Marillion schreef:Ik ben er van overtuigd dat je incidenteel nog altijd grote successen kunt behalen. Maar dat kan alleen wanneer je jezelf probeert te onderscheiden. Ajax moet doen waar het ooit goed in was. Anders zijn. Als we het beleid van grote clubs gaan kopiëren dan leggen we het altijd af vanwege de kleinere portemonnee.

Het is in elk geval winst dat ze eindelijk, eindelijk, eindelijk toegeven dat de jeugdopleiding niet goed is. Weliswaar pruttelen ze nog een beetje, maar ze zeggen niet meer, zoals in het verleden, dat alles joppie toppie is en dat de criticasters hun bek moeten houden. Nu nog de goede richting op, dat hopen we dan maar. Jol staat bekend als een bewonderaar van Cruijff. Laten we hopen dat hij iets van hem opgestoken heeft. (Heb ik tot op heden nog niets van gemerkt, overigens.)
Ajax moet, met de huidige middelen (zelfs scouten over de grens) elk jaar een of twee bepalende spelers van hoog niveau voortbrengen. Dus geen Madurootjes of Heitingaatjes maar toppers. Dat moet kunnen en dat is ook nodig, willen we ooit nog echt goed gaan presteren. Want zulke jongens kunnen we normaal gesproken niet van buiten halen, de concurrentie is te groot.
Mee eens. Maar weet hij dit zelf ook? Zelfkritiek is niet zijn sterkste punt. En blijkbaar heeft hij al aanbiedingen. Hij zal wel vertrekken, want een modale Engelse club betaalt meer dan Ajax. En sowieso is hij een clubhopper.Wat Pantelic betreft. Ik moet nog zien welke clubs hem een meerjarige aanbieding gaan doen tegen een dik salaris. Voor Ajax is het best een bruikbare spits. Niet onmisbaar maar een nuttige kracht. Maar met zijn gebrek aan snelheid hoeft hij bijvoorbeeld echt niet naar Engeland te gaan hoor. Zie je hem al staan zwaaien ergens op de middenlijn bij een modale Engelse club? Dan komt hij in het stuk niet voor.