Onbetrouwbaar transfernieuws

Bojan naar Ajax? Of toch Chivu?

Moderator: mods

Baseman

Re: Onbetrouwbaar transfernieuws 2009/2010

Bericht door Baseman » do mar 04, 2010 10:40 am

Enganche schreef:Je denkt toch niet serieus dat Ajax even snel twee scouts naar Mexico stuurt om Hernández te bekijken omdat men een internetbericht leest over interesse van PSV?
Euhm, nee. Maar dit zeg ik ook dan ook nergens...

PSV gaat binnenkort trouwens naar Peru om de ontwikkeling van Manco te bekijken, kunnen ze meteen door naar Mexico om deze Hernández binnen te halen voordat het te laat is. Anders zit PSV dadelijk met eenzelfde situatie als toentertijd met Guardado, warbij men te laat en niet slagvaardig genoeg handelde.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 04, 2010 10:42 am

En zoals met Tevez en Robinho :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Rijkaard

Bericht door Rijkaard » do mar 04, 2010 11:34 am

Waar ik het vandaan haal dat ik in Dembele een prima 9 zie voor ajax?

Dembele is sterk met zijn rug naar de goal, heeft aangetoond ook een intelligente speler te zijn en heeft een (meer dan) prima techniek. Oftewel kwaliteiten die een Ajax spits dient te hebben. Neemt niet weg dat hij ook nog een aantal dingen (af) moet leren, maar de potentie is er. Ik vind pantelic voor dit jaar een prima (nood)oplossing, maar meer potentie dan dit zit er ook niet in.

En natuurlijk moet hij niet veel geld kosten zoals Joey aangeeft want dat is er niet, maar hij heeft nog maar een eenjarig contract. Stel je koopt hem in de zomer voor 2.5 miljoen, betaalt hem gedurende 4 jaar een vorstelijk salaris van 1 miljoen is je totale investering 6.5 miljoen euro. Pantelic vraagt als ik de verhalen moet geloven minimaal 2 miljoen per jaar en een 4 jarig contract. Dat is ook een investering van 8 miljoen. Bij Dembele heb je dan ook nog kans op een transfer.

Maar nogmaals als AZ veel geld vraagt voor Dembele kan mijn verhaal natuurlijk direct de prullenbak in. Maar anders is dit volgens mij wel de manier waarop Ajax naar investeringen moet kijken.
Is 1995 echt zolang geleden??

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 04, 2010 11:35 am

Denk dat 2,5 wel wat aan de lage kant is.
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do mar 04, 2010 11:45 am

Dat denk ik ook.

Bovendien vind ik wel grappig dat de meningen bij Dembélé overwegend positief zijn, waar ze vrij recentelijk bij Koné overwegend negatief waren. Toch behoorlijk vergelijkbare spelers. Geen typische aanspeelpunten als Kluivert, maar wel balvast en dynamisch. Bovendien allebei erg matig voor het doel (waar Koné waarschijnlijk nog iets scherper is).
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 04, 2010 11:49 am

Dembele is stukken beter dan Kone hoor. Logisch dat mensen dus positiever zijn dan bij Kone. Die was ook nog eens geblesseerd.
IK GELOOF!!!!!!

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » do mar 04, 2010 11:53 am

koné was niet geblesseerd!
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mar 04, 2010 11:54 am

Rijkaard schreef:Waar ik het vandaan haal dat ik in Dembele een prima 9 zie voor ajax?

Dembele is sterk met zijn rug naar de goal, heeft aangetoond ook een intelligente speler te zijn en heeft een (meer dan) prima techniek. Oftewel kwaliteiten die een Ajax spits dient te hebben. Neemt niet weg dat hij ook nog een aantal dingen (af) moet leren, maar de potentie is er. Ik vind pantelic voor dit jaar een prima (nood)oplossing, maar meer potentie dan dit zit er ook niet in.

En natuurlijk moet hij niet veel geld kosten zoals Joey aangeeft want dat is er niet, maar hij heeft nog maar een eenjarig contract. Stel je koopt hem in de zomer voor 2.5 miljoen, betaalt hem gedurende 4 jaar een vorstelijk salaris van 1 miljoen is je totale investering 6.5 miljoen euro. Pantelic vraagt als ik de verhalen moet geloven minimaal 2 miljoen per jaar en een 4 jarig contract. Dat is ook een investering van 8 miljoen. Bij Dembele heb je dan ook nog kans op een transfer.

Maar nogmaals als AZ veel geld vraagt voor Dembele kan mijn verhaal natuurlijk direct de prullenbak in. Maar anders is dit volgens mij wel de manier waarop Ajax naar investeringen moet kijken.
Dembele een intelligente speler? Heb je hem wel eens een bal zien vasthouden met een (of twee) man in zijn nek en hem afkaatsen? Na een kaats doorlopen naar 1e of 2e paal/penaltystip om hem in te schuiven? Uberhaupt inschuiven van een bal?
Face your fears and live your dreams, No Fear

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 04, 2010 11:59 am

Ja. Dembele speelt nu als aangever. Maar hij heeft de kwaliteiten om als een 9 bij Ajax te spelen. Zeker als je met een vleugelspeler a la Suarez speelt.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 04, 2010 12:01 pm

Baseman schreef:
Enganche schreef:Je denkt toch niet serieus dat Ajax even snel twee scouts naar Mexico stuurt om Hernández te bekijken omdat men een internetbericht leest over interesse van PSV?
Euhm, nee. Maar dit zeg ik ook dan ook nergens...

PSV gaat binnenkort trouwens naar Peru om de ontwikkeling van Manco te bekijken, kunnen ze meteen door naar Mexico om deze Hernández binnen te halen voordat het te laat is. Anders zit PSV dadelijk met eenzelfde situatie als toentertijd met Guardado, warbij men te laat en niet slagvaardig genoeg handelde.
Voor mijn gevoel insinueerde je het wel. Blijkbaar maakte je dus een grapje?

Michael_B

Bericht door Michael_B » do mar 04, 2010 12:12 pm

Rishi schreef:Ja. Dembele speelt nu als aangever. Maar hij heeft de kwaliteiten om als een 9 bij Ajax te spelen. Zeker als je met een vleugelspeler a la Suarez speelt.
Oke. Dan verschillen we daarover van mening. Tevens vraag ik me af of we buitenspelers als Suarez moeten willen. Persoonlijk zie ik liever echte buitenspelers.

Lionel

Bericht door Lionel » do mar 04, 2010 12:14 pm

Ik niet. Is mij te statisch. Geef mij maar een voorhoede met Dembele en Suarez en daarachter komende/lopende mensen. Die spelers zijn ook makkelijker te vinden.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 04, 2010 5:55 pm

Enganche schreef:Blijkbaar maakte je dus een grapje?
Tuurlijk, ik vond het wel grappig dat Ajax ook interesse heeft/schijnt te hebben in een speler waar PSV (hopelijk) mee bezig is. Vandaar mijn opmerking over de originaliteit.
Ik zal de volgende keer een smiley gebruiken voor de duidelijkheid :biggthumpup.gif:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 04, 2010 6:26 pm

Is goed. Grappen over voetbal. Brrrr. :wink.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 04, 2010 8:48 pm

Rijkaard schreef:Stel je koopt hem in de zomer voor 2.5 miljoen, betaalt hem gedurende 4 jaar een vorstelijk salaris van 1 miljoen is je totale investering 6.5 miljoen euro. Pantelic vraagt als ik de verhalen moet geloven minimaal 2 miljoen per jaar en een 4 jarig contract. Dat is ook een investering van 8 miljoen. Bij Dembele heb je dan ook nog kans op een transfer.
Leuke rekensom maar... AZ zal Dembele echt niet voor 2,5 miljoen aan Ajax verkopen, en of Dembele 1 miljoen per jaar genoeg vindt is ook de vraag. Waarschijnlijk kan hij in het buitenland meer krijgen.

http://www.rtvnh.nl/sport/index.asp?new ... tijdlijn=1

Ik ben het wel met je eens dat je beter spelers kunt halen die nog toekomst hebben. Maar het lijkt me sterk dat Dembele naar Ajax komt als Ajax niet voor veel geld spelers kan verkopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 04, 2010 9:04 pm

De eventuele interesse zal onderdeel uitmaken van een groter geheel. Want inderdaad, als er niemand vertrekt is er niets mogelijk.

Ajax zal er van uit gaan dat Suarez vertrekt. Een klein gedeelte van dat geld zal beschikbaar zijn om versterking te halen. Ik ben erg benieuwd wat het plan dan is. Met Suarez raak je een bak met doelpunten kwijt. Een jongen als Dembele gaat die goals niet maken. Wel kan hij er misschien voor zorgen dat het spelniveau omhoog gaat en dat andere spelers meer kansen krijgen. Overigens zie ik in Dembele vooral een centrumaanvaller dus als hij daar zelf liever niet speelt dan heeft het geen zin om hem te halen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mar 04, 2010 9:22 pm

joey schreef:
Rijkaard schreef:Stel je koopt hem in de zomer voor 2.5 miljoen, betaalt hem gedurende 4 jaar een vorstelijk salaris van 1 miljoen is je totale investering 6.5 miljoen euro. Pantelic vraagt als ik de verhalen moet geloven minimaal 2 miljoen per jaar en een 4 jarig contract. Dat is ook een investering van 8 miljoen. Bij Dembele heb je dan ook nog kans op een transfer.
Leuke rekensom maar... AZ zal Dembele echt niet voor 2,5 miljoen aan Ajax verkopen, en of Dembele 1 miljoen per jaar genoeg vindt is ook de vraag. Waarschijnlijk kan hij in het buitenland meer krijgen.

http://www.rtvnh.nl/sport/index.asp?new ... tijdlijn=1

Ik ben het wel met je eens dat je beter spelers kunt halen die nog toekomst hebben. Maar het lijkt me sterk dat Dembele naar Ajax komt als Ajax niet voor veel geld spelers kan verkopen.
Wat ik me van Dembele kan herinneren van de afgelopen Ajax - AZ is dat hij zeker kwaliteiten heeft, maar wel voetbalde als een eigenheimer. Als hij niet met de kop omlaag zijn acties had uitgevoerd, maar in plaats daarvan wat meer om zich heen gekeken had, had hij het Ajax een stuk moeilijker kunnen maken.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 04, 2010 9:27 pm

Mee eens. Hij is oersterk aan de bal, maar zijn overzicht is niet geweldig. Ik vraag me zelfs af of hij wel het grote talent is waar hij voor wordt versleten.

(Grote buitenlandse clubs zijn niet gek. Aanvallende supertalenten worden echt wel ontdekt. Waarom zit Dembele nog steeds bij AZ?)
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 04, 2010 9:37 pm

joey schreef:Leuke rekensom maar... AZ zal Dembele echt niet voor 2,5 miljoen aan Ajax verkopen
Als Dembele naar Ajax wil, waarom niet? Laatst in VI werd gezegd dat 96 procent van de begroting bij AZ opgaat aan spelerssalarissen. Er MOETEN daar dus spelers weg, want Dirkie springt niet meer bij. En laat het contract van Dembele nou in 2011 aflopen.

Wil Dembele niet naar Ajax? Dan hoeven we het niet eens over een transfersom te hebben.

Ik zit trouwens niet echt op hem te wachten. Niet mijn speler, met z'n geloop met de bal.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 04, 2010 9:39 pm

In het jaar dat AZ kampioen is geworden vond ik 'm vaak ijzersterk. Daarna is hij minder geworden. De vraag is nu of hij zo goed was doordat het allemaal goed in elkaar stak bij AZ of dat hij beter kan dan hij nu laat zien. Het zou niet de eerste keer zijn dat een speler onder een coach als Van Gaal sterker lijkt dan hij daadwerkelijk is. Dat is wel waar.

Het gebrek aan buitenlandse interesse komt denk ik ook doordat hij nauwelijks scoort. Daar kijken clubs toch naar als ze een aanvaller scouten.
Nil volentibus arduum

Michael_B

Bericht door Michael_B » vr mar 19, 2010 11:26 am

Volgens VoetbalPrimeur is Ajax geinteresseerd in het Belgische 'toptalent' Benito Raman.

Toppie

Bericht door Toppie » vr mar 19, 2010 11:47 am

De ideale opvolger voor Suarez blijft in mijn ogen EL Hamdaoui sterk scorend vermogen en met Panty of de Jong een prima spits

Tulipany z Amsterdamu

Bericht door Tulipany z Amsterdamu » di mar 30, 2010 7:07 pm

Volgens Sportweek zit Ajax achter Bas Dost aan.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mar 30, 2010 7:27 pm

Heeft hij zijn contract niet pas verlengd of moet het nog gebeuren?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di mar 30, 2010 7:35 pm

Mag hopen van niet. Er moeten betere haalbare spitsen rondlopen die Ajax meteen verder helpen. Dost kan misschien wat worden, maar dat kunnen Suk en Castillion ook.

Beetje onrust stoken voor de pot in de Arena allicht.

Plaats reactie