PSV 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Michael_B

Re: PSV 2009-2010

Bericht door Michael_B » do mar 18, 2010 10:36 am

Ik heb even een topic gemaakt voor de discussie rond 'de ontknoping'. Misschien daarin verder?

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic.php?f=18&t=10842
Face your fears and live your dreams, No Fear

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do mar 18, 2010 1:12 pm

Jöhnk schreef:
Reactie PSV op schorsing Afellay

17 maart 2010 16:30
Nadat PSV dinsdag besloot om de schorsing van Ibrahim Afellay te accepteren, komt de club woensdag met een reactie hierop. PSV aanvaardt het schikkingsvoorstel omdat ze door de onvoorspelbare rechtsgang in deze zaak geen vertrouwen heeft in een eventuele aanpassing van de opgelegde straf. Lees hier de gehele verklaring van PSV.

Verklaring PSV
Na intern overleg en juridisch advies heeft PSV besloten de schorsing voor 4 wedstrijden (1 voorwaardelijk) van Ibrahim Afellay te accepteren. De aanklager heeft de schorsing bepaald naar aanleiding van televisiebeelden, verklaringen van Afellay zelf en van de speler van Ajax, Eyong Enoh. De scheidsrechter, de beide assistent-scheidsrechters en de vierde official hadden tijdens de wedstrijd niets waargenomen. De verklaring van Afellay komt overeen met de televisiebeelden, waarin duidelijk waarneembaar is dan de speler Enoh provoceert door bewust en met kracht op de voet van Afellay te gaan staan en hem een stomp in zijn maag te geven. Het is begrijpelijk dat de aanklager de reactie van Afellay bewezen verklaart, maar het is onbegrijpelijk dat hij geen rekening houdt in zijn strafvoorstel met het provocerende gedrag van de speler Enoh.

PSV verbaasd over uitlatingen vierde official
PSV accepteert het schikkingsvoorstel omdat ze door de onvoorspelbare rechtsgang in deze zaak geen vertrouwen heeft in een eventuele aanpassing van de opgelegde straf. PSV is verbaasd over het feit dat de vierde official van de wedstrijd Ajax – PSV, de heer Pol van Boekel, in De Telegraaf van dinsdag 16 maart een schorsing van Afellay al voorspelt. Volgens de normen van de KNVB is het aan de scheidsrechter om een toelichting aan de media te geven en niet aan de vierde official. PSV vindt het ongehoord dat iemand van de arbitrage zich van tevoren publiekelijk uitlaat over mogelijke straffen.
Bron: http://www.psv.nl

Vooral die stomp in de maag is idd duidelijk te zien. :confused.gif:
PSV.tv heeft stiekem de beelden? Wel kansloos dat er zelfs een officieel statement van de club komt, terwijl er toch echt geen bewijs is dat richting Enoh wijst.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Rooie

Bericht door Rooie » do mar 18, 2010 1:15 pm

Beste Jan, Eindhoven 15 maart 2010

In het voorwoord van de maartuitgave (ter info bijgevoegd) van het fanzine van PSV Fans United gaven we al aan dat het sinds de winterstop niet goed gaat met het vertoonde spel van PSV. Nu 2 wedstrijden en twee nederlagen verder tegen Nederlandse subtoppers, kun je concluderen dat men de weg kwijt lijkt te zijn. Daar doen de goede momenten in die wedstrijden niets aan af, een wedstrijd duurt 90 minuten. Het kampioensschap wat binnen hand bereik lag is na die wedstrijden ver weg.
De PSV-fans willen graag opheldering over het feit dat er na de winterstop geen spits is bijgekomen, het vertrek van Lazovic, diens opvolger, de kwaliteiten van de huidige PSV-selectie en wat de directie en Raad van Commissarissen als toekomstplannen voor de club hebben. Wij nodigen u daarom uit om vrijdag 19 maart aanstaande de fans te woord te staan in Stadionbar De Aftrap.
Met de wedstrijd tegen FC Twente in het vooruitzicht, lijkt ons dat een ideale avond om de grootste spanning die er nu is weg te nemen.
Mocht de datum niet schikken dan graag een uitgebreide reactie per brief.

Met vriendelijke groet,

Frits Bovers
Voorzitter PSV Fans United
:drecul.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 18, 2010 1:18 pm

Treurig dat officiele statement. Als ze het er niet mee eens zijn, moeten ze het schikkingsvoorstel niet accepteren.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 18, 2010 1:18 pm

Wat valt er uit te leggen aan het vertrek van Lazovic? :confused.gif:

PSV heeft geen geld. Daar valt alles toe te herleiden.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 18, 2010 1:52 pm

Het vertrek van Lazovic kon anders wel eens een duur geintje worden. Ok, het leverde wat inkomsten op maar als PSV mede hierdoor aan het einde van de rit met lege handen staat dan kost het per saldo meer geld dan dat het oplevert. Het is immers helemaal niet ondenkbaar dat PSV als derde eindigt en dus sowieso de inkomsten uit CL deelname mist.

Tenzij men financieel op de korte termijn echt serieus in de problemen was gekomen had ik 'm nooit verkocht. Kijk, die Lazovic maakt er dan even een groot drama van maar een week later speelt hij gewoon weer mee hoor. Dat is dan zijn enige kans om alsnog een transfer te verdienen. Het was ook prima uit te leggen dat je een belangrijke speler in deze fase van het seizoen niet wilt laten gaan.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 18, 2010 1:57 pm

Volgens mij weigerde Lazovic te spelen en had PSV dus niet zo veel te kiezen.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 18, 2010 2:09 pm

Hij had geweigerd tegen RKC maar tegen Ajax echt wel weer gespeeld hoor..
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 18, 2010 2:25 pm

Hij wilde inderdaad niet spelen tegen RKC. Maar als PSV hem aan zijn contract had gehouden dan was hij echt wel weer op het veld verschenen hoor. Leg hem maar uit dat hij belangrijk is voor het elftal en dat de club hem niet kan missen in de strijd om de titel. Zeker niet nu eerder Reis al is weggevallen. Desnoods maak je een afspraak dat hij dan in de zomer voor een relatief gunstig bedrag weg mag.

Het is misschien een heethoofd maar ook Lazovic zal op een gegeven moment bedenken dat het voor de rest van zijn loopbaan wel gunstig is als hij weer gewoon gaat meedoen als de teleurstelling over het missen van die transfer is verwerkt.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 18, 2010 2:29 pm

Dat weet je bij Lazo nooit...daarbij zou hij dan een stoorzender in de spelersgroep zijn geworden, aangezien Rutten Lazo nooit in de basis zou opstellen na een werkweigering.

In dit geval had PSV helaas weinig keuze.
Het kwam PSV natuurlijk wel zwaar slecht uit, helemaal na het verlies van Reis.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 18, 2010 2:38 pm

Tja, het blijft natuurlijk heel lastig om zo'n incident van buiten te beoordelen. Maar ik ben niet zo zeker dat het onhoudbaar zou zijn geweest. Rutten heeft Lazovic eerder ook goed op de rails gekregen. En als je die jongen uitlegt waarom het niet kan en eventueel nog een gebaar maakt door een afspraak over een transfer in de zomer dan moet het toch te regelen zijn.

Natuurlijk maakte die jongen in eerste instantie een hoop herrie. Zo is Lazovic. Maar of hij de rest van het seizoen was thuisgebleven? Ik geloof er eerlijk gezegd niets van.
Nil volentibus arduum

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 18, 2010 2:50 pm

Rutten was in ieder geval zwaar teleurgesteld in Lazo, dat gaf hij aan na meerdere gesprekken met hem te hebben gevoerd. Dus ik ga er vanuit dat Lazo niet meer voor PSV wilde spelen, anders had Rutten hem wel behouden.
Maar inderdaad, zeker weten doen we het toch niet.

Wat anders trouwens:
PSV volgt Simon Mignolet (STVV)

De voorbije maanden was er al belangstelling vanuit Engeland (Sunderland) en Italië (Udinese) en nu zou ook de Nederlandse topclub PSV Eindhoven geïnteresseerd zijn in de diensten van STVV-doelman Mignolet.

Hoofdtrainer Fred Rutten zat op Daknam in de tribune bij de belofteninterland België-Malta en liet verstaan dat Eindhoven de prestaties van Mignolet op de voet blijft volgen. Bij PSV spelen met Stijn Wuytens en Timmy Simons al twee Belgen.

De student-voetballer ligt op Stayen wel nog onder contract tot midden 2011 zodat de geïnteresseerden clubs eerst langs moeten bij STVV. Op Stayen heeft men met Mignolet ook al rond tafel gezeten over een verbeterd contract.

Bron: Nieuwsblad.be
In dit filmpje maakt hij in de 2e helft enkele geweldige reddingen (het team in het geel is zijn team):
http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... 8/1.601241

Dat zegt nog weinig, maar enkele Belgie volgers op PN zijn lovend over deze 21 jarige keeper.
En ik zou het niet erg vinden als PSV een andere keeper haalt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 18, 2010 3:02 pm

Dat kan ik me voorstellen, Baseman. Isaksson is drie keer niets.

Lazovic is zo gek als een deur, met hem moet je niet in conflict komen. Dat weet je nooit wat hij doet.

Die reacties op PN zijn beschamend, hoor.

Ik kan me voorstellen dat ze teleurgesteld zijn, maar dit slaat nergens op. Ik vind dat persbericht van PSV dan ook onverstandig.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 18, 2010 3:05 pm

Het is niet alleen onverstandig. Het is ook nog eens bijzonder onprofessioneel en kinderachtig. Liever zouden ze zich druk maken om de negatieve prestatiecurve van hun elftal.

Maar ik vind het prima hoor. Een club die de oorzaak van het falen extern zoekt zal zichzelf niet verbeteren. Dat is voor ons dus alleen maar gunstig.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do mar 18, 2010 3:09 pm

Marillion schreef: Maar ik vind het prima hoor. Een club die de oorzaak van het falen extern zoekt zal zichzelf niet verbeteren. Dat is voor ons dus alleen maar gunstig.
Precies, en het levert uitermate vermakelijk leesvoer op, haha.

Een grote club zal het nooit worden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 18, 2010 3:31 pm

Jinne schreef:
Jöhnk schreef:
Reactie PSV op schorsing Afellay

17 maart 2010 16:30
Nadat PSV dinsdag besloot om de schorsing van Ibrahim Afellay te accepteren, komt de club woensdag met een reactie hierop. PSV aanvaardt het schikkingsvoorstel omdat ze door de onvoorspelbare rechtsgang in deze zaak geen vertrouwen heeft in een eventuele aanpassing van de opgelegde straf. Lees hier de gehele verklaring van PSV.

Verklaring PSV
Na intern overleg en juridisch advies heeft PSV besloten de schorsing voor 4 wedstrijden (1 voorwaardelijk) van Ibrahim Afellay te accepteren. De aanklager heeft de schorsing bepaald naar aanleiding van televisiebeelden, verklaringen van Afellay zelf en van de speler van Ajax, Eyong Enoh. De scheidsrechter, de beide assistent-scheidsrechters en de vierde official hadden tijdens de wedstrijd niets waargenomen. De verklaring van Afellay komt overeen met de televisiebeelden, waarin duidelijk waarneembaar is dan de speler Enoh provoceert door bewust en met kracht op de voet van Afellay te gaan staan en hem een stomp in zijn maag te geven. Het is begrijpelijk dat de aanklager de reactie van Afellay bewezen verklaart, maar het is onbegrijpelijk dat hij geen rekening houdt in zijn strafvoorstel met het provocerende gedrag van de speler Enoh.

PSV verbaasd over uitlatingen vierde official
PSV accepteert het schikkingsvoorstel omdat ze door de onvoorspelbare rechtsgang in deze zaak geen vertrouwen heeft in een eventuele aanpassing van de opgelegde straf. PSV is verbaasd over het feit dat de vierde official van de wedstrijd Ajax – PSV, de heer Pol van Boekel, in De Telegraaf van dinsdag 16 maart een schorsing van Afellay al voorspelt. Volgens de normen van de KNVB is het aan de scheidsrechter om een toelichting aan de media te geven en niet aan de vierde official. PSV vindt het ongehoord dat iemand van de arbitrage zich van tevoren publiekelijk uitlaat over mogelijke straffen.
Bron: http://www.psv.nl

Vooral die stomp in de maag is idd duidelijk te zien. :confused.gif:
PSV.tv heeft stiekem de beelden? Wel kansloos dat er zelfs een officieel statement van de club komt, terwijl er toch echt geen bewijs is dat richting Enoh wijst.
Kansloos vind ik nog zwak uitgedrukt. Het is leugenachtig. Compleet verzonnen. Op de televisiebeelden is geen stomp te zien.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 18, 2010 3:43 pm

En op de televisiebeelden is te zien dat Enoh niet op de voet van Afellay gaat staan maar er direct voor.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mar 18, 2010 3:44 pm

Dat het bestuur van PSV hierop reageert.... man man... dan ga je echt de verkeerde kant op. Dat is niveau Jaakke en dat is laaaaaaag.
Whitey on the moon.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 18, 2010 3:46 pm

Niet alleen in het spelbeeld; PSV gaat steeds meer op Ajax van de afgelopen jaren lijken en Ajax steeds meer op PSV.

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 18, 2010 4:17 pm

Jol heeft het al het hele seizoen over complottheorieën tegen Ajax, maar PSV brengt één gekleurd persbericht uit en jullie slaan meteen op hol? Beetje overdreven...net zoals dat de reactie van Rutten na de wedstrijd tegen NAC een hype teweeg bracht in de media, de man zegt ook één keer iets gekleurds :smallgrin.gif:

PSV is een voetbalclub en derhalve niet altijd objectief, ik zie het probleem dus niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 18, 2010 4:20 pm

Nou, gekleurd... Dat is het understatement van de week. :666.gif:

Jol moet dat soort dingen ook niet zeggen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 18, 2010 4:22 pm

Wij sloegen ook op hol toen Jol wat riep, hoor. PSV brengt een waanzinnig calimerobericht de markt op en Rutten huilt ook keihard mee. Dat zijn gewoon feiten en op dat calimero gedrag wordt men aangesproken. Als ze bij Ajax het vertikken om voor de camera te verschijnen dan krijgen ze ook de hele lading over zich heen. Dergelijk gedrag maakt je oh zo klein.

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 18, 2010 4:28 pm

Zolang het incidenten zijn zal het mij een rotzorg zijn...maar het is typisch natuurlijk: Rutten wordt afgedaan als saai en nietszeggend, maar zegt hij een keer iets dan verschijnt dat meteen in alle media en moet zelfs Kesler nog even zijn zegje erover doen.

En vanzelfsprekend komen termen als provinciaal en calimero weer voorbij, het is ook nooit goed :smallgrin.gif:

PS: Het niet verschijnen voor de camera vind ik wel kleinzielig overigens!
De spelers zijn volwassen kerels en ze worden heel dik betaald, een kleine moeite om dan even voor de camera te verschijnen. Ook als je heel erg teleurgesteld en/of kwaad bent.
Laatst gewijzigd door Baseman op do mar 18, 2010 4:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do mar 18, 2010 4:29 pm

Gekleurd? Hier wordt gewoon gelogen. Of heb jij bewijs dat Enoh op de tenen van Afellay is gaan staan?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 18, 2010 4:34 pm

De beelden leken vrij duidelijk, maar ik heb de bestaande beelden niet zo goed en uitvoerig bekeken (en misschien is er ander beeldmateriaal?). Maar het zal mij verder ook een zorg zijn, Afellay had een oerstomme actie en die stond ook nog eens overduidelijk op beeld. Daar gaat het mij om, of Enoh verder wel of niet geschorst zou gaan worden vind ik niet belangrijk. Afellay moet gewoon niet zo dom zijn en dat gedrag zo snel mogelijk afleren.

Plaats reactie