FC Twente 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Epi Drost

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Epi Drost » di mei 04, 2010 11:50 am

Rishi schreef:Ik verwacht dat Twente volgend jaar helemaal instort (iets dat ik eigenlijk al maanden roep :blush.gif: ) maar in de CL gaan ze geen potten breken en ze hebben niet echt een brede selectie.
Laat me raden, dat riep je vorige zomer waarschijnlijk ook al!

Ik heb niet de illusie dat we potten gaan breken in de CL. Maar dat kan Ajax ook niet.

Jesse

Bericht door Jesse » di mei 04, 2010 11:54 am

Epi Drost schreef:Laat me raden, dat riep je vorige zomer waarschijnlijk ook al!
Nogmaals: vorige zomer was men helemaal nog niet met Twente bezig. Hoe graag je dat ook wil geloven.

Maar desondanks natuurlijk nog wel gefeliciteerd.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di mei 04, 2010 12:03 pm

Jesse schreef:
Epi Drost schreef:Laat me raden, dat riep je vorige zomer waarschijnlijk ook al!
Nogmaals: vorige zomer was men helemaal nog niet met Twente bezig. Hoe graag je dat ook wil geloven. .
Vanuit Ajax perspectief? Vreemd. Vorig jaar was het al de tweede keer op rij dat Twente Ajax van de CL afhield.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di mei 04, 2010 12:11 pm

joey schreef:
In het programma VI werd gezegd dat Twente waarschijnlijk Ruiz (Spanje?), Douglas (Bayern?) en ook trainer McLaren gaat kwijtraken. Vervang die mannen maar eens.
Dat wordt niet makkelijk maar je hebt geen groot aantal topspelers nodig om kampioen van Nederland te worden. Als de balans in je elftal maar goed zit. Neem iemand als Brama. Vorig seizoen nog geen basisspeler. Dat soort jongens breken bij ons door en renderen optimaal. Brama is geen Pele maar dat hoeft ook niet. Eigenlijk zijn we al drie jaar een elftal van spelers die elders af zijn geschreven of beschouwd worden als niet goed genoeg voor de top (hetzelfde geldt voor McClaren). Bij ons doen ze het wel goed. Gaan ze naar een andere club, dan wordt het meestal weer niks. Tsja. Ik wil maar zeggen, Twente is veel meer dan de trainer en de spelers. We hebben een superprofessionele organisatie van hoog tot laag. Daardoor is het niet moeilijk om daar steeds weer nieuwelingen in in te passen.

Je hoort mij niet beweren dat we nu zes keer kampioen gaan worden of in de CL mee gaan doen na de winter. Wel dat we de komende jaren structureel in de top drie van de eredivisie blijven meedoen. Bij Ajax zal het ambitieniveau op korte termijn wel hoger liggen, bij ons niet. Wij bouwen lekker rustig verder.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mei 04, 2010 12:17 pm

We moeten ook niet overdrijven, want er zijn genoeg kanttekeningen op het beleid van Twente. Ze hebben een fitte basiself, maar alles wat op de bank zit, is miskoop. Ze hebben afgelopen jaar een bak met spelers gehaald en de resultaten mag je zelf invullen:

Bryan Ruiz
Miroslav Stoch werd gehuurd van Chelsea.
Luuk de Jong De Graafschap € 850.000 [3] 2012
Nicky Kuiper Vitesse € 750.000 [4] 2014
Petteri Pennanen KuPS Kuopio onbekend 2011
Tuomas Rannankari KuPS Kuopio onbekend 2012
Bernard Parker Thanda Royal Zulud € 1.000.000+ [5] 2013
Bryan Ruiz AA Gent € 5.000.000 [6] 2013
David Carney Sheffield United onbekend 2011
Perparim Hetemaj AEK Athene onbekend 2010
Nashat Akram Al-Gharrafa n.v.t. 2012
Dwight Tiendalli Feyenoord n.v.t. 2010
Nikolaj Michajlov Liverpool n.v.t. 2010
Slobodan Rajković Chelsea n.v.t. 2010
Miroslav Stoch Chelsea n.v.t. 2010
Ransford Osei Maccabi Haifa n.v.t. 2010
Wellington Hoffenheim n.v.t. 2010

Fantastische prestatie dus, maar structureel meedoen? Dan moet er nog wel even wat veranderen, hoor. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze dit vol gaan houden, maar ik laat me graag verrassen.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 04, 2010 12:26 pm

Ik denk dat N'Kufo het zwaarste verlies voor Twente is. Sterke, lepe spits die een aantal erg belangrijke goals maakte. Luuk de Jong is nog lang niet zo ver.
Whitey on the moon.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 04, 2010 12:59 pm

Epi Drost schreef:
joey schreef:
In het programma VI werd gezegd dat Twente waarschijnlijk Ruiz (Spanje?), Douglas (Bayern?) en ook trainer McLaren gaat kwijtraken. Vervang die mannen maar eens.
Dat wordt niet makkelijk maar je hebt geen groot aantal topspelers nodig om kampioen van Nederland te worden. Als de balans in je elftal maar goed zit. Neem iemand als Brama. Vorig seizoen nog geen basisspeler. Dat soort jongens breken bij ons door en renderen optimaal. Brama is geen Pele maar dat hoeft ook niet. Eigenlijk zijn we al drie jaar een elftal van spelers die elders af zijn geschreven of beschouwd worden als niet goed genoeg voor de top (hetzelfde geldt voor McClaren). Bij ons doen ze het wel goed. Gaan ze naar een andere club, dan wordt het meestal weer niks. Tsja. Ik wil maar zeggen, Twente is veel meer dan de trainer en de spelers. We hebben een superprofessionele organisatie van hoog tot laag. Daardoor is het niet moeilijk om daar steeds weer nieuwelingen in in te passen.

Je hoort mij niet beweren dat we nu zes keer kampioen gaan worden of in de CL mee gaan doen na de winter. Wel dat we de komende jaren structureel in de top drie van de eredivisie blijven meedoen. Bij Ajax zal het ambitieniveau op korte termijn wel hoger liggen, bij ons niet. Wij bouwen lekker rustig verder.
Over wat voor jongens heb je het dan? Jeugdspelers? Laatbloeiers? Zijn er nog meer vergelijkbare spelers bij FC Twente doorgebroken? De rest van het elftal bestaat toch uit aankopen?

Je moet niet vergeten dat de Champions League veel van een elftal vergt. Zie AZ afgelopen seizoen.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 1:09 pm

En dan vond ik dat elftal, inclusief bank, sterker dan dit elftal van Twente..
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mei 04, 2010 1:34 pm

Enganche schreef:Je moet niet vergeten dat de Champions League veel van een elftal vergt. Zie AZ afgelopen seizoen.
Juist. En in dat toernooi tegen de ene na de andere nederlaag aanlopen tast het zelfvertrouwen aan.

Het is geen toeval dat AZ beter ging spelen toen het CL-avontuur voorbij was.
Het stinkt aan alle kanten!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di mei 04, 2010 1:44 pm

Peter schreef:We moeten ook niet overdrijven, want er zijn genoeg kanttekeningen op het beleid van Twente. Ze hebben een fitte basiself, maar alles wat op de bank zit, is miskoop. Ze hebben afgelopen jaar een bak met spelers gehaald en de resultaten mag je zelf invullen:

Bryan Ruiz

Fantastische prestatie dus, maar structureel meedoen? Dan moet er nog wel even wat veranderen, hoor. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze dit vol gaan houden, maar ik laat me graag verrassen.
Je noemt hier wel een aantal jeugdspelers he. Osei en Wellington bijvoorbeeld doen het allebei prima bij de beloften en Luuk de Jong en Nicky Kuiper ontwikkelen zich ook goed. Kuiper was dichtbij een basisplaats dit seizoen. We hebben een paar mooie talenten in de jeugd sowieso. Vujicevic gaat doorbreken volgend seizoen let maar op. En Rendla heeft ook de pech dat hij lang geblesseerd geweest maar die was samen met Arnautovic de smaakmaker in dat kampioens jeugdteam van ons een paar jaar geleden. Daarnaast is Colak bijv. ook nog steeds van ons, in Go Ahead spelen een aantal Twente jeugdspelers op huurbasis omdat we met ze samenwerken, en die doen het gewoon goed. En Arnautovic zelf kan natuurlijk ook nog terugkomen.

Trouwens: volgens mij is dit een oud lijstje. Michajlov heeft inmiddels een contract bij ons getekend. En Yagadov is erbij gekomen. De enige twee echte mislukkelingen zijn Carney en Akram wat mij betreft. Maar aangezien die nauwelijks iets gekost hebben zit ik daar niet echt mee. Dat is natuurlijk ook het verschil tussen Twente en Ajax. Onze mislukkelingen kosten bijna niks en wegen niet zo zwaar op de begroting.

Wat betreft je andere opmerking: we zijn op eigen kracht, zonder suikeroom, in zeven jaar van faillissement naar de vierde naar de tweede naar de eerste plaats gegaan terwijl we ondertussen een bak basisspelers en trainers zijn kwijtgeraakt. Als er dan nu nog mensen zijn die nu nog niet geloven in de kwaliteit van het lange termijn beleid en de organisatie bij Twente, dan tsja, ik weet niet wat ik daar tegen moet zeggen.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di mei 04, 2010 1:54 pm

Enganche schreef:
Epi Drost schreef:
joey schreef:
Over wat voor jongens heb je het dan? Jeugdspelers? Laatbloeiers? Zijn er nog meer vergelijkbare spelers bij FC Twente doorgebroken? De rest van het elftal bestaat toch uit aankopen?

Je moet niet vergeten dat de Champions League veel van een elftal vergt. Zie AZ afgelopen seizoen.
Vorig seizoen heeft Twente meer wedstrijden gespeeld dan AZ omdat we zowel in Europa als in de KNVB beker tot het laatst meededen.

peter

Bericht door peter » di mei 04, 2010 1:56 pm

Dat zijn natuurlijk allemaal geen jeugdspelers. Wellington is 22, Osei is 19, de Jong is 19 en Nicky Kuiper wordt over een maand 21. Jonge spelers, maar dat maakt het nog geen jeugdspeler.

En uiteraard twijfel ik aan de lange termijn. Alleen omdat Twente nu twee jaar achter mekaar goed presteert is het voor mij geen uitgemaakte zaak dat jullie bij de Top-3 horen/komen. Het zou zeker kunnen, maar dan nog moet ik het maar zien. Qua salaris is het namelijk nog altijd even een stapje vooruit om van Twente naar Feyenoord te gaan (zie El Ahmadi) bijvoorbeeld. Fantastisch dat jullie met deze middelen kampioen worden, maar een zekerheidje voor de komende jaren? Neuh, daarvoor zie ik nog teveel afhankelijkheden.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di mei 04, 2010 1:57 pm

GangstaRiB schreef:Ik denk dat N'Kufo het zwaarste verlies voor Twente is. Sterke, lepe spits die een aantal erg belangrijke goals maakte. Luuk de Jong is nog lang niet zo ver.
Dat ben ik met je eens. NKufo was daarnaast een echte leider samen met Perez.

Een spits staat zeker op het verlanglijstje bij ons - tenzij Arnautovic terugkomt.

peter

Bericht door peter » di mei 04, 2010 1:58 pm

Grappig, want ik denk juist dat je die NKufo juist niet gaat missen. Ik vind dat echt een alibivoetballer. Zelfde geldt voor die Boschker, want dat is ook eigenlijk maar een matige keeper.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di mei 04, 2010 2:03 pm

Peter schreef:Dat zijn natuurlijk allemaal geen jeugdspelers. Wellington is 22, Osei is 19, de Jong is 19 en Nicky Kuiper wordt over een maand 21. Jonge spelers, maar dat maakt het nog geen jeugdspeler.

En uiteraard twijfel ik aan de lange termijn. Alleen omdat Twente nu twee jaar achter mekaar goed presteert is het voor mij geen uitgemaakte zaak dat jullie bij de Top-3 horen/komen. Het zou zeker kunnen, maar dan nog moet ik het maar zien. Qua salaris is het namelijk nog altijd even een stapje vooruit om van Twente naar Feyenoord te gaan (zie El Ahmadi) bijvoorbeeld. Fantastisch dat jullie met deze middelen kampioen worden, maar een zekerheidje voor de komende jaren? Neuh, daarvoor zie ik nog teveel afhankelijkheden.
Twee jaar? Drie jaar bedoel je!

Die jongens spelen bij de beloften en zijn nog lang niet afgeschreven.

Ik betwijfel of Feyenoord nu nog een financiele stap voorwaarts is trouwens. Twente gaat dit jaar al naar de 45 miljoen in begroting en komt daarmee heel dicht bij PSV financieel. De groei blijft er voorlopig in met dank aan de stadionuitbreiding.

Feyenoord is al onder de 40 miljoen en categorie A bij de KNVB (dus gedwongen om te bezuinigen), AZ naar de 28 miljoen. Vergelijk daarbij de return on investment van Twente met dat van Ajax, PSV en zelfs Feyenoord en AZ tot zover. Het is raar om aan te nemen dat een club die met een begroting van 28 miljoen ook al meedoet, dat niet kan met 45 miljoen.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 2:05 pm

Ik denk dus ook niet dat een N'Kufo gemist gaat worden. N'Kufo, Tiendalli, Boschker, Perez.... op deze 4 posities kan Twente zich gemakkelijk verbeteren. En wat voor de bank zou geen overbodige luxe zijn.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 04, 2010 2:19 pm

N'Kufo wordt een beetje onderschat, die scoort elk jaar 20 doelpunten. Wordt het trouwens niet een keer tijd dat die vervelende Boschker met pensioen gaat? Heb evengoed ook het idee dat Michajlov beter is.

Lionel

Bericht door Lionel » di mei 04, 2010 2:21 pm

Die vond ik inderdaad wel goed toen hij een paar kon invallen.

Junker scoort er dit jaar ook rond de 20... N'Kufo heeft zijn tijd wel gehad.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mei 04, 2010 2:27 pm

Rishi schreef:Die vond ik inderdaad wel goed toen hij een paar kon invallen.

Junker scoort er dit jaar ook rond de 20... N'Kufo heeft zijn tijd wel gehad.
N'Kufo heeft in zijn Twente-tijd een stabiel moyenne gehad. Scoorde vaak tegen Ajax en dit seizoen de gelijkmaker tegen PSV. Belangrijke goals dus. N'Kufo is een slimme speler erg sterk met zijn rug naar het doel. Ideaal als je diepgaande middenvelders als Perez en Janssen hebt lopen.

Het zijn vaak kleine dingen die het hem doen in een dergelijk team. Kufo is zo'n onderschatte schakel. Gaat voorop in de strijd, dat moet je bij De Jong (of andere vervanger) maar afwachten. Ajax dacht ook dat het verlies van Zlatan makkelijk te verbloemen was en zo zijn er talloze voorbeelden te noemen. Prestaties en sfeer in de ploeg is misschien wel het belangrijkste wapen. De sleet zit er op bij Kufo, maar zoals gezegd: nog steeds erg belangrijk.
Whitey on the moon.

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 04, 2010 7:18 pm

joey schreef: Het is geen toeval dat AZ beter ging spelen toen het CL-avontuur voorbij was.
En Koeman weg was.

Twente wordt goed gerund. Ze weten dat hun elftal uitgehold wordt en daar zullen ze achter de schermen al op ingespeeld hebben. Ik denk dat ze volgend seizoen ook weer meedoen.

Epi, nog gefeli. Fantastische prestatie van je club. Gokje v.w.b. de nieuwe trainer: Sollied.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mei 04, 2010 7:31 pm

Vorige keer ging het tussen McLaren en Skibbe, wat doet Skibbe nu?

wimpey

Bericht door wimpey » di mei 04, 2010 7:33 pm

brigade zuid schreef:Vorige keer ging het tussen McLaren en Skibbe, wat doet Skibbe nu?
Eintracht Frankfurt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 05, 2010 1:42 am

joey schreef:
Enganche schreef:Je moet niet vergeten dat de Champions League veel van een elftal vergt. Zie AZ afgelopen seizoen.
Juist. En in dat toernooi tegen de ene na de andere nederlaag aanlopen tast het zelfvertrouwen aan.

Het is geen toeval dat AZ beter ging spelen toen het CL-avontuur voorbij was.
AZ verloor overigens maar twee wedstrijden in de CL. Het aantal dompers lag echter wel wat hoger.

Epi Drost schreef:
Peter schreef:We moeten ook niet overdrijven, want er zijn genoeg kanttekeningen op het beleid van Twente. Ze hebben een fitte basiself, maar alles wat op de bank zit, is miskoop. Ze hebben afgelopen jaar een bak met spelers gehaald en de resultaten mag je zelf invullen:

Bryan Ruiz

Je noemt hier wel een aantal jeugdspelers he. Osei en Wellington bijvoorbeeld doen het allebei prima bij de beloften en Luuk de Jong en Nicky Kuiper ontwikkelen zich ook goed. Kuiper was dichtbij een basisplaats dit seizoen. We hebben een paar mooie talenten in de jeugd sowieso. Vujicevic gaat doorbreken volgend seizoen let maar op. En Rendla heeft ook de pech dat hij lang geblesseerd geweest maar die was samen met Arnautovic de smaakmaker in dat kampioens jeugdteam van ons een paar jaar geleden. Daarnaast is Colak bijv. ook nog steeds van ons, in Go Ahead spelen een aantal Twente jeugdspelers op huurbasis omdat we met ze samenwerken, en die doen het gewoon goed. En Arnautovic zelf kan natuurlijk ook nog terugkomen.

Trouwens: volgens mij is dit een oud lijstje. Michajlov heeft inmiddels een contract bij ons getekend. En Yagadov is erbij gekomen. De enige twee echte mislukkelingen zijn Carney en Akram wat mij betreft. Maar aangezien die nauwelijks iets gekost hebben zit ik daar niet echt mee. Dat is natuurlijk ook het verschil tussen Twente en Ajax. Onze mislukkelingen kosten bijna niks en wegen niet zo zwaar op de begroting.

Wat betreft je andere opmerking: we zijn op eigen kracht, zonder suikeroom, in zeven jaar van faillissement naar de vierde naar de tweede naar de eerste plaats gegaan terwijl we ondertussen een bak basisspelers en trainers zijn kwijtgeraakt. Als er dan nu nog mensen zijn die nu nog niet geloven in de kwaliteit van het lange termijn beleid en de organisatie bij Twente, dan tsja, ik weet niet wat ik daar tegen moet zeggen.
Het feit dat spelers bij de beloften spelen maakt ze natuurlijk nog geen jeugdspelers. FC Twente heeft vooral zaken gedaan met Lemic en co om de selectie te spekken. Prima hoor, maar we hoeven niet te doen alsof het allemaal goede transfers en/of blijvertjes zijn. Wellington en Parker zijn in mijn ogen ook mislukt. Hebben het hele seizoen niets laten zien in het eerste. Sterker nog, ze hebben McClaren geen enkele reden gegeven om ze überhaupt speeltijd te gunnen.

De verantwoordelijken bij FC Twente hebben knap werk geleverd, maar doen alsof al die buitenlandse spelers iets toevoegen en alsof Arnautovic door kan gaan bij je cluppie, dat getuigt in mijn ogen van ietwat blinde clubliefde.

Toppie

Bericht door Toppie » do mei 06, 2010 8:37 am

McClaren kondigt zijn vertrek aan Van onze Telesportredactie
ENSCHEDE - Alles wijst inmiddels op een spoedig vertrek van trainer Steve McClaren bij FC Twente. De Engelsman heeft na het behalen van de landstitel intern aangegeven, dat er voor hem veel belangstelling is van andere clubs en dat de kans groot is, dat hij volgend seizoen niet meer aan het roer staat in Enschede.

Het contract van McClaren bij FC Twente loopt nog door tot medio 2011, maar voorzitter Joop Munsterman gaf eerder al te kennen een voortijdig afscheid niet uit te sluiten. ,,Bij dit soort mensen zitten wij achter in de bus, terwijl zij aan het stuur zitten", liet de preses weten. VfL Wolfsburg heeft zijn zinnen gezet op McClaren, die echter bij meer clubs op het verlanglijstje staat.

Ook bij West Ham United en FC Porto circuleert zijn naam.
Aangezien er nog een WK komt zal het wel erg snel gaan met de leegloop bij de Tukkers
Een speler voor het WK is minder waard soms dan daarna plus dat ik hem nog wel 1 a 2 spelers zie meenemen

Bye

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mei 06, 2010 9:04 am

Overigens heeft Cruijff aangegeven dat de verhalen over de advisering aan Twente nergens op gebaseerd zijn. Schijnt in zijn column te staan, maar die heb ik nog niet kunnen vinden. Voetske? :confused.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie