Martin Jol ex-trainer Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Martin Jol is de nieuwe trainer van Ajax, positief of negatief? Roept u maar...

Ik ben tevreden, een prima keuze.
70
83%
Helaas, dat gaat weer niks worden.
14
17%

Totaal aantal stemmen: 84

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: Martin Jol nieuwe trainer Ajax

Bericht door Jöhnk » wo mar 17, 2010 11:18 pm

Blijkbaar wil hij ze niet kwijt, want deze prijzen betaalt niemand.

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mar 17, 2010 11:21 pm

Jol wil ook verder. Die wil doorselecteren.

Lionel

Bericht door Lionel » wo mar 17, 2010 11:46 pm

D_skilled schreef:Vijftien miljoen voor Gregory na een goed WK is een passende prijs. Voor Vertonghen mag je blij zijn met max. 8 miljoen.
Vermaelen leverde 13 ofzo op toch? Vertonghen minimaal hetzelfde...
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 18, 2010 9:07 am

Ere wie ere toekomt. Jol doet het veel beter dan Marco van Basten.

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mar 18, 2010 9:27 am

D_skilled schreef:Jol wil ook verder. Die wil doorselecteren.
Moet ie vooral 2 steunpilaren verkopen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 18, 2010 9:36 am

Rishi schreef:
D_skilled schreef:Vijftien miljoen voor Gregory na een goed WK is een passende prijs. Voor Vertonghen mag je blij zijn met max. 8 miljoen.
Vermaelen leverde 13 ofzo op toch? Vertonghen minimaal hetzelfde...
Schei uit. Vertonghen weet niet eens hoe hij zich moet opstellen bij een voorzet. Die moet nog een hoop leren, hoor.

Voor Van der Wiel zal wel belangstelling zijn. Die vertrekt straks wel voor een goed bedrag.

Jol wil héél graag kopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mar 18, 2010 9:58 am

Tja, maar toch niet ten koste van een vertrek van Van der Wiel lijkt me. Belangrijke speler voor Ajax op een positie waar geen vervanger voor handen is.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 18, 2010 11:18 am

Peter schreef:Ere wie ere toekomt. Jol doet het veel beter dan Marco van Basten.
Inderdaad. Ik ben gewoon weer trots op Ajax. Ook als we geen kampioen worden. Heb gewoon genoten de laatste weken in de Arena.
IK GELOOF!!!!!!

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 18, 2010 11:19 am

Schandelijk eigenlijk, dat je vorig jaar met 69 punten tweede kon worden... :blush.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 18, 2010 11:49 am

De Dominee schreef:Tja, maar toch niet ten koste van een vertrek van Van der Wiel lijkt me.
Tja, je zult een speler moeten verkopen die veel geld waard is. Ajax lijdt dit jaar twintig miljoen verlies, daar kun je niet aan voorbijgaan. Dat gat moet worden gevuld. Zelfs deelname aan de CL is daarvoor niet genoeg.

Voor Van der Wiel zal wel belangstelling zijn, schat ik. Lijkt me sterk dat hij volgend jaar nog bij Ajax speelt. Een geruststellende gedachte voor Slop. Je moet immers maar afwachten of je Suarez kwijtraakt voor de hoofdprijs. (Heb gisteren de tweede helft van Barcelona-Stuttgart gezien. Kan me niet voorstellen dat Suarez op dit moment kan aanhaken bij het niveau van Barcelona. Of een andere echt grote club.)

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mar 18, 2010 11:57 am

Mwoah, Urby en Suarez leveren wel wat op hoor. Stekelenburg en (met name) Van der Wiel zie ik het liefste blijven.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 18, 2010 12:08 pm

Mwahh Pedro is niet beter dan Suarez...
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 18, 2010 12:29 pm

joey schreef:
De Dominee schreef:Tja, maar toch niet ten koste van een vertrek van Van der Wiel lijkt me.
Tja, je zult een speler moeten verkopen die veel geld waard is. Ajax lijdt dit jaar twintig miljoen verlies, daar kun je niet aan voorbijgaan. Dat gat moet worden gevuld. Zelfs deelname aan de CL is daarvoor niet genoeg.
Dat gat hoef je niet te dichten hoor, als je maar zorgt dat je uitgaven structureel omlaag gaan. Het verlies (14 miljoen netto) boek je af van het eigen vermogen, waarna het eigen vermogen dus nog 46 ipv 60 miljoen zal bedragen.
I think I lost my fucking headache

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mar 18, 2010 12:32 pm

En de uitgaven gaan (drastisch) omlaag komend seizoen, er lopen veel contracten af.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 18, 2010 12:34 pm

Maar dan is er dus geen cent voor aankopen. Dat zal Jol niet leuk vinden.

Ajax zal Urby willen verpatsen, en waarschijnlijk Van der Wiel. Suarez zie ik niet vertrekken voor het beoogde bedrag.

Ik denk dat Suarez lang niet balvast genoeg is voor Barcelona.

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 18, 2010 12:38 pm

Peter schreef:Ere wie ere toekomt. Jol doet het veel beter dan Marco van Basten.
De prestaties van Ajax zijn goed, met name na de winterstop.
Het voetbal daarentegen vind ik een andere zaak...dat is eigenlijk weinig verbeterd.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 18, 2010 12:39 pm

joey schreef:Maar dan is er dus geen cent voor aankopen. Dat zal Jol niet leuk vinden.
Dat ligt eraan hoeveel je de totale salarissen omlaag brengt en hoeveel de post vergoedingssommen op de balans afneemt. Zoals je weet boek je betaalde transfersommen niet ten laste van je winst- en verliesrekening, maar schrijf je die gedurende de looptijd van het contract af.

Weinig verbeterd, Base? Naar Ajaxstandaard misschien niet, maar ons viel het op dat Ajax dit seizoen eigenlijk het PSV van de laatste jaren is en PSV Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 18, 2010 12:48 pm

LucaS schreef:Dat ligt eraan hoeveel je de totale salarissen omlaag brengt en hoeveel de post vergoedingssommen op de balans afneemt. Zoals je weet boek je betaalde transfersommen niet ten laste van je winst- en verliesrekening, maar schrijf je die gedurende de looptijd van het contract af.
Waar, maar Van den Boog gaf laatst aan dat pas over anderhalf jaar de financiële situatie van Ajax wat verbeterd zal zijn. Ik neem aan dat er langlopende verplichtingen zijn. Alleen Sulejmani kost Ajax al een paar miljoen per jaar.
Weinig verbeterd, Base? Naar Ajaxstandaard misschien niet, maar ons viel het op dat Ajax dit seizoen eigenlijk het PSV van de laatste jaren is en PSV Ajax.
Ajax lijkt in elk geval niet op Ajax op dit moment. Ajax speelt puur resultaatvoetbal. Het spel is van ondergeschikt belang. En ik geloof ook niet dat Jol dat erg vindt.

Beloki

Bericht door Beloki » do mar 18, 2010 12:49 pm

Baseman schreef:
De prestaties van Ajax zijn goed, met name na de winterstop.
Het voetbal daarentegen vind ik een andere zaak...dat is eigenlijk weinig verbeterd.
Vind ik wel. Ajax speelt aanvallender (met name thuis is het genieten) en scoort daarom ook veel meer dan vorig jaar. Ook staat het verdedigend een stuk sterker (minste aantal tegendoelpunten in eredivisie, hoe lang is dat geleden?!)

Ajax oogt veel stabieler en georganiseerder dan vorig seizoen. Dat resulteert in beter voetbal, meer goals en minder tegengoals. En niet onbelangrijk: meer punten.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 18, 2010 12:56 pm

PSV liet voor de winterstop over het algemeen redelijk tot goed voetbal zien, na de winterstop is het bij vlagen nog steeds goed maar ze vallen ineens vaak terug naar slecht tot matig. PSV heeft sinds de winterstop echter vooral een probleem met scoren, hierdoor hebben ze veel moeite met het beslissen van een wedstrijd en blijft de tegenstander in de wedstrijd.

Ajax vind ik voetballend over het algemeen matig tot redelijk, maar met name na de winterstop heerst er een uitstekende mentaliteit en scoort Ajax ineens ontzettend makkelijk. Hierdoor is Ajax ook wat beter gaan spelen, maar goed voetbal zie ik nog niet zoveel bij Ajax. Dat maakt de prestaties van Ajax overigens niet minder knap.

PS: Ik ben het wel met je eens dat Ajax-PSV een omgedraaide versie leek van de afgelopen jaren.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 18, 2010 12:57 pm

Zoals Luuk zegt, Ajax speelt een beetje als PSV, dat wil zeggen: leunen en wachten op de fouten van de tegenstander. Van een verzorgde opbouw is geen sprake, Ajax speelt de lange bal. Aanvallend voetbal zou ik dat niet willen noemen, het is meer countervoetbal. Op die manier kun je ook vaak scoren, zeker in de eredivisie.

Natuurlijk doet Jol het beter dan Van Basten. Dat kan al snel, zeg. :excited.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » do mar 18, 2010 1:01 pm

Je slaat door, Joey. Tegen PSV heeft Ajax gescoord uit een corner en 3x gescoord door balverlies van PSV op eigen helft. Dat kan je moeilijk leunen noemen, Ajax zet wel degelijk vroeg druk op de helft van de tegenstander.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 18, 2010 1:07 pm

Ja dus? Het gaat mij om de manier waarop Ajax aanvalt/opbouwt. De bal wordt zo snel mogelijk naar voren gepeerd. Wat die druk betreft, meestal is er geen sprake van collectief druk zetten, zoals dat bijvoorbeeld onder Van Gaal gebeurde. Toen maakte Ajax de ruimtes klein door als team op te schuiven. Nu zijn de ruimtes juist groot, vandaar dat PSV een aantal keren gewoon het middenveld kon oversteken. Maar PSV maakte ook domme fouten in balbezit (Amrabat!) die Ajax kon afstraffen.

Rooie

Bericht door Rooie » do mar 18, 2010 1:12 pm

Dan vindt je het gewoon geen goed voetbal, dat betekent niet dat Ajax leunt of 'veredeld countervoetbal' speelt. PSV is een ploeg met kwaliteiten en daar had Ajax het zeker in de eerste 20-25 minuten erg lastig mee, voornamelijk door zelf onrustig uit te verdedigen, 'het stond niet goed'.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 18, 2010 1:15 pm

Baseman schreef:PS: Ik ben het wel met je eens dat Ajax-PSV een omgedraaide versie leek van de afgelopen jaren.
Vond ik bij NAC-PSV en Sparta-Ajax ook al zo.

Natuurlijk leunt Ajax meer naar achter. Dat lage aantal tegendoelpunten komt echt niet omdat Aldeweireld en Anita nu zulke wereldspelers zijn in vergelijking met de mensen die er vorig jaar stonden.
Laatst gewijzigd door LucaS op do mar 18, 2010 1:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie