Nicolás Lodeiro
Moderator: mods
Re: Nicolás Lodeiro
Ik zeg al vanaf het moment dat hij binnenkwam dat het verstandig is om hem gewoon rustig te brengen. Laat hem eerst maar een beetje wennen aan de nieuwe omgeving, de selectie en het spel wat Ajax van hem verwacht. Regelmatig invalbeurten laten maken en zo kan hij dan doorgroeien naar een basisplaats. Dat kan evengoed best snel gaan maar ik vind het echt niet verkeerd om het zo te doen.
Supporters willen een nieuwe speler zo vanuit het vliegveld het basiselftal in zien lopen maar zo werkt het nu eenmaal meestal niet.
Supporters willen een nieuwe speler zo vanuit het vliegveld het basiselftal in zien lopen maar zo werkt het nu eenmaal meestal niet.
Nil volentibus arduum
Zou kunnen. Ik vind het ook geen logische aankoop, maar niet omdat hij er niet meteen staat. Dat is volstrekt logisch.joey schreef:Tegen die tijd staat Eriksen dus op zijn plaats.![]()
Ik denk dat Lodeiro de kwaliteit heeft om nu in het eerste te staan en dat hij daarom ook gehaald is. Helaas heb je in het leven niet alles onder controle; hij moet even wennen en staat er daardoor iets later. Het zou pas van slecht beleid getuigen als je een toptalent niet haalt omdat de kans bestaat dat hij een paar weken/maanden zou moeten wennen, dat zou pas korte-termijn beleid zijn.Peter schreef:Je zit zwaar in de financiële put en je haalt een talentvolle aanvallende middenvelder die voorlopig niet beter is dan Eriksen en Siem de Jong en dat een non-argument noemen? Ik had gehoopt/verwacht dat die Lodeiro een kwaliteitsinjectie van jewelste is. Dan kun je toch potverdomme in deze tijd niet aan komen zetten met het argumen 'ja hij heeft tijd nodig'? Waarom haal je hem dan voor 4 miljoen? Of verwachten we dat Eriksen binnen notime weg is?
Deze kritiek valt wat mij betreft in dezelfde categorie als de kritiek die losbarstte op de overheid omdat er te weinig strooizout was. Je probeert gedegen beleid te voeren, maar hierbij heb je niet alles onder controle. Zo is het en zo zal het altijd zijn, maar met slecht beleid heeft dat niet te maken.
De beleidsmakers mag je beoordelen op hoe ze met deze onverwachte gebeurtenissen omgaan. Jol zet nu Eriksen in de basis. Uitstekend toch? Of had hij snel nog een andere speler moeten halen?
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Nee hij had dan geen speler moeten halen natuurlijk. Als je weet dat Eriksen er aan komt en dat je het ziet zitten in de Jong dan ga je toch geen talent aantrekken die zich aan moet passen in Nederland? Normaliter heb ik er ietsje minder moeite mee, maar het water staat ons aan de lippen en dan wordt er dus iemand gehaald op een positie waar je twee talentvolle jongens hebt rondlopen (aldus Jol zelf dan he).
Ik zeg juist dat je geen toptalent moet halen als je helemaal wild bent van Eriksen. Of mogen we aannemen dat Eriksen over een maand of drie lekker op de bank gaat zitten vanwege Lodeiro?
Ik zeg juist dat je geen toptalent moet halen als je helemaal wild bent van Eriksen. Of mogen we aannemen dat Eriksen over een maand of drie lekker op de bank gaat zitten vanwege Lodeiro?
Voorlopig staat niet Eriksen op 10, maar De Jong. Het lijkt me dat op den duur Lodeiro daar komt te spelen, want anders had Jol hem beter niet kunnen kopen.
- peter
Dat zou kunnen, maar dan moet hij niet zeggen dat Lodeiro de concurrent van Eriksen is.
Waarom niet? Eriksen kan ook op 10.
Je kan van Eriksen toch niet verwachten dat hij er vanaf nu elke week in staat? De Jong doet het nu ineens vrij aardig, maar in de eerste seizoenshelft was het met hem ook niet veel soeps. Dan is het niet raar om iemand te halen die op die positie meerwaarde heeft. Ik twijfel er persoonlijk niet aan dat een Lodeiro in vorm Siem met gemak uit de basis speelt.
- peter
Ik heb geen idee. Ik ken Lodeiro niet en kan dus niet oordelen of hij Siem de Jong met gemak eruit speelt.
Neemt niet weg dat die jongen ruim de tijd moet krijgen, maar dit wetende vind ik het een vreemde aankoop. Men zit op zwart zaad en koopt een speler in de winter die je niet gaat opstellen.
Neemt niet weg dat die jongen ruim de tijd moet krijgen, maar dit wetende vind ik het een vreemde aankoop. Men zit op zwart zaad en koopt een speler in de winter die je niet gaat opstellen.
-
- AT Toto winner 10/11
Misschien is het zo dat ze in hem een heel groot talent zien en dat ze bang waren dat hij na het WK niet meer te halen is? Zoiets suggereerde Thomas hier ook, geloof ik.
Hoe zien de mensen die Lodeiro wat beter kennen zijn positie in het elftal t.o.v. Eriksen. Is het zo dat in principe maar één van beide kan spelen omdat ze echt op dezelfde positie thuis horen of is het ook goed mogelijk dat je met beide in het elftal speelt?
Nil volentibus arduum
Ronald! schreef:Peter schreef:Je zit zwaar in de financiële put en je haalt een talentvolle aanvallende middenvelder die voorlopig niet beter is dan Eriksen en Siem de Jong en dat een non-argument noemen? Ik had gehoopt/verwacht dat die Lodeiro een kwaliteitsinjectie van jewelste is. Dan kun je toch potverdomme in deze tijd niet aan komen zetten met het argumen 'ja hij heeft tijd nodig'? Waarom haal je hem dan voor 4 miljoen? Of verwachten we dat Eriksen binnen notime weg is?
Deze kritiek valt wat mij betreft in dezelfde categorie als de kritiek die losbarstte op de overheid omdat er te weinig strooizout was.
Haleluja, God bless you!
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?
- peter
Die jongen had dit natuurlijk ook never nooit verwacht he.
Dat weet je wel zeker?
- peter
Hij kiest voor de bank van Ajax om zo zijn kansen voor het WK te vergooien. Ja, dat zou natuurlijk heel goed kunnen.
Nu doe je zomaar een aanname, namelijk dat Lodeiro de rest van het seizoen op de bank zal zitten. Als dat werkelijk zo zal zijn geef ik je gelijk. Vooralsnog is er echter geen reden om aan te nemen dat hij ook daadwerkelijk niet meer mee zal spelen.Peter schreef:Hij kiest voor de bank van Ajax om zo zijn kansen voor het WK te vergooien. Ja, dat zou natuurlijk heel goed kunnen.
Die jongen is gehaald om Suarez te paaien en omdat ze schijt hadden dat AZ een dikke vis aan de haak zou slaan (en Ajax weer hoon over zich heen zou krijgen). Wat een b-e-l-e-i-d.Jöhnk schreef:Zou kunnen. Ik vind het ook geen logische aankoop, maar niet omdat hij er niet meteen staat. Dat is volstrekt logisch.joey schreef:Tegen die tijd staat Eriksen dus op zijn plaats.![]()
Ik zeg niet dat het niets wordt, want die jongen kan voetballen. Maar die 4 miljoen hadden ook anders besteed kunnen worden. Of in tijd van krapte gewoon op zak kunnen worden gehouden.
Typisch Jol, een opportunistische zet.
- Daily Blind
[quote="Jol']Lodeiro moet nog wennen, maar wees gerust hij komt er wel. We gaan nog van hem genieten.[/quote]

Nee, je weet er inderdaad vooral erg weinig over (zoals wij allemaal), maar je hebt wel meteen je oordeel klaar.Peter schreef:Ik heb geen idee. Ik ken Lodeiro niet en kan dus niet oordelen of hij Siem de Jong met gemak eruit speelt.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
- peter
Zeker. Ajax zit in een krappe financiële situatie en dan vind ik deze aankoop maar moeilijk te rijmen. Ajax haalt in de winterstop een speler voor 4 miljoen om hem vervolgens tot op heden niet op te stellen. Prima dat het een talent is, maar ik had dit in deze moeilijke periode niet gedaan. Even pas op de plaats maken.Bertje schreef:Nee, je weet er inderdaad vooral erg weinig over (zoals wij allemaal), maar je hebt wel meteen je oordeel klaar.Peter schreef:Ik heb geen idee. Ik ken Lodeiro niet en kan dus niet oordelen of hij Siem de Jong met gemak eruit speelt.
Die jongen is dus (op dit moment?) niet beter dan wat we al in huis hadden. Dat maakt dit een vreemde aankoop. Want Ajax zit krap bij kas, dat weet iedereen. Ajax is niet in de positie om te investeren in spelers die in de toekomst nog eens iets voor de club zouden kunnen gaan betekenen.
Voor de rest, wat Lodeiro kan, weet ik niet. Misschien is hij wel heel goed. Geen idee. Maar Eriksen wordt ook goed en die is ook een 10.
Voor de rest, wat Lodeiro kan, weet ik niet. Misschien is hij wel heel goed. Geen idee. Maar Eriksen wordt ook goed en die is ook een 10.
Het stinkt aan alle kanten!
-
- AT Toto winner 15/16
Als je eigenlijk geen geld hebt voor aankopen en je doet dan toch een miljoenenaankoop, dan mag je toch verwachten dat het iemand is die er gelijk staat.
Ziet dan echt niemand het verschil tussen 'even aanpassen' en 'niet goed genoeg zijn'. 

-
- AT Toto winner 10/11
Ik denk dat dit wel een record is. Die jongen speelt nog geen maand bij ons, heeft nog geen uur in het veld gestaan, maar heeft op AT al de stempel 'foute aankoop'. Ik vraag me af waar de heren negatievlingen volgende keer de grens leggen. Na de eerste training? Of na de presentatie voor de pers? Veel eerder kan het niet meer worden.
Precies. Zoals Jöhnk al aangaf had zelfs Ibrahimovic een hele tijd nodig voordat hij zich had aangepast. Destijds speelden Machlas en/of Mido in het begin ook wel eens in plaats van Ibrahimovic, die meer talent had in z'n kleine teen dan die twee bij elkaar.Ronald! schreef:Ziet dan echt niemand het verschil tussen 'even aanpassen' en 'niet goed genoeg zijn'.