Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Knappe overwinning van Evans. De regenboogtrui als eerste over de finish is altijd een mooi gezicht. Aanval uitstekend op het juiste moment geplaatst. Het is een beetje een rare snuiter maar ik gun het hem wel.
Zondag al weer de laatste voorjaarsklassieker. Wat gaat deze periode van het seizoen toch altijd snel.
Zondag al weer de laatste voorjaarsklassieker. Wat gaat deze periode van het seizoen toch altijd snel.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Kreder heeft het trouwens niet laten zien, helaas.Kwam als 85ste over de finish.
Kroon viel al wat eerder uit, want hij was betrokken bij een val. Gesink dus de beste Nederlander op plekje 15. Dirk Bellemakers op plek 49.
Wat betekent dit nu voor LBL? Een sterk Saxofront, een verdomd sterke Gilbert en ook de Spaanse Armada komt in vorm. Wordt een hele gave koers.
Kroon viel al wat eerder uit, want hij was betrokken bij een val. Gesink dus de beste Nederlander op plekje 15. Dirk Bellemakers op plek 49.
Wat betekent dit nu voor LBL? Een sterk Saxofront, een verdomd sterke Gilbert en ook de Spaanse Armada komt in vorm. Wordt een hele gave koers.
Kan zeker een hele mooie koers worden. Als ze maar niet te lang wachten maar tot nu toe is het bij de meeste klassiekers al vroeg raak. En dat maakt het natuurlijk erg lekker om naar te kijken.
Ik verwacht nog altijd een overwinning voor Gilbert. Nadeel voor hem is dat hij in de finale wel eens geïsoleerd zou kunnen raken. Maar hij is op het moment ijzersterk en de finale moet hem goed liggen. Ik zou het hem bovendien van harte gunnen want Gilbert is nooit te beroerd om ergens voor te rijden.
Ik verwacht nog altijd een overwinning voor Gilbert. Nadeel voor hem is dat hij in de finale wel eens geïsoleerd zou kunnen raken. Maar hij is op het moment ijzersterk en de finale moet hem goed liggen. Ik zou het hem bovendien van harte gunnen want Gilbert is nooit te beroerd om ergens voor te rijden.
Nil volentibus arduum
- peter
Vond Jurgen Vandenbroeck gisteren aardig rijden, dus wie weet kan hij wat betekenen voor Gilbert. Neemt niet weg dat andere ploegen echt een sterk blok hebben (Katusha, Liquigas, Saxo etc.)
ADLuik-Bastenaken-Luik met Vinokourov en Contador
Alberto Contador na het winnen van Vuelta de Castilla y Leon. FOTO REUTERS
LUIK - Astana verschijnt zondag met ex-winnaar Alexandre Vinokourov en Tour-winnaar Alberto Contador aan de start van Luik-Bastenaken-Luik. Vinokourov won dinsdag de eerste etappe in de Ronde van Trentino, een tijdrit over 12,5 km aan het Italiaanse Gardameer.
In 2005 schreef hij 'La Doyenne' op zijn palmares. Contador zakte eerder al naar België af. Gisteren eindigde hij op de derde plaats in de Waalse Pijl. (afp/lpb)
Team Astana voor Luik-Bastenaken-Luik:
Alberto Contador (Spa), Dimitri Fofonov (Kaz), Andriy Grivko (Oek), Maxim Iglinskiy (Kaz), Benjamin Noval (Spa), Oscar Pereiro (Spa), Gorazd Stangelj (Sln), Alexandre Vinokourov (Kaz)
22/04/10 14u27
Contador in dienst van Vino.

- Jinne
- Site Admin
Beetje doorrijden jongens dan kan ik de finale nog zien voordat ik naar de andere finale ga!
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- peter
Leuk gereden door Dirk Bellemakers. Was ook al de 2e Nederlander in de AGR. Chapeau. 

- peter
La Redoute is een klim geworden voor tweederangs rijders. Zo zonde. 

- peter
Amai Contador. Dat is koersen.
Vino en Kolobnev geven een gave koppelkoers weg.
Vino en Kolobnev geven een gave koppelkoers weg.

- peter
Go Gilbert. Wat een pracht.
- peter
VIno wint haha. Heel knap gereden. 

- peter
Had ook liever Kolobnev of Gilbert gezien, maar het zat er niet in. Vooral Gilbert gun ik een dergelijke overwinning.
Die Vino rijdt trouwens verbluffend sterk, zeg. Eergisteren de Ronde van Trentino winnen en nu LBL. Je zou er bijna weer wat van gaan denken.
Die Vino rijdt trouwens verbluffend sterk, zeg. Eergisteren de Ronde van Trentino winnen en nu LBL. Je zou er bijna weer wat van gaan denken.
Jij denkt dat de rest...Scherrer schreef:Bah, bedriegers die winnen: nooit mooi.

Het stinkt aan alle kanten!
Vino heeft tenminste een straf uitgezeten. Dat kan de rest niet zeggen.
Gewoon een mooie en verdiende overwinning van Vinokourov. De favorieten realiseerden zich net te laat dat ze deze twee niet te veel ruimte moesten geven.
Dat Vinokourov een doping verleden heeft vind ik niet interessant. Hij is betrapt op het gebruik van doping, heeft daarvoor een schorsing gehad en die heeft hij uitgezeten. Dan mag je weer meedoen en kun je dus ook weer voor de overwinning strijden.
Dat Vinokourov een doping verleden heeft vind ik niet interessant. Hij is betrapt op het gebruik van doping, heeft daarvoor een schorsing gehad en die heeft hij uitgezeten. Dan mag je weer meedoen en kun je dus ook weer voor de overwinning strijden.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Ja maar ik kan het maar moeilijk geloven dat ie nu wel schoon zou rijden.
Gesink gisteren trouwens weer voor de zekerheid gevallen trouwens, was ook al weer een weekje geleden he..
Gesink gisteren trouwens weer voor de zekerheid gevallen trouwens, was ook al weer een weekje geleden he..
- peter
Bij iedere koers valt 'ie, maar ok dat kan gebeuren. Ik word moe van dat geneuzel over z'n verkoudheid. Loopt toch gvd niet zo te zeiken man. Bij de AGR, WP en LBL heb ik hem al horen zeggen dat 'ie niet fit was en last had van een verkoudheid. Zzzz.
Ik zou het eerder omdraaien. Kijk, als je verkouden bent gaat dat gewoon ten koste van je prestaties en je moet echt 100% zijn als je met de beste mee wilt. Dat is voor mij wel een geldig excuus. Z'n valpartijen beginnen zo langzamerhand wel wat op te vallen. Kijk, iedere renner komt wel een keer aan de beurt. Even een keertje niet opletten of gewoon een keertje botte pech. Maar als het vaker dan gemiddeld gebeurd moet je toch eens kritisch kijken of je zelf niet wat fout doet wat betreft positie kiezen, stuurgedrag en opletten in het peloton.
Voor de klassiekers was hij overigens wel degelijk prima in vorm in het Baskenland. Op basis daarvan had ik wel gehoopt op één of twee mooie uitslagen.
Jammer dat de voorjaarsklassiekers er nu op zitten. Voor mij persoonlijk toch wel de mooiste koersen van het jaar. Maar goed, nu komt de Giro er aan. Da's ook genieten!
Voor de klassiekers was hij overigens wel degelijk prima in vorm in het Baskenland. Op basis daarvan had ik wel gehoopt op één of twee mooie uitslagen.
Jammer dat de voorjaarsklassiekers er nu op zitten. Voor mij persoonlijk toch wel de mooiste koersen van het jaar. Maar goed, nu komt de Giro er aan. Da's ook genieten!
Nil volentibus arduum
- peter
Zeker gezien het parcours. Ge-niaal.
Ik vind de bezetting overigens iets minder dan de afgelopen jaren. Basso, Pellizotti, Evans, Sastre en eventueel (de matig presterende) Wiggins. Cunego, Garzelli, Pozzovivo, Moncoutie, Uran en Vino laten zeker mooie dingen zien, maar gaan niet voor het klassement (denk ik).
Ik vind de bezetting overigens iets minder dan de afgelopen jaren. Basso, Pellizotti, Evans, Sastre en eventueel (de matig presterende) Wiggins. Cunego, Garzelli, Pozzovivo, Moncoutie, Uran en Vino laten zeker mooie dingen zien, maar gaan niet voor het klassement (denk ik).
De bezetting is inderdaad kwa namen voor het klassement wat mager. Da's wel jammer maar het parcours is weer fantastisch en de koers is altijd leuk om te zien. De Italiaanse ploegen zorgen altijd wel voor het nodige vuurwerk en de koers zit niet zo op slot zoals in de tour.
Ik ga de Giro dit jaar ook bezoeken in Italië. Op 23 mei bovenop Monte Zoncolan en 25 mei de klimtijdrit op de Kronplatz. Zelf ook even naar boven harken als ik er toch ben. Zal m'n klimverzet maar steken...
Voor het klassement zal de strijd wel gaan tussen Evans, Basso, Sastre en Vinokourov. Hoewel Liquigas natuurlijk ook prima Pelizotti zou kunnen kiezen als kopman.
Ik ga de Giro dit jaar ook bezoeken in Italië. Op 23 mei bovenop Monte Zoncolan en 25 mei de klimtijdrit op de Kronplatz. Zelf ook even naar boven harken als ik er toch ben. Zal m'n klimverzet maar steken...

Voor het klassement zal de strijd wel gaan tussen Evans, Basso, Sastre en Vinokourov. Hoewel Liquigas natuurlijk ook prima Pelizotti zou kunnen kiezen als kopman.
Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Wie wordt de kopman van Rabo eigenlijk, in de Giro?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Gesink was gisteravond in Holland Sport, en natuurlijk kwam het onderwerp weer op zijn valpartijen. Hij valt inderdaad té vaak, al zag hij dat zelf natuurlijk niet zo.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
Bauke Mollema. Zal zich ook wel laten zien, maar kan niet met de toppers mee (is mijn verwachting).Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Wie wordt de kopman van Rabo eigenlijk, in de Giro?
Interview met Gesink vond ik wat mager.
Klopt. Sowieso geen bijzondere uitzending, al vond ik het stukje over Van Bommel wel aardig. Viel het jou ook op dat de vertaling van Weah (in het 2e gedeelte) al kwam voordat ie de zin uitgesproken had? 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali