FC Twente 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Dr. Living Stoned
Founding Father

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door Dr. Living Stoned » zo mar 21, 2010 12:00 am

brigade zuid schreef:Moeten ze thuis tegen fnoord? ik denk dat ze thuis alles wel winnen, Az uit wordt lastig, VVV.. tja ik weet het niet, wellicht zijn 4 punten net genoeg.
Eén keer gelijk en één keer verliezen en ze zijn de voorsprong kwijt, dan dendert Ajax d'r gewoon overheen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 21, 2010 10:53 am

2x gelijk is voldoende. Mits Ajax alles wint.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo mar 21, 2010 11:30 am

twee keer gelijk is 4 verliespunten, twente heeft nu 5 verliespunten minder, of zie ik iets over het hoofd?

Rooie

Bericht door Rooie » zo mar 21, 2010 11:32 am

Je ziet over het hoofd dat ze 4 verliespunten minder hebben.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » zo mar 21, 2010 11:33 am

Als Ajax straks wint dan staan we 4 punten achter op Twente. PSV staat op dit moment op 5 punten.
Tijd voor iets nieuws.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » zo mar 21, 2010 11:49 am

Hé, dat is een foutje van mij, wel in ons voordeel dus laat mij nog meer fouten maken.

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo mar 21, 2010 2:13 pm

nu maar eens kijken of wij Ajax het de tukkers moeilijk kunnen maken. Ze krijgen toch nog een paar moeilijke tegenstanders.
Weer op zoek naar een Interim coach..

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 22, 2010 8:03 pm

mattie schreef:nu maar eens kijken of wij Ajax het de tukkers moeilijk kunnen maken. Ze krijgen toch nog een paar moeilijke tegenstanders.
Postte het net in 'de ontknoping'. O.b.v. het puntverlies dat Twente dit seizoen heeft geleden, laten ze alleen in Alkmaar nog 2 punten liggen.

Ik ben bang dat we ze niet meer achterhalen. Degelijk, constant en ze hebben Ruiz. Ik vond Brama trouwens tegen PSV ook erg sterk. Schakelde eerst Toivonen uit, daarna Bakkal en tenslotte die Labyad (schijnt een talent te zijn, maar dat houdt ie tot dusver knap verborgen!). :biggthumpup.gif:

Michael_B

Bericht door Michael_B » ma mar 22, 2010 8:22 pm

Maar je doet nu net of het onmogelijk is dat Twente nog een keer gelijkspeelt Wimpey. Dat is het nu juist: dat is helemaal niet zo ondenkbeeldig. Twente zien spelen recentelijk? Ruiz zal ook een keer een offday hebben.

VVV, NAC en Feyenoord kunnen zomaar eens gelijk spelen tegen Twente. Net als AZ wel zal winnen. Kansen op puntverlies zat voor de Tukkers in ieder geval.
Face your fears and live your dreams, No Fear

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mar 22, 2010 11:50 pm

Misschien knalt Ruiz ze er wel in tegen VVV, NAC en Feyenoord en heeft ie die door jou voorspelde offday in de wedstrijd tegen AZ die ze volgens jou toch al zouden verliezen.

Voorlopig ligt Twente jammer genoeg nog uiterst comfortabel op kampioenskoers dus het lijkt me onzinnig om je nu al rijk te rekenen. Vier punten voorsprong met nog maar zes wedstrijdjes te gaan...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Michael_B

Bericht door Michael_B » di mar 23, 2010 8:53 am

Dat kan 666, maar ik reken me nergens rijk. Ik geef alleen aan dat ik Ajax zeker niet kansloos acht.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 23, 2010 11:13 am

wimpey schreef:
mattie schreef:nu maar eens kijken of wij Ajax het de tukkers moeilijk kunnen maken. Ze krijgen toch nog een paar moeilijke tegenstanders.
Postte het net in 'de ontknoping'. O.b.v. het puntverlies dat Twente dit seizoen heeft geleden, laten ze alleen in Alkmaar nog 2 punten liggen.

Ik ben bang dat we ze niet meer achterhalen. Degelijk, constant en ze hebben Ruiz. Ik vond Brama trouwens tegen PSV ook erg sterk. Schakelde eerst Toivonen uit, daarna Bakkal en tenslotte die Labyad (schijnt een talent te zijn, maar dat houdt ie tot dusver knap verborgen!). :biggthumpup.gif:
Brama is dit seizoen erg sterk. Zo een speler had ik graag bij Ajax gezien. Sterk in de duels, net als Enoh, alleen in de opbouw stukken beter.
IK GELOOF!!!!!!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za mar 27, 2010 12:13 pm

'Belachelijk dat huurlingen tegen broodheer spelen'
27/03/2010 10:42

Ajax treft in het restant van de competitie met FC Groningen, Willem II en NEC nog drie tegenstanders waarvoor door de Amsterdammers verhuurde spelers uitkomen. Ajax-trainer Martin Jol plaatst daar kanttekeningen bij, terwijl zijn collega van FC Twente Steve McClaren het maar een rare gang van zaken vindt.

'In Engeland spreken clubs vaak informeel met elkaar af dat spelers niet in actie komen tégen de club waar ze onder contract staan', sprak Jol vrijdag tijdens een persbijeenkomst. 'In Nederland bestaat zo'n gentlemen's agreement niet. Het belangrijkste voor onze verhuurde spelers is dat ze veel aan spelen toekomen. Zonder beperking.'

Toch weet Jol ook dat het leven van een verhuurde speler er heel anders uit kan komen te zien als hij uitgerekend goed speelt tegen zijn eigenlijke werkgever. 'Stel je voor dat Daley Blind ons zondag pijn doet... Dat blijft hem lang achtervolgen. Jan Vertonghen (verhuurd geweest aan RKC Waalwijk, red.) weet daar alles van. Daarom is in de toekomst een gentlemen's agreement als in Engeland de beste oplossing.'

McClaren verbaast zich sowieso over de regelgeving in Nederland. 'Het is belachelijk, dat dit mogelijk is', reageert de Engelsman in De Telegraaf. 'Ik vind het een goede zaak om bij verhuur af te spreken dat een speler alle duels kan spelen, behalve die twee tegen de club die hem heeft verhuurd en vaak ook nog eens een groot deel van zijn salaris betaalt.'

'In Engeland maken clubs daarover onderlinge afspraken en ik ben het daar volledig mee eens', vervolgt de coach van koploper FC Twente. 'Dat is ontstaan, nadat Bobby Robson met Newcastle United in de jacht op Champions League-voetbal gelijkspeelde tegen Portsmouth door een treffer één minuut voor tijd van Newcastle-huurling Lua Lua.'

In het geval van Ajax kan een soortgelijk scenario optreden. Daley Blind (Groningen), Jeffrey Sarpong (NEC), Mitchell Donald en Jan-Arie van der Heijden (beiden Willem II) kunnen de Amsterdamse club met sterke prestaties dwarsbomen in de strijd om de landstitel.
Piep-piep Allo, piep-piep Allo

Wouter

Bericht door Wouter » za mar 27, 2010 12:21 pm

Dr. Living Stoned schreef:
'Belachelijk dat huurlingen tegen broodheer spelen'
27/03/2010 10:42

Ajax treft in het restant van de competitie met FC Groningen, Willem II en NEC nog drie tegenstanders waarvoor door de Amsterdammers verhuurde spelers uitkomen. Ajax-trainer Martin Jol plaatst daar kanttekeningen bij, terwijl zijn collega van FC Twente Steve McClaren het maar een rare gang van zaken vindt.

'In Engeland spreken clubs vaak informeel met elkaar af dat spelers niet in actie komen tégen de club waar ze onder contract staan', sprak Jol vrijdag tijdens een persbijeenkomst. 'In Nederland bestaat zo'n gentlemen's agreement niet. Het belangrijkste voor onze verhuurde spelers is dat ze veel aan spelen toekomen. Zonder beperking.'

Toch weet Jol ook dat het leven van een verhuurde speler er heel anders uit kan komen te zien als hij uitgerekend goed speelt tegen zijn eigenlijke werkgever. 'Stel je voor dat Daley Blind ons zondag pijn doet... Dat blijft hem lang achtervolgen. Jan Vertonghen (verhuurd geweest aan RKC Waalwijk, red.) weet daar alles van. Daarom is in de toekomst een gentlemen's agreement als in Engeland de beste oplossing.'

McClaren verbaast zich sowieso over de regelgeving in Nederland. 'Het is belachelijk, dat dit mogelijk is', reageert de Engelsman in De Telegraaf. 'Ik vind het een goede zaak om bij verhuur af te spreken dat een speler alle duels kan spelen, behalve die twee tegen de club die hem heeft verhuurd en vaak ook nog eens een groot deel van zijn salaris betaalt.'

'In Engeland maken clubs daarover onderlinge afspraken en ik ben het daar volledig mee eens', vervolgt de coach van koploper FC Twente. 'Dat is ontstaan, nadat Bobby Robson met Newcastle United in de jacht op Champions League-voetbal gelijkspeelde tegen Portsmouth door een treffer één minuut voor tijd van Newcastle-huurling Lua Lua.'

In het geval van Ajax kan een soortgelijk scenario optreden. Daley Blind (Groningen), Jeffrey Sarpong (NEC), Mitchell Donald en Jan-Arie van der Heijden (beiden Willem II) kunnen de Amsterdamse club met sterke prestaties dwarsbomen in de strijd om de landstitel.
Piep-piep Allo, piep-piep Allo
Kortom: de grote clubs janken om een voordeeltje. Ajax wil dat daly Blind wel speelt tegen Sparta en niet tegen Ajax zelf. Wat een gezeik zeg. Verhuurde spelers spelen in de betreffende periode gewoon voor een andere club, klaar.

Eens met Doc, dus.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 27, 2010 12:26 pm

Een beetje raar om op een artikel te reageren dat je blijkbaar niet gelezen hebt.

Jol: Het belangrijkste voor onze verhuurde spelers is dat ze veel aan spelen toekomen. Zonder beperking.

McClaren: Het is belachelijk, dat dit mogelijk is. Ik vind het een goede zaak om bij verhuur af te spreken dat een speler alle duels kan spelen, behalve die twee tegen de club die hem heeft verhuurd en vaak ook nog eens een groot deel van zijn salaris betaalt.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za mar 27, 2010 12:30 pm

is Poepon ook een verhuurde speler, of heeft sparta hem gekocht?

Wouter

Bericht door Wouter » za mar 27, 2010 12:34 pm

Jöhnk schreef:Een beetje raar om op een artikel te reageren dat je blijkbaar niet gelezen hebt.

Jol: Het belangrijkste voor onze verhuurde spelers is dat ze veel aan spelen toekomen. Zonder beperking.

McClaren: Het is belachelijk, dat dit mogelijk is. Ik vind het een goede zaak om bij verhuur af te spreken dat een speler alle duels kan spelen, behalve die twee tegen de club die hem heeft verhuurd en vaak ook nog eens een groot deel van zijn salaris betaalt.
Ik lees toch echt dat Jol een "gentlemen's agreement" zoals in Engeland de beste oplossing vindt...

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 27, 2010 12:34 pm

In de toekomst. Blind wordt nu verhuurd.

Wouter

Bericht door Wouter » za mar 27, 2010 12:38 pm

Ja, Blind was natuurlijk gewoon een voorbeeld. Het gaat erom dat Jol vindt dat verhuurde spelers (en Ajax verhuurd vaker spelers dan Sparta of zoiets) niet tegen de verhurende club zouden moeten mogen worden opgesteld.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » za mar 27, 2010 12:46 pm

Dat kun je afspreken, zoals je ook afspraken over de financiele kant van de zaak kunt maken. Kwestie van vraag en aanbod. Maar bij Blind is dat blijkbaar niet gedaan.

Jol zei er trouwens bij dat zo'n gentlemen's agreement in de praktijk vaak niet werkt.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za mar 27, 2010 12:48 pm

Wouter schreef:Ik lees toch echt dat Jol een "gentlemen's agreement" zoals in Engeland de beste oplossing vindt...
ik kan dat niet in de tekst teruglezen, alleen dat het zwaar is geweest voor Vertonghe, maar die levert wel het bewijs dat verhuurde spelers geen dubbele agenda hebben. Dat is dus wat McLaren beweerd.

Rooie

Bericht door Rooie » za mar 27, 2010 12:53 pm

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mar 27, 2010 12:57 pm

Dr. Living Stoned schreef:
Wouter schreef:Ik lees toch echt dat Jol een "gentlemen's agreement" zoals in Engeland de beste oplossing vindt...
ik kan dat niet in de tekst teruglezen, alleen dat het zwaar is geweest voor Vertonghe, maar die levert wel het bewijs dat verhuurde spelers geen dubbele agenda hebben. Dat is dus wat McLaren beweerd.
Wat beweert McLaren? Dat ze wel of juist geen dubbele agenda hebben?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za mar 27, 2010 1:16 pm

McAlimero denkt dat de verhuurde spelers tegen hun broodheer [Ajax dus] niet vol gas gaan geven. En Jol geeft duidelijk aan dat het gentlemens agreement voor de toekomst Eerlijker zou zijn. FC Twente heeft dit jaar namelijk ook gespeeld tegen eigen huurlingen.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za mar 27, 2010 1:21 pm

Waar zegt hij dat dan?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie