De B-junioren

Alles over de toekomstige Godenzonen; de jeugd.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: De B-junioren

Bericht door Jöhnk » zo apr 04, 2010 10:44 pm

Het lag zeker aan de spelers. Die konden er niet veel van.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 04, 2010 10:46 pm

Zijn ze dan niet beter geworden in de Barca-opleiding? Of waren er geen Messi's meer om de kleinzonen van Cruijff te vervangen?

Oké, nu begint het echt flauw te worden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS

Bericht door LucaS » zo apr 04, 2010 10:49 pm

Messi's op? Die worden toch niet gekocht, maar opgeleid?
I think I lost my fucking headache

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » zo apr 04, 2010 10:52 pm

Er waren Messi's uit Afrika. Dit omdat de Catalaanse jeugd zo goed is opgeleid.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo apr 04, 2010 11:26 pm

D_skilled schreef:
joey schreef:De Sa is een blinde kip. :excited.gif:
Een blinde kip? :drecul.gif: De Sa was geweldig. Het publiek genoot zichtbaar van hem. Ik vond iedereen bij Ajax een voldoende halen. In de hele wedstrijd niets weggegeven. Sowieso is dit Barcelona weinig soeps. Ajax is het beste elftal op dit toernooi, veruit.

Om 20:23 is er trouwens een herhaling van de wedstrijd op AT5.
Yippie, omdat het publiek van hem genoot wilt dat meteen zeggen dat het een tactisch wonder is...

Joey, heeft een punt. Het is me ook al regelmatig opgevallen dat ik mezelf erop betrap te constateren dat de Sa enig tactisch inzicht ontbeert voor/tijdens het maken van de actie danwel in het vervolg hierop.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma apr 05, 2010 6:34 am

Ik moet Cruijff echt gelijk geven. De jeugdopleiding van Ajax mag niet in de schaduw staan van die van Barca. :hypocrite.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma apr 05, 2010 7:36 am

Servaes schreef:.

Yippie, omdat het publiek van hem genoot wilt dat meteen zeggen dat het een tactisch wonder is...

Joey, heeft een punt. Het is me ook al regelmatig opgevallen dat ik mezelf erop betrap te constateren dat de Sa enig tactisch inzicht ontbeert voor/tijdens het maken van de actie danwel in het vervolg hierop.
Verklaar je nader. Tactisch inzicht tijdens het maken van een actie?

Rooie

Bericht door Rooie » ma apr 05, 2010 11:03 am

AT5:
Finaleplaats voor Ajax B1
Ajax B1 staat in de finale van de AEGON Future Cup. De ploeg van coach Robin Pronk wint zojuist met 3-0 van AC Milan B1.

Doelpunten: 1-0 Davy Klaassen, 2-0 Davy Klaassen, 3-0 Terell Ondaan. De tweede van Klaassen was een fantastisch afstandsschot.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 05, 2010 11:08 am

In de finale tegen China of Bayern. China is al eens met ruime cijfers door Ajax verslagen (tweede poulewedstrijd) en Bayern won net als Ajax alle poulewedstrijden.

Bayern staat onder leiding van de zoon van Beckenbauer.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 05, 2010 11:15 am

Ajaciedjuh schreef:Ik moet Cruijff echt gelijk geven. De jeugdopleiding van Ajax mag niet in de schaduw staan van die van Barca. :hypocrite.gif:
Ik zou me niet rijk rekenen. De B1 van twee jaar geleden speelde ook opvallend goed, maar nu die jongens in de A1 zitten zijn ze ver teruggevallen. Het gaat om de doorstroming naar het eerste.

Zo'n toernooi zegt natuurlijk niet zo heel veel. De jeugdelftallen van Ajax eindigen ook wel eens in de achterhoede. Veel hangt af van de lichting, van de spelers die je selecteert en van hoe serieus je het toernooi neemt. Zo worden dit soort toernooien vaak gebruikt om testspelers te laten meedoen. Bovendien gaat het bij de jeugd om dat ene talent en niet om de teamprestatie. Als een van die spelers van dit Barcelona straks kan aanhaken bij het niveau van het eerste elftal, zijn ze spekkoper.

Over De Sa: kan wel zijn dat iedereen voor hem op de banken staat, maar ik heb mijn twijfels. Zijn voortzetting vind ik niet daverend. Bovendien gaat het bij hem eerder op snelheid dan op techniek. Daar is op zich niets tegen, maar dan moet hij bij de senioren nog steeds sneller zijn dan zijn tegenstanders. Dat moeten we afwachten.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 05, 2010 11:22 am

Joey, jij hebt de wedstrijd gezien. Waren er spelers van Barcelona die er op enig vlak bovenuit staken?

En denk er wel aan dat er dus bij Barcelona jongens meespeelden die uit het buitenland gehaald zijn.

En met niemand anders!

Starring

Bericht door Starring » ma apr 05, 2010 1:24 pm

De Sa is rap, maar mist de techniek om zijn gebrekkige spelinzicht te compenseren. Ik sla Jozefzoon toch nog wat hoger aan qua talent.

Bouy is een Ajax-voetballer naar mijn hart en zien we ongetwijfeld binnen no-time terug in de Arena (een complete voetballer met een aparte voetbalhouding en gave linkerbeen) Verder waren Ontdaan, Klaassen, Denswil en Sporkslede spelers die mij in positieve zin opvielen tegen een zwakke Barca. Wat mij ook opviel, het goede teamwork van de B1-spelers van trainer Pronk. Het vooruitverdedigen gericht op de bal heeft hij er aardig ingekregen. Ook het spel aan de bal kan mij bekoren.

Wat Barca betreft ga ik er vanuit dat de échte key-talenten van Barca al paar elftallen zijn doorgeschoven. Zie Bojan Krkic, Jeffren Suarez en Pedro...
Laatst gewijzigd door Starring op ma apr 05, 2010 1:35 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
AFCA!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 05, 2010 1:31 pm

In de finale dus tegen China, dat met 1-0 van Bayern won.

En met niemand anders!

Starring

Bericht door Starring » ma apr 05, 2010 1:36 pm

Ik kijk er naar uit, Bertje. Vanaf 14.45 live te volgen via AT5.
AFCA!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 05, 2010 1:45 pm

Bertje schreef:Joey, jij hebt de wedstrijd gezien. Waren er spelers van Barcelona die er op enig vlak bovenuit staken?

En denk er wel aan dat er dus bij Barcelona jongens meespeelden die uit het buitenland gehaald zijn.
Ik heb begrepen (even rondneuzen) dat Cristian Ceballos Prieto het grootste talent is van deze lichting. Hij is er dus niet bij. Ook genoemd worden Mauro (Icardi), het Georgische talent Georgi Chanturia en Gael Junior Etock uit Kameroen. Ze zijn me eerlijk gezegd niet echt opgevallen. Inderdaad veel buitenlanders, want die Mauro is een Argentijn volgens mij.

Eto'o heeft die Kameroeners blijkbaar binnengebracht.

@Starring: Robin Pronk zei zojuist dat deze spelers al lang samenspelen. Dan krijg je dus meer team en meer hiërarchie dan wanneer je steeds wisselt. Ik heb daarom wel eens bepleit spelers niet voor één jaar aan te nemen, maar bijvoorbeeld voor twee of drie jaar. Je haalt dan ook de stress wat weg.

Verder moet je niet teveel conclusies trekken. Deze jongens hebben nog een lange weg te gaan. En teamprestatie zegt weinig over de kansen van de individuele talenten. Denk maar aan de 'gouden A1' van Co Adriaanse. Ajax heeft voordien en sindsdien nooit een team gehad dat meer won, maar van die spelers heeft er niet een de top gehaald.
Laatst gewijzigd door joey op ma apr 05, 2010 1:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 05, 2010 1:52 pm

Starring schreef:Wat Barca betreft ga ik er vanuit dat de échte key-talenten van Barca al paar elftallen zijn doorgeschoven. Zie Bojan Krkic, Jeffren Suarez en Pedro...
Daar zou ik maar niet op rekenen, want in plaats van de grootste talenten uit de C-tjes door te schuiven, stelt FC Barcelona liever een stel overjarige Afrikanen op.

Suarez en Pedro zijn overigens juist relatief laat doorgebroken.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 05, 2010 1:57 pm

Opvallend, joey, want dat past dus totaal niet in het straatje van Cruijff.

Maar goed, volgens mij is dit al jaren de normale gang van zaken in de opleiding van Barcelona: grote buitenlandse talenten worden uit alle uithoeken van de wereld gehaald. Messi is natuurlijk het grote voorbeeld, maar sinds de tijd van Van Gaal is dit al de gewoonste zaak van de wereld bij Barcelona en Messi is zeker niet de enige geweest. Ook dé reden dat spelers als Piqué en Fabregas zich lieten verleiden door Engelse clubs: buitenlandse spelers zaten hun groei in de weg.

Jöhnk, dat laatste is natuurlijk ook weer niet heel raar, want de Spaanse competitie is fysiek een stuk zwaarder dan de Nederlandse. Niet iedereen heeft het talent van Messi en kan zich al op achttienjarige leeftijd staande houden.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 05, 2010 2:34 pm

Tja, voor Barcelona maakt het in principe weinig uit of ze een speler scouten in Argentinië of in Andalusië. Thuis blijven wonen kan hij sowieso niet meer. Wat dat betreft is het in Spanje anders dan hier.

Ajax heeft het maar moeilijk. De spelers van China kunnen vast niet zo goed voetballen als die van Barcelona, maar ze zijn wel enthousiast en doen hun stinkende best.

Bouy zit niet in de wedstrijd, dan gaat het meteen een stuk minder.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 05, 2010 2:39 pm

En kennelijk hebben ze ook moeite met het op waarde schatten van hun eigen Catalaanse talenten, want anders zou Fabregas nu nog bij Barca spelen en zou men geen miljoenen aan Piqué hebben moeten besteden.

Ik kan de wedstrijd weer niet zien, maar ik las wel eerder al dat China erg gegroepeerd speelt.

En met niemand anders!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 05, 2010 2:46 pm

joey schreef:Tja, voor Barcelona maakt het in principe weinig uit of ze een speler scouten in Argentinië of in Andalusië. Thuis blijven wonen kan hij sowieso niet meer. Wat dat betreft is het in Spanje anders dan hier.
Klopt. Een opleiding kun je het ook eigenlijk niet noemen. Het is meer een handelshuis.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 05, 2010 2:52 pm

Moeizaam, maar nu toch 1-0 voor Ajax door Ondaan. China heeft een paar enorme kansen gehad, trouwens.

Maar Jöhnk, je kunt talenten ook nog de strot omdraaien (figuurlijk gesproken dan). Barcelona heeft een opleiding die handelshuis is, maar het is natuurlijk wel een goede opleiding.

Update: en 1-0 gebleven. Uiteindelijk wint Ajax verdiend, al viel het vandaag een beetje tegen. Met name in de opbouw had Ajax veel problemen. Ze kwamen de Chinezen drie keer tegen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 05, 2010 3:37 pm

Oh, ik dacht juist dat dat soort aankopen werden gehaald om te verbloemen dat de opleiding niet goed was. :confused.gif:

Wat Ajax betreft was ik onder de indruk van Bouy en Denswil. Zeer benieuwd hoe die zich gaan ontwikkelen onder De Boer.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 05, 2010 3:44 pm

Jöhnk schreef:Oh, ik dacht juist dat dat soort aankopen werden gehaald om te verbloemen dat de opleiding niet goed was. :confused.gif:

Wat Ajax betreft was ik onder de indruk van Bouy en Denswil. Zeer benieuwd hoe die zich gaan ontwikkelen onder De Boer.
We zullen zien wat Barcelona in de toekomst gaan brengen. De spelers die de afgelopen jaren doorbraken waren doorgaans gewoon 'eigen' talenten. Het valt niet uit te sluiten dat ze op de verkeerde weg zijn geraakt en veel te veel van buiten halen. Maar dat kan ik niet beoordelen.

Ik vond Bouy en Denswil ook de beste spelers. Bouy speelde weliswaar een ongelukkige finale, maar je ziet toch dat die jongen iets extra's heeft. En Denswil heeft inzicht, dat kon je wel merken. Vond hem af en toe wel érg plichtmatig aan de bal.
Klaassen werd uitgeroepen tot speler van het toernooi, dat zal wel op basis van zijn prestatie in de halve finale zijn geweest. Ik ben niet heel erg van hem onder de indruk geraakt. Jij wel, Jöhnk? :confused.gif:

Overigens wist Oranje -17, met zeven spelers van dit Ajax, zich onlangs niet te plaatsen voor het EK. Tsjechië was te sterk. Dit bij wijze van relativering. Als ik de commentaren op AT5 hoorde, dan leek het wel of er elf Messi's in het veld stonden, haha. Ik durf van deze spelers nog niet te zeggen of ze Ajax 1 gaan halen.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » ma apr 05, 2010 3:52 pm

Nee, was zwaar overdreven. Sowieso ging er veel fout, maar dat is normaal bij jeugdvoetbal. Slechts een deel van deze groep haalt het betaalde voetbal, en slechts 1 of 2 talenten (hooguit) per lichting halen Ajax 1. En als ik die twee talenten nu zou moeten aanwijzen, zijn dat Denswil en Bouy (type Cocu). Maar veel hangt af van wat er nu gaat gebeuren.

Klaassen viel me ook niet mee. Beetje een grijze muis. Hoewel hij volgens mij wel de speler is uit deze groep die het meest wordt ingezet in de A1.... De Sa zie ik het ook niet in, om de redenen die jij al noemde. Hij doet me een beetje denken aan Van la Parra van Feyenoord. Ook zo'n blinde speler.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma apr 05, 2010 3:54 pm

joey schreef:We zullen zien wat Barcelona in de toekomst gaan brengen. De spelers die de afgelopen jaren doorbraken waren doorgaans gewoon 'eigen' talenten. Het valt niet uit te sluiten dat ze op de verkeerde weg zijn geraakt en veel te veel van buiten halen. Maar dat kan ik niet beoordelen.
Huidige spelers uit de A-selectie die de afgelopen vijf jaar zijn doorgebroken:

Messi
Krkic
Busquests
Pedro

Dat zijn dus vier spelers, waarvan Messi uit Argentinië is gehaald. Valdes, Xavi, Puyol en Iniesta, andere Spaanse sterkhouders, zijn allemaal ruim daarvoor doorgebroken.

En met niemand anders!

Plaats reactie