Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wie wint de CL?

Manchester City
3
100%
Internazionale
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

wimpey

Re: Champions League 2009-2010

Bericht door wimpey » di apr 20, 2010 10:14 pm

Dit was als Capello - Jopie. Toen werd het 4-0, nu had het 7-2 moeten worden. Pep kan bij lange na niet tippen aan 'the special one'.

Vrijwel iedere lange bal van Inter leverde een dikke kans op. Defensieve organisatie bij Barca was none. Inter was superieur aan Barca. Zoals voorspeld. :hypocrite.gif:

MotM: Zanetti. Onverwoestbaar. Balotelli hoort in een gesticht. Dani Alves is een prutser. En Piqué als stormram was echt een gouden greep van Pep. :biggthumpup.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 20, 2010 10:21 pm

joey schreef: Ik vond Sneijder ook niet goed.
Ik ook niet. Hij is een sluwe, wat luie momentenspeler geworden in Italie. Maar goed, met dank aan de catastrofale Alves was ie toch beslissend.

Hoe ongelooflijk zwak was Barca?! En hoe ongelooflijk tactisch zwak was die Pep?! Z'n linkerkant werd 75 minuten lang overlopen en hij greep niet in. Jammer dat het geen 6-1 werd. Maar Inter haalt de finale hoe dan ook. Dit geven ze niet meer weg. Mooie macho-ploeg.

Jesse

Bericht door Jesse » di apr 20, 2010 10:53 pm

Mooi doelpunt van Maicon! :worshippy.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 20, 2010 11:27 pm

wimpey schreef:Dit was als Capello - Jopie. Toen werd het 4-0, nu had het 7-2 moeten worden. Pep kan bij lange na niet tippen aan 'the special one'.
Ach, een paar maanden geleden werd Inter nog weggespeeld door Barcelona, dus het zegt niet alles.

Barcelona speelt prachtig voetbal maar is kwetsbaar in de omschakeling. En Mourinho is natuulijk een goede tacticus, hij zette het middenveld vol en zorgde dat Xavi niet aan de bal kwam. Dan heb je van Messi ook haast geen last.

Maar Barcelona hoeft van mij niet anders te gaan spelen, hoor. Het is vaak echt genieten, en je kunt nu eenmaal niet elk jaar de CL winnen.

Ahum, Toiboy lijkt me niet zo'n goed idee. Die goede kopper moet ook nog verdomd goed kunnen voetballen. Enfin, je begrijpt wel wat ik bedoel.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di apr 20, 2010 11:37 pm

Eto'o kan aardig koppen. ;)
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo apr 21, 2010 6:07 am

wimpey schreef:
joey schreef: Ik vond Sneijder ook niet goed.
Ik ook niet. Hij is een sluwe, wat luie momentenspeler geworden in Italie. Maar goed, met dank aan de catastrofale Alves was ie toch beslissend.
Zo'n speler is hij altijd geweest. Voor zijn doen verzette Sneijder gisteren enorm veel werk, vooral in de eerste helft. Maar zijn kwaliteiten liggen daar natuurlijk niet. Dat zag je goed in de laatste 15 minuten, toen was de pijp echt leeg. Sneijder moet helemaal niet als een dolle over het veld hollen. Daar hebben ze Cambiasso en Motta al voor. En het NL's elftal Van Bommel en De Jong.
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » wo apr 21, 2010 6:10 am

joey schreef: Maar Barcelona hoeft van mij niet anders te gaan spelen, hoor. Het is vaak echt genieten, en je kunt nu eenmaal niet elk jaar de CL winnen.
Ik heb anders gisteren exclusief van Inter genoten. Inter was voor de voorsprong van Barca al veel beter en na die dreun gooiden ze er nog een paar schepjes bovenop. Het middenveld was, tot een kwartier voor tijd, compleet voor hen. Bovendien had Barca (Pep) geen antwoord op de (gewaagde) taktiek van Inter.

Mourinho won met duel op de bank tegen Pep met enorme overmacht. Zouden Pep en Rijkaard écht zulke geweldige trainers zijn? Frenkie staat op het punt een bijl in z'n nek te krijgen bij Gala. Vraag me af of Pep het bij, pak 'm beet, Liverpool zou redden...

Ik hoop dat Inter de finale haalt. 2 keer Chelsea verslagen, Barca weggespeeld. Ze verdienen het.

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 21, 2010 8:15 am

Barca slacht Inter thuis..

Gisteren waren ze inderdaad slecht. Inter speelde zeker niet onaardig maar het is natuurlijk gewoon reactievoetbal van het zuiverste soort. In Camp Nou krijgt Barca meer ruimte en zal Barca gewoon scoren en doorgaan. Milito voor Puyol is m.i. verdedigend een verbetering.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 8:41 am

Jaja Barca zou Inter in de heenwedstrijd ook slachten en zoek spelen. Sterker nog, ze konden die beker beter gelijk aan Barca geven. Valt al met al een beetje tegen dat Barcelona. Ik ben benieuwd of Pep het op de rit weet te krijgen. Zou namelijk wel wat zijn als Barcelona aan het einde van het seizoen 'gewoon' zonder prijzen staat.

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 8:46 am

'Ik bedank Real, want zij hebben ons een geweldige speler verkocht'

Woensdag, 21 april 2010 om 09:24

José Mourinho maakt er haast een gewoonte van om de loftrompet te steken over Wesley Sneijder. De middenvelder van Internazionale was tegen Barcelona weer belangrijk, met een treffer en een assist, en Mourinho nam maar weer eens de tijd om Sneijder in het zonnetje te zetten. “Ik bedank Real Madrid, want zij hebben ons een geweldige speler verkocht."

De Utrechter werd al vaker naar voren geschoven door de Portugees, maar blijft zijn coach verbazen. “Sneijder is cruciaal voor ons", noteerde De Telegraaf uit de mond van Mourinho. "Ik hoop dat hem de komende week niets overkomt en dat ik hem volgende week weer kan gebruiken in de return tegen Barcelona, want we hebben hem nodig."

Op de vraag wat Mourinho op 22 mei van plan was, volgde een merkwaardig antwoord: “Hoezo, is er dan iets bijzonders? Is dan de finale? Ik speel de finale, of ik kijk hem op televisie”, lachte de coach. “Als ik de finale op televisie kijk, dan hoop ik Bayern München te zien spelen. Ik houd van Louis van Gaal en Arjen Robben. Van Gaal was mijn grote leermeester bij Barcelona en ik heb van hem het vak geleerd, met Arjen heb ik mooie tijden bij Chelsea beleefd. Maar als ik de finale speel, dan doe ik dat liever tegen Olympique Lyon."

VZ

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 21, 2010 8:47 am

Dit had niemand verwacht of voorspeld hoor. Barca was gewoon zichzelf niet. Zelfs na de 1-0 konden ze hun voetbal niet spelen. En ze hebben 1 wedstrijd verloren en jij bent benieuwd of Pep het nog op de rails krijgt?

Inter deed het niet slecht hoor. Zeker niet. Het was een dik verdiende overwinning maar om nou te doen alsof die club geweldig voetbalde...En over geluk hadden ze zeker niet te klagen!
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 8:53 am

Hmm andere wedstrijd gezien dan. Inter had hier wel met 4 a 5 goals verschil kunnen/moeten winnen.

Ik ben inderdaad benieuwd of Pep die finale alsnog weet te halen. Gisteren viel hij zwaar door de mand met zijn Abidal voor Zlatan en Pique vervolgens in de spits. Geen schande, want bijna iedere coach wordt tactisch afgetroefd door Mourinho, maar toch.

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 21, 2010 9:01 am

Inter was zeker goed. Ze hebben ook de ideale counterploeg en Barca was niet zichzelf. Te snel balverlies waardoor de verdediging niet goed opgesteld stond. Dat krijg je als je probeert te voetballen.

Pique had overigens 1 of 2 kansen hoor op het einde. Zlatan kwam er niet aan.

Wat Dani Alves betreft. Een geweldige speler. Snap niet dat mensen hier nu doen alsof hij er niks van kan en Maicon zoveel beter is. Ik heb voorzetten van die Maicon gezien........pfff daar werd niemand vrolijk van.
IK GELOOF!!!!!!

Beloki

Bericht door Beloki » wo apr 21, 2010 9:05 am

Rishi schreef:
Wat Dani Alves betreft. Een geweldige speler. Snap niet dat mensen hier nu doen alsof hij er niks van kan en Maicon zoveel beter is. Ik heb voorzetten van die Maicon gezien........pfff daar werd niemand vrolijk van.
Vertel me dan eens wat er zo goed is aan die Dani Alves? Behalve zijn vreselijke voorzetten en zijn luchtdekkerij.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 9:08 am

Die loopbeweging naar het centrum bij de 1-1 was van ongekende schoonheid. :biggthumpup.gif:

Rishi is niet helemaal objectief voor wat betreft Barcelona. Tenminste, je kan echt niet met droge ogen beweren dat Maicon en Dani Alves even goed zijn. Dat kan gewoon niet.

Beloki

Bericht door Beloki » wo apr 21, 2010 9:11 am

Peter schreef:Die loopbeweging naar het centrum bij de 1-1 was van ongekende schoonheid. :biggthumpup.gif:

Rishi is niet helemaal objectief voor wat betreft Barcelona. Tenminste, je kan echt niet met droge ogen beweren dat Maicon en Dani Alves even goed zijn. Dat kan gewoon niet.
Pijnlijk dieptepunt was die bal bij de cornervlag die hij helemaal verkeerd aanneemt en vervolgens richting de andere vlag knalt. Weg kansrijke aanval.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 21, 2010 9:13 am

Peter schreef:Geen schande, want bijna iedere coach wordt tactisch afgetroefd door Mourinho, maar toch.
Dat zeker, maar de spelers moeten het ook nog kunnen uitvoeren.

Het ging beter met Barcelona nadat Zlatan gewisseld was. Barcelona heeft een groot deel van de wedstrijd met tien man gespeeld. Die wissel kwam veel en veel te laat. Dat mag Guardiola zich aanrekenen. Vind hem trouwens wel vaker erg passief (Arsenal uit, bijvoorbeeld).

Maar we moeten niet dramatisch doen. Barcelona zet natuurlijk heel hoog in. Het kan best de CL níet winnen. Is ook geen schande. En bij Madrid lopen ook een paar aardige voetballers rond.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo apr 21, 2010 9:18 am

Klopt het dat Mourinho al acht jaar geen thuisduel meer heeft verloren?

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 21, 2010 9:20 am

Peter schreef:Die loopbeweging naar het centrum bij de 1-1 was van ongekende schoonheid. :biggthumpup.gif:

Ik heb Maicon vaak genoeg belabberde voorzetten zien geven hoor. Dat die gast een beest is zal ik zeker niet ontkennen maar een Dani Alves in vorm is gewoon van wereldklasse. Die gast blijft gaan, niet 5 of 6x per wedstrijd maar 20x ofzo. Is technisch perfect, kan een man passeren, heeft genoeg assisten.

Komt helemaal goed thuis. Mark my words.

En ook als ze niet doorgaan, dan nog zal Barca voor mij de winnaar zijn. Want het spel van Inter is niet om aan te zien. Tegen Barca ziet het er leuk uit omdat ze ruimte krijgen maar niemand zit toch te wachten op een finale tussen Bayern en Inter? Dat kan ik me gewoon niet voorstellen. Zeker supporters van Ajax niet :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 9:21 am

joey schreef:
Peter schreef:Geen schande, want bijna iedere coach wordt tactisch afgetroefd door Mourinho, maar toch.

Het ging beter met Barcelona nadat Zlatan gewisseld was. Barcelona heeft een groot deel van de wedstrijd met tien man gespeeld. Die wissel kwam veel en veel te laat. Dat mag Guardiola zich aanrekenen. Vind hem trouwens wel vaker erg passief (Arsenal uit, bijvoorbeeld).

Maar we moeten niet dramatisch doen. Barcelona zet natuurlijk heel hoog in. Het kan best de CL níet winnen. Is ook geen schande. En bij Madrid lopen ook een paar aardige voetballers rond.
Dat klopt inderdaad, maar er wordt door kenners, media en AT'ers vaak gedaan alsof Barcelona van een andere planeet is. De ophemeling gaat helemaal nergens meer over. Alles en iedereen is het beste van de hele wereld. Messi de beste ooit etc. etc. Barcelona is duizend maal beter dan Real...

Ik heb al vaker gezegd dat ik geen hoge pet op heb van Stuttgart en Arsenal en dat je daar de kans krijgt om te excelleren. Tegen Inter en/of Chelsea gaat het een stukje lastiger voor Barcelona, zo valt te zien. Ik vind bij Barcelona ook tal van zwakke plekken wat dat betreft. Dani Alves is brandhout, de keeper is matig. Eigenlijk is de hele achterhoede krakkemikkig.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo apr 21, 2010 9:22 am

Dani Alves is natuurlijk alles behalve technisch perfect.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » wo apr 21, 2010 9:23 am

Jöhnk schreef:Klopt het dat Mourinho al acht jaar geen thuisduel meer heeft verloren?
Volgens Wiki wel:

Unbeaten home record
On April 16th 2010, after the 34th round of 2009–10 Serie A, Mourinho is on a run of 134 home league matches unbeaten: 38 (W36-D2) with Porto, 60 (W46-D14) with Chelsea, 36 (W27-D9) with Internazionale.
His last and only home league defeat came when Porto were defeated 3–2 by Beira-Mar on 23 February 2002.[48]
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel

Bericht door Lionel » wo apr 21, 2010 9:29 am

Bertje schreef:Dani Alves is natuurlijk alles behalve technisch perfect.
Dani Alves is technisch gewoon uitstekend hoor. Balaannames, bal inspelen, 1x raken.. Dat beheerst hij perfect.
Peter schreef:
joey schreef:

Dat klopt inderdaad, maar er wordt door kenners, media en AT'ers vaak gedaan alsof Barcelona van een andere planeet is. De ophemeling gaat helemaal nergens meer over. Alles en iedereen is het beste van de hele wereld. Messi de beste ooit etc. etc. Barcelona is duizend maal beter dan Real...

Ik heb al vaker gezegd dat ik geen hoge pet op heb van Stuttgart en Arsenal en dat je daar de kans krijgt om te excelleren. Tegen Inter en/of Chelsea gaat het een stukje lastiger voor Barcelona, zo valt te zien. Ik vind bij Barcelona ook tal van zwakke plekken wat dat betreft. Dani Alves is brandhout, de keeper is matig. Eigenlijk is de hele achterhoede krakkemikkig.
De achterhoede is krakkemikkig omdat ze aanvallend voetbal spelen Peter. Dat zal jij als fan van het Italiaanse voetbal misschien niet snappen (grapje) maar voetballen zoals Barca doet is het moeilijkste dat er is. Het niveau dat Barca bij vlagen gehaald heeft dit seizoen is van zeer hoog niveau. Messi had gisteren zijn dag niet maar werd ook uitstekend verdedigt. Maar zoals ik al zei.. Verdedigen is makkelijker dan aanvallen.
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » wo apr 21, 2010 9:33 am

Verdedigen is makkelijker dan aanvallen? Oef, pas op dat je verering voor Barcelona niet te ver doorschiet, hoor. Gisteren heb ik bijna geen goede aanval gezien bij Barcelona en verdedigend was het ook zo lek als een zeef.

martijn401

Bericht door martijn401 » wo apr 21, 2010 9:39 am

Gisteren was gewoon een zwaar ondermaatse pot van Barca. Maicon is beter dan Alves, maar dat maakt Alves geen slechte speler.
Spelen met Maxwell en Alves in je achterhoede vind ik vragen om problemen. Te aanvallend/defensief beperkt.

Geef Barca 30% kans dat ze dit nog gaan rechtzetten.

Plaats reactie