Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door Jöhnk » di apr 27, 2010 9:23 pm

Het schijnt dat de onterecht afgekeurde goal van Kiessling hem gered heeft.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 27, 2010 9:24 pm

Die Muller ook niet. Speelt als enige een hele matige pot bij Bayern.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 27, 2010 9:48 pm

Lyon heeft noch uit noch thuis ballen getoond. Zó kun je niet winnen. Die Delgado van Steef viel me trouwens vies tegen.

Bayern speelt countervoetbal, doet erg denken aan het AZ van vorig seizoen. Veel discipline in de omschakeling. Ik vind toch dat Van Gaal zijn systeem aangepast heeft. Het uitgangspunt is niet meer domineren maar reageren. En verdomd, het werkt nog ook, want sinds hij het zo doet is hij weer gaan winnen.

Ergens wel jammer. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 27, 2010 10:43 pm

joey schreef:Lyon heeft noch uit noch thuis ballen getoond. Zó kun je niet winnen. Die Delgado van Steef viel me trouwens vies tegen.
Maar we hebben het dan ook over halve finale Champions League, Joey. Delgado was bij Ajax een sterspeler geweest. Is na een matig eerste seizoen inmiddels ook gewoon basisspeler bij Lyon. Een Lyon dat uiteraard niet zo sterk is als de afgelopen jaren, maar er lopen nog steeds goede spelers rond. Geweldige club.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 27, 2010 10:46 pm

Dat kwam er dus totaal niet uit. Lyon bakte er niets van.

Een paar jaar geleden waren ze véél sterker. En toen hadden ze Juninho om de wedstrijd open te breken. Nu hebben ze eigenlijk heel weinig, voor zover ik het kan beoordelen. Ik sla op dit moment Bordeaux hoger aan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 27, 2010 10:54 pm

Ik ook, maar dat maakt Lyon nog geen butploeg.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 27, 2010 11:06 pm

Ik heb de wedstrijd niet gezien maar als ik het commentaar op Lyon hier lees zou ik haast het idee krijgen dat die ploeg hier moeite zou hebben om zich voor de play-offs te plaatsen. Ze stonden volgens mij toch echt in de halve finale CL. Dan zullen het toch zeker niet allemaal prutsers zijn? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 27, 2010 11:24 pm

Nee, natuurlijk niet. Ik bedoel uiteraard verhoudingsgewijs. Vergeleken met andere ploegen op dat niveau.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » wo apr 28, 2010 12:08 am

Ze staan natuurlijk ook niet voor niets slechts 5e in Frankrijk.

Baseman

Bericht door Baseman » wo apr 28, 2010 6:40 am

joey schreef:Bayern speelt countervoetbal, doet erg denken aan het AZ van vorig seizoen.
Mwoah...Bayern zette goed en vroeg druk op Lyon en dwong daarom het balverlies van Lyon zelf af, om in balbezit vervolgens razendsnel om te schakelen. Omdat Bayern dit al deed op de helft van Lyon waren ze via de omschakeling al snel bij de goal van Lyon, gewoon een sterke tactiek dus.

AZ leunde veel verder naar achteren, niet echt te vergelijken dus.
wimpey schreef:En in Duitsland roepen ze dat Bommel de dirigent van deze ploeg is. Niet dus. Alles loopt via Basti Fantasti.
Zit het zo diep Wimpey? :smallgrin.gif:
Van Bommel speelt een uitstekend seizoen, hij is een belangrijke speler van dit Bayern.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 28, 2010 8:47 am

Zo vroeg vond ik die druk niet. De meeste ballen veroverden ze gewoon op het middenveld. Niets bijzonders.

Van Bommel moet in een dienende rol spelen en niet denken dat hij de man is. Dan komt hij het best tot zijn recht. Bal in leveren bij de Varkensklimmer dus.

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 28, 2010 9:10 am

Van Bommel is de aanvoerder van 1 van de ploegen die in de finale van de CL staat. Die speelt gewoon een uitstekend jaar, is belangrijk voor de ploeg en daarbuiten ook nog eens een perfecte aanvoerder. Dat het geen Messi, Rooney, Kaka of Iniesta is ziet iedereen. Hijzelf ook..
IK GELOOF!!!!!!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo apr 28, 2010 9:10 am

Van Bommel is nu eenmaal niet populair hier. Feit is dat de samenwerking tussen hem en Schweinsteiger erg goed verloopt.
Kapitän van Bommel führt das Team wieder

Beim Hinspiel gegen Olympique Lyon in München (1:0) war Mark van Bommel ebenso gesperrt wie am Samstag im Bundesligatreffen bei Borussia Mönchengladbach (1:1). Am Dienstag (20.45 Uhr/Live-Ticker) kann die zentrale Figur im Konzept von Trainer Louis van Gaal und im Innenleben des Bayern-Teams wieder mitwirken. Und der Rekordmeister braucht van Bommel.

Die Franzosen werden nämlich nicht noch einmal so zögerlich zu Werke gehen wie im Hinspiel. Die Münchner erwarten einen kämpferischen Gegner, der viel Tempo macht.

Da kommt es besonders auf van Bommels Qualitäten an. Der Landsmann des Trainers verfügt über die Fähigkeit, Aktionen vorauszuahnen, und ist als Schaltstation zwischen Abwehr und Offensive extrem wertvoll. Mit dem in den vergangenen Wochen überragenden Bastian Schweinsteiger wird der Kapitän den Rhythmus bestimmen müssen.

Von der "doppelten Sechs", den beiden Mittelfeldstrategen vor der Abwehr, wird es weitgehend abhängen, Lyons Kombinationsfluss zu unterbinden und so die Grundlage für eine erfolgreiche Verteidigung des 1:0-Vorsprungs zu schaffen. Gerade gegen die "unangenehmen Franzosen" (van Bommel) kommt es auf dieses Doppel an, die Balance zwischen offensivem Spektakel und defensiver Absicherung zu gewährleisten.

"Bastian und ich, das passt", sagt Mark von Bommel. "Er spielt etwas offensiver als ich." Der 33-Jährige, der Chef, der Denker, der Organisator, steht für Ordnung, Cleverness und vor allem Willensstärke. Nach der Aufholjagd vom 0:3 zum 2:3 in Manchester erklärte van Bommel, wie sie das geschafft hatten: "Wir waren schon weg nach dem 0:3. Aber man muss immer daran glauben, dass noch etwas geht."

Er symbolisiert den Charakter des Teams. "Einen Charakter, wie ich ihn so noch nie bei einer Bayern-Mannschaft erlebt habe", sagt Schweinsteiger. Der einstige Filou orientiert sich an der Charakterstärke seines holländischen Partners.

Ohne falsche Bescheidenheit ist sich van Bommel seiner Stärke und Stellung bewusst. Er gibt die Kommandos, ist der verlängerte Arm van Gaals, hat van Bommel doch schon zwei der vier Trainerscheine erworben, die in Holland für den Beruf erforderlich sind. "Mein Typ, das sind die Spieler, die bestimmen, wie die Mannschaft spielt: Wann man Druck gibt, wie man das Tempo dosiert." Mark van Bommel sagt: "Eine Mannschaft braucht einen Spieler wie mich." Vor allem heute.
http://www.rp-online.de
Der „aggressive leader“ van Bommel ist zurück

Lyon . Mark van Bommel vom FC Bayern München weiß, wie man die Champions League gewinnt. Schließlich hat er 2006 den Henkelpott als Spieler des FC Barcelona schon in seinen Händen gehalten.

Und deshalb wollen die französischen Journalisten vor dem Halbfinal-Rückspiel in der Königsklasse am heutigen Dienstag (20.45 Uhr/live im DerWesten-Ticker) zwischen Olympique Lyon und dem FC Bayern München von dem Niederländer wissen, wie man sich richtig vorbereitet, um das Finale in Madrid zu erreichen. Der Bayern-Kapitän scherzt ein wenig mit der Presse und antwortet dann: „Das Wichtigste ist, dass du dich nicht verrückt machst, dass du locker bleibst.“

Trainer Louis van Gaal ist froh, dass er in Lyon seinen Kapitän, der beim 1:0 im Hinspiel wegen einer Gelb-Sperre fehlte, wieder an Bord hat. Van Bommel, der Ober-Bayer aus den Niederlanden, gibt den Ton in der Mannschaft an. In der Kabine und auf dem Rasen. Der 34-Jährige ist der Prototyp des Führungsspielers, eine Spezies, die im professionellen Fußball des 21. Jahrhunderts vom Aussterben bedroht zu sein scheint. Auf dem Feld zeigt er mit ebenso einfachen wie energischen Handzeichen, wohin sich seine Mitspieler zu bewegen haben, wie der nächste Ball zu passen ist. Die Körpergestik ist begleitet von unmissverständlichen Worten. Meist laut, selten leise.

Ein brillanter Rhetoriker
Der Mann stellt was dar. Auch außerhalb des Feldes. So überließ ihm Bastian Schweinsteiger, mit 73 Länderspielen auch nicht gerade ein grüner Junge, bei der Pressekonferenz am Montag in Lyon sofort den Platz in der Mitte des Podiums. Van Bommel hat Charisma. Außerhalb des Platzes ist er der nette Mensch von nebenan. Ein offenes Lächeln, mal messerscharf analysierend, mal charmant plaudernd. Ein brillanter Rhetoriker. Während er als Fußballer in dieser Saison noch die entscheidenden Spiele zu den Titelgewinnen vor sich hat, erhielt er vor einigen Wochen eine Auszeichnung der ganz besonderen Art. Die Vrijen Universiteit aus Amsterdam verlieh ihm den Sprachenpreis 2010 für seine korrekte Aussprache und für sein Vokabular, das weit über die typischen Floskeln der Fußballersprache hinaus geht.

Und so erzählte van Bommel auch gestern in Lyon nicht in der Manier der häufig anzutreffenden Platitüden-Stolperer, die oft nur solche Sätzchen herausbringen: „Ja gut, ich sag mal, wir wollen unser Bestes geben“.

Auch wenn van Bommel im Gegensatz zu Arjen Robben die Gegenspieler nicht zu umkurven versteht wie ein Slalomläufer auf der Piste, auch wenn er das Leder nicht so streicheln kann wie ein Franck Ribery, war er für die Bayern nie so wertvoll wie heute. Van Bommel ist ein Denker. Ein Lenker, der gelegentlich schon mal von der Strecke abkommt. Ottmar Hitzfeld kreierte für van Bommel die Kategorisierung „aggressive leader“, „aggressiver Führer“. Was der Ex-Bayern-Trainer mit dem englischen Begriff auch meint, ist die Fähigkeit des Holländers, auf dem Platz nicht nur das Tempo zu diktieren, sondern auch mal ein Zeichen zu setzen.

Aber so wie es zwei Exemplare des Jens Lehmann gibt, so schlummert in Mark van Bommel nicht nur ein Dr. Jekyll, sondern auch ein Mr. Hyde. Einige Male ging van Bommel mit seiner Zeichensetzung über die Grenze des Erträglichen hinaus. Gegen Madrid feierte er ein Tor mit einer obszönen Geste, dem Stuttgarter Fernando Meira griff er dahin, wo es Männer gar nicht gerne haben, dem Hoffenheimer Issac Vorsah verpasste er einen unsanften Bodycheck.

Rudi Assauer, der frühere Schalker Manager, beschrieb van Bommel in seinem Blog so: Auf dem Platz sei er ein kleines Schwein, aber außerhalb ein Riesenkerl. „Komische Sachen“, nennt van Bommel die Szenen, die ihn zeitweise in Verruf gebracht haben. So wurde der Wüterich zur Reizfigur, der Abräumer zum Feindbild.

Den Henkelpott holen
In dieser Saison hat er zwar auch schon zehn Gelbe Karten kassiert, aber für Skandale hat er nicht gesorgt. „Das kommt auch daher, dass wir stärker geworden sind, dass wir mehr Ballbesitz haben“, sagt der dreifache Familienvater, „dann braucht man nicht so oft zu foulen.“ So soll es auch heute in Lyon sein. Schließlich will van Bommel auch mit den Bayern den Henkelpott in den Himmel recken.
www.derwesten.de
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 28, 2010 9:13 am

Baseman schreef:
joey schreef:Bayern speelt countervoetbal, doet erg denken aan het AZ van vorig seizoen.
Mwoah...Bayern zette goed en vroeg druk op Lyon en dwong daarom het balverlies van Lyon zelf af, om in balbezit vervolgens razendsnel om te schakelen. Omdat Bayern dit al deed op de helft van Lyon waren ze via de omschakeling al snel bij de goal van Lyon, gewoon een sterke tactiek dus.

AZ leunde veel verder naar achteren, niet echt te vergelijken dus.
wimpey schreef:En in Duitsland roepen ze dat Bommel de dirigent van deze ploeg is. Niet dus. Alles loopt via Basti Fantasti.
Zit het zo diep Wimpey? :smallgrin.gif:
Van Bommel speelt een uitstekend seizoen, hij is een belangrijke speler van dit Bayern.
Ik vind Bayern anders echt niet zo boeiend spelen. Het lijkt inderdaad erg veel op AZ vorig jaar. Mijn voetbal is het niet. Van Van Gaal normaal gesproken ook niet.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo apr 28, 2010 9:23 am

Lyon is een uitstekende ploeg met een bange coach.

Van Gaal heeft de halve finale beslist. Thuiswedstrijd uitstekend op de been gebleven ondanks rode kaart. Uitwedstrijd overrompelde hij zijn opponent.

Ik gun het Van Gaal van harte en het blijft voor mij een raadsel waarom Louis bij Ajax wegmoest.
Whitey on the moon.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 28, 2010 9:25 am

Omdat hij een dramatische TD was.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo apr 28, 2010 9:31 am

Alleen hadden we destijds ook een dramatische trainer. Had hem eruit geflikkerd en LvG op zijn plek gezet, zoals Jol nu.

Tja...achteraf.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Toppie

Bericht door Toppie » wo apr 28, 2010 10:18 am

LvG heeft nu nog meer geld om te besteden dan die 50miljoen ik denk dat die toch Steek en misschien Jan V gaat halen. Kunnen wij Braafheid overnemen voor weinig of Pranjic :hypocrite.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » wo apr 28, 2010 10:28 am

Dank je de koekkoek. Die mogen daar blijven.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Rachid

Bericht door Rachid » wo apr 28, 2010 10:59 am

Het wordt tijd dat Lyon afscheid neemt van Puel.

Die man heeft een uitstekende selectie tot zijn beschikking, op papier gelijkwaardig aan die van Bayern, maar het spel is al 2/3 seizoenen matig. Heeft sinds zijn aantreden Lyon nooit voor een langere periode echt goed laten voetballen.

Verliezen kan, maar de manier waarop kun je Puel volledig verwijten.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 28, 2010 11:07 am

De Dominee schreef:Alleen hadden we destijds ook een dramatische trainer. Had hem eruit geflikkerd en LvG op zijn plek gezet, zoals Jol nu.

Tja...achteraf.
Dat wilde Van Gaal zelf niet. Die wilde Blind ipv Koe.

Van Gaal is veel te veel trainer en veel te veel bemoeial om TD te kunnen zijn. Die man hoort op het veld.

Ik hoop trouwens wel dat Barcelona Inter eruit gooit. Anders krijgen we een stomvervelende, tactische finale.

peter

Bericht door peter » wo apr 28, 2010 11:11 am

Barcelona - Bayern is wel een open wedstrijd inderdaad. Barcelona zal aanvallen en Bayern gokt op de omschakeling. Bij Inter - Bayern krijg je overigens ook fantastische combinaties, hoor. Inter zal alleen niet zo in het mes lopen als dat Lyon dat deed. Ik ben alleen verdomd benieuwd of het centrale duo van Bayern raad weet met de lepe Eto'o en Milito. Zanetti vs. Robben en eventueel Ribery vs. Maicon wordt ook smullen. Sneijder op Bommel? :)

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 28, 2010 11:20 am

Ik denk dat Bayern kansloos verliest in de finale.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » wo apr 28, 2010 12:01 pm

Dat denk ik al vanaf de knock-out fase. :blush.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 28, 2010 12:11 pm

Jij wist dat Bayern de finale zou halen? :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie