Nicolás Lodeiro

Spelers die deel hebben uitgemaakt van de Ajaxselectie

Moderator: mods

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Nicolás Lodeiro

Bericht door peter » za feb 27, 2010 10:06 pm

Scherrer schreef:Ik denk dat dit wel een record is. Die jongen speelt nog geen maand bij ons, heeft nog geen uur in het veld gestaan, maar heeft op AT al de stempel 'foute aankoop'. Ik vraag me af waar de heren negatievlingen volgende keer de grens leggen. Na de eerste training? Of na de presentatie voor de pers? Veel eerder kan het niet meer worden.
Nu haal je twee dingen door elkaar en dat weet je zelf ook. Je probeert me nu in het hoekje van vroeg oordelen te proppen, maar daar trap ik mooi even niet in. Ik zeg alleen dat gezien de financiele situatie het een rare aankoop is. Ajax zit heel krap bij kas, maar heeft opeens wel 4 miljoen in de winter over voor een jongen die nog niet ver genoeg is. Het kan een Zlatan zijn, maar dat maakt niet uit. Het gaat me om het feit dat je veel geld uitgeeft aan een jongen voor de lange termijn. Ik had even een pas op de plaats gemaakt en deze jongen niet gehaald. En ja, dat staat dus los van zijn kwaliteiten. Overigens riep ik dat ook al van te voren, maar Scherrer probeert er een mooie draai aan te geven.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 28, 2010 12:10 am

Je verwacht dat Lodeiro een geweldige aanwinst is, gezien het tijdstip waarop hij gekocht is en gezien de financiele situatie van Ajax. Dan valt het toch wat tegen als Siem de Jong blijkbaar een serieuze concurrent van hem is.

Maar goed, we zien het wel. Laten we hopen dat de miljoenen voor deze jongen géén geldverspilling zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » zo feb 28, 2010 4:48 am

joey schreef:Je verwacht dat Lodeiro een geweldige aanwinst is, gezien het tijdstip waarop hij gekocht is en gezien de financiele situatie van Ajax. Dan valt het toch wat tegen als Siem de Jong blijkbaar een serieuze concurrent van hem is.

Maar goed, we zien het wel. Laten we hopen dat de miljoenen voor deze jongen géén geldverspilling zijn.
Ach heb geduld, een Suk stond er ook niet direct! :666.gif:

sander

Bericht door sander » zo feb 28, 2010 2:35 pm

Vond m weer niet zo vanmiddag! Maargoed geduld :smallgrin.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo feb 28, 2010 2:38 pm

Alles wat hij dit seizoen nog speelt is mooi meegenomen.

Toppie

Bericht door Toppie » zo feb 28, 2010 2:39 pm

Hij viel een paar keer het leek wel of die schaatsen aan had.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 01, 2010 3:29 pm

joey schreef:Je verwacht dat Lodeiro een geweldige aanwinst is, gezien het tijdstip waarop hij gekocht is en gezien de financiele situatie van Ajax. Dan valt het toch wat tegen als Siem de Jong blijkbaar een serieuze concurrent van hem is.

Dit is zó ongelooflijk tegenstrijdig. Eerst geef je impliciet aan dat het geen geweldige aanwinst is, terwijl je in dezelfde post nog zegt 'dat we het wel zien'.

Als je zoiets al in één post kan proppen, kun je dan begrijpen waarom het lastig discussiëren is met jou met je negen miljard posts?

Mara goed, on-topic: Chivu haalde in het begin voornamelijk rode kaarten. Hij had dus aanpassingstijd nodig. Lodeiro krijgt die tijd buiten de schijnwerpers. Lijkt mij heel verstandig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 01, 2010 3:43 pm

Tja, lezen valt niet mee.

Ik heb het steeds gehad over de situatie van NU. Wat er in de toekomst gebeurt, en of het nog wat (of heel wat) wordt met Lodeiro, kan ik nu niet voorspellen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 01, 2010 3:51 pm

Maar jij bent ook degene die zegt dat er bij Ajax (door het gebrek aan een TD) niet naar de toekomst gekeken wordt. Dat heb ik gelezen.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 01, 2010 4:01 pm

Ja dus? Dat wil niet zeggen dat je allerlei spelers moet halen voor de verre toekomst. Daar heeft Ajax geen geld voor. Ajax is geen Arsenal, dat tientallen jonge spelers van buiten haalt in de hoop dat er iets tussen zit. Dat zou Jol misschien wel willen, maar dat gaat niet lukken.
Ik heb al een paar keer gezegd dat ik niet weet wat die Lodeiro kan. Ik heb die wedstrijd tegen Costa Rica gezien (op basis waarvan hij waarschijnlijk door Jol gescout is), toen zag het er niet slecht uit. Maar wat hij hier kan brengen, blijft voorlopig onduidelijk, want het voetbal is hier toch anders.
Maar ik vind wel, dat je vraagtekens kunt zetten bij deze aankoop in strategisch opzicht. Voor de 10 hebben we Eriksen al, en Siem de Jong is er ook. Sowieso brengt de jeugdopleiding juist altijd veel spelers van dit type voort. Als je weinig geld hebt, heeft het dan prioriteit om te investeren in een speler voor een positie die je al behoorlijk goed bezet hebt? Had Ajax niet beter, laten we zeggen, een vleugelaanvaller kunnen halen, of een échte verdediger?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 01, 2010 4:09 pm

Eriksen kan op tien, rechtshalf, linkshalf en linksbuiten. Lodeiro kan op tien en linkshalf. Tsja, het is maar net wat je wilt zien.

Daarnaast heeft Ajax het geld dus wel. Zolang er maar bijtijds wordt ingegrepen in het aantal contracten, zoals inmiddels gebeurt.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 01, 2010 4:16 pm

Daarover verschillen we dus van mening. Ik vind dat Ajax geen geld heeft. Bij Ajax vinden ze dat trouwens ook. Ajax heeft tien miljoen verlies gemaakt in het afgelopen half jaar. :confused.gif:

Eriksen vind ik zeer zeker geen linksbuiten, en eerlijk gezegd ook geen links- of rechtshalf. Hij komt het best tot zijn recht op 10 en daar heeft hij in de jeugd ook altijd gespeeld.

goodfella

Bericht door goodfella » ma mar 01, 2010 6:09 pm

Dat is geen verschil van mening Joey; Ajax heeft simpelweg geen geld. Getuige het feit dat men binnenkort bij de ABN Amro moet aankloppen voor een krediet. Daar doet deze aankoop niets aan af. Het is een potje speculatie van de bovenste plank.

Zou jij je laatste geld in aandelen stoppen met het risico dat je over 3 maanden misschien je hypotheek niet meer kunt betalen?

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » ma mar 01, 2010 6:44 pm

Jij staat toch ook wel eens rood?
AJAX had ook gewoon net als álle andere clubs de kredietfaciliteit bij eredivisielife kunnen gebruiken, maar dat doen ze niet omdat ze als het nodig is bij de huisbankier veel goedkoper even rood kunnen staan. Op 4 februari zei Slop trouwens nog dat hij verwachtte het niet eens nodig te hebben.
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/2 ... 0nodig.php

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 01, 2010 10:45 pm

joey schreef:Daarover verschillen we dus van mening. Ik vind dat Ajax geen geld heeft. Bij Ajax vinden ze dat trouwens ook. Ajax heeft tien miljoen verlies gemaakt in het afgelopen half jaar. :confused.gif:

Eriksen vind ik zeer zeker geen linksbuiten, en eerlijk gezegd ook geen links- of rechtshalf. Hij komt het best tot zijn recht op 10 en daar heeft hij in de jeugd ook altijd gespeeld.
Je zet je beste speler centraal. Heel simpel. Die ga je geen rechtsbuiten zetten. Dus dat vind ik een argument van niks hoor..

Eriksen heeft alles in huis om een links-of rechtsbuiten te worden. Niet zoals Overmars of Finidi maar wel op een andere manier. En gezien de ontwikkeling van De Jong, de aankoop van Lodeiro, het opstellen van Eriksen, het (nog) niet verlengen van het contract van Rommedahl, Kennedy die op de bank/tribune zit en geen speelminuten meer krijgt, Josefzoon die maar niet doorbreekt denk ik dat Jol met spelers om een balvaste spits wilt spelen. Spelers die een man kunnen passeren, behendig zijn en een doelpunt kunnen maken. Veel positiewisselingen dus. En dan kan je Eriksen prima vanaf een vleugel laten spelen..
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma mar 01, 2010 10:50 pm

Zoals ik Eriksen nu een paar keer heb zien voetballen, moet je hem zeker niet op de vleugels gaan zetten; met zijn inzicht voor een goede steekpass en een redelijk schot in de benen, hoort ie in het midden te staan.

Wat Lodeiro betreft (on topic heren! :smallgrin.gif: ), we zullen zien. Tegen Vitesse zag ik hem ineens een Suarez-achtige passeerbeweging maken en net niet scoren; een steekpass lijkt ie ook wel in de pootjes te hebben. Misschien wel het middenveld voor 2010-2011? Met De Zeeuw - Eriksen - Lodeiro? (en bij 4-4-2 breker Enoh erbij).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 01, 2010 11:01 pm

Ik vond 'em overigens wel erg klein, hoor. Dat middenveld van jou is echt een stel dwergen bij elkaar.

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 02, 2010 9:57 am

Zou een mooi middenveld zijn. Dat ze klein zijn maakt toch niet uit?
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 02, 2010 10:07 am

goodfella schreef:Dat is geen verschil van mening Joey; Ajax heeft simpelweg geen geld. Getuige het feit dat men binnenkort bij de ABN Amro moet aankloppen voor een krediet. Daar doet deze aankoop niets aan af. Het is een potje speculatie van de bovenste plank.

Zou jij je laatste geld in aandelen stoppen met het risico dat je over 3 maanden misschien je hypotheek niet meer kunt betalen?
Wij hebben zo'n 2 a 3 ton krediet bij de bank, hebben wij nu ook geen geld meer?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 02, 2010 10:23 am

Jullie hebben geld genoeg, dat blijkt uit alles. :neutral.gif:

Ajax kan de lopende zaken wel afhandelen, maar de uitgaven zijn structureel te hoog. Dus wat is 'geen geld hebben'?

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 02, 2010 10:27 am

Iedereen snapt dat de uitgaven structureel te hoog zijn Joey......
IK GELOOF!!!!!!

sander

Bericht door sander » di mar 02, 2010 11:23 am

Uit de jaarrekening blijkt dat Ajax jaarlijks verlies lijdt, weinig tot geen geld meer heeft en het EV ook steeds verder inkrimpt. Hopen dat Lodeiro de investering waard is.

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 02, 2010 8:08 pm

LucaS schreef:
goodfella schreef:Dat is geen verschil van mening Joey; Ajax heeft simpelweg geen geld. Getuige het feit dat men binnenkort bij de ABN Amro moet aankloppen voor een krediet. Daar doet deze aankoop niets aan af. Het is een potje speculatie van de bovenste plank.

Wij hebben zo'n 2 a 3 ton krediet bij de bank, hebben wij nu ook geen geld meer?
Mensen als jij denken ook dat de kredietcrisis is opgelost en we weer in het oude ritme door kunnen gaan.

goodfella

Bericht door goodfella » di mar 02, 2010 8:12 pm

Neefkens schreef:Jij staat toch ook wel eens rood?
AJAX had ook gewoon net als álle andere clubs de kredietfaciliteit bij eredivisielife kunnen gebruiken, maar dat doen ze niet omdat ze als het nodig is bij de huisbankier veel goedkoper even rood kunnen staan. Op 4 februari zei Slop trouwens nog dat hij verwachtte het niet eens nodig te hebben.
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/2 ... 0nodig.php
Om eerlijk te zijn sta ik nooit rood, Neefkens. Ik zorg er zelfs voor dat ik elke maand kan sparen. Is dat moeilijk? Nee hoor, gewoon een kwestie van goed begroten. Zou Jeroen Slop ook eens moeten doen.

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 02, 2010 8:15 pm

Rishi schreef:Zou een mooi middenveld zijn. Dat ze klein zijn maakt toch niet uit?
Vind je? Ik zie Lodeiro en Eriksen nou niet bepaald een x aantal ballen per wedstrijd terugveroveren.

Lodeiro was een cadeautje voor Luis. Hij tekent een jaar extra bij, geen clausule in z´n contract. De rekenmeesters bij Ajax zullen gedacht hebben dat dát wel 4 miljoen + een aantal jaarsalarissen waard zou zijn. Lodeiro is een gok, tenminste, dat is mijn indruk.

Net zoals die kreupele Brazilianen een gok waren. En opa Atouba.

Plaats reactie