Wat is het dan? Hebben ze een slechte trainer?

Moderator: mods
joey schreef:Dat klopt, Thijs. Dat is ook hun probleem, ze scoren moeilijk. Zag je ook vorige week bij Ajax-PSV. PSV had in de eerste helft alle gelegenheid om een doelpunt te maken. Ajax won niet omdat het beter was maar omdat het gemakkelijker scoort.
Goed voetbal en scoren zijn geen vergelijkingsmateriaal. Want wat is het doel van goed voetballen? Scoren. Scoren is niet erg belangrijk, da's het belangrijkste.joey schreef:Heb je gelijk in. Scoren is erg belangrijk. Maar goed voetballen is dat natuurlijk ook.
Dan kun je toch beter Stoch datzelfde contract aanbieden? Die is transfervrij en zit volgens mij ook nog echt niet op een groot contract.Peter schreef: Even kijken hoe het loopt. Bij CL deelname zou je hem een contractje kunnen aanbieden. Anders niet.
Hoe is het eigenlijk met de DSD van Feyenoord? Was er gister niet bij, want Makaay speelde.Jesse schreef: En natuurlijk aan DSD!
'DSD' dan...Jesse schreef:De zogenaamde DSD van F. vind ik niet bepaald S.
De trainer van 'DSF' weigert de naam van Neerlands grootste club uit te spreken. Dus wat mij betreft hebben wij het vanaf heden dan ook over 'die fabrieksclub uit Eindhoven', 'de factory outlet', 'DSF' of 'DWF'.Maar ik hoop natuurlijk wel dat hij de wedstrijden tegen PSV en Twente haalt.
Het een leidt normaal gesproken tot het ander. Dus zo simpel is het niet.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Goed voetbal en scoren zijn geen vergelijkingsmateriaal. Want wat is het doel van goed voetballen? Scoren. Scoren is niet erg belangrijk, da's het belangrijkste.joey schreef:Heb je gelijk in. Scoren is erg belangrijk. Maar goed voetballen is dat natuurlijk ook.
Bij veel ploegen komen er ook resultaten met slecht voetbal.joey schreef:Het een leidt normaal gesproken tot het ander. Dus zo simpel is het niet.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Goed voetbal en scoren zijn geen vergelijkingsmateriaal. Want wat is het doel van goed voetballen? Scoren. Scoren is niet erg belangrijk, da's het belangrijkste.joey schreef:Heb je gelijk in. Scoren is erg belangrijk. Maar goed voetballen is dat natuurlijk ook.
Of zoals Cruijff zegt: goed voetballen, dan komen de resultaten vanzelf.
Ja. Dat is helaas waar. Het gat met de echte Europese top is astronomisch groot en in principe nooit meer te dichten. Misschien incidenteel: een keer een seizoentje er tegenaan zitten.joey schreef:En dan kom je Del Piero tegen en Amauri. Die profiteren dus wel. Die straffen die fouten dus wel af. Waarbij moet worden opgemerkt dat Juventus op nog wel een paar topspelers heeft, maar geen topteam. Het gat met de echte top is nog veel groter.
Hangt er van af wat je onder 'slecht' verstaat. Jij bedoelt er vermoedelijk 'onaantrekkelijk' mee. Met die definitie ben ik het niet eens. Ook defensief countervoetbal kan heel, heel erg goed uitgevoerd zijn.El Clavo schreef:Bij veel ploegen komen er ook resultaten met slecht voetbal.
Mee eens. In de Arena is het inderdaad genieten. Zondag wordt het gewoon weer een nul of 4.De Dominee schreef:Met Ko eens. Ik zit dit jaar in de Arena met zeer grote regelmaat te genieten van dit Ajax. Er wordt redelijk gevoetbald, veel gescoord, we verliezen niets en krijgen weinig goals tegen. Daarnaast is het genieten om Stekelenburg, Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Urby en Siem aan het werk te zien als eigen jeugd.
Mocht Ajax dit seizoen geen kampioen worden dan neem ik dat Ajax niet zo zeer kwalijk. Met dit doelsaldo en puntentotaal ben je normaliter kampioen. Natuurlijk kan het beter (uitwedstrijden zijn met regelmaat een drama) en het spel kan soepeler. Maar de basis is nu goed, Ajax staat er goed op. Vanuit hieruit verder bouwen, veel jeugd inpassen.
Jongens als Blind, Van Rhijn, Kappelhof, Josefzoon, Zeegelaar en Castillion volgend jaar bij de selectie en overbodige spelers verkopen waar mogelijk.
Dat denk ik dan weer niet. Het is nooit 'gewoon'. Alleen de écht grote Ajax-elftallen konden op in bepaalde perioden op de automatische piloot winnen. Dit Ajax-team niet. Er moet gewerkt worden. We moeten nog zes wedstrijden 100% aan de bak. Doen we dat niet, dan gaat het fout.Rishi schreef:Zondag wordt het gewoon weer een nul of 4.
Wat mij geruststelt, is dat dit Ajax een handvol spelers heeft die niet verzaken. Ze kunnen wel slecht spelen, of fouten maken (dat is een ander verhaal), maar er gemakzuchtig met de pet naar gooien (of na een paar goede wedstrijden met de mentaliteit van een volle poepluier het veld in komen) zit niet in de aard van types als Vertonghen, De Zeeuw, Enoh, Gabri, Suárez en ook Alderweireld en Rommedahl.Rishi schreef:Dit Ajax heeft thuis iets ongenaakbaars. 4 of 5-0...
Vind je het gek? Gros van de clubs in Nederland kan er niks van. Het is echt werkelijk waar dramatisch hoe sommige teams uberhaupt verdedigen, laat staan aanvallen. Het Nederlands voetbal holt kwalitatief achteruit. Als je een beetje kwaliteit hebt en het elftal op een iets wat fatsoenlijk wijze neerzet, dan win je al gauw het gros van de wedstrijden. Zoals wij dat doen, Twente en PSV. Maar Europees vliegen alle drie de ploegen er keihard uit tegen Europese subtoppers. Ik bedoel, Twente werd in Duitsland van de mat geveegd, door een maar middelmatige ploeg. Dat is dan onze toekomstige kampioen. Wat heeft Twente in hemelsnaam in de Champions League te zoeken? Nee, ik vrees met grote vrezen voor het Nederlands voetbal. Dat gaat keihard Schotland en Belgie achterna. Nouja, Anderlecht heeft het dit seizoen Europees beter gedaan dan Ajax en Rangers haalde vorige seizoen (?) de finale van de UEFA cup.Rishi schreef:Dit Ajax heeft thuis iets ongenaakbaars. 4 of 5-0...