Maar ik moest ook even puzzelen

Moderator: mods
Sportwereld schreef:Luuk de Jong en Bas Dost op spitsenlijstje Ajax
Bas Dost (links) en Luuk de Jong staan op het spitsenlijstje van Ajax.
FOTO'S PRO SHOTS
AMSTERDAM - Ajax heeft in de zoektocht naar een spits het vizier op de eredivisie gericht. De clubleiding heeft Bas Dost (Heracles) en Luuk de Jong (FC Twente) op een lijst gezet van jonge spitsen die de kwaliteit hebben om in de voetsporen van Klaas-Jan Huntelaar te treden. Dat meldt het AD vrijdag.
,,Bas Dost heeft op jonge leeftijd in Nederland naam gemaakt. Hij is een interessante speler die we in de gaten houden,'' stelt Ajax-trainer Martin Jol in het AD. Luuk de Jong is de jongere broer van Ajacied Siem en geldt momenteel bij FC Twente als de stand-in voor routinier Blaise N'Kufo die na dit seizoen vertrekt uit Enschede.
Zeker in het geval van De Jong is het onwaarschijnlijk dat zijn werkgever op dit moment mee wil werken aan een transfer. Naast Dost en De Jong volgt Ajax daarom de verrichtingen van nog zo'n vijf aanvallers op de voet. In eigen huis hebben de Amsterdammers daarnaast nog de tieners Castillion en de Koreaan Suk rondlopen.
Maar dan kom jij weer met "heeft nog niets bewezen" etc...joey schreef:Vond AR hem niet erg goed destijds? Zomaar uit mijn hoofd.![]()
Ik kan dat niet beoordelen, ik zie niet wekelijks wedstrijden van De Graafschap. Misschien was hij toen al even goed. Ik weet wel dat Twente de laatste club is waar Ajax moet gaan shoppen. Dus laten we Luuk de Jong snel vergeten.
De tijd dat ze bij Ajax konden denken: ach, laat die jongen maar een paar jaar in de subtop rijpen, dan halen we hem dan wel op, is voorbij. Ajax heeft het geld daar niet meer voor. We zullen dus zelf secuurder moeten scouten.
Luuk de Jong? Dat kan ik me niet voorstellen, want ik heb juist geen enkel beeld van wat voor type spits de Jong is.... ik ken hem niet.joey schreef:Vond AR hem niet erg goed destijds? Zomaar uit mijn hoofd.![]()
Jawel hoor. Het is goed als Ajax eindelijk eens een uitgenast transferbeleid gaat voeren.De Dominee schreef:Tja, zo is het nooit goed natuurlijk.
Waarom denk je dat? Dost is in mijn ogen een betere versie van Huntelaar. Sneller, sterker, betere techniek, passeeractie in huis en net zo dodelijk in de 16? Ik was over Luuk de Jong ook nooit erg gecharmeerd, maar hoor van veel mensen die met hem hebben gewerkt en nu werken dat hij een erg groot talent is. Heeft nog zeker tijd nodig, maar iedereen bestempeld hem als de toekomstige spits van het Nederlands elftal. Ben benieuwd of hij dat gaat halen, maar de ontwikkeling die hij sinds de overstap van de Graafschap naar Twente heeft gemaakt is indrukwekkend.Baseman schreef:Dost gaat de top niet halen, De Jong is voornamelijk invaller bij Twente en zal volgend seizoen een vaste basisplaats moeten gaan afdwingen bij Twente.
Oftewel, beiden zijn (vooralsnog?) niet goed genoeg voor de Nederlandse top.
coaches zijn juist eerder kritisch. Heb ook vaak genoeg negatieve verhalen gehoord over spelers. Maar enkele jeugdcoaches en oud coaches van de graafschap zijn nog steeds erg lyrisch over de Jong.Enganche schreef:Ik weet dat je contacten hebt binnen Twente, ZSoG (en dit is zeker niet lullig bedoeld, dus vat het alsjeblieft niet zo op), maar denk je niet dat de mensen binnen Twente er sowieso heel erg op uit zijn om hun talenten en dus de club goed te verkopen? Ik zou in ieder geval niet blind af gaan op mensen die bij de club van de speler in kwestie werken. Intern zijn clubmensen best kritisch, maar naar buiten toe is dat vaak veel minder het geval.
Khraa schreef:Ze Eduardo faalt in de A1 en niet in het eerste. Dat IS al een vooruitgang.
Daarnaast heeft Ze Eduardo ook een aantal behoorlijke wedstrijden gespeeld dit seizoen (alleen op een andere positie).
Ik nu nog steeds.LucaS schreef:Een jaar geleden had je het een belachelijke aankoop gevonden
Wie riep dat dan?Giacomo Puccini schreef:Ik herinner me nog goed dat iedereen hier riep dat het zo dom was van Ajax dat ze Eduardo niet voor 5 jaar hadden vastgelegd.