Siem de Jong

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 08, 2009 12:34 pm

Zeker, maar dat betekent niet dat hij het afgelopen half jaar niets heeft geleerd. Hij mag met Bergkamp werken

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 08, 2009 12:51 pm

Daar is het nieuwtje wel af. Daarbij, voegt Bergkamp zoveel toe? Zou kunnen, maar ik hoor nog geen laaiend enthousiaste verhalen.

Siem moet spelen. En niet in Jong Ajax, want dat niveau is hij ontgroeid.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 08, 2009 12:52 pm

Heb je wel naar die verhalen gevraagd Joey? Aan spelers van Ajax of direct betrokkenen?
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 08, 2009 12:53 pm

Nee,maar ik lees er nooit iets over. En eerlijk gezegd vind ik Bergkamp niet zo'n trainerstype. Jij wel?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 08, 2009 1:02 pm

joey schreef:Mee eens. De beste A-junioren naar Jong Ajax, die jongens hooguit één jaar in Jong Ajax laten spelen en dan verhuren. Nu verspillen we kostbare tijd.
En als dat jaar Jong Ajax niet hoeft slaan we die ook maar over hoor. Wat dat betreft zijn we het eens.
joey schreef:Het gaat er niet alleen om of Van Basten het handig vindt om voor het geval dat een speler erbij te hebben, het gaat er ook om dat die speler zich goed ontwikkelt. Wat heeft Siem de Jong het afgelopen half jaar geleerd? Niets.
Van Basten vindt De Jong natuurlijk alleen maar handig als hij denkt dat hij beslissend kan zijn. Als Aissati en Sarpong dus niet snel verbetering (qua fitheid) tonen ga je De Jong niet verhuren terwijl je weet dat je er niets voor terugkrijgt.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 08, 2009 1:24 pm

Ach, Van Basten wil Sulejmani op 10, daar wijst de belangstelling voor Elia op. Dus zal er in principe weinig speeltijd zijn voor Aissati, De Jong en Sarpong, laat staan voor alle drie.

Ik denk dat je een idee moet hebben wat je met een speler wilt op de lange termijn. Ziet Van Basten toekomst voor De Jong? Of is hij alleen een handige wisselspeler voor het geval dat? Ik zou het werkelijk niet weten. Jij wel?

Michael_B

Bericht door Michael_B » do jan 08, 2009 1:40 pm

joey schreef:Nee,maar ik lees er nooit iets over. En eerlijk gezegd vind ik Bergkamp niet zo'n trainerstype. Jij wel?
Veldtrainer wel ja. Hoofdtrainer zie ik niet zitten.

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 08, 2009 1:47 pm

Ach, Rijkaard was ook geen trainerstype

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 21, 2009 8:40 am

Telesport schreef:wo 21 jan 2009, 08:13
De Graafschap hoort 'nee' van Ajax
Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Siem de Jong (19) maakt het seizoen af bij Ajax. De Graafschap wilde de aanvallende middenvelder huren, maar kreeg definitief te horen dat dit onbespreekbaar is.

"Wij zijn zeker niet ontevreden over Siem”, legt Blind uit. "Sterker nog, hij is het eerste half jaar geregeld aan spelen toegekomen.” Hoewel Ajax nu de knoop definitief doorhakte, was de beslissing al eerder genomen. "Voor de Kerst hebben we al uitgesproken dat we hem erbij wilden houden, maar we wilden tot half januari aankijken of de situatie zou veranderen”, aldus Blind.

De Jong nam het Ajax-besluit voor kennisgeving aan. "Hij heeft het hier naar zijn zin en zat uiteindelijk ook niet te wachten op verhuur”, zegt Blind.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 21, 2009 9:24 am

Snap dat niet. Verhuur die jongen gewoon. Aissati komt er ook nog aan... En voor hem is toch geen plaats in het systeem dat ze nu spelen
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 21, 2009 9:50 am

Voorlopig heeft Aissati nog geen minuut kunnen spelen en is hij nog steeds geblesseerd terwijl De Jong al de nodige minuten heeft gemaakt. We moeten straks niet in de situatie komen dat we bijvoorbeeld door blessures of schorsingen moeten terugvallen op 2e of 3e keuze omdat andere spelers zijn verhuurd.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » wo feb 04, 2009 12:56 am

Heeft z'n sleutelbeen dus gebroken en zijn we wel even kwijt.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » wo feb 04, 2009 1:06 am

Wel bikkel dat hij de wedstrijd gewoon uitspeelde. Petje af daarvoor.

999

Bericht door 999 » wo feb 25, 2009 10:47 am

Is weer voorzichtig aan het trainen, breuk is helemaal genezen ..
Blij met de punten ...

Banjavi
Contacteer:

Re: Siem de Jong

Bericht door Banjavi » di aug 18, 2009 9:27 am

"Siem de Jong in belangstelling van NEC"
Geplaatst op: 17-08-09 om: 17:18 door:
NEC zou samen met FC Groningen en Roda JC belangstelling hebben voor Siem de Jong. Dat meldt De Telegraaf vandaag. De 20-jarige Ajacied hoeft, in tegenstelling tot tien andere spelers, niet weg in Amsterdam. Mogelijk wordt de middenvelder dan gehuurd.
Forzanec.nl

Vreemd... ik zou zeggen dat ze, na dat gezeik met Saidi, op zoek zouden zijn naar een winger. Misschien dat er bij NEC ook nog het een en ander vertrekt.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di aug 18, 2009 3:49 pm

Lijkt mij beter om hem er maar bij te houden nog, voorlopig. Verhuren kan in de winterstop altijd nog.

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 18, 2009 4:12 pm

Jeroennaarbeneden schreef:Lijkt mij beter om hem er maar bij te houden nog, voorlopig. Verhuren kan in de winterstop altijd nog.
Hij zal weinig aan spelen toekomen, verhuren zal meer inzicht in zijn kwaliteiten op eredivisieniveau opleveren.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo aug 19, 2009 11:04 am

Sarpong en Siem de Jong blijf ik goed genoeg voor Ajax vinden. Ik zie alleen in de huidige speelstijl weinig ruimte voor dergelijke jongens.

Ik denk overigens wel dat Siem verhuurd mag worden, hoor. Zeker als Honda nog binnen wordt gehaald.

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » zo feb 28, 2010 10:00 pm

Peter schreef:Sarpong en Siem de Jong blijf ik goed genoeg voor Ajax vinden. Ik zie alleen in de huidige speelstijl weinig ruimte voor dergelijke jongens.

Ik denk overigens wel dat Siem verhuurd mag worden, hoor. Zeker als Honda nog binnen wordt gehaald.
Wie is Honda? :ajaxsmiley.gif:

Siem de Jong heeft in de B1 in het begin "op zes" gespeeld, niet wat hij in Ajax 1 moest spelen (op tien). Hij wist echter zo goed "tussen de linies" positie te kiezen (B1) dat hij door Ajax als een nummer tien werd gezien. Hij zou dat ooit kunnen worden, maar niet op deze leeftijd. Ik weet niet waar hij bij De Graafschap speelde in de jeugd.

Ik ben blij dat hij nu al enkele weken de kans krijgt zich in het elftal te spelen, ik houd van voetballers die kunnen voetballen :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Jeffrey Sarpong zal door de komst van Lodeiro en de ontwikkeling van Eriksen mischien geen kans hebben op Ajax 1, maar het zal mij niet verbazen als hij zich goed ontwikkelt bij NEC, gewoon op basis van wat ik in de jeugd van hem heb gezien.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo feb 28, 2010 10:24 pm

In de A1 was hij een van de beste spelers in het historisch slecht elftal van Sonny Silooy.

wimpey

Bericht door wimpey » ma mar 01, 2010 7:59 pm

Siem doet het als loper prima. De 10 kwam duidelijk te vroeg, in z´n huidige rol doet ie het goed. Al was ie gisteren wat afwezig...

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 01, 2010 10:34 pm

Ik hoop dat ie het niveau van de laatste wedstrijden wel kan vasthouden. Anders lijkt het net zo'n incidentele opleving als bijvoorbeeld Urby had, eind oktober/begin november. Die schoot ze er toen vanuit alle standen in en was gretig. Die Urby zie ik al een tijdje niet meer. Ik vrees een beetje dat het met Siem net zo zal gaan. Want tegen Utrecht leek ie weer een beetje op de Siem die ik tot voorkort zag voetballen: beetje dromerig, net te laat, gewoon nét niet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

WitteKaas

Bericht door WitteKaas » ma mar 01, 2010 10:39 pm

Tja, dat zelfde heb ik al een paar weken bij de Zeeuw. Die lijkt ook niet op de Demy van een maandje of wat geleden. Kopje vaak omlaag, niet meer dwingend aanwezig.....
"The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men"

martijn401

Bericht door martijn401 » di mar 02, 2010 7:55 am

Inderdaad, valt hem blijkbaar zwaar dat Ajax al vroeg niet meer kon meedoen om de titel. Jammer, ik had gehoopt dat ie inmiddels, na alles wat hij had meegemaakt bij AZ ,een beetje volwassener/mentaal sterker, zou zijn geworden.

Michael_B

Bericht door Michael_B » di mar 02, 2010 9:11 am

Siem is een Bruggink: eeuwig talent maar net niet. De Zeeuw heeft volgens mij nog altijd last van zijn hamstring.

Plaats reactie