???Rishi schreef:Denk het ook Bertje. Die jongen heeft er niks aan om bij Ajax de 12e man te zijn.
Als je 12e man bent speel je minstens 30 wedstrijden per jaar.
Moderator: mods
???Rishi schreef:Denk het ook Bertje. Die jongen heeft er niks aan om bij Ajax de 12e man te zijn.
http://www.vi.nl'Naam Blind brengt een zekere druk met zich mee'
31/03/2010 10:02
Aan de hand van Daley Blind lijkt FC Groningen zich alsnog te gaan plaatsen voor de play-offs om Europees voetbal. De huurling van Ajax vertelt openhartig over tal van zaken.
Daley Blind ontwikkelt zich stormachtig op de rechterflank bij de Groningers. Slechts weinigen weten dat Blind junior zich als zestienjarig spelertje in de belangstelling van Arsenal wist. 'Ik weet nog goed dat mijn vader thuiskwam met het bericht van de belangstelling', vertelt Blind aan Voetbal International.
'Natuurlijk lachte ik hem uit, zoiets kon ik toch niet geloven? Het bleek waar en we zijn samen een dagje gaan kijken. Arène Wenger wist wie ik was, dat maakte indruk. Ik heb lang gewtijfeld, maar op een dag moest ik kiezen. Ik had in een gastgezin gemoeten. Bovendien moest ik examens doen.'
De jonge speler ontkomt niet aan vergelijkingen met vader Danny Blind en ziet zowel voor- als nadelen. 'Of ik het nu wil of niet, de naam Blind brengt een bepaalde druk met zich mee. Het was leuk dat ik in Volendam, nog voordat ik ook maar één bal had aangeraakt, al werd toegezongen.'
'Maar het kan ook een negatieve druk met zich meebrengen. Als ze zeggen dat Danny Blind veel beter was en dat hij de dingen zo en zo deed. Of vroeger in de jeugd, na een slechte wedstrijd, als mensen suggereerden dat ik alleen maar bij Ajax zat vanwege mijn vader.'
Derksen is in het verleden juist vrij enthousiast geweest over Blind, dus van z'n gelijk halen was geen sprake.LucaS schreef:Tja, een beetje makkelijk. Jonge spelers spelen altijd wel eens een mindere wedstrijd, dus er is altijd wel een moment dat je je 'gelijk' kan halen. De snor vergeet dan voor het gemak even dat hij de voorgaande wedstrijden regelmatig de beste man van het veld was.
Maar hebben we in onze huidige selectie beter?Zlatan Son of God schreef:Lekker laten gaan is niet het niveau wat we zoeken. Utrecht - Groningen was het bewijs.
Ach het kleine kind wil weer aandacht. Is het geen bedtijd?Rishi schreef:![]()
Pantelic tegen Go Ahead gezien?
Vitesse heeft geen geld.De Dominee schreef:Kopen?