Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Spanje

Bericht door peter » do mar 18, 2010 8:36 am

Ze staan nu toch gelijk?

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 18, 2010 9:37 am

Klopt. Maar de CL-campagne was een succes! Haha heerlijk
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 19, 2010 1:24 am

Maar dat zegt natuurlijk niets over de verhouding in kwaliteit tussen Real en Barcelona. Lyon is immers een veel betere ploeg dan Stuttgart, dat slechts negende staat in de zwaar overschatte Bundesliga.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 19, 2010 9:49 am

Van Gaal zei onlangs dat hij de Bundesliga zwaar het ónderschat. Is een heel behoorlijke competitie. Heel wat beter dan de eredivisie in elk geval.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 19, 2010 9:53 am

In de breedte ongetwijfeld. Ik kan me van de laatste jaren herinneren dat Ajax Bremen in Amsterdam compleet wegspeelde en won uit van HSV. PSV was over twee wedstrijden gelijkwaardig aan HSV. Zo groot is het verschil niet.
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr mar 19, 2010 12:21 pm

joey schreef:Van Gaal zei onlangs dat hij de Bundesliga zwaar het ónderschat. Is een heel behoorlijke competitie. Heel wat beter dan de eredivisie in elk geval.
Ja hallo, als je een vergelijking wilt trekken om te kijken hoe goed een bepaalde competitie is, dan ga je hem natuurlijk niet vergelijken met de Eredivisie.

Ik sla de Franse competitie op dit moment in ieder geval hoger aan.

wimpey

Bericht door wimpey » vr mar 19, 2010 9:27 pm

Enganche schreef:Maar dat zegt natuurlijk niets over de verhouding in kwaliteit tussen Real en Barcelona. Lyon is immers een veel betere ploeg dan Stuttgart, dat slechts negende staat in de zwaar overschatte Bundesliga.
Lyon staat 5e (?) in Frankrijk. En speelde Madrid in de 2e helft weg. Natuurlijk wordt Barca kampioen... Kan iemand mij trouwens uitleggen wat die Granero daar te zoeken heeft? Paar keer zien spelen, ik vond het niets. Leidde in Lyon ook de 1-0 van Makoun in.

Vandaag las ik dat Higuain verkocht gaat worden omdat Ronaldo in z'n schaduw staat. En dat is met het oog op marketinginkomsten niet gunstig. Of het waar is... het zou me niet verbazen. I.m.o. is Real Madrid niet serieus te nemen. Nu zouden ze weer achter Gerrard en Rooney aan zitten. Doen, jongens! Voorin ligt écht het probleem! :excited.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 20, 2010 12:26 am

Enganche schreef:Maar dat zegt natuurlijk niets over de verhouding in kwaliteit tussen Real en Barcelona. Lyon is immers een veel betere ploeg dan Stuttgart, dat slechts negende staat in de zwaar overschatte Bundesliga.
Barca maakte vorig jaar gehakt van Lyon hoor..

Als dat Madrid als team echt zo geweldig was geweest hadden ze wel dik gewonnen van Lyon. En natuurlijk heeft Real geen slechte ploeg en doen ze het goed in de competitie. Qua teamspel, organisatie, structuur, beleid en noem maar op lopen ze jaren achter op Barca. En dat zal 14 april wel blijken als Barca een voetbalshow geeft in Madrid..
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za mar 20, 2010 12:44 am

wimpey schreef:
Lyon staat 5e (?) in Frankrijk. En speelde Madrid in de 2e helft weg. Natuurlijk wordt Barca kampioen... Kan iemand mij trouwens uitleggen wat die Granero daar te zoeken heeft? Paar keer zien spelen, ik vond het niets. Leidde in Lyon ook de 1-0 van Makoun in.

Vandaag las ik dat Higuain verkocht gaat worden omdat Ronaldo in z'n schaduw staat. En dat is met het oog op marketinginkomsten niet gunstig. Of het waar is... het zou me niet verbazen. I.m.o. is Real Madrid niet serieus te nemen. Nu zouden ze weer achter Gerrard en Rooney aan zitten. Doen, jongens! Voorin ligt écht het probleem! :excited.gif:
Het gat tussen Lyon en koploper Bordeaux is vijf verliespunten. Het gat tussen Stuttgart en koploper Bayern is 21 verliespunten. En dat in competities die niet of nauwelijks voor elkaar onder doen. Sterker nog, de top van de Franse competitie is volgens mij sterker dan de top van de Duitse competitie.

Kijk, dat Real Madrid een shite club is waar op deze manier op de lange termijn slecht beleid gevoerd gaat worden, dat is mij ook wel duidelijk. Maar afgelopen zomer heeft men wel een héle serieuze kwaliteitsinjectie gekregen. Investeren in een speler als Cristiano Ronaldo kan echt wel een mega impuls betekenen. En tot nu toe houdt men keurig gelijke tred met de wonderploeg van Barcelona.

Lionel

Bericht door Lionel » za mar 20, 2010 12:49 am

Qua spel niet, in de CL zijn ze ook al uitgeschakeld...
IK GELOOF!!!!!!

peter

Bericht door peter » za mar 20, 2010 10:34 am

Qua spel niet? Zo denderend doet Barcelona het anders niet in Spanje, hoor. In de onderlinge confrontatie was Real ook gewoon de betere partij.

Ach, het is zoals Enganche al stelt. De Duitse competitie wordt zwaar overschat. Daar is niets speciaals aan.

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 20, 2010 12:31 pm

Rishi schreef:Qua spel niet, in de CL zijn ze ook al uitgeschakeld...
Barca speelt dit seizoen ook minder, maar da's logisch na een seizoen waarin alles wordt gewonnen.

Real Madrid vliegt er voor het 6e achtereenvolgende seizoen in de 1/8e finales CL uit. Dus het gaat echt niet beter blijkbaar.

Ze houden in de competitie gelijke tred tot dusver. Dat lijkt me ook wel het minste dat verwacht mag worden wanneer er zó met geld gesmeten wordt.

Qua spel vond ik het tegen Lyon (dat toch ook niet meer zo sterk is als een paar jaar geleden) vrij bedroevend. Lyon was gewoon beter... Al met al staat Real Madrid weer behoorlijk voor lul dit seizoen. En dat is prima, wat mij betreft.

peter

Bericht door peter » za mar 20, 2010 12:31 pm

Laten we het niet overdrijven, want als Lyon bij rust op 3-0 achterstand staat, dan mag men nog niet klagen.

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 20, 2010 12:34 pm

Peter schreef:Laten we het niet overdrijven, want als Lyon bij rust op 3-0 achterstand staat, dan mag men nog niet klagen.
2e helft laten we buiten beschouwing? Ook in Lyon bakte Madrid er weinig van.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 20, 2010 12:35 pm

Real doet tot het laatste moment mee om de landstitel tegen een fenomenaal Barcelona en staat voor lul?

Voetbal is geen toverkunst. Kom op, zeg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter

Bericht door peter » za mar 20, 2010 12:36 pm

Nee, maar jij vond het bedroevend. Ik vond die eerste helft in Madrid verdomd sterk. Een zeer matige tweede helft heb ik uiteraard ook gezien. Verder vind ik Lyon een heel aardig elftal hebben. Daar kun je van verliezen wat mij betreft.

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 20, 2010 12:40 pm

Peter schreef: Verder vind ik Lyon een heel aardig elftal hebben. Daar kun je van verliezen wat mij betreft.
1,5 wedstrijd was Lyon beter dan Madrid. Dat vind ik bedroevend voor een elftal dat bestaat uit wereldsterren. Zeker gezien het feit dat Lyon kwalitatief een jasje uit heeft moeten doen.

Hoe laag leg je de lat voor een elftal waar ruim 300 miljoen ingepompt is?! Zou het een geweldige prestatie zijn geweest wanneer ze Lyon zouden hebben verslagen. :excited.gif:

peter

Bericht door peter » za mar 20, 2010 12:47 pm

Dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je van Lyon kan verliezen. Ze hebben dit jaar met oa Lopez, Bastos en Cissokho vrij aardig ingekocht. Verzwakt? Ach welnee.

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 20, 2010 12:51 pm

Peter schreef:Dat zeg ik nergens. Ik zeg alleen dat je van Lyon kan verliezen. Ze hebben dit jaar met oa Lopez en Cissokho vrij aardig ingekocht.
Madrid heeft ook wel aardig ingekocht, geloof ik. :smallgrin.gif:

Komende zomer Rooney, Gerrard en de topscorer van het WK halen, wellicht halen ze dan volgend seizoen de 1/4-finale CL. Dat zou voor Madrid al een enorm succes zijn! :biggthumpup.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mar 20, 2010 12:52 pm

Precies.

Dat Real kan verliezen van Lyon betekent dat Barcelona er ook van kan verliezen. Laten we het hopen in ieder geval. :biggthumpup.gif:

peter

Bericht door peter » za mar 20, 2010 12:54 pm

Ik zeg dan ook nergens dat Madrid niet aardig heeft ingekocht. Jij zegt dat Lyon een jasje uit heeft moeten doen, maar zijn dat dan Benzema en Keita? Ik vind Lyon er ten opzichte van vorig jaar sterker op geworden.

Real Madrid presteert bedroevend, maar staat wel bovenaan in de PD. Kijk, het is nog geen top, maar dat ze beter zijn dan vorig jaar kun je moeilijk ontkennen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 20, 2010 1:04 pm

Wimpey is niet zo van het opbouwen. Als je na een half seizoen niet tien keer beter bent geworden dan het vorige seizoen moet je je trainer ontslaan en kennelijk is het beste team ter wereld bijhouden in de kampioensrace ook niet genoeg.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 20, 2010 7:45 pm

Bertje schreef:Wimpey is niet zo van het opbouwen. Als je na een half seizoen niet tien keer beter bent geworden dan het vorige seizoen moet je je trainer ontslaan en kennelijk is het beste team ter wereld bijhouden in de kampioensrace ook niet genoeg.
:drecul.gif:

Opbouwen met 300 miljoen investeringen. Ja, daar zal meneer Perez wel begrip voor op kunnen brengen. Je zemelt weer eens uit je nek.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 20, 2010 7:47 pm

Meneer Perez heeft ze zelf gehaald, dus dat lijkt me wel, ja. Je bent weer lekker op dreef.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 20, 2010 8:38 pm

Bertje schreef:Meneer Perez heeft ze zelf gehaald, dus dat lijkt me wel, ja. Je bent weer lekker op dreef.
Ja, Bert. Meneer Perez ziet dit seizoen als een tussen- dan wel opbouwjaar. Pellegrini zal dan ook op zeker volgend seizoen nog trainer van Real Madrid zijn, ongeacht de afloop van het restant van het seizoen. :excited.gif:

Plaats reactie