PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
wimpey

Re: PSV 2009-2010

Bericht door wimpey » zo apr 11, 2010 2:41 pm

Bertje schreef: En PSV is een stuk weerbaarder dan Feyenoord. Dat is ook wat waard.
Zo weerbaar was PSV in de maand maart niet. En hun trainer ook niet.

Ik denk dat het gat tussen PSV en Feyenoord volgend seizoen kleiner is dan nu.

Wouter

Bericht door Wouter » zo apr 11, 2010 3:09 pm

Hangt af van de transferperiode. Feyenoord moet flink bezuinigen en PSV kan soms opeens iets uit de hoge hoed toveren.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo apr 11, 2010 7:43 pm

Wat een demasqué van PSV. De manier waarop Rutten z'n team tegen feyenoord het veld in stuurde getuigde van lafheid. Nooit heeft de overwinning van PSV er in gezeten, terwijl PSV toch alles moet winnen om uberhaupt iets te bereiken. Onbegrijpelijk opstelling dus. Verder vond ik Rutten ook erg gelaten in zijn commentaar na de wedstrijd. Het was mij niet duidelijk of hij het nou erg vond, dat PSV helemaal niks gaat winnen dit seizoen. En het was de zoveelste wedstrijd waar de beste speler van de eredivisie (volgens Eindhoven) weer geen ene reet liet zien.
Whitey on the moon.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 11, 2010 7:47 pm

Nooit heeft de overwinning van PSV er in gezeten,
Wat een onzin... Feyenoord had soms nog geluk dat een verdediger de bal er uit hield..
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo apr 11, 2010 7:58 pm

banjavi schreef:
Nooit heeft de overwinning van PSV er in gezeten,
Wat een onzin... Feyenoord had soms nog geluk dat een verdediger de bal er uit hield..
Ach die ene wanhoopspoging was ik dan vergeten. Feyenoord had uiteindelijk de beste kansen.

Als je vecht voor de de topplaatsen, dan ga je met een andere instelling en opstelling het veld in. Toen de wedstrijd begon, heeft Feyenoord 5 minuten de bal kunnen rondtikken zonder dat een PSV'er moeilijk kwam doen. Toen zag ik al dat het een gelijkspelletje ging worden. PSV was niet geil genoeg.
Whitey on the moon.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 11, 2010 8:39 pm

Als je vecht voor de de topplaatsen, dan ga je met een andere instelling en opstelling het veld in
Ajax heeft het geluk dat ze nu tegen prutsers mogen spelen...
Ik hoop ook dat Twente punten gaan laten liggen, maar deze opmerking kan je net zo goed naar Ajax plaatsen... Ajax moet het hele seizoen vechten (net zoals iedere club) om de eerste plaats... en dat doen ze ook niet altijd...

Zie Ajax vorige week tegen Den Haag... hadden ze ook meer geluk dan wijsheid...
Ajax-Feyenoord voor de competitie zal voor Ajax net zo'n lastige kluif zijn geweest, verwacht ik.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo apr 11, 2010 8:50 pm

Jol zal het vast met je eens zijn, maar wat heeft het competitieprogramma precies met geluk/pech te maken? Dat je nu tegen de kleintjes moet, betekent dat de wedstrijden tegen de ploegen uit het linkerrijtje al zijn afgewerkt. En vice versa.

Ajax-Feyenoord werd trouwens 5-1. Tegen Feyenoord speel je nu eenmaal anders dan tegen ADO. Je zou denken dat dat ook voor PSV geldt, maar die ploeg is echt geknakt. Daar moet ik GangstaRIB gelijk in geven.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 11, 2010 8:54 pm

Het heeft natuurlijk niets met geluk te maken. Als Ajax vanaf nu eenvoudiger tegenstanders heeft, betekent dat dat ze tot nu moeilijker tegenstanders hebben gehad.
I think I lost my fucking headache

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 11, 2010 9:05 pm

Dat bedoel ik ook niet zo... maar Ajax heeft het nu makkelijker en 'moeilijke tegenstanders' hebben nu ook een heel ander doel om voor te strijden dan een aantal wedstrijden geleden...

Ik ben al lang blij dat Feyenoord niet heeft gewonnen vandaag, want AZ en Feynoord hebben beide nog te strijden om de 4de plaats. Dat zou heel anderzs zijn geweest als AZ had verloren en Feyenoord had gewonnen.

Ik bedoel er alleen maar mee te zeggen dat (in theorie) Ajax niet veel meer te vrezen heeft, of ADO en Sparta moeten gek doen en NEC MOET wel... maar als NEC de laatste wedstrijd veilig is, dan is het voor Ajax ook een heel andere wedstrijd.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 11, 2010 9:13 pm

Ik vind het eerder een nadeel. AZ, of iig de coach, heeft al laten weten het wel best te vinden, 4e of 5e, en naar alle waarschijnlijkheid speelt NAC in de laatste wedstrijd nergens meer om.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 11, 2010 9:16 pm

Ben ik ook bang voor. Bovendien speelt Twente tegen twee ploegen met een achterban die Ajax haat.

PSV had vandaag natuurlijk wél kunnen winnen. Ze kregen een of twee kansen die haast niet te missen waren. Dat wil niet zeggen dat PSV verdiende te winnen.
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 11, 2010 9:24 pm

Bovendien speelt Twente tegen twee ploegen met een achterban die Ajax haat.
`

Misschien ben ik te naíef, maar het zou toch geen drol moeten uitmaken... je speelt toch voor jezelf (om zelf te winnen) en niet om een tegenstander dwars te zitten?

Mocht dat tweede zo zijn, dan mag daar wel eens wat aan gedaan worden door de KNVB ofzo... (ik ben zelf nu Wilders, want ik heb geen idee wat er aan gedaan moet worden) :)

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 11, 2010 9:26 pm

Ze moesten die spelers door de knieën schieten, Banjavi.

Ach, in de eredivisie komt het zo vaak voor dat een ploeg er geen bal aan doet. Vandaag VVV nog, bijvoorbeeld. Als F. en AZ op 70% spelen, wint Twente simpel.

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 11, 2010 9:31 pm

Ik steun de naïviteit van Banjavi. Dit is een discussie voor supporters, spelers zijn daar niet mee bezig. Al was het alleen maar vanwege de winstpremie.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 11, 2010 9:34 pm

joey schreef:Ze moesten die spelers door de knieën schieten, Banjavi.

Ach, in de eredivisie komt het zo vaak voor dat een ploeg er geen bal aan doet. Vandaag VVV nog, bijvoorbeeld. Als F. en AZ op 70% spelen, wint Twente simpel.
En hier wil ik dan wel weer in discussie....

Stel voor... Feyenoord speelt de laatste pot tegen Twente en Feyenoord kan 4de worden, maar als ze dat worden (dus winnen ze van Twente) wordt Ajax kampioen.

Dan gaat Feyenoord er echt wel vol op om 4de te worden hoor. (net zoals nu). Ze moeten voor zichzelf spelen en niet voor Twente.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo apr 11, 2010 9:40 pm

LucaS schreef:Het heeft natuurlijk niets met geluk te maken. Als Ajax vanaf nu eenvoudiger tegenstanders heeft, betekent dat dat ze tot nu moeilijker tegenstanders hebben gehad.
Inderdaad. Net zo belachelijk is het om te beweren dat Twente er meer recht op heeft omdat ze zo lang bovenaan hebben gestaan.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » zo apr 11, 2010 9:43 pm

banjavi schreef:Stel voor... Feyenoord speelt de laatste pot tegen Twente en Feyenoord kan 4de worden, maar als ze dat worden (dus winnen ze van Twente) wordt Ajax kampioen. Dan gaat Feyenoord er echt wel vol op om 4de te worden hoor. (net zoals nu). Ze moeten voor zichzelf spelen en niet voor Twente.
Ik weet niet of het zo werkt. Stel dat dit inderdaad de situatie zou zijn voor de laatste competitieronde (wat niet zo is), dan zou in Rotterdam een heftige discussie losbarsten. Ik durf te wedden dat de supporters van F. liever vijfde worden dan vierde als dat inhoudt dat Ajax de titel mist. Die discussie zou ook de spelers van F. niet onberoerd laten. (Al is het maar vanwege de heftigheid ervan.)

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 11, 2010 9:43 pm

Duke schreef:
LucaS schreef:Het heeft natuurlijk niets met geluk te maken. Als Ajax vanaf nu eenvoudiger tegenstanders heeft, betekent dat dat ze tot nu moeilijker tegenstanders hebben gehad.
Inderdaad. Net zo belachelijk is het om te beweren dat Twente er meer recht op heeft omdat ze zo lang bovenaan hebben gestaan.
Dat heb ik toch ook nooit gezegd?

Duke

Bericht door Duke » zo apr 11, 2010 9:44 pm

Zeg ik dan dat je dat zegt?

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo apr 11, 2010 9:51 pm

Neej.. :-)...

Sorry, ik voelde me stiekem een beetje 'aangevallen'.

Nergens voor nodig dus. :blush.gif:

Duke

Bericht door Duke » zo apr 11, 2010 10:02 pm

:biggthumpup.gif:

Ik wilde het al langer kwijt, en hier paste het wel.

Salvador Dali

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma apr 12, 2010 8:09 am

joey schreef:
banjavi schreef:Stel voor... Feyenoord speelt de laatste pot tegen Twente en Feyenoord kan 4de worden, maar als ze dat worden (dus winnen ze van Twente) wordt Ajax kampioen. Dan gaat Feyenoord er echt wel vol op om 4de te worden hoor. (net zoals nu). Ze moeten voor zichzelf spelen en niet voor Twente.
Ik weet niet of het zo werkt. Stel dat dit inderdaad de situatie zou zijn voor de laatste competitieronde (wat niet zo is), dan zou in Rotterdam een heftige discussie losbarsten. Ik durf te wedden dat de supporters van F. liever vijfde worden dan vierde als dat inhoudt dat Ajax de titel mist. Die discussie zou ook de spelers van F. niet onberoerd laten. (Al is het maar vanwege de heftigheid ervan.)
Welnee, feyenoord wil gewoon al z'n wedstrijdjes winnen. Het zou ronduit zielig zijn als de club feyenoord meegaat in dat soort sentimenten. En daarom geloof ik niet dat het zo gaat gebeuren.
Whitey on the moon.

Nihad

Bericht door Nihad » ma apr 12, 2010 8:20 am

Precies. Excelsior won 3 jaar terug ook van AZ en Ajax had toen ook kampioen moeten worden.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Baseman

Bericht door Baseman » di apr 13, 2010 11:45 am

PSV gaat voor Simon Mignolet (STVV)

Op Stayen houden ze steeds meer rekening met een vertrek van Simon Mignolet. De belofteninternational woonde een wedstrijd van PSV bij om er van de sfeer te proeven. Er was ook al contact op clubniveau. PSV kent de transferprijs. Bij STVV valt de naam van Davino Verhulst, doelman van Genk.

De Eindhovense club zoekt een vervanger voor Bas Roorda, die een punt zet achter zijn carrière. Roorda was tweede doelman. PSV is niet helemaal tevreden over de prestaties van de Zweed Andreas Isaksson. De nieuwe keeper mag de strijd aangaan voor die ene plaats onder de lat.

Simon Mignolet heeft nog een contract voor één seizoen bij STVV. De Brustemnaar wil het hogerop proberen. Hij combineert het voetbal echter met studies aan de universiteit van Leuven. Bij PSV zou hij die studies af kunnen maken. Anderlecht en Udinese denken ook aan de 21-jarige doelman.

Als het tot een transfer komt, moet STVV een nieuwe doelman aantrekken. Tom Muyters heeft twee wedstrijden in eerste klasse achter zijn naam staan. Davino Verhulst (Genk) ziet een overgang naar Stayen zitten. Keeperstrainer Jos Beckx was eerder aan de slag bij Genk en gaf een positieve beoordeling.

http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=30322
Ik hoor goede verhalen over deze Mignolet, daarbij heb ik wat beelden gezien en dat zag er heel aardig uit.
Ik betwijfel trouwens of Isaksson blijft mocht Mignolet komen, maar Isaksson mag wat mij betreft sowieso vertrekken.
Hopen dus dat deze transfer rond gaat komen!

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 13, 2010 9:20 pm

Zie Isaksson maar eens kwijt te raken.

Waarschijnlijk geen CL voor PSV, dus Afellay en Doedel zullen wel (willen) vertrekken.

Plaats reactie