Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma feb 15, 2010 10:23 pm

Het Landis verhaal begint zo onderhand wel echt bizar te worden. Nu dit weer. Wat een verhaal.

Ik heb zijn boek hier in de kast staan. Het is inmiddels al een tijdje geleden dat ik het heb gelezen dus ik weet niet precies meer hoe het in elkaar zat. Wat ik nog wel weet is dat ik zeker de nodige twijfels heb gekregen over de manier waarop hij was veroordeeld. Er is in die procedure echt van alles mis gegaan. Dat betekent niet dat hij per definitie onschuldig was maar het zaakje stonk wel. Nu het weer actueel is zal ik het boek er weer eens bij pakken.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 25, 2010 1:08 pm

Zaterdag is het eindelijk weer zo ver. Het vlaamse openingsweekend, voor velen de echte start van het nieuwe wielerseizoen. In Gent start zaterdag als eerste de Omloop het Nieuwsblad en op zondag volgt Kuurne-Brussel -Kuurne. Twee koersen met wat vlaamse heuvels en de nodige kasseien. Met een beetje geluk is er ook nog eens sprake van echt vlaams weer.

Ik ga waarschijnlijk zaterdag lekker sfeerproeven. Eerst op de fiets om de heuvel en kasseienzone van de Omloop zelf te rijden en dan vermoedelijk bij een wielercafé bij de Paddestraat de koers volgen en de passage over de kasseien even live meepakken.

Nog even een pronostiekje:

Omloop het Nieuwsblad: Tom Boonen (In vorm en nog nooit de Omloop gewonnen)
Kuurne-Brussel-Kuurne: Edvald Boasson Hagen

Wat de nederlandse deelname betreft ben ik erg benieuwd wat Lars Boom kan laten zien. Rabobank zal wel proberen om de piek wat later in het voorjaar te leggen ten opzicht van vorig jaar maar dit zijn koersen waarin iemand als Boom zich kan laten zien. Verder zullen zowel Vacansoleil als Skil-Shimano aanvallend koersen en proberen om in een vlucht te zitten. Beide ploegen moeten tv minuten en uitslagen scoren in de strijd om een wild-card voor de Tour de France.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za feb 27, 2010 4:38 pm

Flecha is weg bij Rabo en gaat gelijk een grote wedstrijd winnen. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 27, 2010 10:10 pm

Mooie winnaar. Het is hem ook echt van harte gegund. Altijd werken en aanvallen, die jongen heeft het koershart echt op de juiste plaats zitten. Voor Team Sky is dit ook een mooi succes. Je kunt slechter binnenkomen in het peloton. En ze hebben ook al zo'n strakke outfit, mooie Pinarello onder de kont en Jaguars als ploegauto. Je kunt het slechter treffen als renner. Ze hadden die Pinarello's alleen niet met Shimano moeten afmonteren, op een italiaan zet je Campagnolo!

Ik ben vandaag lekker daar gaan kijken en heb zelf de heuvel en kasseizones gedaan. Dat was wel even hard werken zo vroeg in het seizoen zeg. Pfff...ik doe niets meer vanavond. Maar wel heerlijk om ter plaatse sfeer te proeven. Wielrennen kijken in een Vlaams café is echt geweldig.

Morgen Kuurne-Brussel-Kuurne. Die doe ik gewoon vanaf de bank.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 28, 2010 2:34 pm

Wat een slecht weer zeg bij Kuurne-Brussel-Kuurne..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 28, 2010 3:16 pm

Prachtige beelden. Echt genieten zo lekker languit op de bank. Vandaag winnen mag je met hoofdletters op je erelijst bijschrijven.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 28, 2010 4:36 pm

2/3 kans op een Nederlandse overwinning.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 28, 2010 4:38 pm

Maar die Brit maakte de beste indruk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 28, 2010 4:44 pm

Flens is de sterkste maar groot zijn de verschillen niet. Traksel heeft op papier de beste sprint in huis. Het is alleen de vraag wat dat nog waard is na zo'n zware koers waar je de hele dag al voorop zit.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo feb 28, 2010 4:47 pm

Jöhnk schreef:Maar die Brit maakte de beste indruk.
Die man is nu zo dood als dood zijn kan maar die 2 Hollanders laten hem steeds terugkomen.. ongelooflijk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo feb 28, 2010 4:50 pm

Ik kijk eerlijk gezegd toch liever naar wielrennen in normaal weer. Dit was geen fijne koers.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 28, 2010 4:50 pm

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:Maar die Brit maakte de beste indruk.
Die man is nu zo dood als dood zijn kan maar die 2 Hollanders laten hem steeds terugkomen.. ongelooflijk.
Tja, die twee kijken dan naar elkaar. Iemand die helemaal leeg is hoef je er niet meer af te rijden. Dat kost onnodig kracht.

Mooie zege van Traksel. De hele dag in de aanval met dit weer. Dan heb je karakter hoor. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo feb 28, 2010 5:13 pm

Theo Bos klopt Cavendish in Almeria.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo feb 28, 2010 6:11 pm

Ook netjes.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo feb 28, 2010 6:15 pm

Toch jammer dat hij voor Cervelo rijdt, ik had hem graag in de Tour gezien.

beelzebub

Bericht door beelzebub » zo feb 28, 2010 7:06 pm

Euhm heeft hij bij Cervelo niet veel meer kans op een Tour dan bij Rabo, of heb ik iets gemist Hoeladans?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo feb 28, 2010 8:51 pm

Wie heeft het over Rabobank?

beelzebub

Bericht door beelzebub » zo feb 28, 2010 9:03 pm

Daar reed hij vorig jaar toch? Rabo kon hem geen garantie op de grote rondes geven, ik ga er vanuit (aannames zijn altijd fout) dat hij bij Cervelo minimaal 2 grote rondes rijdt.. Jij wilt hem graag in de Tour zien. Of is het 100% zeker geen Tour dit jaar voor Bos?

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » zo feb 28, 2010 9:07 pm

Bij Cervelo rijden Haussler en Hushovd. Als die allebei fit zijn zullen ze Bos nooit meenemen.

Dat hij bij Rabobank ook geen Tour had gereden is natuurlijk waar, maar er zijn nog meer ploegen naast Rabobank en Cervelo met plaats voor een sprinter.

beelzebub

Bericht door beelzebub » zo feb 28, 2010 9:24 pm

Ik zeg treintje. De Bostrein v.s. de Cavtrein. Hushovd vind ik een soort Jelle Nijdam, die was toen gangmaker voor van Poppel toch? Op z'n oude(re) dag sterk ik de klassiekers en af en toe nog een kleine sprint of bergop sprint meepikken, maar niet meer de pure snelheid (of is het angst) om mee te doen voor de grote massasprint.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo feb 28, 2010 10:19 pm

Ik zie Bos echt nog geen rol spelen in de tour hoor. Zo'n ritje als vandaag winnen is leuk voor z'n zelfvertrouwen maar dat is echt een hele andere categorie. Je hoeft veel minder hard te werken om er op het einde nog bij te zitten, het is niet zo chaotisch en de concurrentie is nog lang niet op niveau. Zo heeft Cavendish in de winter met wat tegenslag te maken gehad en die is daarom nog geen schim van de sprinter van vorig jaar.

Laat hem eerst maar eens de Vuelta gaan rijden. Eerst maar eens zien hoe hij met een etappekoers van drie weken omgaat.
Nil volentibus arduum

Frank

Bericht door Frank » wo mar 03, 2010 3:05 pm

Thomas Dekker twee jaar geschorst

(Novum) - Thomas Dekker is voor twee jaar geschorst voor het gebruik van doping. Dat heeft de wielerbond van Monaco, die de Noord-Hollander zijn proflicentie verstrekte, woensdag laten weten. Dat betekent dat Dekker op 1 juli 2011 weer mag koersen. De 25-jarige wielrenner laat via zijn advocaat weten niet tegen de straf in beroep te gaan.

Dekker kreeg kort voor de Tour van vorig jaar te horen dat in een urinestaal van 2007, toen hij nog voor Rabobank koerste, sporen van epo waren aangetroffen. In eerste instantie legde hij alle aantijgingen naast zich neer, maar toen ook zijn B-staal positief bleek, biechtte hij op wel degelijk in de fout te zijn gegaan.

Na de positieve dopingtest werd Dekker door zijn ploeg Silence-Lotto direct op non-actief gesteld en vervolgens ontslagen. Daarom staat hij al sinds 1 juli 2009 aan de kant. De schorsing treedt dan ook met terugwerkende kracht op die datum in werking. Daardoor zou hij bij de Tour van 2011, die op 2 juli van start gaat, weer van de partij kunnen zijn. Dekker laat weten hard te gaan werken aan zijn comeback.
nieuws.nl
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 03, 2010 4:20 pm

Geen verrassing. Dat is de standaard periode voor een schorsing bij een dergelijk vergrijp.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 18, 2010 10:43 am

Zaterdag is het weer zo ver: La Primavera! De eerste echte grote klassieker van het jaar met een indrukkende erelijst bovendien. Ondanks het, op het eerste gezicht, relatief eenvoudige parcours winnen hier alleen grote renners.

Zo even uit mijn hoofd het rijtje met de grote kanshebbers: Boonen, Benatti, Pettacchi, Freire, Boasson Hagen, Gilbert, Pozzato en Cancellara. Vanuit het nederlandse kamp verwacht ik weinig bijzonders. Cavendish lijkt me ook nog niet goed genoeg.

Ik gok (en hoop) op Pozzato. Hij is al prima in vorm en erg grettig bovendien. Heel aanvallend gereden in de Strade Bianche Eroica en in de Tirreno. Bovendien is het mooi om die schitterende italiaanse kampioenstrui van hem als eerste over de meet te zien gaan.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mar 18, 2010 11:11 am

Het parcours is aangepast en dus lang zo simpel niet meer. Cavendish wordt niet teruggebracht, zoals vorig jaar, want het ligt nu net wat anders. Ik verwacht een aanvaller (Pozzato of Cancellara).

Plaats reactie