Ajax-Feyenoord (25-4-10) Feyenoord-Ajax (6-5-10) BEKERFINALE

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Toppie

Re: Feyenoord - Ajax (25-04-2010) BEKERFINALE !

Bericht door Toppie » wo apr 21, 2010 7:52 am

Heel simpel Fyenooit heeft expres verloren van Twente geen discussie of tunnelvisie alles in die wedstrijd was duidelijk. Maar er staat een rekening nog open voor komende weken.

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 21, 2010 8:36 am

Scherrer schreef:Heb vanavond redelijk wat Feyenoorders gesproken en die zijn er vrijwel unaniem van overtuigd dat het zondag 6-0 gaat worden. Ik heb zelfs wat van die exemplaren horen oreren dat het 'misschien toch niet zo heel slim' was om Twente te laten winnen. Ze zijn niet zozeer bang voor de wedstrijd, ze vrezen de wedstrijd niet, ze wéten het. Normaal zien ze altijd wel kans op een overwinning, maar nu hopen ze maar op één ding, namelijk dat de return nog ergens over gaat.
ALS ZE MAAR BANG ZIJN
IK GELOOF!!!!!!

martijn401

Bericht door martijn401 » wo apr 21, 2010 9:57 am

Loopt nog niet echt storm die kaartverkoop. Wel ruk dat je maar 1 kaart op je CC kan krijgen.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo apr 21, 2010 9:57 am

De verwachtingen zijn zo hoog, dat het alleen maar tegen kan vallen. Ik verwacht wel dat we over 2 wedstrijden de beker gaan winnen, maar het worden spannende wedstrijden.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 21, 2010 9:59 am

Kunnen we niet vanaf vrijdag meer kaarten halen op een seizoenskaart? Ik ken zat mensen die mee willen...
IK GELOOF!!!!!!

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » wo apr 21, 2010 11:40 am

martijn401 schreef:Loopt nog niet echt storm die kaartverkoop. Wel ruk dat je maar 1 kaart op je CC kan krijgen.
Slaat inderdaad helemaal nergens op......!!!
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo apr 21, 2010 1:17 pm

Totnutoe 20.000 kaarten verkocht, valt me nog mee hoor want vanaf vandaag kunnen clubcardhouders pas. Het hoeft trouwens ook niet vol te zitten om er een gekkenhuis van te maken, een jaartje of 10 geleden had je in de Arena de halve finale vd beker tegen fnoord met o.a. Wampie en super Mario, toen zat het ook niet vol maar had je echt 1 van de ziekste sferen ooit in de Arena, zowel zuid 1 als zuid 2 stond de hele wedstrijd.

Wouter

Bericht door Wouter » wo apr 21, 2010 5:46 pm

LucaS schreef:Nee, de spelers van Vitesse kunnen gewoon niet voetballen, die van Feyenoord speelden een week eerder nog met gemak gelijk bij PSV
Vitesse speelde een paar weken daarvoor ook nog gelijk tegen PSV. En het won bijna van FC Twente. En zelfs topclub Feyenoord, dat Twente natuurlijk zo kan oprollen in Enschede, had het lastig tegen die toppers uit Arnhem! Nee, ik weet het zeker. Sprockel heeft een hekel aan Twente... :neutral.gif:

Rednose

Bericht door Rednose » wo apr 21, 2010 7:03 pm

Jesse schreef:Als het niet loopt bij een ploeg dan zie je dat spelers kwaad worden op elkaar en dat er overtredingen uit frustratie gemaakt worden enzo. Daar zag je helemaal niks van terug bij Feyenoord. Integendeel. Een vrije trap wordt richting de cornervlag geschoten? Ach ja.. Een kans voor open goal wordt richting de cornervlag geschoten? Ach ja.. Iemand laat z'n man lopen en Twente scoort? Ach ja.. Gelatenheid en wachten tot de 90 minuten om waren. Daarna de spelers van Twente een hand geven, succes wensen voor over twee weken en lekker naar huis (douchen hoeft immers niet als je geen inspanning hebt geleverd).
Ik ben het met je eens...balen dus.
Maar stel dat situatie omgekeerd was geweest. Wat hadden (sommige) Ajaxsupporters dan geroepen, wat hadden de spelers gedaan?
Hoop het nooit mee te hoeven maken, maar ..........
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Arthur

Bericht door Arthur » do apr 22, 2010 8:33 am

Het kan me weinig schelen of F. echt de wedstrijd tegen Twente heeft laten lopen. Laten we voor de zekerheid toch maar gewoon wraak nemen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 22, 2010 2:11 pm

Present. 115.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do apr 22, 2010 5:23 pm

Kruifie schreef:Thijs, op hoeveel staat de teller? Wordt het een avondje zoals menig eerste ronde? Of kunnen we uitgaan van minstens 35.000 man?
Teller staat nu op 32.500
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do apr 22, 2010 6:27 pm

Als je meer als 1 kaartje per clubcard had gemogen was het al stijf uitverkocht.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » do apr 22, 2010 9:26 pm

Thijs schreef:
Kruifie schreef:Thijs, op hoeveel staat de teller? Wordt het een avondje zoals menig eerste ronde? Of kunnen we uitgaan van minstens 35.000 man?
Teller staat nu op 32.500
ik ging net voor de gein inloggen en het ik kreeg de melding dat de wedstrijd was uitverkocht.
Weer op zoek naar een Interim coach..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do apr 22, 2010 11:18 pm

Lekker opwarmertje Ko!
Feyenoord: ouderwets zichzelf

Om beurten verdedigen Feyenoorder Jurryt van de Vooren en Ajacied Menno Pot de eer van hun club in de columntwist ‘De Klassieker’. Jurryt is de enige Nederlander die ooit afstudeerde op Feyenoord. Menno schreef de eerste Nederlandse roman (Vak 127) met fanatieke Ajax-supporters in de hoofdrol.

Beste Jurryt,

Het gesol met, en uiteindelijke in tweeën breken van de bekerfinale heeft de pret voor een deel vergald, maar daar staat tegenover dat mijn ouderwetse Klassieker-gevoel de laatste tijd weer is opgelaaid. Dankzij jullie, Feyenoord-supporters!

Jullie zijn de laatste tijd namelijk weer 100% Feyenoord: woest op de ‘KNJB’, woest op ons, totaal immuun voor elke vorm van realiteitszin en hartstochtelijk overtuigd van de eigen theorieën, al zijn ze zo krom zijn als een hoepel. Feyenoord is weer ouderwets zichzelf: de club die verongelijktheid tot kunst verheft en die we zo graag lachend aan flarden voetballen, bij voorkeur in een van haat trillende Kuip.

'020-lobby'

Paar voorbeeldjes? Dwars door alle feiten heen is de Feyenoord-aanhang er zeker van dat het opsplitsen van de finale het resultaat is van een ‘020-lobby’. Iedereen met een theelepel rationeel-analytisch vermogen ziet dat Ajax gewoon akkoord was met een enkele finale in De Kuip (de kaartverkoop liep al), dat het minister Hirsch-Ballin was die er alsnog een stokje voor stak, dat Feyenoord óók zijn fiat gaf aan een dubbele finale en dat de teleurstelling en de woede daarover onder Ajax-supporters even groot was als onder Feyenoorders.

Maar daar hebben jullie niets mee te maken! Met deze dubbele finale “heeft Ajax zijn zin gekregen” – en daarmee basta.

Wij zouden óók liever één finale hebben gespeeld in ons favoriete stadion De Kuip (niet voor niets waren gisteren pas 20.000 kaarten voor de Amsterdamse helft van de finale verkocht), maar jullie gaan zoals gebruikelijk nog een stapje verder: Feyenoord wordt door de huidige opzet van de finale “benadeeld”.

Dubbele finale

Wie niet beter weet zou zweren dat het weliswaar jammer is van die dubbele finale, maar dat het op zichzelf wel eerlijk geregeld is zo: iedere club een thuiswedstrijd voor eigen publiek, daar valt toch wel een zekere symmetrie in te herkennen. Dan was de originele finale eigenlijk oneerlijker: in Rotterdam, in De Kuip, met meer fans van Feyenoord (10.000) dan van Ajax (7.700) op de tribune.

Je moet een massief granieten plaat voor je kop hebben om serieus te beweren dat de nieuwe omstandigheden minder fair zijn dan de oude. Maar laat het vakkundig plaatsen van zo’n plaat maar aan de Feyenoord-aanhang over.

En dan die competitienederlaag in Enschede. De gemiddelde Ajacied die ik ken verwachtte vooraf niet veel van Twente – Feyenoord. Kwestie van kwaliteit. Er is (wellicht wat internetdruktemakers daargelaten; wat die zoal roepen weet ik niet) geen Ajacied te vinden die beweert dat het eventuele mislopen van de landstitel aan Feyenoords prestatie bij FC Twente te wijten is. Sorry, maar zo’n belangrijke rol spelen jullie domweg niet in onze analyses.

Titel

Waar wij de titel hebben laten liggen? De ene Ajacied wijst naar Sparta-thuis (0-0); ikzelf eerder naar de uitwedstrijden bij Roda (2-2) en NAC (1-1), omdat Ajax in die wedstrijden een beter resultaat had kunnen grijpen door gewoon beter zijn best te doen (tegen Sparta déden ze hun best en speelden ze goed, maar ging hij er gewoon niet in; dat overkomt je een keer en kost je in principe de titel niet).

Waar Ajacieden wél met ongeloof naar hebben gekeken, is het gejuich van de Feyenoord-aanhang in het uitvak in Enschede (deels gehuld in rode T-shirts) na het laatste fluitsignaal. Fascinerend.

Kijk, als je Ajax een goeie, fatale naaistreek levert, mag je best even feesten. Zouden wij ook doen. Stel dat Ajax al kampioen zou zijn, of anderszins uitgespeeld, en we konden Feyenoord nog even Europese kwalificatie door de neus boren door de laatste wedstrijd van Sparta of Willem II te verliezen, dan staat bij ons óók iedereen te roepen dat Ajax ‘m weg moet geven. Ik voorop.

Meelijwekkende zelf

Maar in Enschede zag Feyenoord de vierde plaats uit beeld verdwijnen (dat betekent: een extra voorronde op weg naar de Europa League), terwijl Ajax helemaal niet definitief getackeld kon worden (wij maken nog steeds kans op de titel). Door de nederlaag in Enschede heeft Feyenoord, behalve de nog altijd bestaande titelkansen van Ajax, ook zijn eigen Europese lot niet meer in de hand.

Lijkt mij best shit, eigenlijk, maar zo zit de Feyenoord-psyche niet in elkaar. Wat een vreugde, in dat uitvak. Wonderlijk. Dan is je Ajax-haat zó veel groter dan je zelfrespect dat je er als niet-Feyenoorder even van staat te kijken.

Jullie zijn weer helemaal jullie gefrustreerde, paranoïde, krom-redenerende en meelijwekkende zelf, en ik moet zeggen: dat vind ik wel leuk. Het heeft mijn Klassieker-gevoelens lekker opgepookt, en dat was even geleden. Ik heb ouderwets veel zin om van Feyenoord te winnen, en meer in het bijzonder om met ruime cijfers van Feyenoord te winnen. Play-offs 2006, zoiets.

Zo gaat die ontmantelde bekerfinale toch nog leven. Jammer dat jullie er niet bij zijn.

Mazzel!

Menno

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » vr apr 23, 2010 12:18 am

Present. 115.
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Ronald!

Bericht door Ronald! » vr apr 23, 2010 11:13 am

Ik heb ouderwets veel zin om van Feyenoord te winnen, en meer in het bijzonder om met ruime cijfers van Feyenoord te winnen. Play-offs 2006, zoiets.
Ik heb zonet nog even het volgende filmpje terug gekregen. Als je hier geen lach van op je gezicht krijgt: Ajax - Feyenoord 2006.

David Endt over de twee ontmoetingen in de reguliere competitie:
"Die twee wedstrijden gingen dus verloren. En dat was voor Feyenoord redelijk euforie en dat uitte zich ook in de uitgave van een speciale DVD. Ze hadden een DVD gemaakt van het seizoen waarin Feyenoord twee keer de klassieker won. Nou, zo'n DVD zouden ze bij Ajax waarschijnlijk nooit maken. Omdat je dan teveel DVD's op de markt krijgt, maar bij Feyenoord was dat echt iets fantastisch." :smallgrin.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr apr 23, 2010 2:23 pm

Weet iemand toevallig of het home open is of is dat een utopie?

Khraa

Bericht door Khraa » vr apr 23, 2010 3:07 pm

ik hoop op een dikke overwinning. Maandag mijn eerste dag op ude Hogeschool Rotterdam. ik wilde eigenlijk wel de lessen beginnen met de eerste drie doelpunten van Suarez.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr apr 23, 2010 3:14 pm

El Clavo schreef:Weet iemand toevallig of het home open is of is dat een utopie?
Ja is open.

kruifie

Bericht door kruifie » vr apr 23, 2010 3:15 pm

El Clavo schreef:Weet iemand toevallig of het home open is of is dat een utopie?
Laten we hopen van wel! Het wordt 22 graden + volle zon...niks mooiers dan vanaf uur of 1 al biertjes doen en in de stemming komen rond het home!

Arthur

Bericht door Arthur » vr apr 23, 2010 3:31 pm

Ik ben er niet tijdens de tweede wedstrijd, dus ik ga er vanuit dat het deze zondag gewoon beslist wordt.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr apr 23, 2010 4:23 pm

Ik zie het zo: als je kampioen wordt, dan telt de beker=dubbel. Als je geen kampioen wordt, telt de beker niet=niet eens genoeg troost als troostprijs.

Goede kans dat Ajax zondag wint, maar dat het 6 mei een afknapper wordt.
Het stinkt aan alle kanten!

Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr apr 23, 2010 5:15 pm

joey schreef:Ik zie het zo: als je kampioen wordt, dan telt de beker=dubbel. Als je geen kampioen wordt, telt de beker niet=niet eens genoeg troost als troostprijs.
Ja. In principe eens. Hoewel het iets subtieler ligt, wat mij betreft.

Kleine aanvulling:

Als je kampioen wordt, is de beker te gek (want: dubbel - en dat is een zeldzaamheid, het is - meen ik - zes of zeven keer in de geschiedenis van de Eredivisie voorgekomen dat een ploeg de dubbel greep).

Als je geen kampioen wordt, is de beker (zoals Joey zegt) nauwelijks een prijs, want niet eens van voldoende waarde als troostprijs.

Wat wél een hoogtepunt zou zijn, is een monsterzege in een finale tegen Feyenoord. Als Ajax thuis met 5-0 wint en het uit met 0-2 afmaakt, dan pak je de aartsrivaal gewoon met 7-0 in een finale - en dat vergeet je nooit meer.

Verder betekent deze bekerfinale eigenlijk alleen iets (en helaas niet iets goeds) als je 'm verliest.

Dat is nu eenmaal zo, in de publieke opinie. Dat geldt zelfs voor een vriendschappelijk potje in de voorbereiding: als je overtuigend van een Engelse of Duitse club wint in de zomervoorbereiding, dan is het "maar een oefenwedstrijd". Als je er met 0-3 af gaat in diezelfde wedstrijd, dan zegt dat velen wél iets en heb je wel degelijk gezeik.

K.
Still alive...

Lionel

Bericht door Lionel » vr apr 23, 2010 5:16 pm

joey schreef:Ik zie het zo: als je kampioen wordt, dan telt de beker=dubbel. Als je geen kampioen wordt, telt de beker niet=niet eens genoeg troost als troostprijs.

Goede kans dat Ajax zondag wint, maar dat het 6 mei een afknapper wordt.
Ben het niet met je eens. De beker kan me ook gestolen worden als het tegen ieder ander team zou zijn.. maar nu tegen die kakkerlakken....... ander verhaal hoor!
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie