Scouting, financiele zaken en toekomst
Moderator: mods
Re: Scouting, financiele zaken en toekomst
Ik twijfel er niet aan of Luuk had het minstens zo goed gedaan als Slop. Luuk kan tenminste rekenen. En waarschijnlijk had hij het nog voor minder gedaan ook. Slop moet wel een prutser zijn.
Punt is: Ajax had toptransfers nodig om de begroting sluitend te maken. Dat kan dus niet. Het beste voorbeeld is dat Ajax bijna twee jaar geleden een vermogen uitgaf op de transfermarkt en daarbij alvast rekende op een lucratieve transfer van KJH, terwijl nog allerminst vaststond dat hij ook de hoofdprijs zou opbrengen. Stel je voor dat KJH een schop had gekregen, een jaar uitgeschakeld was geweest en weinig meer had opgebracht, dan stonden we er nu nog een stuk slechter voor.
Punt is: Ajax had toptransfers nodig om de begroting sluitend te maken. Dat kan dus niet. Het beste voorbeeld is dat Ajax bijna twee jaar geleden een vermogen uitgaf op de transfermarkt en daarbij alvast rekende op een lucratieve transfer van KJH, terwijl nog allerminst vaststond dat hij ook de hoofdprijs zou opbrengen. Stel je voor dat KJH een schop had gekregen, een jaar uitgeschakeld was geweest en weinig meer had opgebracht, dan stonden we er nu nog een stuk slechter voor.
Het stinkt aan alle kanten!
BZ, eigen vermogen is niets meer dan het verschil tussen bezittingen/vorderingen en schulden/verplichtingen. Je kunt eruit afleiden hoe je resultaten in het verleden zijn geweest. Transfers financier je met je liquide middelen en/of een krediet (die dan wel weer gebaseerd is op je EV).
En voor jochie Toppie; misschien hadden ze jou CFO van Ajax moeten maken. Dan was het namelijk helemaal goed gekomen.
En voor jochie Toppie; misschien hadden ze jou CFO van Ajax moeten maken. Dan was het namelijk helemaal goed gekomen.

Inderdaad zeg. Die man mogen ze toch ook wel op het matje roepen.LucaS schreef:Zeker, een CFO die het laat gebeuren dat er in 1 jaar 25 miljoen verlies wordt geleden, weet niet waar hij mee bezig is. Verlies (al danniet fors) is altijd mogelijk als er onverwachte tegenvallers zijn, maar daar is bij Ajax geen sprake van.
Wat ik me wel afvraag is het volgende: In hoeverre die Slop verantwoordelijk is voor deze teringzooi! Hoeveel macht heeft hij? Geeft hij alleen een soort van advies uit en kunnen TD's, trainers daar gewoon niet naar luisteren?
Wat de plannen betreft: Ik denk dat 10% al een heel karwei gaat zijn. Als dat lukt ben ik al blij. Teveel willen is leuk, maar dat gaat toch niet gebeuren.
Wielaert, Luque en al die andere rommel lozen is al een lastig karwei.
IK GELOOF!!!!!!
-
Slop verkondigd de laatste tijd steeds meer onzin. Hij gaat er prat op dat hij de langstzittende 'directeur' bij Ajax is, de afgelopen jaren. Maar wat Lucas aangeeft, als je op deze manier de boel laat versloffen mag de hand in eigen boezem gestoken worden. Want Slop waait lijkt wel met alle winden mee. Onder Van Basten werd ontzettend veel uitgegeven aan dure miskopen. Onder Van Geel kwam een scheepslading middelmaat binnen. Alleen als het geld echt op is, trapt Van den Boog op de rem. Hij hoeft van mij niet eigenandig transfers te stoppen als hij het niet ziet zitten in een speler (zoals Van Os), maar hij mag wel iets beter op de winkel letten. Kreeg een artikel van het NRC toegestuurd en daarin doet hij ook een aantal uitspraken waar je als Ajaxfan niet echt blij van wordt.
Whitey on the moon.
Klopt. Heb dat artikel ook gelezen.
Het lijkt erop dat het structureel meer uitgeven van geld dan dat er binnen komt, gewoon kan doorgaan, omdat dit in het verleden altijd gecompenseerd is met transfers van spelers. Omdat dit in het verleden altijd gebeurd is, kan het volgens Slop geen toeval meer zijn en kan je ervan uitgaan dat dat in de toekomst weer gebeurt. Lijkt me een linke structuur.
Verder zegt hij geen prognose te kunnen maken van het verlies aan het eind van het seizoen. Misschien wil hij dit wel gewoon niet zeggen, maar nog steeds geen hele fijne opmerking.
Het lijkt erop dat het structureel meer uitgeven van geld dan dat er binnen komt, gewoon kan doorgaan, omdat dit in het verleden altijd gecompenseerd is met transfers van spelers. Omdat dit in het verleden altijd gebeurd is, kan het volgens Slop geen toeval meer zijn en kan je ervan uitgaan dat dat in de toekomst weer gebeurt. Lijkt me een linke structuur.
Verder zegt hij geen prognose te kunnen maken van het verlies aan het eind van het seizoen. Misschien wil hij dit wel gewoon niet zeggen, maar nog steeds geen hele fijne opmerking.
Ontslaan die vent.MvB schreef:Klopt. Heb dat artikel ook gelezen.
Het lijkt erop dat het structureel meer uitgeven van geld dan dat er binnen komt, gewoon kan doorgaan, omdat dit in het verleden altijd gecompenseerd is met transfers van spelers. Omdat dit in het verleden altijd gebeurd is, kan het volgens Slop geen toeval meer zijn en kan je ervan uitgaan dat dat in de toekomst weer gebeurt.

Hier komt al die ellende door. Russische roulette.
Slop moet heel snel weg! Gokken doet hij maar in zijn eigen tijd met eigen geld
I think I lost my fucking headache
Erg vreemde uitspraken voor een financieel directeur. 

Inderdaad zeg. Het is zo idioot dat ik me haast niet kan voorstellen dat hij dat zo heeft gezegd. Dat bestaat toch niet? Echt niet te geloven. Als je op zo'n manier je begroting in elkaar zet dan is me wel duidelijk hoe je zo'n groot tekort kunt hebben in één seizoen.
Nil volentibus arduum
Het verklaart anders een hoop, Marillion.
Niet te geloven dat hij dit nu nog steeds vindt.
Niet te geloven dat hij dit nu nog steeds vindt.

Maar juist híj heeft regelmatig gewaarschuwd voor de slechte financiële situatie, dus nu wil ik wel eens bewijzen zien van zijn vreemde uitspraken. Gewoon erg vreemd.
Ik heb het niet gelezen, maar ik neem aan dat GangstaRib en MvB het niet uit hun duim zuigen. Bovendien past het wel in het beeld.
Het past juist niet in het beeld, jij haalde juist altijd Slop aan om aan te geven hoe slecht het ging.
Natuurlijk zuigen ze het niet uit hun duim, maar de context vind ik wel belangrijk.
Natuurlijk zuigen ze het niet uit hun duim, maar de context vind ik wel belangrijk.
Ik heb het wel gelezen. Was een duo-interview samen met de financiele man van Feyenoord. Een kritisch interview zou je denken, maar dat viel tegen. De slotsom was dat de heren niet te benijden zijn.
@Neef: daar bedoelde ik mee dat ze dus (blijkbaar) echt als supporters redeneerden. Zo van: we investeren nu, dan verdienen we dat later wel even terug door duur te verkopen. Zie Sulejmani.
Onverantwoord dus.
Onverantwoord dus.
Maar ze moeten toch geleerd hebben dat dat juist niet werkt? Zeker de man van feyenoord die met alle dure ouwe knarren wel eventjes kampioen zouden worden en het grote geld zouden opstrijken.
Ik heb al ff gekeken op nrc en je moet betalen voor het artikel, de titel is Financieel directeur van Ajax heeft slapeloze nachten.
http://archief.nrc.nl/?modus=l&text=slop&hit=4&set=1
De titel doet nu niet vermoeden dat hij denkt dat het allemaal zo door kan gaan.
Ik heb al ff gekeken op nrc en je moet betalen voor het artikel, de titel is Financieel directeur van Ajax heeft slapeloze nachten.
http://archief.nrc.nl/?modus=l&text=slop&hit=4&set=1
De titel doet nu niet vermoeden dat hij denkt dat het allemaal zo door kan gaan.

Tja, moeiljk te zeggen. Als je kiest voor solide beleid, heeft dat consequenties. Dan moet Ajax dus de begroting naar EL-niveau terugbrengen. Dan hebben we het over een iets grotere teruggang dan de 10% waar nu over gepraat wordt. En dat ga je dus onherroepelijk ook merken op de transfermarkt/bij het afsluiten van contracten. Dát moet Slop dus gaan verkopen aan de sponsors bijvoorbeeld, maar ook aan Martin Jol (diewil kopen, presteren, enz.) en aan de supporters. Het is veel gemakkelijker om te denken: het loopt wel los, we verkopen Suarez, dan kunnen we weer een tijdje vooruit.
Jouw eigen quote een paar maanden geleden:
joey schreef:Oké, ik had even snel samengevat wat Slop over die salarissen zei, maar hier de quote:
Lijkt me duidelijk genoeg, toch? Die forse salarissen zijn niet de salarissen van de jeugdspelers op de Toekomst, neem ik aan.De broekriem moet worden aangehaald. Bezuinigen kan niet overal. De investeringen in een state of the art-stadion kunnen we niet weggummen. De forse salarissen zijn een enorme bron van zorg. We doen een stap terug. We hebben jaren in een Champions League-kostuum geleefd. Nu moeten we een Europe League-pak aan.
Yep, maar het gaat meer over salarissen dan over transfergelden.
PSV heeft een paar jaar geleden al een stap teruggedaan. Gevolg is dus dat dure spelers halen er niet meer in zit.
(Geeft overigens niets. Nood maakt vindingrijk.)
PSV heeft een paar jaar geleden al een stap teruggedaan. Gevolg is dus dat dure spelers halen er niet meer in zit.
(Geeft overigens niets. Nood maakt vindingrijk.)
Juist, ik heb net de B1 zitten bekijken en dat stemt me vrolijk. Geen enkele garantie dat ze het gaan halen, maar het is wel gewoon AJAX. 

Het is een grof schandaal dat Slop daar nog zit. En het is een nog groter schandaal dat hij de andere directieleden blijkbaar zo ver krijgt om gewoon op dezelfde voet door te gaan. Die man richt Ajax nog ten gronde, en iedereen staat erbij en kijkt ernaar. Achteraf dus toch niet verrassend dat Ajax Lodeiro kocht terwijl er niemand wegging.
Dat viel mij ook wat tegen. Er zaten best wat opmerkingen van Slop tussen waar de interviewer wel wat over door had kunnen vragen, maar dat gebeurde niet.Jöhnk schreef:Ik heb het wel gelezen. Was een duo-interview samen met de financiele man van Feyenoord. Een kritisch interview zou je denken, maar dat viel tegen. De slotsom was dat de heren niet te benijden zijn.
Over Sulejmani zei Slop, dat als je grote transferbedragen ontvangt voor Babel en Sneijder, je niet moet schromen 16,25mln voor Sulej neer te leggen.joey schreef:@Neef: daar bedoelde ik mee dat ze dus (blijkbaar) echt als supporters redeneerden. Zo van: we investeren nu, dan verdienen we dat later wel even terug door duur te verkopen. Zie Sulejmani.
De krant is al naar het oud papier, dus de precieze quotes kan ik niet geven, maar de tendens in het stuk is wel grote transfersommen voor eigen spelers niet gezien worden als meevallers. En dat een prognose voor het verlies aan het eind van het jaar niet te maken is, omdat Slop niet weet of er nog spelers verkocht gaan worden.
Echt niet te geloven. Als Slop er zo over denkt is in ieder geval wel duidelijk waarom de miljoenen ons aan alle kanten door de vingers schieten. Dat een supporter zo denkt is nog tot daar aan toe maar van Slop mag je een professionele instelling verwachten.
Nil volentibus arduum
Ik maak me eigenlijk wel zorgen over de toekomst van Ajax, als deze man verantwoordelijk blijft voor de financiën.