De B-junioren
Moderator: mods
Re: De B-junioren
En dan deed Lukaku nog niet eens mee. (Had wel gemogen.)
Het is wel degelijk een of ander fluttoernooitje, op de Ajacieden na neemt niemand dit toernooi serieus. Nu Ajax het toernooi heeft gewonnen en Barcelona als zevende is geëindigd is de algemene tendens dat de gehele jeugdopleiding van Barcelona ineens niet meer zo goed zou zijn en de Ajax jeugdopleiding ineens geweldig. Dit puur op basis van dit toernooi/1 lichting. Hou toch op zeg.Thijs schreef:Je doet nu wel net of het één of ander fluttoernooitje is, maar deze wedstrijden werden wel in ruim 70 landen uitgezonden. Of wil je dat die 1200 man op de tribune leuk naar de spelers kunnen kijken maar die miljoenen huishouders waarin het wordt uitgezonden wat springende ruggen zien?Servaes schreef: Alleen weer typisch Ajax dat ze niet aan het publiek denken, nu kon ik sowieso niet aanwezig zijn en anders had ik de kaartjes gratis kunnen krijgen maar de toegangsprijzen zijn natuurlijk belachelijk hoog voor een toernooi als deze. Verder viel me het volgende op: bij de prijsuitreiking was het bordes van het publiek afgekeerd oftewel het publiek keek tegen de ruggen van de spelers aan. Hoe verzin je het... Met de CRM bij Ajax is het sowieso bedroevend gesteld maar dat terzijde. Ook met een waardeloze organisatie kan je er nog een leuke middag van maken.
(Nu zul je zeggen dat het om de toeschouwers gaat maar zo zal iedereen wel weer wat te zeuren hebben...)
In ruim 70 landen uitgezonden, miljoenen huishoudens waarin het werd uitgezonden, nee maar je hebt ook helemaal gelijk. De Yankees en Chinezen hebben speciaal hun dag/nacht hierop afgestemd evenals de miljoenen mensen die wel degelijk Pasen vieren. Het is verder ook niet mogelijk om vanaf de andere kant te filmen want het is oh zo moeilijk om de camera te verplaatsen.

Hij speelde sterk tegen Liverpool. Jammer dat ie geen linkerbeen heeft. Ik had overigens een Barcelona verwacht met Chanturia en Icardi, want ze hadden helemaal geen scorend vermogen in het elftal.joey schreef:Aha, vandaar. Die had fysiek wel wat moeite.
Is die Gerard echt zo bijzonder, Steef? Ik zag het er gisteren niet aan af.
Ja, het lijkt me ook overdreven om te doen alsof dit een belangrijk toernooi is, alleen omdat ze erin zijn geslaagd het aan allerlei tweederangs buitenlandse zenders te slijten. Ik neem tenminste niet aan dat de ARD, Raiuno, de BBC en CNN belangstelling hadden.Servaes schreef:In ruim 70 landen uitgezonden, miljoenen huishoudens waarin het werd uitgezonden, nee maar je hebt ook helemaal gelijk. De Yankees en Chinezen hebben speciaal hun dag/nacht hierop afgestemd evenals de miljoenen mensen die wel degelijk Pasen vieren.

Dit is een leuk jeugdtoernooi, waarvan er wel meer zijn. De clubs die meededen hebben grote namen, maar niet noodzakelijkerwijs de beste jeugdopleiding.
Het stinkt aan alle kanten!
En toch spreekt het meer aan om de jeugd van Milan en Barca op bezoek te krijgen dan de jeugd van bijvoorbeeld Atalanta Bergamo of Palermo.
IK GELOOF!!!!!!
Sterker nog, ik vond het toernooi tegenvallen. Geen enkel team kon Ajax echt weerstand bieden. Volgend jaar maar een Braziliaanse club met een gerenommeerde opleiding uitnodigen of een Argentijnse. En een Franse ploeg.
Het is maar waar je voor kiest.Rishi schreef:En toch spreekt het meer aan om de jeugd van Milan en Barca op bezoek te krijgen dan de jeugd van bijvoorbeeld Atalanta Bergamo of Palermo.

Barcelona, Bayern en Anderlecht vind ik logische keuzes. Maar Liverpool, Milan, Dallas en China zijn denk ik uitgenodigd uit commercieel oogpunt. Ik begrijp dat trouwens wel, hoor. AEGON steekt een hoop geld in Ajax en wil ook wel eens wat goodwill terug. Die zitten niet op FC Cannes (ik noem maar een club) te wachten.
Een vraag aan Thijs: heeft AEGON AT5 betaald om dit toernooi uit te zenden/op te nemen? AT5 heeft nooit ergens geld voor en dan pakken ze opeens zo uit, met al die uitzendingen...
Om mezelf eens te quoten, de C-tjes van Ajax zijn op het internationale toernooi van Oostende als negende geëindigd (er deden twaalf ploegen mee). Verschil moet er wel zijn: Feyenoord eindigde als tiende.Servaes schreef:Het is wel degelijk een of ander fluttoernooitje, op de Ajacieden na neemt niemand dit toernooi serieus. Nu Ajax het toernooi heeft gewonnen en Barcelona als zevende is geëindigd is de algemene tendens dat de gehele jeugdopleiding van Barcelona ineens niet meer zo goed zou zijn en de Ajax jeugdopleiding ineens geweldig. Dit puur op basis van dit toernooi/1 lichting. Hou toch op zeg.Thijs schreef:Je doet nu wel net of het één of ander fluttoernooitje is, maar deze wedstrijden werden wel in ruim 70 landen uitgezonden. Of wil je dat die 1200 man op de tribune leuk naar de spelers kunnen kijken maar die miljoenen huishouders waarin het wordt uitgezonden wat springende ruggen zien?Servaes schreef: Alleen weer typisch Ajax dat ze niet aan het publiek denken, nu kon ik sowieso niet aanwezig zijn en anders had ik de kaartjes gratis kunnen krijgen maar de toegangsprijzen zijn natuurlijk belachelijk hoog voor een toernooi als deze. Verder viel me het volgende op: bij de prijsuitreiking was het bordes van het publiek afgekeerd oftewel het publiek keek tegen de ruggen van de spelers aan. Hoe verzin je het... Met de CRM bij Ajax is het sowieso bedroevend gesteld maar dat terzijde. Ook met een waardeloze organisatie kan je er nog een leuke middag van maken.
(Nu zul je zeggen dat het om de toeschouwers gaat maar zo zal iedereen wel weer wat te zeuren hebben...)
In ruim 70 landen uitgezonden, miljoenen huishoudens waarin het werd uitgezonden, nee maar je hebt ook helemaal gelijk. De Yankees en Chinezen hebben speciaal hun dag/nacht hierop afgestemd evenals de miljoenen mensen die wel degelijk Pasen vieren. Het is verder ook niet mogelijk om vanaf de andere kant te filmen want het is oh zo moeilijk om de camera te verplaatsen.

Dat is een matige lichting. Behoudens een of twee spelers.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ja, Aegon financiert ook bijvoorbeeld alle studio Ajax-uitzendingen, dus volgens mij zijn er wel wat lijntjes voor. Aegon heeft er ook baat bij dat het wordt uitgezonden natuurlijk, als ze hun naam aan het toernooi verbinden.joey schreef: Een vraag aan Thijs: heeft AEGON AT5 betaald om dit toernooi uit te zenden/op te nemen? AT5 heeft nooit ergens geld voor en dan pakken ze opeens zo uit, met al die uitzendingen...
En ik zeg nergens dat dit meteen een internationaal gerenommeerd toptoernooi is, maar laten we niet vergeten dat dit de eerste keer is dat Ajax/Aegon zoiets organiseert. De B1 speelt zelf elke week voor een handjevol mensen, voor die jongens is het fantastisch als er 1800 man komt kijken naar een toernooi wat ook live op tv komt. Inclusief kleine handtekeningenjagers en interviews voor Ajax TV, ook via deze manier moeten ze 'klaargestoomd' worden voor profvoetbal. Buiten dat liep er wel een cameraploeg van CNBC rond, werd het uitgezonden op Eurosport 2, etc etc.
Verder was het gewoon een leuke gezellige Ajax-sfeer op De Toekomst, en voor een eerste editie een mooi deelnemersveld. Vind ik het weer wat makkelijk om vanachter je stoel te zeiken over de prijs van een kaartje of de standplaats van het podium. Als je wil kun je overal wel weer iets negatiefs uit trekken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Ik vind het een uitstekend initiatief. Zou leuk zijn als dit uitgroeit tot een jaarlijks evenement. Lekker ongedwongen een paar potjes jeugdvoetbal kijken, als je een beetje geluk hebt schijnt het zonnetje en je kunt overal met je neus bovenop staan als je dat wilt. Kom op mensen, het is dit of de meubelboulevard! 

Nil volentibus arduum
Is trouwens een behoorlijke koerswijziging van Ajax.Blijkbaar hebben ze besloten de jeugdopleiding meer te gaan uitbaten. Een paar jaar geleden mocht de pers er absoluut niet bij. Met name Danny Blind was er rigide in: zelfs de spelers van de A1 mochten geen interviews geven, dat was zogenaamd niet goed. Dat vond ik toen onzin, want het lijkt me inderdaad zinvol dat spelers ook aan media-aandacht wennen.Thijs schreef:De B1 speelt zelf elke week voor een handjevol mensen, voor die jongens is het fantastisch als er 1800 man komt kijken naar een toernooi wat ook live op tv komt. Inclusief kleine handtekeningenjagers en interviews voor Ajax TV, ook via deze manier moeten ze 'klaargestoomd' worden voor profvoetbal.
Ik vind het leuk dat Ajax zo'n toernooi organiseert en het is typisch Ajax dat de supporters er zoveel belangstelling voor hebben. Dat is toch uniek. Denk maar niet iemand in München of in Liverpool in de gaten heeft dat dit toernooi gespeeld is. Maar we moeten wel een heeeeel klein beetje oppassen met het ophemelen van deze spelers. Ze zijn er nog lang niet en moeten dus ook niet gaan denken dat ze er al zijn. Ik vind daarom de opmerking van Martin Jol dat vier of vijf van deze spelers Ajax 1 gaan halen onverstandig. Dat moet eerst maar eens blijken.
Aan de andere kant geef je ook zo een signaal af dat er voor die spelers een grote kans is om het eerste te halen. Wat nou als hij zegt dat er niks tussenzit.. In de tussentijd willen Liverpool, Milan en Bayern een speler hebben. Dan zou ik het wel weten als jeugdspeler zijnde..
IK GELOOF!!!!!!
Jol kan ook gewoon niks zeggen he ;)
Nee, in dit geval beter niet. Ten eerste omdat je zo druk op die jongens legt, en ten tweede omdat elke conclusie op dit moment voorbarig is.
Hij kan zich op de vlakte houden, Rishi.
Hij kan zich op de vlakte houden, Rishi.
Jol zei toch dat er vier of vijf spelers voor Ajax 1 bij zitten? Lijkt me dat hij dan bedoelt dat dat spelers zijn die het kunnen halen.joey schreef:Ik vind daarom de opmerking van Martin Jol dat vier of vijf van deze spelers Ajax 1 gaan halen onverstandig. Dat moet eerst maar eens blijken.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Tja, als je het zo bekijkt. Alles kan. Zelfs Sno heeft Ajax 1 gehaald. 

Maar is bij Ajax nooit doorgebroken. Lijkt me dat spelers als Bouy, Denswil, Sporkslede, Klaassen en eventueel De Sa ook best de potentie hebben het eerste te halen. Ze zullen het hoogstwaarschijnlijk (om uiteenlopende redenen) niet allemaal halen, maar ze hebben er genoeg potentie voor, denk ik.
Van Denswil ben ik in ieder geval het meest zeker. Sporkslede kan ook op z'n minst een aardige selectiespeler worden. Bouy kan, als hij zich staande weet te houden, erg goed worden. Klaassen zal vermoedelijk ook in ieder geval Eredivisie materiaal zijn, denk ik.
Van Denswil ben ik in ieder geval het meest zeker. Sporkslede kan ook op z'n minst een aardige selectiespeler worden. Bouy kan, als hij zich staande weet te houden, erg goed worden. Klaassen zal vermoedelijk ook in ieder geval Eredivisie materiaal zijn, denk ik.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Bertje, het is echt nog te vroeg om daar uitspraken over te doen. Er kan nog zoveel gebeuren. Wie weet halen wel heel andere spelers uit deze selectie Ajax 1 dan jij en ik denken.
Er staat toch 'potentie' en 'kunnen'.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- Daily Blind
Nog eenmaal: het kenmerk van B jeugd is wisselvalligheid. Het constant goed presteren is bijna uit te sluiten.
Ga anders even compleet langs mijn standpunt om een nutteloze post neer te kwakken.D_skilled schreef:Dat is een matige lichting. Behoudens een of twee spelers.
Ach voor mij mogen ze het liefst elk weekend zo'n toernooi organiseren daar gaat het ook helemaal niet om. Ik kan me wederom niet aan de indruk ontwekken dat Ajax nauwelijks aan hun supporters denkt bij dit soort evenementen (Amsterdam Tournament, Future Cup etc.) enerzijds en bij wedstrijden in de Arena anderzijds. Maar goed dat is een persoonlijke mening, je hoeft het er niet mee eens te zijn.Thijs schreef:Ja, Aegon financiert ook bijvoorbeeld alle studio Ajax-uitzendingen, dus volgens mij zijn er wel wat lijntjes voor. Aegon heeft er ook baat bij dat het wordt uitgezonden natuurlijk, als ze hun naam aan het toernooi verbinden.joey schreef: Een vraag aan Thijs: heeft AEGON AT5 betaald om dit toernooi uit te zenden/op te nemen? AT5 heeft nooit ergens geld voor en dan pakken ze opeens zo uit, met al die uitzendingen...
En ik zeg nergens dat dit meteen een internationaal gerenommeerd toptoernooi is, maar laten we niet vergeten dat dit de eerste keer is dat Ajax/Aegon zoiets organiseert. De B1 speelt zelf elke week voor een handjevol mensen, voor die jongens is het fantastisch als er 1800 man komt kijken naar een toernooi wat ook live op tv komt. Inclusief kleine handtekeningenjagers en interviews voor Ajax TV, ook via deze manier moeten ze 'klaargestoomd' worden voor profvoetbal. Buiten dat liep er wel een cameraploeg van CNBC rond, werd het uitgezonden op Eurosport 2, etc etc.
Verder was het gewoon een leuke gezellige Ajax-sfeer op De Toekomst, en voor een eerste editie een mooi deelnemersveld. Vind ik het weer wat makkelijk om vanachter je stoel te zeiken over de prijs van een kaartje of de standplaats van het podium. Als je wil kun je overal wel weer iets negatiefs uit trekken.
Ehm, ik heb ze niet allemaal geteld maar bij het Eurovoetbal van vorig jaar waren er volgens mij het driedubbele aantal toeschouwers aanwezig. Otten Cup en Terborg trekken ook genoeg toeschouwers maar dit zijn dan wel toernooien voor de A-jeugd dat wel.joey schreef:Is trouwens een behoorlijke koerswijziging van Ajax.Blijkbaar hebben ze besloten de jeugdopleiding meer te gaan uitbaten. Een paar jaar geleden mocht de pers er absoluut niet bij. Met name Danny Blind was er rigide in: zelfs de spelers van de A1 mochten geen interviews geven, dat was zogenaamd niet goed. Dat vond ik toen onzin, want het lijkt me inderdaad zinvol dat spelers ook aan media-aandacht wennen.Thijs schreef:De B1 speelt zelf elke week voor een handjevol mensen, voor die jongens is het fantastisch als er 1800 man komt kijken naar een toernooi wat ook live op tv komt. Inclusief kleine handtekeningenjagers en interviews voor Ajax TV, ook via deze manier moeten ze 'klaargestoomd' worden voor profvoetbal.
Ik vind het leuk dat Ajax zo'n toernooi organiseert en het is typisch Ajax dat de supporters er zoveel belangstelling voor hebben. Dat is toch uniek. Denk maar niet iemand in München of in Liverpool in de gaten heeft dat dit toernooi gespeeld is. Maar we moeten wel een heeeeel klein beetje oppassen met het ophemelen van deze spelers. Ze zijn er nog lang niet en moeten dus ook niet gaan denken dat ze er al zijn. Ik vind daarom de opmerking van Martin Jol dat vier of vijf van deze spelers Ajax 1 gaan halen onverstandig. Dat moet eerst maar eens blijken.
Verder ben ik het met je eens dat je moet oppassen dat deze spelers nu opgehemeld wordt al kan een kleine opmerking zoals Jol die maakte geen kwaad. Echter enige realiteitszin onder de supporters mag er wel zijn, nu Ajax dit toernooitje heeft gewonnen is het allemaal weer hosanna zo lijkt de algemene tendens te zijn.
Ik vond de opmerking van Jol ook niet zo verkeerd. Hij liet zich niet verleiden tot het noemen van namen (waar de interviewer wel op uit was), maar geeft wel aan dat er potentie in deze groep zit. Hij kan toch moeilijk zeggen dat er waarschijnlijk niemand van deze groep het eerste gaat halen. Lijkt me vrij demotiverend.