Ajax-PSV 14-3-2010
Moderator: mods
Re: Ajax-PSV 14-3-2010
PSV kreeg vooral mogelijkheden op grote kansen. De enige echt uitgespeelde kans was die bal van Toivonen.
-
Alderweireld heeft misschien geluk gehad, maar hij zorgde er wel voor dat PSV niet na 5 minuten op 0-1 was gekomen. Die over-mijn-lijk mentaliteit kan ik waarderen. Toby weet ook wel dat een scheidsrechter in zo'n wedstrijd, op dat moment (wedstrijd net begonnen) niet de ballen heeft om rood te trekken. Dat is gogme wat ik graag wil zien bij Ajax.
Whitey on the moon.
Ja, maar ze speelden het een aantal keren zo onbeholpen uit dat het op mijn lachspieren werkte.Jöhnk schreef:PSV kreeg vooral mogelijkheden op grote kansen. De enige echt uitgespeelde kans was die bal van Toivonen.
Die Toivonen kan alleen maar koppen. Zo'n kans legt KJH er lachend in, hoor.
Dit Ajax voetbalt heel matig maar scoort gemakkelijk. Toch opvallend.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Heel matig... dat is overdreven. Tegen PSV was het moeizamer dan tegen Sparta, maar dat komt omdat PSV gewoonweg sterker dan Sparta is.joey schreef:Ja, maar ze speelden het een aantal keren zo onbeholpen uit dat het op mijn lachspieren werkte.Jöhnk schreef:PSV kreeg vooral mogelijkheden op grote kansen. De enige echt uitgespeelde kans was die bal van Toivonen.
Die Toivonen kan alleen maar koppen. Zo'n kans legt KJH er lachend in, hoor.
Dit Ajax voetbalt heel matig maar scoort gemakkelijk. Toch opvallend.
Wat mij wel opviel is dat PSV zo makkelijk het middenveld kon oversteken in de beginfase. Ik had toch wel gedacht dat Jol dit vantevoren had zien aankomen, want dat is de kracht van PSV. Pas na de omzetting van Enoh (die direct op Affelay ging spelen) werd Ajax de bovenliggende partij.
Whitey on the moon.
Klopt. Begin was voor PSV. Daarna nam Ajax het heft in handen en kwam de ploeg niet meer in gevaar.
IK GELOOF!!!!!!
Toivonen deed niet veel fout bij die grote kans, hoor. Was gewoon een prima reflex van Stekelenburg.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat mocht van Ajaxjoey schreef:Ajax heeft natuurlijk veel geluk gehad. Of moeten we zeggen: PSV heeft de kwaliteit niet meer om alle fouten van Ajax af te straffen? Want PSV kreeg grote kansen en enorm veel ruimte. Maar goed dat ze bij PSV geen Cocu meer hebben en geen Park. En geen Van Bommel, want die had er zondag vast weer een of twee gemaakt.
I think I lost my fucking headache
Hij had rood moeten krijgen bedoel je, al zullen weinig scheidsrechters die beslissing durven nemen zo vroeg in de wedstrijd. Wat dat betreft gaf Ajax meteen 2 duidelijke voorbeelden van hun wedstrijdmentaliteit (de andere was De Zeeuw richting Isaksson), PSV miste helaas die mentale kracht en agressie.joey schreef:Alderweireld had net zo goed rood kunnen krijgen.
Allebei.Ajax heeft natuurlijk veel geluk gehad. Of moeten we zeggen: PSV heeft de kwaliteit niet meer om alle fouten van Ajax af te straffen?
Ik zeg het al langer, PSV heeft moeite met het afmaken van de kansen. Dat heeft ze punten gekost tegen Sparta en NAC en het heeft ze een voorsprong gekost tegen Ajax. Daarbij had Ajax deze wedstrijd het geluk dat beide kansen van de 1e helft meteen een doelpunt opleverden.
Mee eens, ongelooflijk dom van Afellay.PSV moet niet zeiken over die schorsing van Afellay. Daarmee tonen ze zich slechte verliezers in Eindhoven. Afellay liet zich gaan, dat had hij niet moeten doen. Punt.
Als Enoh aan het uitlokken is, dan veeg je die gast 'gewoon' een keer flink onderuit met een sliding (waarmee ik dus geen doodschop bedoel). Wat dat betreft moet Afellay nog een stuk weerbaarder worden, in een betere competitie krijgt hij daar namelijk veel meer mee te maken.
Klopt.Jöhnk schreef:PSV kreeg vooral mogelijkheden op grote kansen. De enige echt uitgespeelde kans was die bal van Toivonen.
Die kans voor Toivonen pakt Stekelenburg uitstekend, de andere mogelijkheden speelde PSV belachelijk slecht uit. Met name dankzij Amrabat, soms speelt hij erg goed maar meestal is hij net zo blind als tegen Ajax. En zowel tegen Sparta als tegen Ajax is hij verantwoordelijk voor een tegendoelpunt, knap voor een rechts/linksbuiten.
Dit was natuurlijk opzet. Ik bedoel, Amrabat komt uit de jeugdopleiding van Ajax. Dus na Poepon en Schilder kregen we wederom de hulp van een ex-Ajacied. 

“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
Aha, dat verklaart een hoop
Dat Rutten maar kiest voor Labyad ipv Amrabat.

Dat Rutten maar kiest voor Labyad ipv Amrabat.
Labyad is er nog niet klaar voor. Ik zou door de schorsing van Afellay Ojo de kans geven. Rutten zal wel voor Simons kiezen.
Labyad is er meer klaar voor dan Ojo, van deze laatste speler verwacht ik ook niet dat hij het gaat redden bij PSV.
Ondanks dat Labyad een aanvallende middenvelder is, kan hij redelijk uit de voeten op de rechtsbuitenpositie. Of hij er al echt klaar voor is weet ik niet, maar tijdens zijn invalbeurt tegen Ajax liet hij meer zien dan Amrabat.
Ondanks dat Labyad een aanvallende middenvelder is, kan hij redelijk uit de voeten op de rechtsbuitenpositie. Of hij er al echt klaar voor is weet ik niet, maar tijdens zijn invalbeurt tegen Ajax liet hij meer zien dan Amrabat.
Het vertrek van Reis en Lazovic breekt PSV nu gewoon op. Daar kunnen ze met name in het geval van Reis natuurlijk weinig aan doen maar het resultaat is wel dat er zowel het scorend vermogen als het aantal assists er op achteruit is gegaan. Met Lazovic in plaats van Amrabat had ik het nog wel eens willen zien afgelopen zondag.
Afellay begint ondertussen toch echt door de mand te vallen. In plaats van dat hij met zijn kwaliteiten het elftal op sleeptouw neemt slaat de irritatie toe en benadeelt hij zijn elftal. Dan kun je wel een mooie transfer willen verdienen maar dit valt andere clubs ook op.
Afellay begint ondertussen toch echt door de mand te vallen. In plaats van dat hij met zijn kwaliteiten het elftal op sleeptouw neemt slaat de irritatie toe en benadeelt hij zijn elftal. Dan kun je wel een mooie transfer willen verdienen maar dit valt andere clubs ook op.
Nil volentibus arduum
Labyad is er fysiek in ieder geval nog niet aan toe. Hij leed toch behoorlijk wat keren balverlies tegen Ajax, het ging allemaal net te snel.Baseman schreef:Labyad is er meer klaar voor dan Ojo, van deze laatste speler verwacht ik ook niet dat hij het gaat redden bij PSV.
Andy is toch bijna fit? Afgelopen maandag een uur in jong-PSV
I think I lost my fucking headache
Labyad is dan ook pas zestien. Hij kan aardig ballen.
Die jongen viel in op een moment dat PSV gedesillusioneerd was geraakt en uit elkaar viel. Heel ondankbaar dus voor hem.
Die jongen viel in op een moment dat PSV gedesillusioneerd was geraakt en uit elkaar viel. Heel ondankbaar dus voor hem.
Het stinkt aan alle kanten!
Wanneer gingen de mensen hier meer uit hun dak: bij het (schitterende) doelpunt van Urby, of bij de treffer van Pantelic (waarmee de wedstrijd definitief op slot werd gegooid)?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Aangezien ik af stond te schudden bij de 3-0 ga ik voor de 2-0 van Urby. Bij doelpunten van grote schoonheid wil ik mijn handen nog wel eens ten hemel heffen om te beseffen dat ik zojuist getuige was van een Historisch Moment.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- martijn401
Bij alle goals ging ik helemaal los. Vloekte het hardst toen die penalty er toch net wel in ging.
-
Bij de 2-0.
- Geweldig doelpunt
- vlak voor rust
- fatale klap voor psv
- kon met een 'normale' hartslag een biertje bestellen.
- Geweldig doelpunt
- vlak voor rust
- fatale klap voor psv
- kon met een 'normale' hartslag een biertje bestellen.
Whitey on the moon.
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Bij 1-0: ongeloof en onwaarschijnlijk blij; kwam immers nogal uit de lucht vallen en de wedstrijd had tot dan toe weinig aanknopingspunten geboden voor een goede afloop.
Bij 2-0: extra hard uit mijn dakkie: schitterende hakbal en wereldgoal (ook nog aan mijn kant op Noord van dichtbij gezien), nog vlak voor rust ook.
Bij 3-0 blij en opgelucht gejuich mijnerzijds: dit kán niet meer mis...
Bij 3-1: ... eh.. toch?
Bij 4-1: "Aha! Het traditionele Suarezgoal en die verdient hij" gejuich.
Grootste: OOOOOOOOHHHHWWWWW! momentje: Suarez poort directe tegenstander, krult de bal naar de verre hoek, maar Isakson tikt 'm er toch nog uit.
Bij 2-0: extra hard uit mijn dakkie: schitterende hakbal en wereldgoal (ook nog aan mijn kant op Noord van dichtbij gezien), nog vlak voor rust ook.
Bij 3-0 blij en opgelucht gejuich mijnerzijds: dit kán niet meer mis...
Bij 3-1: ... eh.. toch?
Bij 4-1: "Aha! Het traditionele Suarezgoal en die verdient hij" gejuich.
Grootste: OOOOOOOOHHHHWWWWW! momentje: Suarez poort directe tegenstander, krult de bal naar de verre hoek, maar Isakson tikt 'm er toch nog uit.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
Die pana was heerlijk inderdaad! Arme Joey... hij kan er gewoon niet van genieten 

IK GELOOF!!!!!!
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Joey moet gewoon weer een seizoenskaart nemen. de beleving in het stadion is toch gewoon vele malen beter/intenser dan wanneer je thuis voor de buis zit?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley