is dat ze vertrekken of vertrekken mogen, wat bereikt Ajax ermee?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Wanneer Wiel vertrekt, moet Ajax Urby m.i. behouden. Verder heb je dan Anita en Blind. Een evt. 4e back haalt Ajax écht maar uit de jeugd. Je kan ook Demy de Zeeuw op rechtsachter zetten (zeer tegen z'n zin in waarschijnlijk) en een betere middenvelder dan de Zeeuw halen.666 schreef: Het lijkt me duidelijk dat een uitspraak als "Ajax moet die back in de eigen selectie zoeken" niet valt te rijmen met "In de jeugd lopen niet veel backs met voldoende kwaliteit voor Ajax 1."

Geen Silva's, Atouba's, Oga's meer. Ik reken wat dat betreft op voortschrijdend inzicht. Men zal zich er inmiddels toch wel van bewust zijn dat het halen van peperdure veteranen als Luque, Atouba, Roger en Urzaiz ons geen stap verder brengt?

- 666
- Site Admin
- Contacteer:
De vierde back haal je uit de jeugd, maar doe je dat ook met de tweede back die er bij schorsingen en blessures direct moet staan omdat je anders puntverlies oploopt?
Dat er in het verleden een berg prutsers voor de tribune is gehaald is geen reden om nu investeringen na te laten die wél nodig zijn. Je kan niet alle vacatures intern opvullen.
Dat er in het verleden een berg prutsers voor de tribune is gehaald is geen reden om nu investeringen na te laten die wél nodig zijn. Je kan niet alle vacatures intern opvullen.
Sign your name on
the dotted line:
the dotted line:
alleen versterkingen halen als het echt versterkt.
een spits en een echte linksback
verder niets doen m.i.
we hebben genoeg kwaliteit op het midden
verder niets doen m.i.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Het is het een of het ander. Of je steekt geld dat je ontvangt (er is niets) in een of twee spelers die je team echt sterker maken, of je zoekt het in meer spelers, maar van mindere kwaliteit, en dan is er ook ruimte voor breedteaankopen. Kies maar. De tijd dat Ajax allerlei spelers kon halen als backup is voorbij.
Het stinkt aan alle kanten!
Ja, laten we een linksback halen terwijl Anita (onze huidige linksback) bij de voorselectie van Oranje zit en zijn backup de uitblinker was van FC Groningen...!elliquido schreef:alleen versterkingen halen als het echt versterkt.
verder niets doen m.i.
Als je er daarmee op vooruit gaat moet je het zeker niet laten..
Anita zou eventueel ook op rechts kunnen spelen.
Anita zou eventueel ook op rechts kunnen spelen.
IK GELOOF!!!!!!
Dat is waar, dat is wat mij betreft de beste oplossing bij een vertrek van Wiel. Zolang die niet vertrekt hoeft er van mij geen linksback bij, we hebben er 3! Een spits, daar zit ik echt op te wachten. Ben heel benieuwd waar Ajax mee komt.
Ik vind het gewoon te mager om met Blind en Anita als enige backs te beginnen.
IK GELOOF!!!!!!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
dit is de derde achtereenvolgende posting met dezelfde boodschap en ik word een beetje moe van dit schreeuwend gebrek aan creativiteit bij mijn forumvrienden. Dit topic is bedoels voor het melden van nieuwtjes van de nog niet zo betrouwbare websites. visies en andere zaken met betrekking tot het aankoopbeleid kan je in de Ajax Algemeen-zone kwijt. Je zou toch danken dat een voormalig - en een huidige site admin zouden weten waarvoor we deze site in zone's hebben onderverdeeld.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
Hoort bovenstaande post niet in het 'Allejezus-wat-frustrerend'-topic thuis?
IK GELOOF!!!!!!
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
nee hoor, daar het hier gaande is, is mijn posting absoluut niet misplaatst
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!