FC Twente 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
beelzebub

Re: FC Twente 2009-2010

Bericht door beelzebub » zo feb 28, 2010 8:40 pm

Geen idee, ik weet wel dat ze de vorige keer uit bij NEC de winnende 3-4 ook pas vlak voor tijd maakten.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » zo feb 28, 2010 8:50 pm

Ook nog AZ en Utrecht thuis in de laatste minuut.

Vitesse uit en en thuis ook pas in de laatste 10 minuten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Frank

Bericht door Frank » zo feb 28, 2010 9:54 pm

Ik krijg het idee dat hier wat mensen denken dat die laatste 10 - 15 minuten niet meer bij een wedstrijd van Twente mogen horen.

Ooit gehoord dat een voetbalwedstrijd 90 minuten duurt? :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo feb 28, 2010 10:10 pm

het gemiddelde ajaxpubliek accepteert dit soort wedstrijden net zo makkelijk als een gemiddelde twente supporter.

Ze blijven netjes hun seizoenskaart kopen. Mokken wat dat het een kutwedstrijd was en op naar de volgende.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Toppie

Bericht door Toppie » ma mar 01, 2010 10:35 am

FC Sevilla aast op Bryan Ruiz

FC Twente-aanvaller Bryan Ruiz.
ENSCHEDE - Bryan Ruiz staat in de belangstelling van FC Sevilla. Volgens de Spaanse krant El Mundo zou de Spaanse topclub diep in de buidel willen tasten voor de topscorer van FC Twente. Ruiz, die naar verluidt vijftien miljoen euro moet kosten, is vereerd met de interesse.

,,Ik ben trots dat een grote club als Sevilla mij zou willen inlijven.'' De Costaricaan heeft in Enschede een tweejarig contract.

AD
Deze man heeft Twente meer dan 10 extra punten opgeleverd in de competitie

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mar 01, 2010 10:52 am

Nee banjavi, het ajaxpubliek pikt echt geen slecht, lelijk, of slaapverwekkend voetbal. Zelfs niet als we winnen. We zijn NEK niet! Kijk maar naar al die grote lege plekken op de tribunes in de wedstrijden die officieel zijn uitverkocht en het halflege decor bij de europese poulewedstrijden. Zelfs in de twee kampioensjaren van De Dikke Koe zat de Arena tijdens competitiepotjes zelden vol en verscheurde de klapveestapel onder aanvoering van Koemanfan Lucas de seizoenkaarten. Gisteren vonden zelfs de supporters van de tegenpartij het armetierige voetbal van Ajax niet de moeite waard en lieten daarom het uitvak demonstratief leeg!

Alleen de echte diehards blijven altijd komen om braaf hun tweewekelijkse vandobbenkroketje met hun arenacard af te rekenen. Het gemiddelde ajaxpubliek beloont Twentevoetbal met afwezigheid.

En dat was vroeger in De Meer niet anders. Toen we met de verschrikkelijke Aad de Mos aan het roer kampioen werden kwamen er maar achtduizend man (m/v) naar het stadion en tegen clubs als Veendam hooguit 5.500. Als er in de speltechnisch magere jaren tienduizend betalende toeschouwers onder de Pa Pakt Paradepoorten doorliepen kreeg de penningmeester een spontaan orgasme.

Herinneren jullie je die persiflage op een voetbalwedstrijd in de regen tegen PSV nog in de gapende leegte van een uitgestorven Olympisch Stadion? De koploper op bezoek en slechts 8.500 toeschouwers (naar boven afgerond) hadden de moeite genomen het geploeter van Ajax aan te zien. De reden? Ajax was het seizoen begonnen met een foeilelijk 4-4-2 (wat Kurt Linder terecht met ontslag heeft moeten bekopen) en voor het vertoonde spel zou zelfs FC Timisoara zich nog schamen. Aan de resultaten van Ajax kon het niet liggen want we hadden net twee keer op rij een europacupfinale gespeeld, een glimmende europese trofee naar het Leidseplein toegevoetbald en het EK gewonnen met een half elftal ajacieden in de hoofdrol. Een beter bewijs dat het gemiddelde ajaxpubliek PSV-voetbal met afwezigheid afstraft is er niet.

Als McLaren trainer bij ons was zou ie het publiek gewoon tegen zich hebben en waren de kale plekken in het stadion nog groter geweest dan die op het hoofd van Danny Blind. En niet alleen het gemiddelde ajaxpubliek accepteert minder, ook de gemiddelde ajaxdirectie neemt geen genoegen met een overmaat aan in de slotfase over de meet getrokken misbaksels. Een trainer die er een gewoonte van maakt z'n wedstrijden met de hakken over de sloot te winnen vliegt er bij ons gewoon uit. Zelfs als ie bovenaan staat.

Co Adriaanse met z'n Berlijnse muur werd ontslagen na een thuiswedstrijd waarin Ajax pas in de laatste minuten een tenenkrommende achterstand wist weg te werken, ook al stonden we bovenaan in de eredivisie. De tegenstander was FC Twente waardoor deze post volledig on topic is.

De Houdiniwedstrijden van Blind werden door het ajaxpubliek beloond met een hels fluitconcert, ook als er in de slotfase alsnog met minimaal verschil gewonnen werd. Flashback naar een grijs verleden: minimalist Ivic won braaf z'n wedstrijden en werd kampioen, maar toch kreeg ie een welgemeende trap onder z'n verdedigende achterste omdat z'n defensieve angsthazenvoetbal niet om aan te gluren was.

Interessant statistisch feitje: vrijwel al onze trainers van de afgelopen 40 jaar die er niet in slaagden de CL of EC1 te winnen zijn door de achterdeur vertrokken. De enige uitzonderingen op de regel zijn de tussenpausen die de periode tussen het ontslag van hun voorganger en het eind van het seizoen mochten opvullen.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 01, 2010 11:50 am

Toppie schreef:

ENSCHEDE - Bryan Ruiz staat in de belangstelling van FC Sevilla. Volgens de Spaanse krant El Mundo zou de Spaanse topclub diep in de buidel willen tasten voor de topscorer van FC Twente. Ruiz, die naar verluidt vijftien miljoen euro moet kosten, is vereerd met de interesse.

,,Ik ben trots dat een grote club als Sevilla mij zou willen inlijven.'' De Costaricaan heeft in Enschede een tweejarig contract.

AD
Opvallend dat ie maar een tweejarig contract heeft. Dan moet Twente dus komende zomer al verlengen of verkopen. Of heeft hij nóg een tweejarig contract?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 01, 2010 5:03 pm

Duke schreef:
Toppie schreef:

AD
Opvallend dat ie maar een tweejarig contract heeft. Dan moet Twente dus komende zomer al verlengen of verkopen. Of heeft hij nóg een tweejarig contract?
Dat is de andere kant van de (Nederlandse) medaille. Nederlandse clubs kunnen erin slagen om een bovengemiddelde spelers binnen te halen, maar de voorwaarden om hem binnen te halen zijn zeer ongunstig voor de club. Zo heeft PSV niks verdiend aan een aantal succesvolle CL campagnes want al het geld ging naar de spelers toe. En ook met een aantal spelers hebben ze weinig verdiend vanwege gelimiteerde transfersommen. Dat is het enige dat Ajax nog het 'grootst' maakt in Nederland. Ajax hoeft dat niet in contracten op te nemen met een Suarez bijvoorbeeld.
Whitey on the moon.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 01, 2010 5:17 pm

Heeft-ie niet gewoon nog een optie?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mar 01, 2010 5:22 pm

Bij mijn weten staat hij t/m 2013 onder contract.

Duke

Bericht door Duke » ma mar 01, 2010 9:09 pm

Ja, ik lees inderdaad overal dat ie een vierjarig contract heeft getekend.

Salvador Dali

Lionel

Bericht door Lionel » di mar 02, 2010 10:49 am

Inderdaad. Zo dom zijn ze niet hoor. Munstermann zeker niet. En het is alsnog een goede deal hoor. Ze hebben winst en een topspeler gehad. Nog 4 van zulke spelers en je wordt kampioen.
IK GELOOF!!!!!!

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za mar 20, 2010 7:45 pm

Kut N'kufo spreek eens nederlands man!

wimpey

Bericht door wimpey » za mar 20, 2010 9:41 pm

Op het moment dat Ruiz zich met de wedstrijd ging bemoeien was het gedaan met PSV. :biggthumpup.gif:

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » za mar 20, 2010 10:15 pm

WP_LeGeNd schreef:...... Dit Twente zie ik het nog goed doen in de eredivisie. Een kampioenschap heb ik voorspeld en deze wedstrijd bevestigd mijn vermoeden!
zou ik het dan toch als enige goed hebben voorspeld in de toto?

Duke

Bericht door Duke » za mar 20, 2010 10:17 pm

Dat zou knap zijn. :biggthumpup.gif:

Twente was trouwens érg blij met dat gelijkspel.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 20, 2010 10:23 pm

Ja, dat snap ik wel. Kijk maar naar hun programma:

Twente - Sparta
VVV - Twente
Twente - Heerenveen
AZ - Twente
Twente - Feyenoord
NAC - Twente

In principe is het voor Twente goed te doen om in ieder geval tot de wedstrijd tegen AZ zonder puntverlies te blijven. Als dat lukt dan hebben ze weliswaar nog drie lastige potjes maar daar mogen ze er dus eventueel één van verliezen. Een overwinning vandaag had het kampioenschap al bijna definitief in hun handen gebracht maar ook met een gelijkspel was dus prima te leven.
Nil volentibus arduum

Laudrup

Bericht door Laudrup » za mar 20, 2010 10:25 pm

WP_LeGeNd schreef:
WP_LeGeNd schreef:...... Dit Twente zie ik het nog goed doen in de eredivisie. Een kampioenschap heb ik voorspeld en deze wedstrijd bevestigd mijn vermoeden!
zou ik het dan toch als enige goed hebben voorspeld in de toto?
Laten we hopen dat je niet gelijk krijgt.
15 mei 2011.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 20, 2010 10:25 pm

Laat Twente eerst maar eens winnen in Venlo dan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 20, 2010 10:27 pm

VVV is uit best lastig maar ik heb wel het idee dat het beste er daar een beetje af is. Maar goed, het zou wel heel erg lekker zijn als ze vóór de confrontatie met AZ al tegen puntverlies oplopen. Want dan is de druk voor die laatste drie wedstrijden wel héél groot.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 20, 2010 10:29 pm

Het is allemaal koffiedik kijken, natuurlijk. Twente kan ook zo maar choken om het vervolgens helemaal te verliezen. Aan de andere kant, Ajax....enfin laten we daar maar even niet op doorgaan. :blush.gif:

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za mar 20, 2010 10:39 pm

Marillion schreef:In principe is het voor Twente goed te doen om in ieder geval tot de wedstrijd tegen AZ zonder puntverlies te blijven. Als dat lukt dan hebben ze weliswaar nog drie lastige potjes maar daar mogen ze er dus eventueel één van verliezen. Een overwinning vandaag had het kampioenschap al bijna definitief in hun handen gebracht maar ook met een gelijkspel was dus prima te leven.
wat een slap geleuter, die wedstrijdjes vóór AZ zijn ook niet gemakkelijk, Sparta is een akelige tegenstander die damn fuckers kunnen twente zomaar 2 punten afsnoepen, dan uit tegen VVV, thuis tegen heerenveen en dan weer uit tegen AZ - gewoon 12 puntjes, easy as pie... je gelooft die onzin toch niet hè
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 20, 2010 10:57 pm

Kijk anders even naar hun resultaten tot nu toe. Twente heeft van alle ploegen de meeste overwinningen. De kans is dan ook behoorlijk dat ze die potjes gewoon gaan winnen. Vandaag was ook weer te zien dat de ploeg niet in paniek raakt bij tegenslag.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mar 20, 2010 11:00 pm

Moeten ze thuis tegen fnoord? ik denk dat ze thuis alles wel winnen, Az uit wordt lastig, VVV.. tja ik weet het niet, wellicht zijn 4 punten net genoeg.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » za mar 20, 2010 11:09 pm

mary, elke tegenstander kan een punt pakken tegen Twente en na die 4 krijgen ze nog Feyenoord en NAC, ook al ploegjes die wat kunnen, en zeker tegen twente. No way dat ze deze reeks minder dan 6 punten verspelen. Wat zet jij dr op?
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Plaats reactie